Hyvät treenikengät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PPE
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Joo, kyllä nykyään jotkut kilpavoimanostajatkin kyykkäävät Chuck Tayloreilla tai painitossuilla, vaikka ei edes olisi leveä nostoasento.

Miksi kyykky -edellyttää- korkeaa kantaa? Liikkuvuus kuntoon, niin kyllähän sitä kyykkää vaikka paljain varpain.

Jossain oli video jossa Platz sitä selittää...ai niin, juuri viestisi yläpuolella :)

Itseasiassa se riippuu eniten siitä, että kasvatatko gluteusta, vai reittä. Korotettu kanta helpottaa pystyä asentoa, jolloin Platzmaisessa syvässä kyykyssä lantion ja reiden kulma jää pienemmäksi, jolloin liike käy enemmän reiteen ja vähemmän perseeseen. Sama hackissa, eli kun kantapäätä nostetaan ja viedään taemmas, em. kulma pienenee ja liike menee enemmän reidelle. Videossa Rännälä & Savolainen Mayorsilla viitattiin tähän ilmiöön. Toki on ihmisiä jotka tekee kaiken sukkasillaan, jopa niitä jotka treenaa maiharit jalassa, mutta entä tarkoituksenmukaisuus?

Miksi kyykky -edellyttää- korkeaa kantaa? Liikkuvuus kuntoon, niin kyllähän sitä kyykkää vaikka paljain varpain.
Mäkin vastaan tähän. Kyykky ei edellytä korkeaa kantaa. Ei edes kapealla asennolla, jos liikkuvuus on kunnossa. Ja leveällä asennolla korkeasta kannasta on vain haittaa. Mutta! Kapealla asennolla, vaikka olisi hyvä liikkuvuus, saa painonnostomonoilla vähän luonnollisemmat nivelkulmat ja paremman voimantuoton. Siitä syystä itse käytän etukyykyssä niitä, vaikka onnistuisi ilmankin. Tunne on ihan erilainen ja huomattavasti luonnollisemman oloinen kun on painonnostokengät jalassa. Penkissäkin ne on itse asiassa tosi hyvät, koska persjalkaisena kääpiönä on muuten hankala saada kunnon leg drive. ;)

Kaikkeen muuhun treeniin mulla on ohuet tasapohjaiset sisäpelikengät. Halvimmat mitä rahalla saa. Tuli surku kun mun 15 vuotta vanhat 20 markan kengät alkoi räjähtää käsiin ja niistä tuli jo kyljestä varpaat pihalle. Onneksi emäntä löysi melkein samanlaiset uudet 15 eurolla, niin noilla pärjääkin seuraavat 15 vuotta.

Noi on hyvät yleiskengät, mutta nyt otin kokeiluun nämä http://www.inov-8.com/New/Global/Product-View-Footwear-Fitness-F-Lite-235-Black-Grey.asp?L=26 ja ovat mielestäni vielä astetta paremmat.
Mulla on nyt reippaan vuoden ollu myös inovit käytössä painonnostokenkien ohessa. F Lite 240 ja ei ole mitään moitittavaa. Tuntuu kestävän käyttöä erinomaisesti, ei kauheasti uusia häpeä vaikka 5-6 kertaa viikossa salilla jalassa ja kaikki paitsi kyykyt tulee tehtyä ne jalassa.

Alunperin ostin kun voitin kisoista lahjakortin niitä myyvään liikkeeseen. Ei ollut mitään ajatusta siirtyä inovien käyttäjäksi, mutta jos ei mitään mullistavia kenkäuutuuksia tule muilta firmoilta niin seuraavat kengät tulevat samalta puljulta.

Onkos jengillä kokemusta noista Gorilla Wearin High Top kengistä? Miten ne soveltuvat erilaisiin kyykkyihin näin normaalille salijantterille?

Tänään käytiin punasena nuo hakemassa Fitnesstukku koodi pakkotoisto15 shopilta. Olisin netissä tilannut 43 kun normikengän koko tuo mutta onneksi tuli paikanpäällä kuitenkin käytyä kokeilemassa ja numeroa isompi oli juuri passeli. Vaikuttaa todella asiallisilta kyllä kieltämättä. Kohta jumpalle niin tietää paremmin. Tosi jämäkältä ainakin tuntui nopeasti kokeiltuna verrattuna vanhoihin karhun kenkiin mistä kaikki vaahtomuovit lähteneet jo kävelemään jossa jalka heilu ihan miten sattuu vaikka nauhat sitoikin tiukkaan kiinni :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom