Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Joo ihmettelen kyllä Kampin tyyliä että saa pistää tollasia ständejä pystyyn tosta noin vaan. Kerran päätin jäädä kuuntelemaan jonkun turkkilaisen näköisen kaverin speakkia sen kasvo-voiteesta miehille. Ei siinä sen kummempia, selitteli kuinka mulla on joku tyypillinen pohjoismainen iho ja muuta skeidaa. Suurin ihmetyksen aihe oli kuitenkin sitten tän rasvan hinta, 160 € mutta koska purnukan rasia oli vähän revennyt niin hinta oli 130€:D Ei saatana oikeesti, kuinka moni mies ostaa joltain ständiltä tosta noin vaan 130€ kosteusvoiteen:rolleyes: Yritti sit vielä suurinpiirtein repiä kädestä kiinni takas ku sanoin et ei kiinnosta.
Myivät yksi kerta siinä jotain kasvovoidetta, joka oli aivan vitun kallista. Se oli kuulemma Kuolleen meren mutaa ja siksi siinä oli jotain spesiaalia.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Täällä lähiseudulla ois feissarin paikkoja auki näköjään kun kattelin työpaikkoja. Pitäisköhän hakee tohon ja lähtee huoraamaan rahaa viherpiiperrysjärjestölle ihan vaan sen takia kun ei nyt ole parempaakaan duunia? Palkkaa tippuisi 10e/tunti, ainut vaan että kun yleinen suhtautuminen on nihkeää noihin rahanruinaajiin niin saattaa jäädä ura lyhyeksi jos ei saa tarpeeksi rahaa kerättyä per päivä. Vois laittaa pakkispaidan päälle ja kyltin olalle "Pidä C0BRA rahkassa, autat samalla ohimennen myös luontoa!" :hyvä:

Liittymänmyyjien kanssa on kiva jäädä väittelemään, koska mulla on sellainen liittymä, jota ei enää saa mistään ja yhdenkään operaattorin liittymä ei vedä vertoja omalleni :D On hauskaa kuunnella niiden yrityksiä saada mua vakuuttumaan siitä, että niillä on (muka) parempi liittymä tarjolla.

(Maksan 3,95/kk ja kaikki puhelut 3G-alueella 7snt/KPL kestosta riippumatta. Enkä siis juurikaan soittele muita kuin 3G-puheluita.)

Liittymänmyyjien kanssa on kiva jäädä väittelemään, koska mulla on sellainen liittymä, jota ei enää saa mistään ja yhdenkään operaattorin liittymä ei vedä vertoja omalleni :D

Huvinsa kullakin. Käytkö myos asuntoesittelyissä kertomassa myyjille, etta sinulla on parempi kämppä, etkä aio hommata uutta?

Huvinsa kullakin. Käytkö myos asuntoesittelyissä kertomassa myyjille, etta sinulla on parempi kämppä, etkä aio hommata uutta?
Asuntomyyjät harvemmin tulee oven taakse väittämään että heillä ois tarjota parempi kämppä. Tai ei täälläpäin ainakaan.

Stadissa on Citykäytävään pesiytynyt joukko Romanialaisnaisia myymään ruusuja. Siellä ne samat pellet näkee ainakin viikonloppuiltoina. Alussa olivat aika agressiiviisen oloisia.

Taidat olla puhelinmyyjä ku heti teit vertauksen jossa ei ole mitään järkeä. Asuntomyyjät harvemmin soittelevat ja yrittävät saada ostamaan uutta kämppää vaikka semmoselle ei oo tarvetta. Ja tuo väittely on useimmiten hauskaa puuhaa ja joskus sattuu hauskoja myyjiäkin vastaan.

Taidat olla puhelinmyyjä ku heti teit vertauksen jossa ei ole mitään järkeä. Asuntomyyjät harvemmin soittelevat ja yrittävät saada ostamaan uutta kämppää vaikka semmoselle ei oo tarvetta. Ja tuo väittely on useimmiten hauskaa puuhaa ja joskus sattuu hauskoja myyjiäkin vastaan.

Vaikka vertaus ei ole 100% niin on toi silti ihan vitun outoa. Ei tulisi mieleenikään jäädä väittelemään puhelinmyyjän kanssa liittymien paremmuudesta varsinkaan jos tietää itsellään olevan parempi.

Jaa että oikeen vitun outua. Kai mää sitte oon vitun outo toisinaan. En nyt sentään aina jaksa jaaritella myyjien kanssa kuitenkaan.

Siis jäät inttämään että sinulla on parempi liittymä kuin tarjotaan vai kuuntelet mitä sanottavaa myyjällä on?

No mitä järkeä ois heti alkaa inttämään, että mulla on parempi liittymä? Kai siltä myyjältä pitää ensin saada faktat liittymästä. Tuo "inttää" on ehkä turhan voimakas sana kuvaamaan tilannetta.

Haha, kauhea väittely :D

Ne myyjät ei ikinä usko, kun kerron, että mulla on niin hyvä liittymä, ettei parempaa ole missään tarjolla. Joten sitten perustelen, että kuinka näin on. Ja silti ne koittaa aina selittää niiden 3000min puhelupaketista, joka muka olisi parempi. Ja minä menen siihen leikkiin mukaan ja perustelen, miksi mun liittymä on parempi kuin se puhelupaketti. Usein ne yrittää vielä tarjota jotain muita liittymiä.

Ja mun mielestä noi keskustelut on hauskoja, koska olen joka kerta onnistunut vakuuttamaan liittymämyyjän siitä, että niillä EI ole tarjota parempaa diiliä.

Jaa että oikeen vitun outua. Kai mää sitte oon vitun outo toisinaan. En nyt sentään aina jaksa jaaritella myyjien kanssa kuitenkaan.

Ollaan yhdessä outoja :)

Kerran soitti jonkin radiokanava-gallupin tekijä, jolla oli niin hunajainen ääni ja heleä nauru, että meni sen kysymyksiin vastaillessa ja vähän joka väliin flirttaillessa varmaan parikymmentä minuuttia.
Osasi hommansa, kun sai huomioni pidettyä kyllä jakamattomasti kyselyn ajan. :)
Tosin niin se varmaan flirttailutti jokaista miespuolista vastaajaa... sniff.

Raivostuttavia nuo liittymäkauppiaat. Yksi heppu yritti kaupitella DNA:n liittymää. Kertoi innokkaasti, että "tehdään kartoitus, voisivatko tarjota paremman liittymän kuin nykyiseni".

Vastasin rehellisesti, että mulla on Saunalahdelta sellainen liittymä, jolla soittaa vuoden loppuun ilmaiseksi Elisan, Saunalahden ja Kolumbuksen liittymiin. Ja heitin heti perään, että kaikilla tutuilla on joku noista operaattoreista. Laskua tulee jotain 3 euroa/kk tekstiviesteistä.

Heppu meni aika hiljaiseksi ja sanoi lopulta hiljaa, "Joo ei me tuollaista pystytä tarjoamaan."

Kaveri oli töissä puhelinmyyntifirmassa useita vuosia ja pääsikin jonkin tasoiseksi toimistopäälliköksi siellä. Kertoili sellaista lopettaessaan ne hommat, että kyllä siellä ihan tavallista on venyttää laillisuuden rajaa esimerkiksi erikoistarjouksilla sun muilla, kunhan myynti kasvaa.

Esimerkiksi ihmiselle sanotaan, että nyt olisi sulle erikoistarjous näin kesän kunniaksi siihen ja siihen hintaan. Kerrotaan, että nyt kannattaa tarttua tilaisuuteen, jottein tarjous mene ohi. Todellisuudessa mitään tarjousta ei ole, vaan hinta on ihan normaali.

Puhelinmyynti on paskaa katsoi sitä sitten ihan miltä kantilta tahansa. Soittelun uhreja vituttaa vastailla tyrkytyspuheluihin ja etenkin tingata jonkun tyrkyttäjän kanssa. Asiakkaiksi ryhtyviä ymmärtämättömiä helposti johdateltavia ihmisiä kustaan silmään kehumalla vähän yli sitä tuotetta (väitetään esim. että on markkinoiden halvin liittymä vaikka ei oikeasti olisi) että myyjät saisi kauppoja tilastoihin ja pidettyä itsensä leivässä. Työntekijät saa melko paskaa palkkaa, provikkapalkalla olevilla on varmasti stressiä että saako vuokrat yms maksettua ja yleensäkkin puhelinmyyjillä on joka päivä pelko perseessä riittääkö myynti ettei tule kenkää. Ei oo ihmisen hommaa...

Esimerkiksi ihmiselle sanotaan, että nyt olisi sulle erikoistarjous näin kesän kunniaksi siihen ja siihen hintaan. Kerrotaan, että nyt kannattaa tarttua tilaisuuteen, jottein tarjous mene ohi. Todellisuudessa mitään tarjousta ei ole, vaan hinta on ihan normaali.
Juuri luin muistaakseni Kauppalehdestä tai jostain tutkimuksesta ruokakauppojen ja muidenkin kulutustavarakauppojen tarjouksista, ja siinä myös todettiin tarjousten olevan aivan täyttä puppua. Lehteen vain laitetaan superhypertarjoustekstit ja lätkästään laitteelle tai sapuskalle aivan normaali hinta. Mummot ja papat sitten vain luulevat säästävänsä euron ja ajavat kolme kilometriä pidemmän kauppamatkan toiseen kauppaan, jotta saisivat muka edullisen tuotteen.

Eräs kaveri on töissä puhelinmyyjänä opiskelujen ohessa ja se kertoi juuri siitä, että kun se on kaupitellut joitain euron kalsareita tai boksereita, niin ne ei mainitse puhelimessa, että jos ostat sellaset kotiin niin näytepakkauksen jälkeen niitä alkaa tulemaan tietyin väliajoin ovista ja ikkunoista jos ei tajua perua sitä hommaa ja ilmeisesti hintakin on sitten eri.

Eilen juuri iltasella kolmen eri kerjäläisen tapahtumia:

* Vanha kerjäläinen klenkkaa keppinsä kanssa ja esittää hyvinkin sairasta. Hetki menee ja hän vauhdikkaasti kumartuu maasta ottamaan tippunutta lappustaan. Toisen hetken jälkeen hän istahtaa maahan sellaisella joogatyylillä, etten itsekään osaa yhtä kepeän nopeasti istua maahan risti-istuntaan.

* Nuorempi kerjäläinen puhuu kännykkään.

* Kerjäläisnainen myy ruusuja. Kun humalainen mies on ostamassa naiselleen heiltä ruusua 20 euron setelillä, saa miehen nainen sillä hinnalla vain yhden ruusun! Nainen ottaa nopeasti miehen antaman setelin kerjäläiseltä pois ja he jatkavat matkaa...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom