Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
En sata varma ole, mutta jotenki vai sellai fiilis mitä uutisten perusteella voi päätellä, ettei ne afrikan puolesta kerätyt rahat mene perille asti. joskus ainakin ollut uutisissa, että ruokakuljetuksia ryöstettyä jne. korruptio noissa maissa aika valtava.

Joo, näin olen itsekin kuullut. Useat keräysvarat menevät eri Afrikan maiden kuninkaiden ja presidenttien kautta, jotka ottavat rahat itselleen eikä ne ikinä mene oikeaan tarkoitukseen.

Mitä väestönkasvuun tulee, mies on Afrikan maiden kulttuureissa sitä "parempi", mitä enemmän hänellä on lapsia; tämä on merkki hedelmällisyydestä. Ei ole väliä, vaikka kaikki lapset sairastaisivat AIDS.ia tai malariaa, kunhan niitä on mahdollisimman monta. Nämä kansat elävät niin totaalisesti omassa kulttuurissaan, että ne ei suostu ottamaan esim. länsimailta neuvoja ja siten muuttamaan kulttuuriaan.

Mitä "feissaukseen" tulee, en pidä siitä, että minua tullaan kadulla häiritsemään. Tästä on tullut Helsingissä hirveä riesa, kun joka välissä joku keskeyttää matkan.

Kerran yhelle jollekki vammaisaputyypille sanoin, et sori mut mua ei noi vajakit nii kauheest kiinnosta, se löi luurin korvaan.
:offtopic: Lähes yhtä paljon kuitenkin ärsyttää tämän tyyliset kommentit...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jo idea siitä että kaikilla ihmisillä olisi samanlaiset edellytykset elämään on mahdoton, utopia. ja kiinnostas tietää kuinka monta promillea ehkä menee itse ihmisille asti eikä jää välille. ehkä ei yhtään...

yrittihän se valmetti viedä tehdastakin mutta kun ei työntekijät tulleet töihin silloin kun ois pitäny tokana aamuna... mua ei henk koht haittais jos kaikki tuet lopetettais noihin maihin. ihmiset siellä joko tajuais humpan juonen ja tahtois muutosta, tai sit kuolis sukupuuttoon.

nykynen tilanne on arsesta kun yritetään antaa tekohengitystä että joku despootti voi ostaa timangeilla peitetyn AK47:n ja aloittaa pari sotaa huvikseen että sais muidenkin heimojen avustukset ja timanttikaivokset itselleen....

nyt ois oikea aika lopettaa avustukset kun kiinasta rahoitetaan tosi paljon afrikkaa tällä hetkellä. saattais lähteä jopa paremmin käyntiin kansantalous...

Kyllä tässä pystyy noin niinkuin x kertaa paremmin sympatiseeraamaan esim vammaisia, sairaita lapsia, sotaveteraaneja jne, jotka kuitenkin koskettavat meitä ihan konkreettisesti kun heitä näkee. Mulla tulee oikeasti todella paha olo kun näen vammautuneen, häiritsee ihan helvetisti pitkään sen jälkeenkin. Eniten kuitenkin tulee itseinhoinen olo kun he ovat elinvoimaisia ja iloisia.

En ole näille katu kerääjille rahaa antanut ja tuskin tulen antamaankaan.

Afrikan ja muiden kehitysapuun menee veroissa riittävästi. Enkä edes usko kehitysmaiden tilanteen kohentuvan ylettömällä rahan syytämisellä.

Niihin pitää saada kunnolliset toimivat hallitukset ja valtion koneistot, eikä mitään korruptoitunutta paskaa. Se vaan on aika vaikeeta tehdä ulkopuolelta, kun ei sinne voi siirtomaa valtaakaan tehdä.

Aidsia sieltä ei saa kitkettyä niin kauan kun lääkärinä pidetään kylän noitatohtoria.

Näitä tulee päivittäin tielle... Aluksi olin kohtelias ja pysähdyin juttelemaankin kun tuntui ettei niitä voi tylysti ohittaa. Mutta sitten tajusin, että ne on hiukan niinku hyttyset, ei auta vaikka antaa yhen pistää, kaverit tulee kuiteskin jaolle. nykyään sanon vaan "ei" ja jatkan matkaa. Koskakohan noi järjestöt tajuaa, että tekevät ihan massiivisen paskaa PR-ää kun ihmiset alkaa suhteutumaan negatiivisesti amnestyn, unisefin,yms. logoihin, "negatiivinen ehdollistuminen" tms. kuvannee hyvin tuota ilmiötä.

Ja sitten se, että mikä osa tosta avusta menee perille, onko apu oikeasti apua vai aiheuttaako esim. populaation keinotekoinen ylläpito enemmän ongelmia jatkossa, on kysymys toinen. Jos voin auttaa, aloitan lähimmäisistäni, sitten siirryn lähiympäristööni, ja kun TODELLA on taskuissa ylimääräistä, lennän itse kriisipesäkkeeseen ja ostan paikallisille jotain mistä konkreettista hyötyä. Vaikka vuoden kortsut, pillerit tai vedenpuhdistimen.

Mutta niin se mukautuu ihminenkin hiljalleen, mutta radikaalimpaa mukautumista on tuo lääketeollisuuden tuoma kuoleman petkuttaminen. Liikakansoitus on meidän ongelmamme.

Jos tuolle linjalle lähdetään, niin eikös se ole sitten sama antaa niiden lasten ja vammaisten kuolla täällä Suomessakin? Meillä Suomessakin pidetään aika paljon porukkaa hengissä lääkityksen avulla. Antaa luonnon korjata heikoimmat pois, niin vahvimmat saavat jatkaa sukuaan, ja käyttää rahansa johonkin hyödylliseen.

Eli, jos evoluution kulkuun ei saa mennä sekaantumaan, niin ei sitten sekaannuta siihen millään mantereella. Voitais muuten Suomessakin samantien lakkauttaa koko rokotusjärjestelmä niin loppuis tuo evoluution sotkeminen..

Joensuussa ei voi kävellä rauhassa torinristeyksestä kävelykadulle, koska siinä päivystää noin 3-7 liivi äijää eri järjestöistä..

ja siitähän ei voi kävellä kertaakaan ettei joku pysättäisi..siis ei kertaakaan.
juuri tänään mietin että semmosia varmasti ärsyttää vielä enempi joilla on vaikka duuni siinä kulmilla, ja kävelevät siitä useasti päivässä..

ensi kerran aion sanoa siitä heille.. en huutaa tai räyhätä, vaan vaihtaa pari sanaa asiasta kuinka se alkaa vituttamaan kun ei saa kävelläkkään rauhassa.

:offtopic: Indica tekee kommenteillaan itestään vielä suurempaa pelleä mitä nää aktivistit. Vaikka täällä ihmisiä vituttaa tämä tyrkytys, tuskin kukaan muu kiusaa kodittomia vanhuksia kadulla, tai hauku vammautuneita vajakeiksi..Tietääkö indica esim. Cp-vamman ja kehitysvamman eroa?

Jos tuolle linjalle lähdetään, niin eikös se ole sitten sama antaa niiden lasten ja vammaisten kuolla täällä Suomessakin? Meillä Suomessakin pidetään aika paljon porukkaa hengissä lääkityksen avulla. Antaa luonnon korjata heikoimmat pois, niin vahvimmat saavat jatkaa sukuaan, ja käyttää rahansa johonkin hyödylliseen.

Eli, jos evoluution kulkuun ei saa mennä sekaantumaan, niin ei sitten sekaannuta siihen millään mantereella. Voitais muuten Suomessakin samantien lakkauttaa koko rokotusjärjestelmä niin loppuis tuo evoluution sotkeminen..
Mustavalkoistako? Ei kai?

Keskustelun voisi kohta palauttaa siihen, että on vittumaista kävellä Tsadin keskustassa, kun ihmiset pysäyttelevät erilaisista syistä, joiden perimmäinen päämäärä on köyhdyttää pysäytettävää henkilöä. Mielestäni ei olisi huono idea, jos vaikka kaupungin järjestyssääntö kieltäisi kyseisen pelleilyn. Paitsi että sitten tulisi taas yksi kielto lisää...

Keskustelun voisi kohta palauttaa siihen, että on vittumaista kävellä Tsadin keskustassa, kun ihmiset pysäyttelevät erilaisista syistä, joiden perimmäinen päämäärä on köyhdyttää pysäytettävää henkilöä. Mielestäni ei olisi huono idea, jos vaikka kaupungin järjestyssääntö kieltäisi kyseisen pelleilyn. Paitsi että sitten tulisi taas yksi kielto lisää...

No eivätpä voi enää kaupungit säätää omia järjestyssääntöjä, kun järjestyslaki korvasi ne huhtikuussa 2004.

Eniten mua vituttaa kaikennäköset ihmehiihtäjät ja tunkeilevat pummit. Feissaajilla on sentään jokseenkin pätevä syy keskustelun aloittamiseksi. Katukauppiaitahan noi on eikä niihin tartte kiinnittää huomiota sen enempiä.

Siis....

kuka saa päättää kenen kohdalla luonnonvalintaan puututaan?
Se, jolla on rahat.. mustavalkoistako?
Ei vaan mustavalkoista on se, että pidät täysin samana asiana meidän oman kansan sisällä kärsiviä ihmisiä ja 7000 kilometrin päässä olevia täysin eri kultturin omaavia alkuasukkaita.

Hassu juttu ku täälä Seinäjoella ei tollasia oo näkyny vuosiin?! :rolleyes:

Ei vaan mustavalkoista on se, että pidät täysin samana asiana meidän oman kansan sisällä kärsiviä ihmisiä ja 7000 kilometrin päässä olevia täysin eri kultturin omaavia alkuasukkaita.
:offtopic:
...puhumattakaan siitä, että punainen lanka keskustelussa hukkuu Aidsin, rasistiksi haukkujien jne. kikkailun alle:

- Afrikan ongelma on poliittinen ja etninen. Avustusjärjestöjen tekohengitys on sama kuin hoitaisi aromaterapialla syöpää: voi tulla hetkeksi kiva olo, voi olla että jonkun mielestä se auttaa, mutta jos ongelman ytimeen eivät oikeat tahot puutu ajoissa, lopputulos on vääjäämätön.:rolleyes:
:offtopic:

Minua vituttaa se, että sotaveteraaneille muka pitää kerätä rahaa. VITUT!! Heidän ei pitäisi säästellä, kerjätä tai järjestää keräyksiä vaan saada kaikki pyyteettömästi minkä vapaudestaan velkaa oleva jälkipolvi ikinä vaan voi antaa.

Itse ajattelin tukea Afrikan alkuasukkaita lähtemällä Zimbabveen leijona metsälle ensi vuonna. Saa paljon paremman mielen kun saa itsekkin jotain vastinetta rahalle. Pitäisköhän tuo sanoa jollekkin rahan kerjääjälle että olen auttanut jo tarpeeksi tälle vuodelle:hyper: Ei välttämättä ymmärtäis..

Olen eri mieltä.

Perusteluja? Kauppaahan voi tehdä vaikka omasta mummostaankin niin miksei sitten kehitysavustakin.

Miettikääs nyt paljon teille on tullu kotiovelle asti kaupustelijoita tai muuta veijaria. Siinä ehkä oliskin jotain aihetta ottaa hernettä nenään. Hyvä keino estyä tolta on tosin asua kerrostalossa tai hankkia iso ja ruma koira etupihalle.

Ja kuinka monella syke nousee, kun ootte kotosalla rauhassa paskalla ja kuulette postiluukun käyvän? Menee se puoli sekuntia ennenkuin tajuaa, että hommia voi edelleen rauhassa jatkaa eikä tartte suorittaa mitään paniikkipyyhkimistä. Kyllähän tommonenkin pidemmän päälle varmaan ahdistaa... enemmänkin kuin Unicefin siniliivit eiksjeh.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom