Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Kävin muutama päivä sitten sittarissa jossa noita maailmanpelastajia oli liikenteessä mutta eivät tulleet jutustamaan minulle mitään kiitos t-paitani missä luki LIHAN SYÖJÄ :D näkivät heti kauakaa että tätä kaveria ei liito-oravien papanat kiinnosta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eilen huomasin tän ketjun ja ihmettelin, että eihän niitä nyt lappustenjakajia ja hyväntekijöitä nyt niin paljon voi olla, kun väitetään.

Täänään tuli kuitenki käytyä asematunnelissa ja kyllähän noita oli ihan uskomattoman paljon. Varsinkin kun ottaa huomioon, että oli arkipäivä ja tais olla vielä työaika :D

Mutta eipä noi mua haittaa yhtään. Sais olla vaikka enemmänkin. Kiva vaan, kun jaetaan tietoa kaikista tsydeemeistä. Kun tulee täältä landelta Espoosta, tuntuu kivalta tollanen ison maailman meininki. :D Ja jos ei oo kiire, voi jäädä kuuntelemaan ja vaihtamaan pari sanaakin jos huvittaa. Tietenkin on vähän hankalaa, kun ei kaikkea voi tukea jos haluaa tukea itseäänkin. Mutta elämä on kiinni valinnoista.

Henkilökohtaisesti tunnen suurta vastenmielisyyttä noita ruusunmyyjiä kohtaan. He "iskevät" vain keski-ikäisiin tai sitä vanhemman näköisiin naisiin, tyrkyttävät suunnilleen ruusun syliin ja sitten työntävät lapun, jossa lukee "Kiitos! 2 euroa auttaa äitiäni paljon!" tms.

Tytär on kesätöissä sosiaalitoimistossa, käy auttamassa vanhuksia palvelukodeissa ym. Niissä kulkee noita ruusunmyyjiä, höynäyttävät vanhuksia, joista ei osa enää ymmärrä euron ja markan eroa eikä ruusun hintaa. Eikö noihin huijareihin saa mitenkään kuria?

Kuulostat todella paljon kommunistilta. Kukaan ei saa tienata enempää ja jos tienaa, niin rahat pitää lahjoittaa. Nythän korkean verotuksen kautta juuri se yläluokka maksaa sosiaaliturvaa kovalla kädellä, joten en kauheasti kitisisi että heidän pitäisi vielä maksella afrikkaan jotain.

Kannattaa mennä Afrikkaan tai Venäjälle, jos ei halua veroja maksaa. Minä maksan veroja mielelläni, jotta Suomesta ei tulisi jonkun Afrikan maan tai Venäjän kaltaista. Täällä on kuitenkin asiat saatu jotenkuten toimimaan, maksan mieluummin veroja kuin suojelumaksuja.

Tässä nyt palataan taas siihen, että joidenkin mielestä yhdenkin ihmisen pelastaminen on merkityksellistä.

Nimbäh. Nämä on niitä sanoja ihmisiä, joiden mielestä jokaiselle, joka millä kepulikonstilla tahansa on päässyt Suomen rajalle tai peräti pakolaiskeskukseen asti venaamaan turvapaikkapäätöstä, pitää antaa turvapaikka, koska:
kielteinen päätös: ei humaania
myönteinen päätös: ihanan humaania ja inhimillistä ja tosi suvaitsevaista...mut Suomi ottaa kyl niin vähän pakolaisia et mua silti hävettää olla suomalainen.

Siksikin diggaan auttaa kotimaassa, koska tsäänssit, että apu oikeesti menee kehitysvammajärjestölle, veteraaneille, prekaarien burn-out-kuntoutukseen tai muuhun tähdelliseen, eikä Robert Mugaben suihkarin vessanpyttyjen kultauksen uusimiseen.

Juu, vaarit, may they rest in peace, haavoittu molemmat toisessa maailmansodassa, toinen kahteen eri otteeseen, päähän ja vatsaan, eli ei mitään flesh wounds.
Menetti silti synnyinpaikkakuntansa eli Sortavalan Iskä Aurinkoiselle.
Perkele...tässä oli joku pointtikin....ehkä se on se, että jokaisella kansakunnalla on velvollisuus huolehtia omistaan.
Ja jos se ei sitä halua tehdä, niin muiden on liki turha yrittää sitä tehdä sen puolesta, paitsi äärimmäistä voimaa käyttäen: te kunnioitatte ihmisoikeuskia ja käyttäydytte kunnolla ja kohtelette muiden heimojen jäseniänne niin kuin he olisivat oman heimonne jäseniä...tai vittu me tapetaan kaikki.

Eli jos paikallisille on tärkeämpää lasketella Kalashnikovilla naapurin Makelelesta läpi, koska hän on eri heimoa, ja syyttää tästä sitten länsimaita, kuin hänelle olisi yrittää löytää jonniinlainen konsensus, ja yrittää saada yhteiskuntaansa kuosiin...niin ei mahda yksi kuppainen tekninen kirjoittaja täältä Pohjolasta asialle hevonkaan mitään.
Tai jos humoristit eivät suostu uskomaan, että siellä missä te asutte on ikuinen kuivuus ja kuolema, vaan myö sinne palataan aina vaan, niin millä täältä käsin takoo järkeä päähän?

Nostan käteni ylös, ja sanon, Afrikka, sää voitit. Vaatimalla vaadit kuolla nälkään ja AIDSiin ja sisällissotiin ja ajoittaisiin kansanmurhiin, pidä tunkkis.

Man, that was poetry.

Kannattaa mennä Afrikkaan tai Venäjälle, jos ei halua veroja maksaa. Minä maksan veroja mielelläni, jotta Suomesta ei tulisi jonkun Afrikan maan tai Venäjän kaltaista. Täällä on kuitenkin asiat saatu jotenkuten toimimaan, maksan mieluummin veroja kuin suojelumaksuja.
Varmaan maksat veroja mielelläsi, mutta varmaan vielä mieluummin nautit sadistisesti kun progressio napsahtaa jollekin enemmän tienaavalle.

Varmaan maksat veroja mielelläsi, mutta varmaan vielä mieluummin nautit sadistisesti kun progressio napsahtaa jollekin enemmän tienaavalle.

kateuden kulttuuri :haart:

ei mikään ole ihanampaa kuin iltaisin miettiä paljonkohan naapurit tienaa ja jos tienaavat enemmän, toivottavasti jää käteen vähemmän kuin itelle

Oho, onpa täällä keskustelu rönsyilly. Kohta jo syytetään afrikkalaisia veroista.
Kai se nyt on selvä ettei täällä kukaan maksa mielellään veroja mutta minkäs teet? Muuttakaa Ameriikkaan kultaa vuolemaan jos ei kelpaa tai muuttakaa systeemiä. Ei se valittamalla ainakaan kohene.

Mistähän tuo kateuskortti aina vedetään esiin? Pakkohan se on olla kateutta jos haluaa että valtakunnassa olis kaikki hyvin. Tai sitten kommunisti :rolleyes:

Kävin muutama päivä sitten sittarissa jossa noita maailmanpelastajia oli liikenteessä mutta eivät tulleet jutustamaan minulle mitään kiitos t-paitani missä luki LIHAN SYÖJÄ :D näkivät heti kauakaa että tätä kaveria ei liito-oravien papanat kiinnosta.

Toivottavasti paidassasi ei oikeasti ole tuollaista yhdyssanavirhettä :D

Oho, onpa täällä keskustelu rönsyilly. Kohta jo syytetään afrikkalaisia veroista.
Kai se nyt on selvä ettei täällä kukaan maksa mielellään veroja mutta minkäs teet? Muuttakaa Ameriikkaan kultaa vuolemaan jos ei kelpaa tai muuttakaa systeemiä. Ei se valittamalla ainakaan kohene.

Mistähän tuo kateuskortti aina vedetään esiin? Pakkohan se on olla kateutta jos haluaa että valtakunnassa olis kaikki hyvin. Tai sitten kommunisti :rolleyes:

tuossa tais olla kyseessä pelkästään siitä että yksi keskustelijoista on demari :D siitä karkasi

Haluaisin kommentoida tohon Miken sanomaan: "yläluokka maksaa sosiaaliturvaa kovalla kädellä", että mielestäni lähes kaiken maksaa keskiluokka ja ylempi keskiluokka, joka muutenkin joutuu nielemään kaiken paskan mitä vasemmalla olevat keksivät. Tottakai jotkut suomen rikkaista maksaa kovaa tuloveroa, mutta aika monella porche/ferrarikuskilla viralliset tulot on täyttä lumetta. En tiedä miten he veroja kiertävät, yritysten, ulkomaisten sijoitusten vai minkä kautta, mutta kuitenkin. Julkisista verotiedoistakin näkee, että veroprosentit yläluokalla on samaa tasoa tai alemmat kuin keskiluokalla, johtuen esim. pääomatulojen verotuksesta.

Jehoville ja puhelinpmyyjille on helppo pistää luu kurkkuun sillä tavalla etteivät koskaan enää palaa sun luokse :) ensin jehovat. Ensin annat niiden kertoa järjestön idean 2-3x että varmasti ymmärrät kaiken siitä (menee n. 30min) tässä vaiheessa jehovat ovat jo todella kyllästyneitä jauhamaan paskaa sun kanssa. No sitten alat aukomaan 3:n selityksen jälkeen päätä siitä, että mites ne Jeesus paluu-ennustukset menikään, mitä? ja intät ja intät, kuinka he ovat olleet väärässä "Jeesuksen comebackin" suhteen joka kerta. Isäni teki kerran niin. Oli kyllä hauska katsoa kun Jehova sanoo näkemiin itkua pidätellen :D

No, puhelinmyyjät. Vähän samanlainen tekniikka (pitää huolen, ettei sama puhelinmyyjä soita sulle enää uudelleen)
Kun se kysyy haluatko tilata lehden, pyydät sitä kertomaan yksityiskohtaisesti kaiken lehdestä, siinä menee 10-15min (puhelinmyyjän laskuun).
Kun se on kertonut niin sano, ettet oikeen ymmärtänyt ja pyydät selittämään uudelleen. Sitten kun 30min paskaa on jauhettu niin toteat vaan tylysti, että "ei kiinnosta". Ei varmasti soittele sanomalehtipojat enää :kippis1:

No, puhelinmyyjät. Vähän samanlainen tekniikka (pitää huolen, ettei sama puhelinmyyjä soita sulle enää uudelleen)
Kun se kysyy haluatko tilata lehden, pyydät sitä kertomaan yksityiskohtaisesti kaiken lehdestä, siinä menee 10-15min (puhelinmyyjän laskuun).
Kun se on kertonut niin sano, ettet oikeen ymmärtänyt ja pyydät selittämään uudelleen. Sitten kun 30min paskaa on jauhettu niin toteat vaan tylysti, että "ei kiinnosta". Ei varmasti soittele sanomalehtipojat enää :kippis1:

Ootko nyt ihan varma, että ne viivaa ne numerot jostain puhelinluettelosta yli joihin ovat jo soittaneet?

Luuletko, että se muka noin menee? Niitä on miljoona eri firmaa joista soitellaan, jos yhden soittajan aikaa hukkaat sen 30min niin luuletko, että lähdet niiden listoilta kokonaan pois?
Muutenkin aika perseestä tollainen touhu. Tarpeeksi saavat päivän aikana paskaa niskaan tuossa ammatissa. Vaikka en itse erityisemmin puhelinmyyjien soitteluista pidä niin pelkkä "En halua tilata mitään lehteä nyt, kiitos." on riittänyt tähän asti. Työtään hekin koittavat vain tehdä. Paskahommia, mutta parempi tehdä jotain kuin, että pötköttää himassa ja luukuttaa sossusta.
(Enkä ole koskaan ollutkaan ko. ammattissa)

Luuletko, että se muka noin menee? Niitä on miljoona eri firmaa joista soitellaan, jos yhden soittajan aikaa hukkaat sen 30min niin luuletko, että lähdet niiden listoilta kokonaan pois?
Muutenkin aika perseestä tollainen touhu. Tarpeeksi saavat päivän aikana paskaa niskaan tuossa ammatissa. Vaikka en itse erityisemmin puhelinmyyjien soitteluista pidä niin pelkkä "En halua tilata mitään lehteä nyt, kiitos." on riittänyt tähän asti. Työtään hekin koittavat vain tehdä. Paskahommia, mutta parempi tehdä jotain kuin, että pötköttää himassa ja luukuttaa sossusta.
(Enkä ole koskaan ollutkaan ko. ammattissa)

Minä olen ja sen jälkeen olen yrittänyt olla kohtelias heitä kohtaan. Viides "haista vittu" ensimmäisen 30min aikana ei ylennä mieltä.

Minä olen ja sen jälkeen olen yrittänyt olla kohtelias heitä kohtaan. Viides "haista vittu" ensimmäisen 30min aikana ei ylennä mieltä.

Tein itsekkin tuota paskaa kaksi työpäivää siinä surullisen kuuluisassa Medi-Heli keräyksessä. Meillä oli oikein puhelinluettelosta kopioidut sivut mihin soiteltiin, niistä sitten viivattiin yli numerot joihin soitettiin. Ollut paljoa tietoa mistään telemarkkinointikielloista tuolla firmalla. Jos joku väitti hankkineensa kiellon, niin muistaakseni soperrettiin jostain informaatiokatkoksesta.

Aivan hirveä kusetuksen maku jäi tuosta touhusta. Mm. kun kysyin "hei paljon tästä menee medi-helille että tietää sanoa, jos asiakas kysyy". Niin joku sieltä huikkasi "Sano vaikka että 70%, väitä sen olevan lain vaatima minimi niin ne aina uskoo." Ikinä ei ole noin paljoa töissä käyminen hävettänyt (ja oon sentäs ollu yli 3vuotta stevari), hyvä kun kehtasi illalla itseään peilistä katsoa kun himaan tuli.

Meni vähän off-topic... mutta ei se mitään. Itse en ole oikeastaan puhelinmyyjiin käytöstä muuttanut tuon jälkeen. Sama luurin korvaan lyöminen kuin ennenkin, ei kiinnosta.

PS. Miksiköhän mä puhelinmyyjänä työskentelyni tunnustin, tää on ehkä synkin salaisuus elämässäni, eikä tästä tätä ennen tiennyt perheeni lisäksi kovin moni ihminen.

Julkisista verotiedoistakin näkee, että veroprosentit yläluokalla on samaa tasoa tai alemmat kuin keskiluokalla, johtuen esim. pääomatulojen verotuksesta.
Offtopiciksihan tää menee niin että humahtaa, mutta annetaan mennä.

Eli, oletetaan, että henkilö X tienaa vuodessa 100k€, veroprosentti 20. Henkilö Y taas tienaa 20k€ vuodessa, veroprosentti tuo samainen 20. Kumpi maksaa euromääräisesti enemmän veroja?

Tulipa luettua tämä ketju ja muutamat kommentit Afrikasta. Haluaisin mainita muutaman seikan:

- Väestönkasvu on jo hidastunut maailmanlaajuisesti.
- Ympäri maailmaa on havaittu, että lapsikuolleisuuden kasvua on seurannut syntyvyyden lasku.
- Olen samaa mieltä, että Afrikan maiden kulttuureista löytyy paljon kielteisiä piirteitä, mutta kulttuurit eivät ole ikuisesti muuttumattomia ja afrikan kokoiseen mantereeseen mahtuu melkoisesti kulttuurieroja.
- Monet Afrikan maat voisivat nousta omalla työllään, jos ihmiset toimisivat hyvässä yhteistyössä. Pitkä siirtomaa-aika ja orjakauppa on vain jättänyt mallin siitä, että toisia saa käyttää hyväkseen jos pystyy.
- Afrikkaan syntyvä lapsi on syytön siihen, että aiemmat ja nykyiset johtajat ovat sotkeneet asiat.
- AIDS on tosiaan suuri ongelma afrikassa. Kuitenkin vuoden 2005 lopussa enemmistössä Afrikan maita alle 5% aikuisista oli HIV-positiivisia, eli ehkä Mike hiukan liioitteli.
- HIV-positiivisen äidin lapsi ei välttämättä saa tartuntaa. Mikäli tehdään kaikki mahdollinen (äidin lääkitys, keisarinleikkaus ja korvaava ruokinta) on tartunnan riski noin 1%.
- Monet ihmiset ja yhteisöt pyrkivät ruokkimisen lisäksi tarjoamaan koulutusta, vähentämään lapsikuolleisuutta ja parantamaan tiedonkulkua. Aikanaan tämä voi johtaa kulttuurilliseen muutokseen. Ainakin se antaa yksittäiselle ihmiselle paremman lähtökohdan elämälle.
- Suomessakin oli sisällissota alle 100 vuotta sitten ja täältäkin on lähdetty suurin joukoin paremman elämän perässä Pohjanlahden tai Atlantin taakse.
- Vaikka Suomi onkin mielestäni maailman parhaita maita kanssaihmisten kohtelun suhteen niin täältäkin löytyy kummasti epärationaalisia ja toisia polkemaan pyrkiviä ihmisiä.
- Ihmislajilla on moniin muihin eläinlajeihin verrattuna suppea geenikanta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom