Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Ulkomaisten kerjäläisten toiminta Suomessa on ihan järjestelmällistä toimintaa. Joka kesä ne tulevat autolaumoittain Suomeen muka vähäosaisina kerjäämään rahaa surkean näköisinö. Todellisuudessa ne oikeasti vähäosaiset eivät pääse omasta maastaan mihinkään kerjäämään.

Sitten on nämä romanialaiset kaupustelijat oma lukunsa. Ajelevat autoillaan ympäriinsä välillä härnäten ihmisiä kauppojen pihoissa ja teillä autoja pysäyttelemässä. Niiden mukaan sitten lähteekin lompakot vanhuksilta aina kun mahdollista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Metrolehdessä luki, että joku vanhempi nainen oli hermostunut perässään hiihtävään kerjäläiseen ja antanut tälle litsarin päähän. Sakkoja oli moinen hullu saanut kun viatonta kerjäläistä löi.

Mua on alkanut nyt vituttamaan noi romanialaiset ja aika ilkeesti niille sanonkin nykyään. Oikeesti ne pitäis saada vittuun täältä.

Eipä noille enää oikeen mitään voi. Olis aikoinaan pitänyt vähän tarkemmin miettiä sitä Romanian EU-jäsenyyttä.

Eihän tuossa tarvitse kuin kieltää kerjääminen tai luvaton kaupustelu ja valvoa sitten tuota. Kummasti vähenisi tuo pelleily kun nämä pummit lentäisivät oikeasti putkaan ja maksaisivat sakkoja.

Eihän tuossa tarvitse kuin kieltää kerjääminen tai luvaton kaupustelu ja valvoa sitten tuota. Kummasti vähenisi tuo pelleily kun nämä pummit lentäisivät oikeasti putkaan ja maksaisivat sakkoja.

Järjestyslaki mahdollistaa jo puuttumisen häiritsevään kerjäämiseen tai kaupusteluun. Siitä voi kirjoittaa rikesakon (35e) järjestyksen häiritsemisestä julkisella paikalla.

Mutta sakkoja tuskin ulkomaalaiset maksavat, koska valtio ei ryhdy perimään niitä ulkomailta eikä näistä kerjäläisistä varmasti euroakaan saisi irti muutenkaan.

Tehokkaita olisi kuitenkin, jos poliisi pureutuisi taustalla olevaan kerjäläistoimintaa organisoivaan ihmiskauppaliigaan sekä lapsiaan kerjäämisessä käyttäviin vanhempiin, jotka on mahdollista saada vastuuseen ihan kunnon rikoksista.

Mä istuin just tuol rautatientoril oottelemas frendii. Sitku istuin siin vähä aikaa tuli eka yks tyttö jol oli joku lappu kädes mis luki joku sairaan pitkä teksti ym en lukenu.. Sen jälkeen tuli viel toine ja kolmas ja neljäs. Se neljäs oli sit joku niitten äiti vissii, nii se alko siinä sitte saarnata mulle et mun pitäis antaa niille rahaa jumalan takia ym. Vaikka miten kieltäydyin nii se ei lopettanu sitä kerjäämistä. Sit lopuksi kirosin vähän ym nii se ymmärs lähtee.

Kyllä niille voi kun kukaan ei mene antamaan niille hilloa. Jos meidän kulttuuriin pesiytyy tommoinen pummaaminen, niin se pesiytyy vain jos niitä ruokitaan. Pitäis yhtälailla mellastaa niille, jotka ovat antamassa rahaa.

Mä oon iha samaa mieltä. Muaki alko vituttaa tos stadis ku mä olin ainoo koko bussipysäkil joka ei antanu niille rahaa ja sit kaikki katto mua vihasesti ym.

No huhhuh :hyper:
Enpä olisi uskonut että noille monikaan oikeasti rahaa antaa.

En mäkää. Mä olin iha hämmilläni ku jengi oikee kaivo lompakonki esiin ja anto niille fyrkkaa. Kelaisin et tommosille antais korkeintaa jotai senttei mitä pyörii taskunpohjal ym..

Mä oon iha samaa mieltä. Muaki alko vituttaa tos stadis ku mä olin ainoo koko bussipysäkil joka ei antanu niille rahaa ja sit kaikki katto mua vihasesti ym.
Tuossa tilanteessa olisi jo melkein voinut avautua niille ihmisille, etteivätkö he tajua että antamalla rahaa he ruokkivat tuota tilannetta.

Mun mielestä tuosta voisi järjestää jonkinlaista kamppanjointia, etteivät ihmiset antaisi noille rahaa. Ei ne oikeasti tänne tulisi jos eivät saisi mitään mutta mikä siinä on, että ihmiset eivät tätä ymmärrä. Saatanan pässit.

Tyhmä, tyhmempi, suomalainen. Ite ainakin ignoraan nuo täysin, pelkkää ilmaa ovat, voinpa kävellä päinkin jos eteen törmäävät. :D

Just kampissa yks kerta jäin ihan seuraamaan näiden feissareiden duunia sillä välin kun muija pyöri rytkyliikkeissä. ostin limun ja istuin alas katselemaan..voi helvetti mikä myötähäpeän tunne siinä iski kun heppu tyrkytti ja aloitti linensa AINA samalla tavalla yrittäen saada ihmiset edes pysähtymään ständilleen :D aina kun ohikulkija jatkoi matkaansa ignooraten tyypin täysin, valahti hepun naama norsun vitulle ja keräili hetken itteensä kunnes hyökkäsi seuraavan ohikulkijan kimppuun taas järjetön keksihymy päällä.. kyllä siinä näki että kundi ihan oikeasti yritti leipänsä ansaita tietäen mitenkä koiran virkaa toimittaa. noh, ammatinvalintakysymys :rolleyes:

henkilökohtaisesti mielummin tekisin vaikka puhelinmyyntiä kuin jotain feissari hommaa..en todellakaan haluaisi antaa naamaani noin paskalle "ammatille"..

Lähetin eilen asiallisen palautteen Kampin keskukseen koskien ärsyttäviä käytäväkauppiaita. Sain jopa yhtä asiallisen viestin takaisin, näemmä muutkin ovat kyllästyneet näihin rullaportaiden yläpäässä vaaniviin myyntitykkeihin.

Kamera on muuten aika saatanan tehokas ase noita vastaan, ja siis riittää pelkästään jo kun nostaa puhelimen kuvausasentoon, niin lähtevät sitten todella nopeaan pois. Koitettiin Nyyssiksen kanssa duunata potrettia tommoisen kerjäläisen kanssa kahteen otteeseen eri naisten kanssa. Nyyssis mukamas alkaa kaivamaan rahaa, mutta nopeasti vippakin käden olalle ja meitsi koittaa nappaa kaverikuvaa. Ei kerkee iPhonen kamera mukaan kun jo on akka menossa lujaa vauhtia "fuck you" huutojen kera toiseen suuntaan.

Nyt pitää alkaa keksimää noille kaikkea jäynää. Ens kerralla Canoni mukaan ja kerään noista kunnon gallerian, juoksen vaikka perässä. Samoin pitää mennä istumaan maahan semmoinen kerjiksen viereen ja napata yhteispotrettia, katotaan miten nopeeta lähteävät maasta liikenteeseen.

Liitteet

• photo-3.jpg
    photo-3.jpg
    203,8 KB · Katsottu: 578
Uusi taktiikka.

Avustaja ryntää vierelle, sanoo "wait a second" ja alkaa kaivaa kuvettaan. Silloin on aikaa virittää kamera iskukuntoon. Avustaja heiluttaa hämäävää seteliporkkanaa, kuva - naps.

Seteli piiloon. Avustaja pahoittelee hymyilleensä huonosti.

Ei helvetti että hajosin tänään, nimittäin bongasin kaupassa käydessäni kun muinainen rotjake, jonka rekisterikilven telineessä luki saab (autosta se ei käynyt ilmi) Liettuan kilvillä varustettuna, veti parkkiin kaupan parkkikselle ja autosta nousi tommonen romani mallia kerjäläinen (ilm. Romaniasta) kaupittelemaan jotain rihkamakoruja. Samaisen naisen olen bongannut aiemmin paikalliselta metroasemalta. Tällä kertaa ei edes tullut myymään mulle korujaan, ed. kerrasta viisastuneena (vittu pahempi ku puhelinmyyjät) koitin näyttää siltä että paskannan sen korujen päälle ja sen jälkeen syötän ne sille jos tulee mulle vinkumaan, ei tullut, sen sijaan viipyi kauppaan tulossa olleen naisen luona tovin tämä ei ilm. heti tajunnut käskeä tätä painumaan takaisin sinne mistä tulikin.

Eikö noita voi karkottaa?

Heti kun tollanen loinen tulee parin metrin etäisyydelle, niin alan kerjäämään siltä rahaa. Ja vielä aika paljon törkeämmin kuin nuo sen tekee. Jos se ei anna rahaa: käyn käsiksi. Käyn kiinni ja kopeloin ja vaadin rahaa. Jos ei anna sitä stanan rahaa, niin käyn todella aggressiiviseksi. Poliiseja ne ei saa tueksi.
Kyllä tuolla tienaa päivittäin kahvi- ja lounasrahat. Itehän aloittivat ton homman.

Heti kun tollanen loinen tulee parin metrin etäisyydelle, niin alan kerjäämään siltä rahaa. Ja vielä aika paljon törkeämmin kuin nuo sen tekee. Jos se ei anna rahaa: käyn käsiksi. Käyn kiinni ja kopeloin ja vaadin rahaa. Jos ei anna sitä stanan rahaa, niin käyn todella aggressiiviseksi. Poliiseja ne ei saa tueksi.
Kyllä tuolla tienaa päivittäin kahvi- ja lounasrahat. Itehän aloittivat ton homman.

Haha.. tää Miken pitäis saada kuvattua :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom