Hyvät treenikengät?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PPE
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hain Prismasta tuollaiset halpistossut. Tuntuu lähes samalta kuin sukkasillaan, ja sukkasillani olen yleensä vetänytkin, mutta onhan noilla mukavampi kylmällä lattialla. Pohja on mokkanahkaa ja tarjoaa ihan hyvän pidon. Muu tossu on jotain tekniseltä näyttävää kangasta. Jos joku muu etsii samanlaisia, löytyivät siis Prismasta 5e hintaan lastenkenkien osastolta nimellä kerhotossut.

Mä oon tykännyt Reebok nano 4.0. Harrastan CrossFitia mutta ns kilpailutasolla ja on tullut tossu testattua painonnosto-treeneissä,(ei tietenkään korvaa täysin painonnostokenkää mutta esim juoksutossuja stabiilimpi), gymnastics-tunnilla, ja perus CrossFit wod:ssa jotka sisältää juoksua, burbeita, soutua, box-jumps yms. Eli oman kokemukseni mukaan sopii yleisesti monipuoliseen treenaamiseen, jos monipuolinen jokatreenin kenkä haussa. :)

Adipowerit ja Adidas Powerlift 2:set on ollu käytössä. Adipowereissa vähän turhan iso kantakorotus muuhun kuin painonnostoon, powerlift 2set sensijaan on toiminu oikein hyvin ~kaikessa. Mave menee sukkasillaan. Molemmat kengät tuntuu kuin olisi magneeteilla kiinni lattiassa, aika fakiiri saa olla jos noilla lipeää mihinkään suuntaan. Kannattaa ottaa ainakin yksi koko pienemmät kuin mitä yleensä on kengänkoko. Löysää ei passaa olla yhtään.

Noilla kummallakaan ei tietenkään juoksumatolla (eikä muuallakaan) hölkkäillä, joten kenties menee tämä vastaus ohi aloittajan kysymyksen. Mutta ainakin mulle nuo kengät on niin paljon paremmat treeniin kuin mikään millä pystyy hölkkäilemään etten koskaan tekisi kompromissia enää.

Hinta-laatusuhteeltaan todella hyvät kengät. Voin suositella.

Onkohan noita missään kokeiltavana? että tietäisi oikean koon. Kävin tänään Intersportissa kokeilemassa Adidaksen powerlift 2:sia ja niissä hyvä koko oli (UK) 10 1/2. Eli oisko se 45, mutta joka tapauksessa normaalisti yleensä 44 koko. Niin vähän arveluttaa tilata.

En sitten tiedä oisko noissa Powerliftessäkään mitään vikaa ?

Onkohan noita missään kokeiltavana? että tietäisi oikean koon. Kävin tänään Intersportissa kokeilemassa Adidaksen powerlift 2:sia ja niissä hyvä koko oli (UK) 10 1/2. Eli oisko se 45, mutta joka tapauksessa normaalisti yleensä 44 koko. Niin vähän arveluttaa tilata.

En sitten tiedä oisko noissa Powerliftessäkään mitään vikaa ?

Riippuu täysin siitä, missä päin asustat. Tampereella ainakin Sportheavyssa on noita, mutta muista paikkakunnista en osaa sanoa. Powerliftit ajavat myös hyvin asian. Merkittävimpänä erona Power Perfecteihin niissä on muistaakseni 4mm matalampi kanta.

Riippuu täysin siitä, missä päin asustat. Tampereella ainakin Sportheavyssa on noita, mutta muista paikkakunnista en osaa sanoa. Powerliftit ajavat myös hyvin asian. Merkittävimpänä erona Power Perfecteihin niissä on muistaakseni 4mm matalampi kanta.

Asun itse Helsingissä. Ei sulla ole tietoa noista koista ? menevätkä yksi yhteen Powerliftien kanssa ? Tuskinpa..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Asun itse Helsingissä. Ei sulla ole tietoa noista koista ? menevätkä yksi yhteen Powerliftien kanssa ? Tuskinpa..

Tähän väliin voisin omasta kokemuksesta sanoa, että omalla kohdalla 46 powerliftit vaihdoin AdiPowereihin ja niissäkin koko 46 oli passeli. Adidaksen lenkkaritkin löytyy niin ikään koolla 46. Normaalisti kenkäni ovat 45-45 1/3 tai vastaavaa.

Eiköhän noi saman valmistajan kengät tuppaa aika usein menemään yks yhteen? :)

Miten ite vertaisit noita kahta kenkää ? Kummiskin ekat pn kengät ostossa joten pitäisikö mennä vähän halvemmilla powerlifteilla ?

Klaukkalassa on PT-ProStore, sieltä pitäisi löytyä Power Perfectejä kokeiltavaksi. Omani hankin juurikin tuolta, mielestäni suurin ero Powerliftien ja Power Perfectien välillä on se, että Power Perfectissä on leveämpi lesti. Powerliftit olivat minulle liian kapeat.

Miten ite vertaisit noita kahta kenkää ? Kummiskin ekat pn kengät ostossa joten pitäisikö mennä vähän halvemmilla powerlifteilla ?

No Powerlifteissä pienempi kantapää-varvas droppi. Itsellä nilkan liikkuvuus on järkyttävän huono, joten Powerlifteissä oli "hankalampaa" kyykätä. Powerlifteissä on myös hieman pehmeämpi pohja.

Suosittelisin PP:t ostamaan, löytää välillä melko halvallakin. AdiPowerit tuppaa yleensä sitten olemaan 200e hujakoilla, mutta ovat kyllä hyvät :)

Itse kokeilin sekä powerliftejä että powerperfectejä ja omat havaintoni oli seuraavat:
- halvemmat powerliftit huomattavasti lötkömmän oloiset ja huonomman tuntuiset jalkaan. Eivät läheskään niin tukevat kuin powerperfectit.
- powerlifteissä matalampi kanta joten kapeaan kyykkyyn huonompi ainakin meikäläisen liikkuvuudella

Eli luonnollisesti kalliimman hinnan aiheuttaman pikkukiroilun saattelemana mukaan lähti powerperfectit ja on olleet kyllä salihommiin ehkäpä paras ostos mitä olen tehnyt.

Noh tuli liftit ostettua kun napakamman koon löysin niistä. Ja ajattelin, että mennään nyt eka maltillisemmalla kannalla. Katsotaan sitten kalliimpia kenkiä, jos tässä nyt ihan innostuu :)

ps, hyviltähän noi liftitkin tuntui. Ainakin verratuna aikaisempaan tasapohjaan.

Onko kenelläkään tietoa, mistä Helsingin urheilukaupasta kannattaa lähteä etsimään Lonsdalen painitossuja? Löytyykö niitä ihan perus Stadiumista/Intersportista? Netistä tilaisin muuten, mutta kyseinen malli ei oo tuttu, joten ois ihan jees päästä sovittamaankin.

Onko kenelläkään tietoa, mistä Helsingin urheilukaupasta kannattaa lähteä etsimään Lonsdalen painitossuja? Löytyykö niitä ihan perus Stadiumista/Intersportista? Netistä tilaisin muuten, mutta kyseinen malli ei oo tuttu, joten ois ihan jees päästä sovittamaankin.

Onko niillä painikenkiäkin? Nyrkkeilykenkiä on useammatkin eri mallit.

Onko niillä painikenkiäkin? Nyrkkeilykenkiä on useammatkin eri mallit.

Oho, joku aivopieru tullu... Eli nyrkkeilykenkiä siis hakusessa. Lonsdale myymälässä (Kalliossa) oli aika pieni valikoima ja ei sitten ollut sopivia kokoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom