Hyvät treenikengät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PPE
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oho, joku aivopieru tullu... Eli nyrkkeilykenkiä siis hakusessa. Lonsdale myymälässä (Kalliossa) oli aika pieni valikoima ja ei sitten ollut sopivia kokoja.

Itsekin olen miettinyt Lonsdalejen ostamista, mutta olisi tosiaan mukava sovittaa ennen ostamista. Jos pk-seudulla ei ole Lonsdaleja sovitusta varten saatavilla, niin osaisiko joku Lonsdalen käyttäjä arvioida noita kokoja omien kenkien perusteella?

Itsekin olen miettinyt Lonsdalejen ostamista, mutta olisi tosiaan mukava sovittaa ennen ostamista. Jos pk-seudulla ei ole Lonsdaleja sovitusta varten saatavilla, niin osaisiko joku Lonsdalen käyttäjä arvioida noita kokoja omien kenkien perusteella?
Mulla on lonsdalet käytössä, koko on hieman napakampi muihin kenkiin verrattuna, mut voi johtua siitä ku nää on aika kapeat. Mutta samaa numeroa siis mulla kuin muutkin kengät.

Itsellä ainakin vaikutti hinta, muuten olisin luultavasti hakenut Otomixit ihan vaan, koska tykkään kyseisessä puljussa asioida :) Onhan nuo Lonsdalet puolet halvempia, ulkomailta taitaa vieläkin edullisemmin löytää mitä Suomen markkinoilta.

No itsellä tosiaan yleensä kengistä menee 45 (joissain malleissa voi jopa 44 olla ok), mutta noissa Lonsdaleissa 45 koosta ei ollut vielä mihinkään... Kokoa isommat kannattaa ainakin ottaa.

Mikä noissa Londsdaleissa on niin hyvää?
Tai parempaa verrattuna esim. Otomixit tai kombo inov8 + painonnostokengät?
Onko se vain hinta?

Ei kai noissa mitään erikoisen hyvää ole verrattuna vaikka Otomixeihin paitsi, että Otoissa ainakin tuplahinta ja inov8 + panokengät on jo hinnassaan aika kaukana edellä.

Ei kai noissa mitään erikoisen hyvää ole verrattuna vaikka Otomixeihin paitsi, että Otoissa ainakin tuplahinta ja inov8 + panokengät on jo hinnassaan aika kaukana edellä.

Sitten samaan aikaan vedetään prezonet ja intrazonet ja afterzonet treenin ympärillä + vähä fatburnereita yms. minkä nimiä en edes tiedä :) No kukin sijoittaa omat rahat tavallaan. Painonnostokengät esim. kestää vuosikausia, jopa kymmeniä vuosia.

Sitten samaan aikaan vedetään prezonet ja intrazonet ja afterzonet treenin ympärillä + vähä fatburnereita yms. minkä nimiä en edes tiedä :) No kukin sijoittaa omat rahat tavallaan. Painonnostokengät esim. kestää vuosikausia, jopa kymmeniä vuosia.

Toivottavasti nyt et viitannut muhun nyt tuolla kommentilla, sillä en todellakaan kuulu mainitsemaasi ryhmään. En myöskään tiedä, minkä takia muut ovat päätyneet ostamaan Lonsdalet, mutta itselläni hinta oli yksi ratkaisevista tekijöistä. Tietenkin tuo on molempien Lonsdalejen ja Otomixien kohdalla hyvin pieni sijoitus, kun kenkien elinikä on jossain 3-4 vuoden tienoilla. Molemmat merkit ovat hyviä treenissä ja täyttävät kaikki omat vaatimukseni, mitä olen päässyt pariin kertaan noita molempia testaamaan itse toiminnassa. Siispä mulla oli vaihtoehtoina yhtä pätevät Lonsdalet (47,90€) ja Otomixit (149,90€). Molemmat olivat ulkoisestikin yhtä miellyttävät vaikkei se mikään pääprioriteetti olekaan. Jos nyt oletetaan, että molemmat kestävät lähes joka päiväistä käyttöä sen 3 vuotta, tulee Lonssejen hinnaksi 15,97€/vuosi ja Otomixeille 49,97€/vuosi. Eihän noi summat ole edes opiskelijalle mitään vuositasolla, mutta MIKSI pitäisi ostaa ne kalliimmat jalkineet, jos molemmat valinnat ovat yhtä tyydyttäviä.

Laadukkaat painonnostokengät nyt ovat ihan oma lukunsa. Ne kestävät tosiaan vuosikausia eivätkä ihan heti mene paskaksi, joten ne ovatkin hyvä sijoitus, jos niille on tarvetta... (Itsehän sellaiset olen omistanut jo pari vuotta). Inov8 en voi kommentoida, koska niistä ei ole kokemusta.

Toivottavasti nyt et viitannut muhun nyt tuolla kommentilla, sillä en todellakaan kuulu mainitsemaasi ryhmään. En myöskään tiedä, minkä takia muut ovat päätyneet ostamaan Lonsdalet, mutta itselläni hinta oli yksi ratkaisevista tekijöistä. Tietenkin tuo on molempien Lonsdalejen ja Otomixien kohdalla hyvin pieni sijoitus, kun kenkien elinikä on jossain 3-4 vuoden tienoilla. Molemmat merkit ovat hyviä treenissä ja täyttävät kaikki omat vaatimukseni, mitä olen päässyt pariin kertaan noita molempia testaamaan itse toiminnassa. Siispä mulla oli vaihtoehtoina yhtä pätevät Lonsdalet (47,90€) ja Otomixit (149,90€). Molemmat olivat ulkoisestikin yhtä miellyttävät vaikkei se mikään pääprioriteetti olekaan. Jos nyt oletetaan, että molemmat kestävät lähes joka päiväistä käyttöä sen 3 vuotta, tulee Lonssejen hinnaksi 15,97€/vuosi ja Otomixeille 49,97€/vuosi. Eihän noi summat ole edes opiskelijalle mitään vuositasolla, mutta MIKSI pitäisi ostaa ne kalliimmat jalkineet, jos molemmat valinnat ovat yhtä tyydyttäviä.

Laadukkaat painonnostokengät nyt ovat ihan oma lukunsa. Ne kestävät tosiaan vuosikausia eivätkä ihan heti mene paskaksi, joten ne ovatkin hyvä sijoitus, jos niille on tarvetta... (Itsehän sellaiset olen omistanut jo pari vuotta). Inov8 en voi kommentoida, koska niistä ei ole kokemusta.

En viitannut kehenkään erityisesti, mistä voisin tietää mitä lisäravinteita kukin käyttää :)
Tää on tää ikuisuuskysymys miksi ostaa Porsche kun Tojotallakin pääsee paikasta toiseen.
Alkuperäiseen kysymykseeni sain vastauksen eli edullinen hinta saa ihmiset ostamaan Londsdaleja.

Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisista treenikengistä? Soveltuu varmaan jalkatreeniin hyvin, mutta miten on noin muuten noiden kanssa treenaaminen?
Kanta noissa on normaalia korkeammalla eli tuleeko muussa treenaamisessa kannan korkeammalla olemisella ongelmia?
Ei viitsisi nyt monia kenkiä ostaa ja täytyisi kaikkeen soveltua. Ennen aina käyttänyt otomixin "nyrkkeilijän" kenkiä.

Liitteet

• 9061145378846_1109794_Fastlift_335_Thyme_Black_Orange_side_copy_120740_jpg.jpg
    9061145378846_1109794_Fastlift_335_Thyme_Black_Orange_side_copy_120740_jpg.jpg
    95,9 KB · Katsottu: 505
Onko kenelläkään kokemuksia vastaavanlaisista treenikengistä? Soveltuu varmaan jalkatreeniin hyvin, mutta miten on noin muuten noiden kanssa treenaaminen?
Kanta noissa on normaalia korkeammalla eli tuleeko muussa treenaamisessa kannan korkeammalla olemisella ongelmia?
Ei viitsisi nyt monia kenkiä ostaa ja täytyisi kaikkeen soveltua. Ennen aina käyttänyt otomixin "nyrkkeilijän" kenkiä.

Oikein hyvin pystyy tekee treenin kuin treenin nuo jalassa. Ehkä joku askelkyykky ja maastaveto kannattaa tehdä "nyrkkeily" kengillä / sukat jalassa.

Ite käytän noita jatkuvasti ja tänään suoritin penkki, kyykky ja leuanveto + olkapää podailun kyseiset kengät jalassa.

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oikein hyvin pystyy treenin kuin treenin nuo jalassa. Ehkä joku askelkyykky ja maastaveto kannattaa tehdä "nyrkkeily" kengillä / sukat jalassa.

Ite käytän noita jatkuvasti ja tänään suoritin penkki, kyykky ja leuanveto + olkapää podailun kyseiset kengät jalassa.

Ok. Täytyy käydä kaupassa koittaan millaiselta tuntuu jalkaan.

Tulipa tuossa mieleen, kun eilen Ovaskaisen Mikon vanhaa videota katselin. Häneltä myös löytyi tuon tapaiset treenikengät voimailuajoilta. Mikko oli itse hieman kantaa hionut matalammaksi jottei olisi niin korkeat.
Tietysti mikäli tuo koron madaltaminen aiheuttaa sen, etteivät kengät sovellu yhtä hyvin jalkatreeneihin ei tuossa ole järkeä.

On. Ostin noi Inov kasit, koska silloin Sport Heavylla ei ollut Niken Romaleoksia tarjolla ja kaikki Adidaksen pn-kenkämallit olivat mun räpylöille liian kapeita. Ainoa ongelma niissä oli, että kärki nousee ylös selvästi ja se häiritsi kyykätessä. Teetätin suutarilla tasaiset pohjat, eli hän pisti kärkeen fylliä sen verran, että uudella pohjalapulla niistä tuli täysin tasapohjaiset. Silti niillä näköjään voi työntäessä saksata kumminkin, on tullut nyt syksyllä painonnostoreeneissä havaittua. Hyvät painonnostokengät ne ovat ja sopivat siten kaikkeen muuhun reeniin hienosti, paitsi pohjereeniin ja maastanostoon. Niihin on syytä olla jotkut joustavat ja pitäväpohjaiset tossut, kuten painitossut.

Kannan korkeus pn-kengissä on yksilöllinen juttu. Toiset tarvitsevat ja haluavat enemmän kantaa, toiset vähemmän, riippuen nilkan liikkuvuudesta. Ei se ole semmoinen juttu, että automaattisesti matalampi tai korkeampi kanta on jalkareenien kannalta parempi. Lisäksi keskimäärin mitä leveämmällä jalka-asennolla kyykkää, sitä matalampi kanta joutaisi olla. Tosin sekin on yksilöllistä. Nykyään näkee yllättävän paljon voimanostajiakin kyykkäämässä kapeahkolla jalka-asennolla JA Conversen All Stars tossuilla. :eek:

Mutta yhdyn niihin tämän ketjun kommentoijiin, jotka sanoivat, ettei kaikkeen sopivia jalkineita ole olemassakaan. Voimailuun tai kehoiluun pn-kenkä + painitossu yhdistelmä on mielestäni riittävä ja paras. Tosin jotkut voivat pärjätä pelkillä painitossuillakin, tai vastaavilla. Ite olen juoksumatolla käyttänyt sisäpelitossujani, missä on vaimennuselementit. Tämä siksi, että juoksumatto on joustava alusta, joten ei ole niin nuukaa niillä juostessa tossujen laadun kanssa kuin asvaltilla ja koska mun juoksutossut ovat kaikki ulkokäyttöön, eli pirun rapaisia/hiekkaisia, enkä jaksa niitä olla jatkuvasti pesemässä sisäkäyttöä varten.

Itsellä käytössä PN-kengät sekä Lonsdale nyrkkeilykengät (?), PN-kenkiä tulee käytettyä PN hommiin sekä ennen etukyykkyn nykyisemmin vaihtanut etukyykkyyn noi tasapohjaiset, koska liikkuvuus parantunut.

Jos yksiä kenkiä pitäisi suositella salille, niin varmaan tasapohjaisilla menisin. Toisaalta 140€ taisi Do-winit ja Lonsdalen kengät maksaa yhteensä, niin ei se nyt hirveästi tunnu pitkällä tähtäimellä. Tasapohjaisia itse suosin myös sen takia, että tulee tehtyä liikkuvuusharjoituksia aika paljon.

TLDR: Osta PN-kengät ja 5€ tossut.

Noista Londsdalen nyrkkeilykengistä. Sopivatko myös sisäpelikenkäksi? Vai onko puhtaasti vain "salikengäksi" kelpaava? En kehtais nyt pelkäksi salikengäksi ostaa, kun jo painonnostokengät löytyy ja sukkasiltaan kulkee muutkin treenit.

Reebokin nanot loistavat yleissalikengät! parit painonnostokengät kokeiltu ja ei oikeen maistunut, kait liikkuvuus sitten riittävää tasapohjaisillakin. Nanoilla kulkee kyykyt ja muut, mavet sukkasiltaan.

En mitään lonsdalen lättyjä voi suositella sisäpeleihin. Sisäpelikengältä vaaditaan vähän enemmän tukea, pohjaa ja mahdollisesti iskunvaimennusta.

Mä päädyin Inovin crossfit-kenkiin, ovat Inov 8 Bare-XF -sarjaa. Ovat barefootit mutta ilman niitä varpaita. Pohjat tosi taipuisat ja pitävät, tuntuvat melkein tossuilta jalassa, mutta tukevat hieman kantapäätä.

Eivät parhaat juoksumatolla, mutta paljasjalkajuoksutekniikalla (ei kantapää kolahten edellä) juosten oikein hyvät lämmittelyn/jäähdyttelyn verran. Pidemmälle juoksumattokeikalle puen kunnon vaimennukselliset lenkkarit.

Salikengistä pitäisi ymmärtää muutama pointti, joita mm: Tom Platz alleviivasi hyvin perustellusti: Tuo korkeakantainen "painonnostokenkä" on kyykkykenkä, koska kanta on korkea tietystä syystä. Niiden lisäksi tulisi olla kaikkeen muuhun treeniin kengät, jotka ovat tasapohjaiset ja lähinnä mukavat, ja riittävän tukevat jalassa. Hänellä oli Safe- painonnostokenkä pelkästään kyykkyyn, kaikkeen muuhun treeniin kankainen tossu. Toisin sanoen mitään hyvää yleiskenkää ei ole, sillä kyykky edellyttää korotettua kantaa, josta on pelkästään haittaa kaikessa muussa esim. jalkatreenissä. Itsellä on nyrkkeilykenkä, ja mitäs kyykkyyn? Jätän kyykkäämättä, kun ei ole köyhällä kunnon kenkää..

Miksi kyykky -edellyttää- korkeaa kantaa? Liikkuvuus kuntoon, niin kyllähän sitä kyykkää vaikka paljain varpain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom