Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pientä lahjoitusta kysyessä:

"Käykö luottokortti?":lol2:
"No mutta et tarvitse edes korttia, allekirjoitat vain tämän ja otamme tililtäsi kuukausittain verojen jälkeen käteen jäämän tulosi, saat valita itse summan. Toki 10 eurolla ei paljon lapsia autella, joten olisiko 100€ hyvä?"

Ja miksi ihmeessä noi lahjoitukset eivät voi olla vähennettävissä verotuksessa? Kuitit vain jokaisesta ja verottajalle.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voitas järjestää Pakkiksen oma " päivä feissaajana kisa ". Ryöstetään tai siis feissataan päivä viattomilta ihmisiltä rahaa kadulla ja voittaja on se joka on saanut päivän päätteeksi suurimman potin :D

Ei ole kyllä kovin mukavaa touhua tommoinen, ajatteleppa ittes sen papan asemaan. :jahas:

No hitto mä mikää kävelevä lompakko oo.. Mitäs on juonu itteltää melkein jalat alta.. Röökiäki se poltteli. Ei polttais ni ois enemmin rahaa.. En mä oo mikään sosiaalivirasto, mä oon mä. Mun rahat on mun rahoja, ja aika lahjakas pitää olla että saa multa ilman vastinetta rahaa.

Edit: afrikan ympärille voitais lyyä muuri, ja antaa afrikkalaisten selvitellä seuraavat 30 vuotta itsekseen asioita, sitte mentäis katsomaan ja nähtäis se huikaiseva sivilisaatio;) tai sitten raamatun sanoin, alussa maa oli autio ja tyhjä..

Ahrikkalaiset tarviis ongen eikä kalaa. Onneks ei mua tulla kiusaa vielä ku oon näi nuori ja säälittävän näköne hiiri. Voin muute antaa tilinumeron privana jos jotakuta kiinnostas sponssata mun ehramit :itku:

En jaksanut kahlata koko ketjua läpi kun ei aihe niin kauheesti kiinnosta. En tiedä onko tässä jo keskusteltu, että paljonko lahjoitetusta summasta menee suoraan apuun? Muistelisin, että unicefilla n. puolet menee sinne apuun ja puolet organisaation hyväksi.
Itse pidän tuollaista suoraveloitusjuttua ihan paskana hyväntekeväisyysasioissa. Itse en noin anna penniäkään. Lahojoita mielummin jonkin summan silloin kun huvittaa.

:offtopic:

Pakkotoiston eläintenoikeuskeskustelu
Normi pakkislainen: "Vittuako te jotain elukoita hyysäätte saatanan rastapääituhomohipit, auttakaa niitä afrikan nälkäisiä, niin teette jotain merkityksellistä saatanan työnvieroksujat"

Pakkotoiston feissauskeskustelu
Rastapääituhomohippi: "Hei haluatteko osallistua keräykseen, jossa tuetaan Etiopian nälänhätäaluetta?"
Normi pakkislainen: "Ei vois vittu vähempää kiinnostaa jos jotain nekruja kuolee kato."

Olenko ainoa, joka näkee lievää ristiriitaa näissä mielipiteissä?

IsoDino sanoi:
Tuo "organisaation hyväksi" tarkoittanee lähinnä sitä, että puolet summasta menee homman pyörittämiseen ja puolet perille kohteeseen.

Juu, tietysti tuo kuulostaa pahalta, mutta eipä tuossa mitään pahaa ole IMO jos/kun oletetaan, ettei ko. instanssilla ole esimerkiksi johtajistolle omia yksityiskoneita, kivilinnoja Ranskassa ja huvilakomplekseja Bahamalla.

Totta kai järjestössä on duunissa porukkaa jolle pitää maksaa liksaa ja kamppikset yms. maksaa rahaa. Tunnetuilla isoilla järjestöillä lienee asiat ihan hyvin tässä suhteessa.

No hitto mä mikää kävelevä lompakko oo.. Mitäs on juonu itteltää melkein jalat alta.. Röökiäki se poltteli. Ei polttais ni ois enemmin rahaa.. En mä oo mikään sosiaalivirasto, mä oon mä. Mun rahat on mun rahoja, ja aika lahjakas pitää olla että saa multa ilman vastinetta rahaa.

Rahat saa pitää itse kukin. Mutta pelleily on ihan turhaa. Ohi vain kävellä ja sillä sipuli.

ei saakeli tänään oli mul ihan vitun kiire 5minuuttia aikaa kävellä salille että kerkesin halvempaan aikaan sinne. Nii sit tietenkin joku hyväntekijä tuli höpisemään että kiinnostaisko virtahepojen suojelu. Minä sanoin että nyt ei ehi ja lähin käppäilemään etiäpäin nii tää tyyppi rupes seuraamaan. Ja sit se sano että ei sun tarvis pistääku nimi paperiin ja maksaa jäsenmaksut 200euroo. Siinä vaiheessa kiputin nii kovaa karkuu tätä tyyppiä että tyyppi lopetti seuraamisen ja otti uuden kohteensa.

Meinaa minähän en rahaa anna ku ei sitä muutenkaa oo.

Mä kuitenkin olen melko varma, että tuollainen unicef on vitun varakas organisaatio ja hilloo on ihan saatanasti siellä sun täällä. Juu, palkkoihin ja kaikenlaisiin kuluihin menee tietenkin rahaa ihan vitusti, mutta sitä rahaa makaa tileillä ihan sata varma miljoona tolkulla. Laittaisi sitä nopeammin jakoon ja suurempia määriä. Organisaatiota voi pyörittää pienemmälläkin kuluilla ja suunnata raha nopeammin kohteeseen.

Ite oon nyt lahjoittanut Spr:n katstrofi rahastoon ja Amnestylle joka kuukausi. Ja puolen vuoden välein kehitysvammaisille lapsille tänne suomeen. Nyt olen vannottanut että jos jonkun uuden apujärjestön feissaaja tulee seuraavan kerran hamuaan multa rahaa niin saa kyllä vakuuttaa meikäläisen eikä vaan puhua yleistä lätinää. Jos se osaa kertoa mulle jotain uutta informaatiota ja vakuuttaa mut niin voin ehkä suostuakin, mutta ei yksi ihminen nyt koko maailmaa voi pelastaa.

jeps :eek: Melkosta tekstiä.. Onhan ne unicef- feissarit tietty runkkareita ja apinoita, kun yrittävät kerää rahaa moisille neekerilapsille, eivätkä meidän pienille omille valkosille lapsille.:thumbs: Evoluutiohan ne lapset siellä Afrikassa kuitenkin korjaa, vai mitä pojat?:piis:

Ja onhan se ärsyttävää sanoa ei kiitos ja kävellä ohi.. Parempi on vaan tarjota niille naisille mulkkua tai huutaa päin naamaa.

Tiettyjä ihmisiä pitäny täällä rentoina ja hyvinä tyyppeinä, mutta näiden kirjotusten jälkeen meni kyllä täysin se illuusio.:(

P.s Kyllä meikäläistäkin ärsyttää, kun samalla kadulla joutuu kolmen eri feissarin kohteeks, mutta aina niihin on kulunu aikaa se 30 sekunttia.

Pakkotoiston eläintenoikeuskeskustelu
Normi pakkislainen: "Vittuako te jotain elukoita hyysäätte saatanan rastapääituhomohipit, auttakaa niitä afrikan nälkäisiä, niin teette jotain merkityksellistä saatanan työnvieroksujat"

Pakkotoiston feissauskeskustelu
Rastapääituhomohippi: "Hei haluatteko osallistua keräykseen, jossa tuetaan Etiopian nälänhätäaluetta?"
Normi pakkislainen: "Ei vois vittu vähempää kiinnostaa jos jotain nekruja kuolee kato."
:lol2::lol2:

Mä kuitenkin olen melko varma, että tuollainen unicef on vitun varakas organisaatio ja hilloo on ihan saatanasti siellä sun täällä. Juu, palkkoihin ja kaikenlaisiin kuluihin menee tietenkin rahaa ihan vitusti, mutta sitä rahaa makaa tileillä ihan sata varma miljoona tolkulla. Laittaisi sitä nopeammin jakoon ja suurempia määriä. Organisaatiota voi pyörittää pienemmälläkin kuluilla ja suunnata raha nopeammin kohteeseen.
Miks niillä makaisi sitä rahaa tileillä miljoonittain?

Ei kellään sattuis olemaan faktaa aiheesta?

Tässä jotain:
http://unicef.fi/tietoa_taloudesta
kulujen_jakautuminen_2006.jpg

Suomen UNICEFin vuosikertomus 2005: http://unicef.fi/files/unicef/pdf/Unicef_vsk05_FIN.pdf
UNICEF Annual report 2006: http://unicef.fi/files/unicef/pdf/Annual_Report_2006.pdf

Minulla ei ole onneksi tuollaista vaivaa. Vaikka kuljen päivittäin Kampissa tai Steissin seutuvilla niin tänäkin vuonna vain yksi henkilö on koittanut työntää jotain esitettä ja hänkin väistyi nopeasti, kun meinasi jäädä alle.
Olettaisin, että asiasta voi kiittää mp3-soitinta ja yrmeää elämänasennetta. Elämäni suuria hetkiä oli, kun tulin lähikaupasta ja huomasin mustalaisnaisen kerjäävän siinä pihalla oven luona. Ovesta ulos tullessani olin ainoa henkilö joka oli juuri siinä paikalla ja manne kääntyi puoleeni katsoi yhden kerran ja lähti menemään.

Enkä nyt kritisoi itse perimmäistä tarkoitusta, vaan sitä, että kadulla tullaan vaivaamaan.

Jos en vallan väärin muista, niin Jehovan Todistajilta kiellettiin aktiivinen ihmisten asioihin sekaantuminen Helsingin asematunnelissa. Nyt ne töröttävätkin nätisti asematunnelissa Herätkää-lehdet ja Vartiotornit kourassa ja odottavat, josko joku haluaisi vapaaehtoisesti lähestyä heitä. Feissareiden suhteen sama homma sopisi mielestäni oikein hyvin. Voisivat töröttää kadulla plakaattiensa kera ja odottaa, josko jollain olisi heille asiaa.

jeps :eek: Melkosta tekstiä.. Onhan ne unicef- feissarit tietty runkkareita ja apinoita, kun yrittävät kerää rahaa moisille neekerilapsille, eivätkä meidän pienille omille valkosille lapsille.:thumbs: Evoluutiohan ne lapset siellä Afrikassa kuitenkin korjaa, vai mitä pojat?:piis:

Ja onhan se ärsyttävää sanoa ei kiitos ja kävellä ohi.. Parempi on vaan tarjota niille naisille mulkkua tai huutaa päin naamaa.

Tiettyjä ihmisiä pitäny täällä rentoina ja hyvinä tyyppeinä, mutta näiden kirjotusten jälkeen meni kyllä täysin se illuusio.:(

P.s Kyllä meikäläistäkin ärsyttää, kun samalla kadulla joutuu kolmen eri feissarin kohteeks, mutta aina niihin on kulunu aikaa se 30 sekunttia.
Mä olen pitänyt tiettyjä tyyppejä fiksuina ja lukutaitoisina, taisi se illuusio mennä nyt rikki. Sisälukutaito on niin hieno asia, kaikki vain eivät oikein vain osaa.

No tuo kerääminen on kyllä yksi vähemmän ärsyttävistä piireistä maailmanpelastajissa. Kyllä se tekopyhistely eniten rasittaa.

Tänne kiinaankin tulee noita apinoiden sun muiden elikoiden pelastajia "vapaaehtoistöihin" eli lomailemaan vähän väliä. Rastatukkaisista vaihtoehtofeministiaktivistinuorista jotka eivät osaa sanaakaan kiinaa onkin niin helvetisti hyötyä. Voisivat vaan lahjoittaa sen 5 euroa jolla siellä maalla palkkaa jonkun vuodeksi samaan hommaan. Tai voisivat lahjoittaa sen lentolippuihin, viisumiin yms. menevän rahan jolla voisi palkata 200 ihmistä.

Tuostapa tuli mieleen tapaus kun joku selitti lähtevänsä 2 viikoksi vapaaehtoistöihin intiaan. Matkat maksoi jokin apua antava hihhuliorganisaatio, keräysrahoilla arvatenkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom