Hyvät salikengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Niin, kyykyssä ne painonnostokengät muuttaa lantion asentoa, koska ne sallii työntää polvia enemmän eteen mikä taas tarkoittaa, että voi kyykätä pystymmässä. Ja se pystymmässä kyykkääminen on se lantion kulman muutos. Mavessa asia on eri, koska siinä sääret pyritään pitämään mahdollisimman pystyssä ettei ne ole tangon tiellä. Väittäisin, että silloin se lantiokulman ero mikä tulee verrattuna perinteiseen maveen, tulee juurikin siitä, että joudutaan nostamaan korotetulta alustalta, eikä nilkkakulmalla ole sen kanssa mitään tekemistä.

Mutta toisaalta tuohan on täysin irrelevanttia mistä lantion kulman muutos johtuu. Kysehän oli siitä onko painonnostokengillä mavettaminen järkevää vai ei. Silloin vastaus taas löytyy lajista. Jos olet painonnostaja, niin ehdottomasti on. Jos taas olet voimanostaja niin ehdottomasti ei. Jos et ole kumpaakaan, niin mitä väliä? Molempiin ääripäihinkin sitten mahtuu eri variaatioita ja voimanostaja voi ihan hyvin silloin tällöin mavettaa painonnostokengillä, ihan niin kuin se silloin tällöin kyykkää SSB-tangollakin vaikka sitä ei kisassa käytetäkään ja siihen joutuu lastaan vähemmän painoa.

Itseäkin hieman häiritsi juurikin tuo tangon yli menenevien polvien ohi vetäminen.
Katselin sitten että todella useat painonnostajat kääntää jalkateriä vahvasti ulospäin. Tämä tekee sen että vaikka polvi liikkuukin eteenpäin, se ei mene läheskään niin paljon tangon yli.
Ehkä itsellä oli myös tuota eteen kaatumisen ongelmaa koska pn kengillä saan nimenomaan paremmin nojattua painoa kantapäälle ja näin ollen taka-akselin paremmin vetoon mukaan.

Mulla lienee myös hieman oudot kropan mittasuhteet vaikka lyhyt ja pulska olenkin.

Muutamia kantakorotuksella olevia malleja olen nyt sovittanut, ja olen aika vakuuttunut ettei ole mun juttu.

Syvät kyykyt ja nilkkojen liikkuvuus on aivan hyvät,tuntu noilla kengillä enimmäkseen.,no, oudolta.

joten, onko kellään mitään ehdotuksia heittää ihan tasapohjaisista treenikengistä, hinta melko sama. Asicsin painitossut on olleet, mutta kai ne silti kerran 10 vuoteen voisi päivittää.

Muutamia kantakorotuksella olevia malleja olen nyt sovittanut, ja olen aika vakuuttunut ettei ole mun juttu.

Syvät kyykyt ja nilkkojen liikkuvuus on aivan hyvät,tuntu noilla kengillä enimmäkseen.,no, oudolta.

joten, onko kellään mitään ehdotuksia heittää ihan tasapohjaisista treenikengistä, hinta melko sama. Asicsin painitossut on olleet, mutta kai ne silti kerran 10 vuoteen voisi päivittää.
Mä olen kyykännyt kovapohjaisilla sneakereilla, nyt tällä hetkellä Supran Bleaker mallilla.

Screenshot-2019-12-01-at-11.45.33.jpg

Noniin! Kiitoksia vastauksista ja ehdotuksista. Käväsin Stadiumissa testaamassa uusinta Nanoa, sekä Metcon 5 mallia. Suht samanlaiset, mutta Nike vei voiton, mielestäni nopeella sovituksella inasen vielä tukevampi. Perhanan positiivinen yllätys miten hyvän tuntunen kenkä. Tuossa mallissa, kuten Nanossakin, on lievä kantakorotus myös, taisi olla tuossa 4mm.

Hyvä flaksi kävi kun ajattelin mennä hakemaan noi mustana, eli ainut väri mikä kaupassa oli, niin löysin nopeella googletuksella samat mutta mielestäni hienompana valkosena, noin 40€ halvemmalla😎✌🏽

Mutta olen melko varma kun ei liikkuvuus ole ongelma, noi tulee olemaan todella hyvät!
5C9C1CF7-8B31-4FB0-B63C-246294E2AD98.jpeg
5C9C1CF7-8B31-4FB0-B63C-246294E2AD98.jpeg

Itseasiassa noin 50€ halvemmalla😀 Olisin alunperin varmaan ostanut/tilannut uudet painitossut, Asicsin Aggressor mallit, vaan ei taida saada suomeen mistään, tai jos saa niin hinta lähes 300€.

Black fridayna tilasin fitnesstukusta star nutrition high tops halppiskengät 36€:lla. Nyt kolmen viikon kokemuksella voin sanoa, että hinta-laatusuhde ainakin kohdillaan, yllättävän jämäkät ja pysyy hyvin kuosissa nauhoja sitomatta.

Kyykyissä ollut Inov Fastlift käytössä jo pitkään. Painonnostokengät toimii hyvin erityisesti, kun toinen nilkka on titaanilla vahvistettu. Auttaa kompensoimaan ne kriittiset pari astetta, mitä tuosta operaatiosta on aktiivisesta kuntoutuksesta huolimatta liikkuvuuden osalta vajautta jäänyt. Lisäksi noissa on itselle tarpeeksi leveä lesti, mitä valtaosassa noista kengistä ei syystä tai toisesta ole. Mavet sitten sukkasiltaan.

Onko jollakin ehdottaa jotain matal korkoisia/ei korkoa ollenkaan olevia kyykkykenkiä?

Itselläni on ensimmäisinä kyykky kenkinä nyt ollut jo pari vuotta käytöss Inov-8 fastlift kengät ja voin toki niitä kaikille suositella, että todella hyvät ja jämäkät kengät kyykätä, mutta aika korkea korko niissä. Koska nilkan liikkuvuuteni on hyvä ja olen mieltynyt leveämpään kyykky asentoon niin kokisin, että tasapohjaiset tai pienikorkoiset kengät voisivat olla parempi vaihtoehto kuin nuo korkealla korolla olevat. Ilman kenkiä en kuitenkaan halua kyykätä.

@Mike tuos ylempänä puhuit noista Supran kengistä niin eivät taida olla varsinaiset kyykkykengät, mutta jos kerta ovat tasaisella, kovalla pohjalla ja jämäkät, eli nilkka ei tvistaile sivuttain, niin kannattaa varmaan itsellekkin ostaa testiin? Vai kuinka paljon noilla olet kyykkäillyt, että ovatko vuosien varrella pysyneet hyvänä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
@Mike tuos ylempänä puhuit noista Supran kengistä niin eivät taida olla varsinaiset kyykkykengät, mutta jos kerta ovat tasaisella, kovalla pohjalla ja jämäkät, eli nilkka ei tvistaile sivuttain, niin kannattaa varmaan itsellekkin ostaa testiin? Vai kuinka paljon noilla olet kyykkäillyt, että ovatko vuosien varrella pysyneet hyvänä?
Suprat on skedekenkiä, joten kannattaa ekana koittaa miten ne istuu jalkaan.

Mites adidas superstarssit? Ainakin isabella von weissenberg vetelee
View: https://www.instagram.com/p/BklWesCn0Kt/?igshid=o3zmi8720d79

Ei ollenkaan pois suljettu vaihtoehto. Noita superstarsseja löytyy ainakin ihan kivijalkakaupoista niin vois ainakin mennä kokeilemaan miltä tuntuu jalkaa. Vois sitä tietysti jotkut Suprankin kengät tilata ja jos eivät hyvältä kyykkäilyyn tunnu niin voihan niitä normi vapaa-ajan kenkinä sitten käyttää, kun sutkot tyylikkäätkin omaan silmään ovat.

Ei ollenkaan pois suljettu vaihtoehto. Noita superstarsseja löytyy ainakin ihan kivijalkakaupoista niin vois ainakin mennä kokeilemaan miltä tuntuu jalkaa. Vois sitä tietysti jotkut Suprankin kengät tilata ja jos eivät hyvältä kyykkäilyyn tunnu niin voihan niitä normi vapaa-ajan kenkinä sitten käyttää, kun sutkot tyylikkäätkin omaan silmään ovat.
Suprissa on asteen kapeempi lesti, että saattaa ahdistaa joitakin.

Onko jollakin ehdottaa jotain matal korkoisia/ei korkoa ollenkaan olevia kyykkykenkiä?

Itselläni on ensimmäisinä kyykky kenkinä nyt ollut jo pari vuotta käytöss Inov-8 fastlift kengät ja voin toki niitä kaikille suositella, että todella hyvät ja jämäkät kengät kyykätä, mutta aika korkea korko niissä. Koska nilkan liikkuvuuteni on hyvä ja olen mieltynyt leveämpään kyykky asentoon niin kokisin, että tasapohjaiset tai pienikorkoiset kengät voisivat olla parempi vaihtoehto kuin nuo korkealla korolla olevat. Ilman kenkiä en kuitenkaan halua kyykätä.

Reebok CF Lite Trainer
Adidas Samba
Chuck Taylor

Siinä joitain korottomia kenkiä millä isot pojat nostaa isoja painoja.

Reebok CF Lite Trainer
Adidas Samba
Chuck Taylor

Siinä joitain korottomia kenkiä millä isot pojat nostaa isoja painoja.

Nuo Reebokit vaikutti kyllä just sellasilta mitä täs on ettinyt! Kiitokset kaikille vastanneille, eiköhän noista vaihtoehdoista löydä ittellensä sopivat (y)

Jos consseilla on kyykätty enemmän kuin suurimman osan yhteistulos niin kyllä ne kelpaa minullekin. Painonnostokengille täytyy olla joku syy, muuten minusta vaikuttaa järjenvastaiselta yrittää kaataa itseään eteenpäin. Vanssit jalassa olen punnertanut kun ne sattui jäämään jalkaan ja näyttäähän niilläkin moni treenaavan. Hämmästyttää salilla katsoa kun juoksulenkkareissa kyykätään, sama seistä pomppulinnassa.

Back
Ylös Bottom