Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Sun on niin kovin vaikea ottaa tota kritiikkiä vastaan. :D Ei siinä mitään, musta saat ajatella ihan mitä tykkäät..:rock:

Mutta selitä nyt sitten omin sanoin esimerkiksi tämä kommentti, jonka luin niin väärin.

"Subjektiivista kaikki tyynni. Pieni suomalainen lapsi herättää urpoimmassakin ihmisessä primitiivisen halun auttaa. Mutta afrikassa saisi mun puolesta kaikki kuolla AIDSiin. Antaa evoluution hoitaa."

Sisälukutaitoa tai ei, mutta kovin kovalta(rasistiselta) kuulostaa.

"Enkä nyt kritisoi itse perimmäistä tarkoitusta, vaan sitä, että kadulla tullaan vaivaamaan."

Niin, olisipa keskustelu pysynyt sitten tässä.

Pitää joskus opetella noi lainaukset kunnolla..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin, opettelet ensiksi lukemaan ja heittele sitten tuota iän ikuista kritiikkikorttia. AIDS funktio tuossa on selitetty jo pari viestiä taaksepäin.

Ja jos kaikki vastaukseni tulkitaan etten osaa ottaa vastaan kritiikkiä, niin sitten en osaa, sama se mulle on jos joku niin ajattelee. Et sinä ensimmäinen ole joka tota korttia käyttää. Mutta leiki sinä siellä sitä täydellistä virheetöntä ihmistä, niin minä sillävälin pyöritän tätä sivustoa katsomallani tavalla.

Käsi ylös kenellä menisi pasmat sekaisin jos huomenna hesarissa olisi uutinen "Afrikan nälkää näkevä väestö on kuollut kokonaan AIDSiin. Unicef ohjaa varojaan Kosovoon sota-lapsien avuksi"

Kehtaakohan tätä edes sanoa.

Mutta kyllä nuo Miken maailmaa parantavat jutut vois heittää tuolta pakkiksen etusivulta jonnekin linkin taakse ja keskittyä vastaisuudessa vain bodyskenen tapahtumiin. En tiedä kuinka moni haluaa selailunsa aloittaa (piilo?)äärioikeistolaisilla vuodatuksilla (joita esiintyy runsaasti myös eräässä yleisen puolen ketjussa) kun pakkotoisto.com kuitenkin on kulminoitunut kehonrakennukseen&fitnesiin ja saisi olla jatkossakin.

En edes uskalla kuvitella mitä tästä seuraa mutta tulipahan sanottua.

Tuosta Indican jutusta sen verran, että vaikka olisi kuin spurgu tahansa, ei se rahan kanssa vittuilu mitään kypsää touhua ole.

Itse olen antanut rahaa vain ulkomailla joillekin kerjäläisille (itselleni ei määrällisesti paljon, mutta heille sitäkin enemmän). Marokossa eräs jalaton (siis sellainen tynkä-ukko) suurin piirtein mateli perässäni, jolloin pokka ei kestänyt ja ojensin setelin. Toinen tapaus Egyptissä ja tällä kertaa sokea mummeli istuskeli yhden muurin reunalla ja hänellekin vähän hynää tarjosin.

On sitä tullut muitakin tapauksia, kuten ostettua sokealta ukkelilta linnunruokaa Istanbulissa, rammalta sellainen savilintu yms. Ei vaan meikäläisen pokka oikein kestä näissä face to face-tilanteissa, jos on oikeasti hätä kyseessä. En mä kuitenkaan mitään lahjoituksia Afrikkaan tee, kun en sillä tavalla tunne sääliä tai auttamisen tarvetta. Ja on se aina mukavempaa kuulla jonkun lausuvan rukouksia ja siunauksia perään, kuin että langan toisella puolella joku keräyksistä soitteleva ituhippi vain tokaisee lakonisesti "kiitos" ja luuri kiinni.

PS. Eilen pari sälliä tuli ostamaan meikäläisen duunipaikasta ison Ice-tea pullon ja toinen ruinasi pokkana 30 sentin alennusta, kun ei ollut kuin 2 euroa. Annoin sitten omistani sen 30 senttiä, kun olin juuri hetkeä aiemmin saanut ilouutisia. Kun selitin sälleille etten voisi antaa sitä 30 senttiä alennusta liikkeen puolesta, mutta tämän kerran itse voin rahoittaa osan (sen 30 senttiä), niin kommenttina tuli "no, ei se sun taloutta kaada". :lol2: Oli vittu jätkillä munaa.

Kuulostaako mun jutut muuten paskapuheelta? Sitä ne ei kuitenkaan ole ;)

Hieman AIDSista kehitysmaissa. Se ON merkittävä tekijä siellä, ei mikään junttimaisesti heitetty toive, vaan fakta, joka todellakin tappaa sitä väestöä.

Aids rasittaa kehitysmaiden jo ennestään vaikeuksissa ollutta terveydenhuoltosektoria. Koulutuksen hyöty heikkenee, kun osa koulutetusta väestöstä kuolee ennenaikaisesti. Esimerkiksi Sambiassa kuolee enemmän opettajia kuin uusia ehditään kouluttaa. Myös yritykset kärsivät, kun työntekijät kuolevat vain lyhyen työuran jälkeen.

Vielä ei pystytä edes arvioimaan mitä kaikkia seurauksia työikäisen väestön näin laajamittaisella sairastumisella tulee olemaan näissä yhteiskunnissa, joissa aids on levinnyt laajimmin.

Se on niin, että AIDS vääjäämättä tappaa sitä väestöä ja me vain rahoituksella hidastamme kuolemaa.

En mä ole itteäni täydelliseks koskaan väittänyt. Enkä tiedä mistä sä semmosta päähäsi sait..

Kritiikkikortista en tiedä, mutta semmosen huomioin vain tein, koska vastasit mulle niin älyttömästi ja hyökkäävästi..

Ja Aidsia en ole evoluutioks vielä ymmärtänyt, ehkä sitten tällä kertaa huonon sivistyksen takia.

ja sivustoa pyörität vallan hyvin. Kyse oli vaan kommenteista joita porukka heitti feissareita kohtaan, joiden saamat rahat menee kuitenkin hyvään tarkotukseen, ja joista pääsee eroon ihan vain sanomalla; Ei kiitos.

Unicef ja monet muut hyväntekeväisyysjärjestöt tekevät aids-vastaista työtä kortsu-kampanjoilla ja lisäämällä väestön koulutusta(etenkin naisten). Aids voidaan pysäyttää, enkä näe mitään syytä miksi se johtaisi koko maanosan kuolemaan. Mutta tottakai se vaatii sitä, että raha palaa sinne aika paljon..

Kehtaakohan tätä edes sanoa.

Mutta kyllä nuo Miken maailmaa parantavat jutut vois heittää tuolta pakkiksen etusivulta jonnekin linkin taakse ja keskittyä vastaisuudessa vain bodyskenen tapahtumiin. En tiedä kuinka moni haluaa selailunsa aloittaa (piilo?)äärioikeistolaisilla vuodatuksilla (joita esiintyy runsaasti myös eräässä yleisen puolen ketjussa) kun pakkotoisto.com kuitenkin on kulminoitunut kehonrakennukseen&fitnesiin ja saisi olla jatkossakin.

En edes uskalla kuvitella mitä tästä seuraa mutta tulipahan sanottua.
Kehtaa sanoa, et ole ainoa joka opettaa miten tätä pyöritellään. Jos teen kaikkien halujen mukaan, niin saitti suljettaisiin.

Bodaus ja fitness on niin sesonkiluontoista suomessa, ettei tässä riitä juttuja etusivulle kokoajan, syksyllä taas on vaikka mitä. Painottaisin kuitenkin, että herätän etusivulla lisää keskustelua ottaen kantaa asioihin. Se voi olla mikä tahansa ajankohtainen aihe forumilta, sillä kattaahan tämä paljon muutakin kuin vain bodauksen ja fitneksen. Jotain ei miellytä joku asia ja toista taas miellyttää, mutta on niitä, joita ei miellytä mikään, sille en vain voi mitään.

En edes uskalla kuvitella mitä tästä seuraa, mutta tulipahan sanottua.(perkele, toihan tuntuu hyvältä sanoa)

En mä ole itteäni täydelliseks koskaan väittänyt. Enkä tiedä mistä sä semmosta päähäsi sait..

Kritiikkikortista en tiedä, mutta semmosen huomioin vain tein, koska vastasit mulle niin älyttömästi ja hyökkäävästi..

Ja Aidsia en ole evoluutioks vielä ymmärtänyt, ehkä sitten tällä kertaa huonon sivistyksen takia.

ja sivustoa pyörität vallan hyvin. Kyse oli vaan kommenteista joita porukka heitti feissareita kohtaan, joiden saamat rahat menee kuitenkin hyvään tarkotukseen, ja joista pääsee eroon ihan vain sanomalla; Ei kiitos.
Evoluutiotapa hyvinkin, sillä luonto karsii väestöä, mutta ihminen on toki oman korttinsa tuonut evoluution pöytään niistämällä nenäänsä. Ihmiskunta on selvinnyt kaikenmoisista luonnon luomista epidemioista. Rutto tappoi aikanaan muistaakseni jotain puolet maapallon väestöstä, sitä pyrkii aidsikin tekemään. Jossain vaiheessa tänne pamahtaa meteoriitti ja se on sitten taas morjens aika monelle immeiselle. Viimeisin isompi uhka on ollut lintuinfluenssa, virukset mukautuvat ja muuntautuvat, se on juuri sitä evoluutiota. Mutta niin se mukautuu ihminenkin hiljalleen, mutta radikaalimpaa mukautumista on tuo lääketeollisuuden tuoma kuoleman petkuttaminen. Liikakansoitus on meidän ongelmamme.

Ja tämän jutun pointti ei ole se, onko helppoa sanoa vain ei, vaan alunperin tässä keskustelua herättelin siitä, että ylipäätänsä pitää sanoa ei.

Ja tämän jutun pointti ei ole se, onko helppoa sanoa vain ei, vaan alunperin tässä keskustelua herättelin siitä, että ylipäätänsä pitää sanoa ei.

Olisiko niin, että Suomen kulttuuri suosii tai pikemminkin nimenomaan tarvitsee juuri tälläistä "tyrkyttämistä". Esimerkiksi amerikasta minulle on jäänyt käsitys (korjatkaa jos väärässä) että rikkailla, ylemmällä- ja alemmallakeskiluokalla on oikea yhteiskunnallinen tarve (perinne) tehdä hyväntekeväisyyttä jossain muodossa. On se sitten muotitapahtuman järjestämistä, rahan lahjoittamista tai sopan jakamista kodittomille.

Suomessa talon isäntä maksaa verot palkastaan ja toteaa, että tästäkin se valtio kaiken vie ja muille en sitten mitään annakkaan.

Asiaa ei ainakaan auta se, että huijareita on ollut liikkeellä milloin syövän milloin tsunamin takia.

Mutta niin se mukautuu ihminenkin hiljalleen, mutta radikaalimpaa mukautumista on tuo lääketeollisuuden tuoma kuoleman petkuttaminen. Liikakansoitus on meidän ongelmamme.

Tuo lause on aina karua kuultavaa, itse kun haluan uskoa tai ainakin elää illuusioissa ja toivossa, että kaikki maailman ihmiset voisivat saada samaa hoitoa kuin me.

Itse olisin hyvinkin todennäköisesti sokea, kuuro, astmaatikko tai kerran jo kuollut ilman nykyistä terveydenhuoltoa ja lääketeollisuutta. Ennen vanhaa vain kiduttiin hiljalleen pois, se vain kuoli sairasteltuaan todettaisiin, vaikka pelkkä ruokavalion muutos olisi voinut auttaa. Kylmä totuus on, että luonto ei olisi valinnut minua, mutta toivottavasti voin korvata muilla ominaisuuksillani fyysiset puutteeni tulevaisuudessa.

Siksi tahdon uskoa hyvään, en yleensä anna hyväntekeväisyyteen, mutta toisinaan kun tiedän tarpeen ja järjestön oikeaksi ja esim. punaisen ristin herttainen elämän kokemusta omaava ex Lotta tulee pyytämään rahaa nälkää näkeville, niin ilosta minä annan.. rahaa.

Tuosta Indican jutusta sen verran, että vaikka olisi kuin spurgu tahansa, ei se rahan kanssa vittuilu mitään kypsää touhua ole.

Itse olen antanut rahaa vain ulkomailla joillekin kerjäläisille (itselleni ei määrällisesti paljon, mutta heille sitäkin enemmän). Marokossa eräs jalaton (siis sellainen tynkä-ukko) suurin piirtein mateli perässäni, jolloin pokka ei kestänyt ja ojensin setelin. Toinen tapaus Egyptissä ja tällä kertaa sokea mummeli istuskeli yhden muurin reunalla ja hänellekin vähän hynää tarjosin.

On sitä tullut muitakin tapauksia, kuten ostettua sokealta ukkelilta linnunruokaa Istanbulissa, rammalta sellainen savilintu yms. Ei vaan meikäläisen pokka oikein kestä näissä face to face-tilanteissa, jos on oikeasti hätä kyseessä. En mä kuitenkaan mitään lahjoituksia Afrikkaan tee, kun en sillä tavalla tunne sääliä tai auttamisen tarvetta. Ja on se aina mukavempaa kuulla jonkun lausuvan rukouksia ja siunauksia perään, kuin että langan toisella puolella joku keräyksistä soitteleva ituhippi vain tokaisee lakonisesti "kiitos" ja luuri kiinni.
Myönnän että kyseessä oli meikäläiseltä pieni ylilyönti.

Tossa talvella multa joku sokea pummi rahaa.. sille mä annoin röökiautomaatin ikäkolikon, sellasen metallipoletin joka syötetään tupakka-automaattiin ennen rahoja..:) Se kyl sitte tajus sen ku olin lähteny ja rupes mölisee ku eläin..:) ja mitä tulee AIDSin pysäyttämiseen.. En nyt tiiä kumpi on parempi, Aidsiton maailma vai vähemmin ylimääräistä liikaväestöä.. Ainiin. sitähän ei saa sanoa!.. sori, vedän takasi!

Olisiko niin, että Suomen kulttuuri suosii tai pikemminkin nimenomaan tarvitsee juuri tälläistä "tyrkyttämistä". Esimerkiksi amerikasta minulle on jäänyt käsitys (korjatkaa jos väärässä) että rikkailla, ylemmällä- ja alemmallakeskiluokalla on oikea yhteiskunnallinen tarve (perinne) tehdä hyväntekeväisyyttä jossain muodossa. On se sitten muotitapahtuman järjestämistä, rahan lahjoittamista tai sopan jakamista kodittomille.
Jenkeissä verotus on eri tasolla kuin Suomessa ja tuossa itsekin sitä sivusit. Meillä on niinkin mahdoton tilanne todellista, että valtio saa miehen tekemästä työstä enemmän kuin mies itse, yli 50% verotus on mahdollista Suomessa. Progressiivinen verotus ei todellakaan rohkaise jakamaan sitä verojen jälkeen käteen jäänyt osuutta pois, ei varsinkaan jos konkreettinen hyöty on nolla tai se ei millään tasolla kohtaa lahjoittajan kanssa.

Esimerkiksi amerikasta minulle on jäänyt käsitys (korjatkaa jos väärässä) että rikkailla, ylemmällä- ja alemmallakeskiluokalla on oikea yhteiskunnallinen tarve (perinne) tehdä hyväntekeväisyyttä jossain muodossa. On se sitten muotitapahtuman järjestämistä, rahan lahjoittamista tai sopan jakamista kodittomille.
+ että siellä saa vähentää ne lahjoitusrahat verotuksesta.

Yks tilanne mikä alko vituttamaan oli kirjastossa, kun sinne lehtien lukusaliin tuli joku manne ämmä kerjäämään jokaselta rahaa viinaan. :jahas: Kaikkien mummojen ja pappojen viereen se meni ruikuttamaan "anna 10 euroo, pakko saada pullo viinaa ku on nii kauhee krapula". :D No ei se siinä kyllä kovin kauaa ollut, kun ei kukaan puhunu sille mitään.

Ite en kyllä noihin järjestöihin yms anna rahaa, koska tuntuu että iso osa rahoista uppoaa kaiken maailman "kuluihin" ja kun se raha lopulta pääsee sinne afrikkaan, niin paikalliset korruptoituneet virkamiehet vie siitä osansa ja sitten joku pari euroa saadaan lopulta jonkun koulun rakentamiseen tai riisisäkkiin.

Enemmän pitäis viedä sitä tietotaitoa ja opettaa ne äijät ite tekemään hommansa. Eihän se auta mitään, että me syydetään sinne ruokaa ja aids-lääkkeitä, kun samaan aikaan paikalliset sotapääliköt syytää rahaa aseisiin ja muut hiv-positiiviset panee minkä kerkeää.

Lukiossa katottiin kerran yks dokumentti, joka kerto tuosta ylikansoittumisesta ja varsinkin hiv-tilanteesta. Siinä esim haastateltiin paikallisia miehiä jossain afrikassa ja mm yks kertoi hymyssä suin suunnilleen näin "minä tykkään tehdä paljon lapsia ja haluan että minulla on monta vaimoa!"

Liikakansoitus on toki ongelma, mutta en nyt lähtis aids:lla sitä purkamaan. :D Kyllä kai siihen pitäis pyrkiä, että syntyvyys ja kuolevuus olis Afrikassakin tasapainossa Eurooppalaiseen tapaan. Ja se nyt onnistuu vaan koulutusta ja elintasoa lisäämällä tai sit kiinalaiseen tapaan yhden-lapsen politiikalla. Tai sit vaihtoehtona on, että Yk päättää, että joka viides ihminen ammutaan ja onnekkaat valitaan arvalla..:hyper:

Verotuksesta ei uskalla puhua, kun sillä vaan suututtaa kaikki.. Aito progressiivinen verotuksen kannattaja kuitenkin Miken mieliksi tottakai olen.;)

Vituttaa kyllä kun tuo "ei kiitos" ei meinaa nykyään oikeen toimia, vaan kerääjä lampsii perässä ja jatkaa vaan selitystään. Siihen tosin toimi ihan hyvin se, että kääntyi ympäri ja karjaisi "mikä vittu sun ongelmas oikeen on?". Ei sillä sitten enää ollut mitään asiaa.

Mä oon pari kertaa avautunu noille kaiken maailman asioiden tuputtajille ja kerjääjille. Ja sitä useammin oon sanonu, että "ei ole aikaa" "ei kiinnosta vitun vertaa" "joo tää on niin kuultu jo". Mä en jaksa kuunnella yhtään, mulla alkaa samantien nousee sauhu korvista ku näen että joku pyrkii lässyttää jotain. Noit on nykyään ihan tosi paljon liikaa...

Liikakansoitus on toki ongelma, mutta en nyt lähtis aids:lla sitä purkamaan. :D Kyllä kai siihen pitäis pyrkiä, että syntyvyys ja kuolevuus olis Afrikassakin tasapainossa Eurooppalaiseen tapaan. Ja se nyt onnistuu vaan koulutusta ja elintasoa lisäämällä tai sit kiinalaiseen tapaan yhden-lapsen politiikalla. Tai sit vaihtoehtona on, että Yk päättää, että joka viides ihminen ammutaan ja onnekkaat valitaan arvalla..:hyper:

Verotuksesta ei uskalla puhua, kun sillä vaan suututtaa kaikki.. Aito progressiivinen verotuksen kannattaja kuitenkin Miken mieliksi tottakai olen.;)
Kuulostat todella paljon kommunistilta. Kukaan ei saa tienata enempää ja jos tienaa, niin rahat pitää lahjoittaa. Nythän korkean verotuksen kautta juuri se yläluokka maksaa sosiaaliturvaa kovalla kädellä, joten en kauheasti kitisisi että heidän pitäisi vielä maksella afrikkaan jotain.

Luojan kiitos noita ei oo täällä Haminassa, sen verran pieni kylä kuitenkin! Mut sotilaat käy jatkuvasti oven takan ruinaamassa rahaa veteraaneille:curs:

Luojan kiitos noita ei oo täällä Haminassa, sen verran pieni kylä kuitenkin! Mut sotilaat käy jatkuvasti oven takan ruinaamassa rahaa veteraaneille:curs:
Jouduin aikanani intissä Oulussa tuommoiselle keikalle. Otti päähän lähteä ovikelloja soittelemaan, mutta se oli itseasiassa lopuksi aika hauskaa. Muistaakseni aika monta sataa markkaa sain kerättyä sen illan aikana. Hauskuus taisi olla kuitenkin siinä, ettei tarttenut rypeä metsässä ja meillä oli sitten siinä jo pieni kisakin, että kuka kerää eniten.

En nyt sentään kommunisti.:hyper: Demari kylläkin..;) Vaikka eihän se kommunismi ajatuksena kai niin paha ollu..

Mun mielestä verotuksen pitää olla vähän tienaavilla pienempi, koska esim 6000€ kuukaustuloista, jos otetaan 50 tai vaihtoehtoseti 25 prosenttia pois, niin elintaso ei juuri muutu. Taas, jos 1800 tuloista ottaa 50 tai 25 prosenttia pois, niin ero alkaa jo tuntua.

Tottakai menestyksestään saa nauttia, ja kyllähän se kai Suomessakin onnistuu, vaikka verotus on progressiivinen..

nyt loppu mun osalta :offtopic: Perustetaan tälle sit joskus vaikka oma threadi..:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom