Hyvät salikengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minkäänlaista kantakorotusta niissä ei saa olla, mutta toisaalta ne ei saa olla myöskään painikengät, ei barefootit eikä mitkään homot konssit. Koita nyt näillä spekseillä sit etsiä.

On kyllä vaikea löytää jos ei kelpaa barefootit, painikengät tai converset tasapohjaista etsiessä. Mikä syynä ettei mikään noista kelpaa?

On kyllä vaikea löytää jos ei kelpaa barefootit, painikengät tai converset tasapohjaista etsiessä. Mikä syynä ettei mikään noista kelpaa?
Barefootit ja painikengät ei tarjoa mitään tukea koska se on sama kuin kyykkäisi paljain jaloin. Converset on vitun rumat.

Tänään kun postista haen barefootit niin treenikenkäarsenaalissa;

1. Barefoot (Feelmax Panka 2)
2. Painikenkä (Asics Matflex)
3. Painonnostokenkä (Karhu Hercules)
4. Nyrkkeilykenkä (Lonsdale Storm)
5. Tennari (Converse / Chuck Taylor All Stars)
6. "Crossfit kenkä" (Nike Train Prime Iron Dual Fusion)

Käytännössä nyrkkeilykenkiä ei tule käytettyä eikä crossfit kenkiä. Se on joko painonnostokenkä tai joku tasapohjaisista.

Onko kellään kokemuksia Adidas combat speed 5 kengistä? Soveltuuko kyykkäämiseen millään lailla? Nyrkkeilykengät ne vissiin on, mutta mietin millainen pohja mahtaa olla.. Ite tottunut sukat jalassa kyykkäileen niin saisi mielellään tasainen ja ohut pohja olla.

Oisko antaa mitään vinkkiä kengistä joissa olis samankaltainen ohut ja tasainen pohja kuin Lonsdalen nyrkkeilykengissä, mutta ne olis matalavartiset? Tekis mieli ostaa vähän kevyempää mallia lähinnä ilmanvaihdon takia ja menis pienempää tilaan. Tosta nyrkkeilykengän pitkästä varresta ei mulle oo mitään iloa, niin saman asian ajaisi matala kenkä.

Converset ei oo vaihtoehto, koska ne ei sovi minun jalkaan yhtään ja barefootit näyttää yleensä tosi urpoilta omaan silmään.

Vaikka Crossfit onkin kirosana tietyissä piireissä, kyseiseen lajiin valmistetaan helvetin hyviä kenkiä. Sekä Reebokin Nano että Niken Metcon ovat todella päteviä tossuja, samoin näiden "kevennetyt" mallit (CF Speed ja Metcon Repper).

En ole itsekään Crossfit-harrastaja, mutta olen käyttänyt jo vuosia Nanoa reenikenkänä, enkä ole hetkeäkään harkinnut vaihtamista. Ne ovat tarpeeksi kiertojäykät, mutta silti kohtuullisen ohutpohjaiset ja kevyet. Kannan ja päkijän suhde myös aika maltillinen, joten palvelee erinomaisesti juurikin yleiskenkänä. Painonnostokengät on mullakin sitten erikseen.

Vaikka Crossfit onkin kirosana tietyissä piireissä, kyseiseen lajiin valmistetaan helvetin hyviä kenkiä. Sekä Reebokin Nano että Niken Metcon ovat todella päteviä tossuja, samoin näiden "kevennetyt" mallit (CF Speed ja Metcon Repper).

En ole itsekään Crossfit-harrastaja, mutta olen käyttänyt jo vuosia Nanoa reenikenkänä, enkä ole hetkeäkään harkinnut vaihtamista. Ne ovat tarpeeksi kiertojäykät, mutta silti kohtuullisen ohutpohjaiset ja kevyet. Kannan ja päkijän suhde myös aika maltillinen, joten palvelee erinomaisesti juurikin yleiskenkänä. Painonnostokengät on mullakin sitten erikseen.
Noi Metconit mulla osukin itseasiassa silmään joltain nettisivulta. Niissä ei siis ole mitään ylimääräisiä pehmusteita tai kantakorotusta?

Taitaapi sekä Nanon että Metconin uusimmissa malleissa olla 4 millin ero kannan ja päkiän välillä. Itsellä ainakaan noin pieni droppi ei tunnu jalassa kantakorotukselta, mutta nämähän ovat yksilöllisiä juttuja. Mitään ylimääräistä pehmustusta ei noissa ole, vaan erittäin vakaita ovat. Tämä on ollut itsellä ensisijainen kriteeri kengän valinnassa.

Kannattaa ehdottomasti käydä sovittelemassa eri malleja, jos vaan mahdollista. Yleisesti Metcon tuntuu omaan jalkaan jotenkin jäykemmältä ja "aggressiivisemmalta" kuin Nano. Sanottakoon vielä, että myös vuosikertojen välillä on eroja. Mulla on Nano 3 ja 6, joista molemmista tykkään, kun taas Nano 5 ja 7 eivät sopineet jalkaan ollenkaan.

Taitaapi sekä Nanon että Metconin uusimmissa malleissa olla 4 millin ero kannan ja päkiän välillä. Itsellä ainakaan noin pieni droppi ei tunnu jalassa kantakorotukselta, mutta nämähän ovat yksilöllisiä juttuja. Mitään ylimääräistä pehmustusta ei noissa ole, vaan erittäin vakaita ovat. Tämä on ollut itsellä ensisijainen kriteeri kengän valinnassa.

Kannattaa ehdottomasti käydä sovittelemassa eri malleja, jos vaan mahdollista. Yleisesti Metcon tuntuu omaan jalkaan jotenkin jäykemmältä ja "aggressiivisemmalta" kuin Nano. Sanottakoon vielä, että myös vuosikertojen välillä on eroja. Mulla on Nano 3 ja 6, joista molemmista tykkään, kun taas Nano 5 ja 7 eivät sopineet jalkaan ollenkaan.
Jees kiitoksia. Noi molemmat nano ja metcon näyttää ainakin paperilla vähän siltä mitä haenkin. Pitää käydä sovittamassa noita molempia ja jos vaikka metconista löytyis noita eri malleja vielä samasta paikasta.

Feelmaxin Panka 2 on ottanut paikan omana yleiskenkänä. On mukavimmat kengät mitä on tullut käytettyä ja painikenkääkin parempi tuntuma lattiaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kellään ajankohtaista tietoa mistä/millä alekoodilla ötomixin stingrayt saa parhaaseen hintaan?

Olisin noiden omilta sivuilta tilannu kun hinta alekoodin jälkeen oli vaan $100,mut sit kävi ilmi et postit vaan 60e suomeen

Feelmaxin Panka 2 on ottanut paikan omana yleiskenkänä. On mukavimmat kengät mitä on tullut käytettyä ja painikenkääkin parempi tuntuma lattiaan.

Itse tuossa juuri pohdiskelin että kummat lähtee tilaukseen / kokeiluun (Panka 2 vai Niesa 3), tulkitsen kommentin vahvaksi suositukseksi?

Itse tuossa juuri pohdiskelin että kummat lähtee tilaukseen / kokeiluun (Panka 2 vai Niesa 3), tulkitsen kommentin vahvaksi suositukseksi?

Minulle kävi niin että nuo Panka 2:t pöllittiin salilta ja ostin tilalle Niesa 3. On myöskin yhtä hyvä tasapohjainen yleiskenkä salille. Miinuksena tuollainen tossu, varsinkin Niesa 3, saattaa olla monille liian ruma että kehtaa julkisesti käyttää. On varmaan mielipide kysymys tykkääkö näistä barefooteista vai painikengästä vai conversesta eniten tasapohjaisista salikengistä.

Eipä mua kiinnosta, jos joku mun tossuille haluaa nauraa eikä ulkonäkö miellytä niin voi kyynel... Musta noi on aikas päheet!

Mutta lähti nyt kuitenki pankat tilaukseen ja kaveriksi kokeiluun Skinnersit. Saa nähä miten pelittää

Noniin, mitkä ovat mielestäsi parhaat treenikengät, tässä tapauksessa lienee painonnostokengät.

Eniten tarvetta kyykkyyn, myös vetoon saisi sopia. Tähän asti about 12 vuotta treenattu painikengillä (Asics), mutta mietin nyt että voisin ostaa kunnon stiflat etenkin siis kyykkyyn.

mielessä itsellä Adidas, Nike, tai Reebok Legacy Lifter.

Mitä suosittelet ja miksi? Mistä kannattaa hankkia? Hinnalla ei oikeastaan väliä koska hyvä ja pitkäaikainen hankinta.

Ehdottakaa ihmeessä, jos saisi lisää levyjä tankoon vaikka uusilla kengillä:giggle:

Mavessa ei kuulu edes olla mitään korotusta, haittaa vain tekemistä. Noin muuten tulet saamaan pitkälti vastauksia, joiden arvo sulle on nolla. Joku tulee sanomaan että Romaleos on paras ja otanta on yksi pari kenkiä. Se mitä sun pitää tehdä, on mennä koittamaan ite monia merkkejä kauppaan.

Mavessa ei kuulu edes olla mitään korotusta, haittaa vain tekemistä. Noin muuten tulet saamaan pitkälti vastauksia, joiden arvo sulle on nolla. Joku tulee sanomaan että Romaleos on paras ja otanta on yksi pari kenkiä. Se mitä sun pitää tehdä, on mennä koittamaan ite monia merkkejä kauppaan.

aivan, mietin että ostaisko ihan yleensä vaan hyvät treenikengät, vai sitten just lähinnä kyykkyyn.

mutta totta, itse pitää tottakai sovittaa, mietin vaan onko joku ehdoton eliitti olemassa:giggle:

Mutta joo, täytyy käydä liikkeessä sovittelee, toivottavasti on useempaa merkkiä esim. XXL:ssä tai jossakin. Ja Mike jos joku tietää kyykystä!

Back
Ylös Bottom