Hyvät salikengät?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juu, yhdelle parhaat ei ole parhaat kaikille eli sovittamaan. Istuvuuden lisäksi kannattaa miettiä esim. sitä, kuinka suuri kantakorotus on omille kyykyille sopiva, siinäkään enemmän ei aina ole parempi, ja sitä, kuinka jäykät kengät haluaa, sillä pelkässä kyykyssä jäykät kengät ovat toki hyvät, mutta yleiskenkinä hieman joustavampi malli on kenties miellyttävämpi.

Itselleni hyvä kenkä on Adidas Powerlift: maltillinen kantakorotus, istuu omaan jalkaan, riittävän joustava että se on miellyttävä jalassa koko treenin ajan, silti riittävän tukeva minun kyykkypainoilleni ja kohtuuhintainen. Mavea varten kassissa kulkee erikseen ohuet jumppatossut.

Mulla oli adidaksen Powerliftit. Tai on vieläkin(myynnissä).
En näe mitään tarkoitusta kyykkykengille joissa korotus. Miksi pitäisi kyykätä "varpaillaan"?
Itselle paras treenikenkä on edelleen kokeilujen jälkeen Inov8 barefoot kenkä.

Ei mun onneton kyykky kehittyny yhtään enempää kenkien vaihdolla. 😁

Mulla oli adidaksen Powerliftit. Tai on vieläkin(myynnissä).
En näe mitään tarkoitusta kyykkykengille joissa korotus. Miksi pitäisi kyykätä "varpaillaan"?
Itselle paras treenikenkä on edelleen kokeilujen jälkeen Inov8 barefoot kenkä.

Ei mun onneton kyykky kehittyny yhtään enempää kenkien vaihdolla. 😁
Lantion asentoa kengät muuttaa.
Itse teen kaikki kyykyt ja mavetkin painonnosto kengillä, koska niillä teen rinnallevedot ja tempauksetkin.

Painonnostokengät on nimensä mukaisesti painonnostokengät. Kokeile joskus pn-tyylistä pohjakyykkyä, riveä täyskyykkyyn ja valakyykkyä, niin varmaan ymmärrät. Vai meinaatko, että esim. keihäänheittokeihäällä ei ole mitään tarkoitusta edes keihäänheittäjille vain siksi, että sinä et tarvitse sitä omissa treeneissäsi?

Leveällä asennolla ja/tai jos ei kyykätä aivan pohjiin saakka on liika kantakorotus useimmilla vain haitaksi. En siis ole käskemässä ketään kyykkäämään painonnostokengillä jos ne eivät itselle ja omaan treeniin tunnu sopivan, kunhan vain muistutan että ei myöskään kannata yleistää niitä absoluuttiasteikolla turhiksi tai huonoiksi vain siksi, että niitä ei itse tarvitse.

Tässä jotain juttua kantakorotukseen liittyvistä tekijöistä:

^No olen mä valakyykkyä testaillut, ilman kenkiä. Ja kenkien kanssa. En näe tarvetta.
Tosin mulla se on vain liikkuvuuden parantamiseen tähtäävää "venyttelyä" hyvin kevyillä painoilla.
En näe myöskään tarvetta jos kyykkään pohjaan asti. Jota en kyllä yleensä tee.
Mutta juu, kukin tavallaan.

Keihäsvertaus jäi kyllä epäselväksi. Mitä helvettiä se tähän kuuluu? 😁
Peace. <3

Keihäsvertaus jäi kyllä epäselväksi. Mitä helvettiä se tähän kuuluu? 😁

Se implikoi, kuinka hölmöä on väittää mitä tahansa varustetta absoluuttiasteikolla hyödyttömäksi vain siksi, että et tarvitse sitä itse - viitaten lauseeseen "En näe mitään tarkoitusta kyykkykengille joissa korotus." Kyllä niille on tarkoitus tai sitten käytännössä kaikki maailman painonnostajat ja iso osa voimanostajista ovat idiootteja, jotka turhaan käyttävät sellaisia vaikka yhtä hyvin voisi vetää samat suoritukset sukkasiltaan.

Voi helvetti. :LOL:
Kuten lainasitkin, sanoin ”En näe mitään tarkoitusta....”
Se EN siinä viittaa minuun. Siis minun mielipiteeseeni. Ei absoluuttiasteikkoon.
Mitä mieltä minä olen kenkien tarpeellisuudesta. Kai mulla on oikeus mielipiteeseeni?
Vieläkö haluat saivarrella?
Lukemisen ymmärtäminen kannattaa aina. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ja ihan varmana jalkaterän asentoa. Lantion asennosta en ole niin varma, mulla on kengät jalassa.
Mutta mikä pitäisi olla saavutettu etu?

Korotus kantapään alla antaa keinotekoisesti nilkkaan lisää liikkuvuutta, jolloin polvi pääsee helpommin eteen, paino pysyy paremmin kantapäällä ja ylävartalo pysyy pystymmässä. Alkaa olla jonkin verran merkitystä, kun on rivemaksimi etuolkapäillä. Mutta kuten sanottu jo aiemmin, monelle korotettu kenkä on edellytys nättiin täyskyykkyyn pääsemisessä.

Itse aiheeseen: jos on leveä jalka, niin aloittaisin Niken kengistä. Adidakset kuulemma kapeammat. Itsellä Romaleos 2:t ja Antat. Anta on inasen Nikeä korkeampi ja kapeampi, muuten hyvin samanlainen kenkä.

Hmm..hyviä pointteja.

Mitkäs @Mike on Suprat?

Voisi olla ihan hyvät kuitenkin omaan käyttöön jotkut muutkin kuin varsinaiset painonnostokengät. Hyvään kyykkyyn pääsee kyllä aivan hyvin ihan painitossuilla, kai sitten ihan hyvä liikkuvuus, joten ehkä ei saisi mitään lisäarvoa versus jotku tasapohjaiset hyvät kengät. Ja hienothan aina on kivat:rock:

Ainakin haluan uudet! Vanhoilla menty jo varmaan 9-10 vuotta.

Jos mielessä jotain hyviä ja vaikkapa hienojakin malleja niin vinkatkaa toki! En ole enempää niihin perehtynyt.

Mitkäs @Mike on Suprat?
Supra on siis ihan street-merkki ja tekee esim skedekenkiä. Ei mitään erikoista siis merkissä miksi pitäisi ne just olla. Mä kyykkään Supran Aluminumeilla.

Image result for supra aluminum

Noniin.

Yksi vaihtoehto kaikkiin treeneihin voisi ilmeisesti olle Nike Metcon? Kovasti ainakin crossfit väki tuntuu diggaavan.

pitäs onnistua kyykytkin..pitää varmaan jossain käydä hypistelee.

Itsellä on aika huono lonkan ja nilkan liikkuvuus. Ilman painonnosto/voimannosto kenkiä kyykkäily jää varsin korkeaksi. Korotetuilla kengillä pystyn kyykkäämään lähes pohjaan selkä suorana. Eli ehdottomasti korotetuilla kantapäillä varustetut kengät, mikäli oma liikkuvuus rajaa muuten liikeratoja.

Yksi vaihtoehto kaikkiin treeneihin voisi ilmeisesti olle Nike Metcon? Kovasti ainakin crossfit väki tuntuu diggaavan.

pitäs onnistua kyykytkin..pitää varmaan jossain käydä hypistelee.

Jos pääasiassa kyykkyyn tarvitset niin nuo voit unohtaa. Moni crossfit-kenkä on vain kompromissi nostokengän ja juoksukengän välillä.

Voisi olla ihan hyvät kuitenkin omaan käyttöön jotkut muutkin kuin varsinaiset painonnostokengät. Hyvään kyykkyyn pääsee kyllä aivan hyvin ihan painitossuilla, kai sitten ihan hyvä liikkuvuus, joten ehkä ei saisi mitään lisäarvoa versus jotku tasapohjaiset hyvät kengät. Ja hienothan aina on kivat:rock:

Jos liikkuvuus on jo valmiiksi hyvä niin Adidas Powerlift voisi olla sopiva välimalli. Riippuu tosin hieman kyykkytyylistäkin.

Do-Winin uudemmat mallit on omaan silmään suht hyvännäköisiä, ei mitään joulukuusia kuitenkaan. Suomesta taitaa olla hankala löytää.

1574884433967.png

1574884530669.png

Punamustat Antat tekis mieli ostaa, mutta punakeltaisetkin on lähes käyttämättä niin ei kehtaa.

1574885189267.png

Itsellä on aika huono lonkan ja nilkan liikkuvuus. Ilman painonnosto/voimannosto kenkiä kyykkäily jää varsin korkeaksi. Korotetuilla kengillä pystyn kyykkäämään lähes pohjaan selkä suorana. Eli ehdottomasti korotetuilla kantapäillä varustetut kengät, mikäli oma liikkuvuus rajaa muuten liikeratoja.
Eikö olisi järkevää tehdä sille liikkuvuudelle ensin jotain?

Back
Ylös Bottom