Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Itseäni vituttaa enemmänkin nuo ulkomaalaiset kerjäläiset polvillaan peltikippo edessään. Ei suomessa tuollaista saisi olla että vastikkeetonta almua pyydettäisiin niinkuin jossain akuankassa. Yleistynyt ilmiö Turussa viime aikoina.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Suurimman osan kanssa noista ei saa edes keskustelua aikaiseksi kun alkaa siitä asiasta enemmän kyselemään. tulee vaan joitain latteuksia, samoja mitä pystyy lehdistä lukemaan.

Onneksi täälläpäin vielä noita ei ole kovin paljoa tullut vastaan.

Miksi noille pitää sanoa että "olen jo jäsen" tai muuta kusetusta. Jos joku tulee kirjaimellisesti nykimään hiasta, niin eikös "suksi vittuun" ole ihan hyvä? Mitäs käy päälle? Kyllä mä menen jutteleen jos kiinnostaa. Tähän asti olen vain kävellyt tylysti ohi. Ja tuo kyllä vituttaa, jos juttelet toisen kanssa, niin joku on tulossa keskeyttään jonkun lappusen kanssa. Ja pahimmillaan saman järjestön tyypit tulee parinsanan metrin aikan useasti kerjäämään rahaa. Ärsyttää ainakin minua.

näiden takia pitää polkea pyörällä tuhatta ja sataa kävelykadulla.ei oo vielä kukaan uskaltanu hypätä eteen.

sit jos on jalan liikkeellä, pitää olla lukutaitoa miten eri ihmiset liikkuu ja luovia ns "katvealueista". kun noi hihhulit keskittyy toiseen ihmiseen, livahtaa hihhulin sokeasta sektorista karkuun.

Olen kansanterveysjärjestössä duunissa ja vaikka meillä ei olekkaan tuota kadulla tapahtuvaa agiteeraamista niin silti kiinnostaisi että minkälaisen tiedottamisen/varainhankinnan sitten hyväksytte?

Eli mikä saa testopöhöisen bodarin heltymään ;)?

Edit: sen verran piti vielä lisätä että syksyllä kun meillä on läänin alueella lipaskeräys niin pistän ihan saletisti Jyväskylän kävelykadulle pakkotoiston t-paidan päälle. Voitte sitten tulla ihan vapaasti vittuilemaan.

näiden takia pitää polkea pyörällä tuhatta ja sataa kävelykadulla.ei oo vielä kukaan uskaltanu hypätä eteen.

sit jos on jalan liikkeellä, pitää olla lukutaitoa miten eri ihmiset liikkuu ja luovia ns "katvealueista". kun noi hihhulit keskittyy toiseen ihmiseen, livahtaa hihhulin sokeasta sektorista karkuun.

Sul o vissii aika seikkailuu toi kaupungil liikuskelu ;P

Miksi noille pitää sanoa että "olen jo jäsen" tai muuta kusetusta. Jos joku tulee kirjaimellisesti nykimään hiasta, niin eikös "suksi vittuun" ole ihan hyvä? Mitäs käy päälle? Kyllä mä menen jutteleen jos kiinnostaa. Tähän asti olen vain kävellyt tylysti ohi. Ja tuo kyllä vituttaa, jos juttelet toisen kanssa, niin joku on tulossa keskeyttään jonkun lappusen kanssa. Ja pahimmillaan saman järjestön tyypit tulee parinsanan metrin aikan useasti kerjäämään rahaa. Ärsyttää ainakin minua.

Kaikki tyrkyttäjät on noin yleisesti ärsyttäviä. Mutta tosiaan turhaan noita alkaa kusettamaan, ennemmin vähän iloa irti tapahtumasta. Eli naisille kaikkia seksiin viittavaa ja miehille höpättää muuten vaan sekavia. Kyllä ne noilla tavoilla kaikkoaa aika nopeasti ja ne ilmeet ovat mitä parhaimpia. Voi sitten kävellä näkö etäisyydeltä pois ja kuolla nauruun.Ja taitaa olla aika turhaa pelätä näitten suostumista mihinkään lähempään kontaktiin.

Monenko denson, verisilmähevarin tai muun hc-kultin edustajan olet nähneen ikinä moisten toimesta pysäytettävän? :D

Parastahan oli kun kävelimme reilu vuosi takaperin toisen pitkätukkaisen soittajanrenttukaverini kanssa vierekkäin. Molemmat oli silloin vielä nahkatakkiin sonnustautuneina. Eteen hyppäsi rastapäinen tyttö laukaisten kysymyksen "kiinnostaako eläinten oikeudet?".

Sen jälkeen tyttö katsoi meitä päästä varpaisiin ja kääntyi kannoillaan lähtien seuraavan uhrinsa perään.

Monenko denson, verisilmähevarin tai muun hc-kultin edustajan olet nähneen ikinä moisten toimesta pysäytettävän? :D

Niinpä, minäkin saan olla ihan rauhassa. Paras keino on kävellä miehen kanssa yhdessä, silloin ne kiertävät kaukaa eikä itse tarvitse :D.

"Kiitos ei" ja "Nyt on vähän kiire" on omat vastaukset mitä saa latoa Hämeenkatua kävellessä n. 5 - 8 kertaa näin kesäisin. Ratsioita järjestetään niin keskustorilla kuin myös Stockmannin edessä, näihin ne kerääntyvät kun leijonat väijyessään juomapaikalla.

Itselleni tuo nyt ei tuota suurta tuskaa ainakaan joka kerta mutta siinä vaiheessa alkaa rassaamaan kun pyörii kaupungilla ja se sama jamppa tulee kävelyreitin eteen viidettä kertaa.

Tilannekomiikkaa noista aina saa repiä kun kysyvät tyyliin "kiinnostaako maailmanrauha?" ja vastaa "kyllä" jatkaen kävelyään. :lol2:

Edit: sen verran piti vielä lisätä että syksyllä kun meillä on läänin alueella lipaskeräys niin pistän ihan saletisti Jyväskylän kävelykadulle pakkotoiston t-paidan päälle. Voitte sitten tulla ihan vapaasti vittuilemaan.

:offtopic:
no hitto lupaan pistää sulle hiluja jos törmään ja satun pikkurahaa kantamaan :D aika kova veto näin hihhulivastaisen linjan keskustelussa

Sul o vissii aika seikkailuu toi kaupungil liikuskelu ;P

"LIV JUOR LAIF TU MÄX!" :D

pitäähän sitä jotain seikkailua ja äksöniä olla konttorityön ulkopuolella tai tylsistyy pahemman kerran

Henkilökohtaisesti kerääjät eivät ole vielä saaneet häirittyä, kun vaikutan kai heti ulkoisesti siltä, etten lahjoita rahaa. Jos joku asia ottaa päähän niin se on lähinnä kerrostalojen rappukäytävissä kiertävät kaupustelijat ja kadulla olevat teinit jotka huutaa: "Anna hei kax euroo..."

Järjestöistä sen verran, että annan rahaa lähinnä syöpäkeräyksiin, veteraaneille ja ehkä Amnestylle.

Pakko nyt vastata tähän ketjuun. ellei joku toinen tätä tietoa viellä tänne ole pistänyt. Eli ainakin greenpeace yms. yritykset jotka soittavat sinulle kotiin käyttävät juurikin näitä teleperformance yms. nimisiä yrityksiä omaan puhelinmarkkinointiinsa ja voitte varmaankin hyvin arvata, että ei nämä yritykset sitä ilmaiseksi tee :evil:. Kannattaa siis aina muistaa, kun tuette jotain greenpeace/unicef/eläintenoikeudet/yms yritystä tuette aina puhelinmarkkinointi yritysten toimintaa :wall:

Peace. :D

Edit: itsekkin tuen syöpä yms keräyksiä, siinä menee ainakin apu sellatteille yrityksille jotka sitä tarvitsee.

Onhan toi Turun kävelykatu melkoinen helvetti. Mulla on tapana vaan kävellä tylysti ohi eikä ees katsoa päin. Kerran joku ei vaan luovuttanut vaan tunki niitä lappuja ni pärähdin jotain "aseita, ei ruokaa saatana", loppu heti. Ärsyttäviä kyllä tommoset.

"Pelastakaa lapset ry:stä kysyivät että haluaisinko pienen neekerilapsen jouluksi... Sanoin etten tiiä, yleensä mulla on ollut kinkkua"

Itseäni vituttaa enemmänkin nuo ulkomaalaiset kerjäläiset polvillaan peltikippo edessään.

rasittavia nekin, mutta ne ei sentään hyppää naaman eteen tyrkyttämään sitä aatettaan, vaan katselevat ´surkeana ja säälittävänä´ ympärilleen rahanhimon vallassa. tosin, ihmisiä nekin vaan näyttävät olevan - tälle sain vahvistuksen pari vk sitten, kun huomasin tällaisen kerjäläisen kippo kädessä surkean näköisenä kerjäämässä polvillaan kadun reunassa. no, ei siinä mitään - mutta kun ohi käveli kivan näköinen blondi minihameellaan, niin se kärsivän näköinen ilme vaihtui ihan muunlaiseksi ilmeeksi, ja pää kääntyi kuin kenellä tahansa muullakin terveellä miehellä... :lol2: sen jälkeen se muisti säpsähtäen ´roolinsa´, ja sydäntäsärkevä ilme palautui naamalle.

joskus oon muuten meinannu heittää parikymppiä katusoittajille, ja sanoa että saat tämän jos lopetat. järkyttävän kuuloista musisointia osalla niistä, nuoteista tietoakaan - pääasia että rahaa virtaa kassaan.

"Olen jo osallistunut" ei auta, ainakaan minun suustanu tulleena Hakaniemessä. Ei edes, kun lahjoitan kuukausittain Unicefille fyffee niin Unicefin partiotyttö sitten kysyi takaisin, että "sinähän ymmärrät sitten tilanteen, ja eihän se olisi paha juttu laittaa pikkaisen isompaa summaa kuukausierään, niin saataisiin rokotuksia koko koululle" jne. Ja Greenpeacen tyttö taas (vaikka oli kaunis kuin mikä) yhtä lailla innostui vain, että "no jos sulta irtoo Unicefille, niin sulta varmaan irtoais meille vihreillekin!"

Tossa Veikon koneen vieressä Stokan pääovilla on usein semmoinen säälittävän näköinen partasuu mies semmoisen nuken kanssa jota liikuttelee narujen kanssa. Sillä nukella on skeba kourassa ja sterkoista tulee jotain Europea, ahdistun siitä sällistä yhtäpaljon ja tekisi mieli joka kerta heittää sille 50 eskoa.

Parastahan oli kun kävelimme reilu vuosi takaperin toisen pitkätukkaisen soittajanrenttukaverini kanssa vierekkäin. Molemmat oli silloin vielä nahkatakkiin sonnustautuneina. Eteen hyppäsi rastapäinen tyttö laukaisten kysymyksen "kiinnostaako eläinten oikeudet?".

Sen jälkeen tyttö katsoi meitä päästä varpaisiin ja kääntyi kannoillaan lähtien seuraavan uhrinsa perään.

heh, kävelin tyttökaverini kanssa Manskulla viime kesänä, ja siellä joku luiseva hatka tuli tarjoamaan että kiinnostavatko ihmisoikeudet.
Sanoin automaatttirefleksinä että EI KIINNOSTA!
ja jatkoin matkaa.
Sitten hetken päästä tajusin että sehän oli aika koomista:
"Kiinnostaako ihmisoikeudet?"
"Ei kiinnosta, vittu niitä tartte, niitei pitäs olla kellään,
jos multa kysytään..."

Olenkohan liian kiltin näköinen vai mikä, mutta itselleni ihan yhden ihmisen asiaa ajavien järjestöjen edustajat, eli yksittäiset immeiset tulevat joskus pummaamaan, että ei o rahaa viikonlopun yli tai muuten vaan kauhiasti asiat.

Se on minusta astetta vaikeampi tilanne, jos kysyjä on sellanen EI-densan näköinen, eli näyttäis että voipi ollakin aidosti pulassa, tai ei ainakaan aurinkoviiniin (La-Sol) tartte hynnykkää.

Kerran annoin 20 egee tällaselle surkeelle tapaukselle.

Hmm, oisko sellanen itutytölle hyvä, että suihinotosta lupais sen kakskymppiä. Vois sanoa että jumalauta ämmä, Afrikassa moni makelele ois iäti kiitollinen tostakin proteiini/fruktoosiannoksesta, imet!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom