Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
heh, kävelin tyttökaverini kanssa Manskulla viime kesänä, ja siellä joku luiseva hatka tuli tarjoamaan että kiinnostavatko ihmisoikeudet.
Sanoin automaatttirefleksinä että EI KIINNOSTA!
ja jatkoin matkaa.
Sitten hetken päästä tajusin että sehän oli aika koomista:
"Kiinnostaako ihmisoikeudet?"
"Ei kiinnosta, vittu niitä tartte, niitei pitäs olla kellään,
jos multa kysytään..."

pasilasta:

"Ei kiitos, mulla on jo" :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseäni vituttaa enemmänkin nuo ulkomaalaiset kerjäläiset polvillaan peltikippo edessään. Ei suomessa tuollaista saisi olla että vastikkeetonta almua pyydettäisiin niinkuin jossain akuankassa. Yleistynyt ilmiö Turussa viime aikoina.

Noita on ilmestynyt muuallekin Suomeen tässä viimeisen parin kk:n aikana. Täälläpäin noita on useassa paikassa samaan aikaan ja jokaisella näkyy olevan samanlainen pahvimuki. Samoten tuo Miken mainitseman partasuisen nukke-ukkon olen nähnyt myös toisissakin kaupungeissa satunnaisesti. Kukanmyyjät ovat myös yksi hieno lisä katukuvaan. Etenkin kun tuppaavat ottamaan mummoilta rahat ja juoksemaan karkuun kukkiensa kanssa. Mikäli nuo ovat Suomessa laillisesti, niin tuet pitäisi olla ihan riittävät. Ei niiden tarvitse kerjätä yms, mutta tienaavat niin verotonta rahaa, eikä kukaan puutu siihen. Eikös tuo kerjäys ole laitonta? Jos tosissaan lapset joutuvat kerjäämään kaduilla, niin minusta ne tulisi huostaanottaa. Odotan innolla koska lomaosakkeet ja rihkamakullanmyyjät rantautuvat Suomen katukuvaan, mutta tuskin niihinkään puututaan...

Hyvä Serial, hyvin puhuttu.
Otanpa lisää kantaa:
en tiedä miten muiden kouluissa harrastettiin, mutta itse muistan jo ala-asteelta alkaneen sen syyllistämisen, jos ei pinaattikeitto maistunut, että Afrikassa tuhannet lapset näkevät nälkää...se jotenkin meinasi että pinaattikeiton osi syytä upota ilman valituksia, muuten olet aika huono ihminen.

Eihän pikkupentu osannut/uskaltanut sanoa, että se ei taida olla mun vika.

Sitten oli kaiken maailman nälkäpäiviä, kouluruokailuksi oli kaurapuuroa ja näkkileipää, että ruoan hankinnassa säästetyt rahat voidaan lähettää Afrikkaan.

Muistan kun jenkkivaihtari katsoi epäuskoisena kaurapuuroa, ja sanoi: "We're eating this shit because some fucking niggers are starving in Africa?!?"
Siinähän se tuli pähkinänkuoressa, mutta muista itse aatelleeni että kauheesti sanottu, se syyllistäminen oli uponnut, minun piti potea huonoa omaatuntoa siitä että pidin paskaa kouluruokaa paskana, kun Afrikan pojilla ei ollut sitäkään.

Yliopistoaikoina, kun maksoin lukukausimaksun, halusin olla hyvä ihminen, ja annoin useimpina kertoina rahaa kaikkiin hyväntekeväisyyskohteisiin, joita varten maksukuitissa myös kinuttiin rahaa.

Jossain vaiheessa se sitten alkoi vituttaa, teet mitä teet, niin hynä päätyy enimmäkseen aseiden tai uusien mersujen tai suhkareiden ostoon paikalliselle mugabelle, tai häviää kerjääjäorganisaation pyörittämiseen, meikä pysyy vaan edelleen yhtä pahana valkoisena heteromiehenä, jonka vikaa kaikki on.

Nykyään asenteeni on, että aijaa, vai kuolevat nälkään? Onko niistä joku shortage uhkaamassa, vai miks tuosta pitäis huolestua?

Henkilökohtaisesti tunnen suurta vastenmielisyyttä noita ruusunmyyjiä kohtaan. He "iskevät" vain keski-ikäisiin tai sitä vanhemman näköisiin naisiin, tyrkyttävät suunnilleen ruusun syliin ja sitten työntävät lapun, jossa lukee "Kiitos! 2 euroa auttaa äitiäni paljon!" tms.

Mua on laputtanut venäläinen opettaja, joka karkoitettiin maasta, jugoslavialainen opiskelija ja ties mistä slobdoviskasta kotoisin oleva maalari. Kun istuin kebabilla ravintolan SISÄLLÄ, tuli sinne nainen pikkupojan kanssa, joka tyrkytti jotain helminauhaa ja pyysi rahaa siitä.

Kerätääs tänne parhaat keskusteluntappajalinet. Pistän ne sitten ekaan viestiin ja varmaan otan etusivullakin kantaa tähän asiaan.

Eläinten puolustajat "kiinnostaako eläinten oikeudet" - ???
Amnesty "kiinnostaako ihmisoikeudet" - Ei kiitos, mulla on jo.
Greenpeace "????" - ????

Hyvä Serial, hyvin puhuttu.
Otanpa lisää kantaa:
en tiedä miten muiden kouluissa harrastettiin, mutta itse muistan jo ala-asteelta alkaneen sen syyllistämisen, jos ei pinaattikeitto maistunut, että Afrikassa tuhannet lapset näkevät nälkää...se jotenkin meinasi että pinaattikeiton osi syytä upota ilman valituksia, muuten olet aika huono ihminen.

Eihän pikkupentu osannut/uskaltanut sanoa, että se ei taida olla mun vika.

Sitten oli kaiken maailman nälkäpäiviä, kouluruokailuksi oli kaurapuuroa ja näkkileipää, että ruoan hankinnassa säästetyt rahat voidaan lähettää Afrikkaan.

Muistan kun jenkkivaihtari katsoi epäuskoisena kaurapuuroa, ja sanoi: "We're eating this shit because some fucking niggers are starving in Africa?!?"
Siinähän se tuli pähkinänkuoressa, mutta muista itse aatelleeni että kauheesti sanottu, se syyllistäminen oli uponnut, minun piti potea huonoa omaatuntoa siitä että pidin paskaa kouluruokaa paskana, kun Afrikan pojilla ei ollut sitäkään.
Solidaarisuutta 7-vuotiaille nääs, El Pueblo unido ja silleen.

Henkilökohtaisesti tunnen suurta vastenmielisyyttä noita ruusunmyyjiä kohtaan. He "iskevät" vain keski-ikäisiin tai sitä vanhemman näköisiin naisiin, tyrkyttävät suunnilleen ruusun syliin ja sitten työntävät lapun, jossa lukee "Kiitos! 2 euroa auttaa äitiäni paljon!" tms.
Aika tuttu näky jkl:ssä. Sama äijä kesät talvet änkee ruusuja käteen ja näyttää lappua, että rahaa pitäis ruususta saada. Sanaakaan ei koskaan sano. Aika usein väinönkadulla, käykää moikkaamassa :D

Kerätääs tänne parhaat keskusteluntappajalinet. Pistän ne sitten ekaan viestiin ja varmaan otan etusivullakin kantaa tähän asiaan.

Eläinten puolustajat "kiinnostaako eläinten oikeudet" - ???
Amnesty "kiinnostaako ihmisoikeudet" - Ei kiitos, mulla on jo.
Greenpeace "????" - ????

greenpeacelle esim vähän "fiksumpaa":

mistäs meinasitte tulevaisuudessa saada rahat jos ydinvoima lopetetaan suomesta? muutatteko ulkomaille keräämään rahaa?

no loppukos maailmasta happi sademetsien hakkaamisen seurauksena?

milläs energialla ne teidän veneet kulkee?

"oiskos hetki aikaa?" - "ei kerkee, kämpillä on 200 neliötä merbaumiparkettia jotka pitäis saada paikalleen"
tai
"pakko kiirehtiä töihin, pitää suunnitella andritzille semmonen kone joka kaataa loputkin sademetsät ja tekee puista paperimassaa että saatte lisää paperia mihin voitte painaa noi esitteenne"

Viikonloppuna istuskeltiin Lappeenrannassa ravintolalaiva Armadan kannella kun paikalle pölähti joku mummo rasian kanssa keräämään rahaa Unicefille. Itseäni moinnen häiritsi, se että tullaan ravintola tiloihin(vaikkakin ravintolana toimii laivan kansi) pyytämään jotain avustuksia ei minun mielstäni ole o.koo. Jos olisin ollut lähempänä portsaria olisin varmaan pyytänyt puuttumaan asiaan. Eivät ihmiset halua kaljaa juodessaan kuulla miten Afrikan lapsilta on vesi loppu.
Tuli siinä sitten sivusta seurattua sen mummelin toimintaa. Mummo oli melko napakalla asenteella varustettu pyysi avustusta ja huomautti miten yhden oluen hinalla Afrikassa saataisiin paljon hyvää aikaan. Ja näytti kyllä tekevän melko hyvää tiliä.

Toi syyllistäminen kyllä vituttaa. Kuinkahan moni tilailee jotain aikakauslehtiäkin, ettei myyjälle tule paha mieli/kuole nälkään/saa potkuja/muuta paskaa? Joku aika sitten oli juttua jostain vanhuksesta, jonka kotoa oli tämän kuoltua löytynyt kymmenittäin avaamattomia kirjasarjoja jne., joita oli tilaillut yksinäisyyksissään kun ei kukaan muu kuin myyjät soitelleet.

Voipi olla, että johonkin voisi antaakin, jos oikeasti olisi rahaa, mutta mulla ainakin menee kesätyörahat edellisen ja tulevan talven vajeen tasoittamiseen (jotka menee usein pikkuisen miinuksella), joten sen kerran kun olisi edes sitä leipää, saati leivänpäälistä, ei huvita sitä muualle jaella.

Ennen steissi oli aivan sietämätöntä aluetta noiden suhteen, mutta nyt myös kampin aukio.

Viimeksi eilen multa vaihteeksi kyseltiin rahaa kun kuulemma joku afrikan järvi on saastunut ja tämän takia ihmisiä ja eläimiä kuolee. Kysyin sit huvikseni että miksi ihmeessä mua pitäisi kiinnostaa jos ihmisiä afrikassa kuolee ihmisiä, ja luuletko että niitä kiinnostaa jos me kuollaan. Jostain kumman syystä kaveri ei osannu vastata mitään. Tavallaan vakiovastaus on että auttamisesta tulee hyvä mieli, joka mun mielestä paljastaa millä asialla nää kusipäät on. Niitä ei oikeasti kiinnosta auttaako se raha vai ei, vaan ne ostaa omantuntonsa vapaaksi, eli vain ja ainoastaan egorunkkaavat. 'Ainakin minä tein osani'. Se noille ei tietenkään mene jakeluun että ollaankohan me vastuussa afrikan järven saastumisesta vaiko ei.

Yleensähän nää rahanmankunjat on nuoria, joten kai sen tietämättömyyden jotenkin ymmärtää. Ärsyttäviä ne siitä huolimatta on. Ja minä olen niin hölmö että jaksan niiden kanssa vielä jauhaa.

Eivät ihmiset halua kaljaa juodessaan kuulla miten Afrikan lapsilta on vesi loppu.
Tuli siinä sitten sivusta seurattua sen mummelin toimintaa. Mummo oli melko napakalla asenteella varustettu pyysi avustusta ja huomautti miten yhden oluen hinalla Afrikassa saataisiin paljon hyvää aikaan. Ja näytti kyllä tekevän melko hyvää tiliä.

Jos sanoisi että: "Mutta kun minä haluan sen oluen, enkä hyvää Afrikkaan".
tai:
"No jos ne tulis vähän vähemmällä hyvällä toimeen sen aikaa, että saisin yhden keppanan."

tai: "No montako lipasta sillä yhden bissen hinnalla sitten saa Kalashnikoviin?"

tai jopa: "Niin kauan kuin niissä persläpimaissa on läpeensä korruptoitunut, nepotismia ainoana ohjenuoranaan käyttävä valtakoneisto, ja loputon määrä verenhimoisia sissijoukkoja, sinne on ihan turha syytää penniäkään. Mitä takuita sinulla on, että prosenttikaan tuosta bissen hinnasta päätyy jonkun sitä käppyrää oikeasti tarvitsevan haltuun?"

Tai: "Kuinka vitun monta miljardia sinne persläpeen pitää syytää, ennen kuin siellä alkaa edes yhdessä maassa homma skulata?"

Tavallaan vakiovastaus on että auttamisesta tulee hyvä mieli, joka mun mielestä paljastaa millä asialla nää kusipäät on. Niitä ei oikeasti kiinnosta auttaako se raha vai ei, vaan ne ostaa omantuntonsa vapaaksi, eli vain ja ainoastaan egorunkkaavat. 'Ainakin minä tein osani'.

Nappiin tiivistetty :worship:

Mulla meni niiiin hermo kaikenmaailman rahankerjääjiin, kun asuin Tapiolassa. Siellä on noita kanssa jatkuvasti ja kun joka päivä tuli kuljettua sieltä bussiterminaalilta/kaupoilta kotia niin joka päivä myöskin tuli joku jotain ruikuttamaan. Vitutti varsinkin ne avauslainit, yksin greenpiissi, vai mikä oli, kysyi "haluatko pelastaa maailman?" :jahas: (sanoin "en" :D). Mä oon kai vielä jotenkin sen näköinen, että ne kaikki haluu tulla just multa aina kerjäämään :wall:. Lipaskeräyksiin oon joskus rahaa laittanut, mutta vaan jos se kerääjä ei oo mikään päällekäyvä syyllistäjä. Eli saanu mennä itte rauhassa sen kerääjän luo. Lahjoitan kyllä netissä rahaa tietyille järjestöille (yksikään ei ole noita kadulla vinkujia), koska haluan tiettyjä juttuja tukea. Ehkä egorunkkausta tai omatunnon ostoa mutta so not, omatpahan rahani :).

Kyselin kaikkea siltä samalta mimmiltä, joka viimeksi häiriköi. Kysyin että kauanko olette toimineet Suomessa? Sieltä tuli vastaus, että jostain 70-luvulta. Kysyin sitten, että miksi me ollaan sitten edelleen samassa vitun tilanteessa, että te siinä pummaatte rahaa, eikö 30 vuoden pummauksella olla päästy puusta pidemmälle? Sihen tuli jotain änkytystä, että olemmehan me edistyneet, kuolleisuus on tippunut ja elinikä pidentynyt. Siihen minä sitten, notta onko se nyt tässä tarkoitus? Mitä enemmän siellä kansoitutaan, sitä enemmän sinne pitää rahaa syytää.

Mun vakiovastaus aivan jokaikiselle: "Oon täysin perse auki. Ei oo latin latia." Vielä kun tuijottaa suoraan kohti silmää räpäyttämättä täysin aivokuollut ilme naamalla niin eipä niillä kellään oo ollu mitään sanottavaa enää siihen.

Mun mielestä niitä pitäis saada kaataa jokamiehenoikeuksin.

Tavallaan kyllä ymmärän noita rahankerääjiä ja järjestöjä. Meille sentään kansanterveysjärjestöissä aika useille tulee jostain pätäkkää (RAY yms.) mutta mistä nuo animaliat ja greenpiissit saa rahoitusta? Ainakaan mulla ei ole tietoa. Taitaa kerääminen olla ainoita keinoja.

Sen verta voi vielä aikaisempaa lupausta täsmentää että jos tuun meidän lipaskeräykseen kävelykadulle pakkotoiston paita päällä ja noita fiksuja vastauksia alkaa lenteleen niin vittu vedän keräyslippalla kuuppaan heti, ja steissimava päälle.:haart:

Huudan vielä perään että "kyykkää homo kova ykkönen".

Edit: Olis perkeleen kova juttu kun sais lipaskeräämään joukon isoja kaljupäitä "anna euro hyvään tarkoitukseen........TAI SAAT SAATANA TURPAAS!!!!!!"

Mun vakiovastaus aivan jokaikiselle: "Oon täysin perse auki. Ei oo latin latia." Vielä kun tuijottaa suoraan kohti silmää räpäyttämättä täysin aivokuollut ilme naamalla niin eipä niillä kellään oo ollu mitään sanottavaa enää siihen.

Mun mielestä niitä pitäis saada kaataa jokamiehenoikeuksin.

"en valitettavasti harrasta käteistä, kortit on kätevämpiä"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom