Hyvät treenikengät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PPE
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

PPE

Hakusessa olisi hyvät kengät salille joilla olisi mukava juoksumatollakin vedellä?? Suosituksia? Perusteluin mieluusti.

Do-win painikenkä ollu omasta mielestä ehottomasti paras, tai eikai sillä merkillä luulis olevan väliä mutta
nuo on ainaki kevyet ja ohuet, ihan niinku ois sukat jalassa salilla.

Ite oon kyllä pitänyt tosi paljon Feelmaxiin siirtymisestä. Panka mallit tarkalleen on käytössä, etenkin jalkapäivinä noi on kyllä mahtavat. Noi on ihan sukat.

panka-1.webp

Juokseminen tuskin on kovin nautinnollista, mutta eikös se crossari ole punttaajan valinta. :D

Jotkin barefootit varmaan tohon käyttöön sopis. Pystyy hölköttelemään ja juoksentelemaan matolla, vaikkakin vaatii pientä sisäänajoa jaloille. Toimii salillakin ihan nostotossuina. Eipä noilla painonnosto-, paini- tai nyrkkeilykengillä kummoista ole juoksentelu ja lenkkareilla taas on omat miinuksensa salin puolella.

Ite oon kyllä pitänyt tosi paljon Feelmaxiin siirtymisestä. Panka mallit tarkalleen on käytössä, etenkin jalkapäivinä noi on kyllä mahtavat. Noi on ihan sukat.

katso liitettä 111830

Juokseminen tuskin on kovin nautinnollista, mutta eikös se crossari ole punttaajan valinta. :D

Hengittääkö hyvin? Treenikenkiä juuri etsimässä ja nuo vaikuttavat ainakin paperilla hyviltä. Hintakin on kohtuullinen. Ainoastaan epäilyttää tuo materiaali, eli nahka. Hikoileeko jalat paljon?

katso liitettä 111830

Kyllä tuota juoksukuntoakin täytyisi hieman ylläpitää ;)
Mutta kyllähän tuonne kassiin kahdetkin kengät mahtuu..

Jos juosta haluaa niin sille ihan omat kengät, ja salille sitten omat. Sellaisia välimallin kenkiä ei olekaan jotka molempiin olis hyvät, kaikki ovat korkeintaan välttäviä.

Mulla oli tollaset kengät ihan arkikäytössä vuosi sitten. Varmasti parhaat kengät, jotka oon omistanu. Ainoo "pieni" miinus oli että ne kulu puhki ihan muutamassa kuukaudessa. Salilla varmasti hyvät kyllä, ku siellä ne ei niin äkkiä kulu. Juokseminenkin noilla kyllä onnistuu, mut sillon täytyy olla hyvä juoksutekniikka ja jalat kunnossa.

katso liitettä 111830

Toimivan näköinen tasapohjainen. Vaihtoehto painikengällä tai Converseille.

Painikengät on ehdottomasti parhaat. Kyykyissä korolliset nostokengät sopii mulle hyvin, mut muuten ne on ihan suolesta. Converset on myös ihan kuraa verrattuna painikenkiin vaikka ovatkin tasapohjaiset ja ohutta materiaalia.

edit: perustelut unohtu. Painikengät on kevyitä, taipuisia ja hyvin hengittäviä. Lisäks niissä on hyvä pito ja edullisia malleja löytyy merkkivalmistajiltakin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hengittääkö hyvin? Treenikenkiä juuri etsimässä ja nuo vaikuttavat ainakin paperilla hyviltä. Hintakin on kohtuullinen. Ainoastaan epäilyttää tuo materiaali, eli nahka. Hikoileeko jalat paljon?
Hengittää, toi verkko-osa on niin laaja. Plus ne on niin ohkaset ettei edes lämpö jaloissa oikein nouse.

Mulla oli tollaset kengät ihan arkikäytössä vuosi sitten. Varmasti parhaat kengät, jotka oon omistanu. Ainoo "pieni" miinus oli että ne kulu puhki ihan muutamassa kuukaudessa. Salilla varmasti hyvät kyllä, ku siellä ne ei niin äkkiä kulu. Juokseminenkin noilla kyllä onnistuu, mut sillon täytyy olla hyvä juoksutekniikka ja jalat kunnossa.
Salil kyl ei kulumisen merkkejä, muistaakseni ostin viime vuonna kesälllä. Ihan varma en ole.

Toimivan näköinen tasapohjainen. Vaihtoehto painikengällä tai Converseille.
Kyl ku vaihto noihin sisäpelikengistä niin se tuntuma on kyykyis yms ihan eri. :)

Painikengät on ehdottomasti parhaat. Kyykyissä korolliset nostokengät sopii mulle hyvin, mut muuten ne on ihan suolesta. Converset on myös ihan kuraa verrattuna painikenkiin vaikka ovatkin tasapohjaiset ja ohutta materiaalia.

edit: perustelut unohtu. Painikengät on kevyitä, taipuisia ja hyvin hengittäviä. Lisäks niissä on hyvä pito ja edullisia malleja löytyy merkkivalmistajiltakin.

Itellä sekä painikengät että Converset ja leveässä box-kyykyssä tykkään ehkä Converseista ihan semisti enemmän johtuen siitä että pohja on leveämpi ja jyrkkäreunainen kun painikengässä reunat on pyöreät. Aika pieni ero käytännössä. Normikyykyt otan itekkin painonnostokengillä.

Ai kunpa olisikin kenkä, joka olisi sopiva kaikkeen. Mutta ei, pitää hankkia jokaiseen lajiin oma jalkineensa. Itselläni on käytössä Lonsdalet. Jos nyt ostaisin kengät, varmaan itse ottaisin Otomixit.

Ai kunpa olisikin kenkä, joka olisi sopiva kaikkeen. Mutta ei, pitää hankkia jokaiseen lajiin oma jalkineensa. Itselläni on käytössä Lonsdalet. Jos nyt ostaisin kengät, varmaan itse ottaisin Otomixit.
Siis salille ottaisin noi kengät. Sekin varmasti vaikuttaa kengän valintaan, että kuinka paljon meinaat juosta juoksumatolla. Juoksu kuitenkin on hyvin jalkoja kuluttava laji, jos väärillä kengillä meinaa juosta pidemmänkin aikaa. Sen takia itse suosittelisin, että hankkii lajiin sopivat jalkineet. Pääse helpommalla kun heti kiinnittää huomiota tähän asiaan eikä mene juoksut tulevaisuudessa penkin alle vain sen takia, että on juossut huonoilla tossuilla. Penikat on hyvin kiusallinen vaiva hoitaa ja se on vaarana erityisesti silloin, jos juoksee väärillä jalkineilla.

Itekkin ostin testiin Lonsdale Storm nyrkkeilykengät, mutta eivät ole parhaat mahdolliset salikenkinä. Niissä on pieni kanta ja se on pehmeä, suunnilleen jotain kovaa vaahtomuovia, ei ole hyvä kyykkyyn eikä vetoon kun joustaa kuorman alla. Yleis salikenkänäkin painikengät on paremmat.

Itekkin ostin testiin Lonsdale Storm nyrkkeilykengät, mutta eivät ole parhaat mahdolliset salikenkinä. Niissä on pieni kanta ja se on pehmeä, suunnilleen jotain kovaa vaahtomuovia, ei ole hyvä kyykkyyn eikä vetoon kun joustaa kuorman alla. Yleis salikenkänäkin painikengät on paremmat.

Lonsdalen Tornadot on omaan käyttöön erinomaiset, kevyet, tukevat ja yli vuoden aktiivisen salikäytön jälkeen kuin uudet. Eikä ollut briteistä kuin 52e posteineen. Niinkuin lupaavatkin, hyvä tuntuma tatamiin ja sopii myös matolla juoksuun, nimimerkillä dieettiä ja cardioo!

Lonsdalen Tornadot on omaan käyttöön erinomaiset, kevyet, tukevat ja yli vuoden aktiivisen salikäytön jälkeen kuin uudet. Eikä ollut briteistä kuin 52e posteineen. Niinkuin lupaavatkin, hyvä tuntuma tatamiin ja sopii myös matolla juoksuun, nimimerkillä dieettiä ja cardioo!

Näyttäisi Tornadoissakin olevan ihan samanlainen kanta/pohja kuin Stormeissa. Ei paras vaihtoehto kyykkyyn/vetoon sun muihin liikkeisiin missä raskaita kuormia välittyy jalkojen kautta.

Oon treenannu jo useemman vuoden Adidas Tyrint 3 -painitossuilla ja oon ollu tyytyväinen.
Välillä treenaan sukkasilteen, eli "treenikenkinä" toimii sandaalit jotka potkasen pois jalasta kun meen suorittelemaan jotain liikettä, esim mavea.

Adipowereihin olen ollut tyytyväinen. :thumbs: Vedoissa käytän toistaiseksi sukkia ja selkäpäivinä jotain halvempia sisäpelikenkiä. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom