Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Jaa nuiltako ei oo enää nykyään turvassa sisätiloissakaan. Kai ne sentään nakattiin pihalle. Kuulostaa ehkä sydämettömälle, mutta ite ainaki haluan olla liiketiloissa rauhassa, etenki jos oon juomassa kahvia tai syömässä. Sappinesteet kiehahtaa ku ajatteleeki. :curs:
Forumin Roberts on semmoinen pikakahvila, eli siinä on vain takeaway ja 4 tuolia. Ei mikään varsinainen ravintola.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Terasseille nuo myös tunkee aika usein ruinaamaan. Join kahvia Rotterdamin terassilla Kampissa, niin siinä kierteli joku tyyppi kyselemäs kaikilta "give me your change". Tuohan ei oikeastaan ole edes kysymys tai pyyntö, vaan pikemminkin käsky.

Pitääpä seuraavaksi koittaa heittää nippu kolikoita maahan näille jotka tulevat ratikkapysäkeiltä yms kerjäämään. Katsottais siinä onko se köyhyyttä vai voittaako ylpeys sen.

Itsekkin jouduin jonkun jyväjeesuksen kanssa puhumaan tuossa viime viikolla, vaikka kovasti yritin kävellä vaan ohi tylysti niin eihän se onnistunu:

"Kiinnostaisko eläinten oikeudet?"
"Pihvit ja takit mitään sellasilla tee..." :jahas: Samalla vielä oikaisin nahkatakin kauluksia kun sanoin tuon niin voi luoja se viherpiipertäjä katsoi pahasti. :lol2:

Pari vuotta sitten poljin keskustan läpi duunista kotiin ja lievässä alamäessä annoin vauhdin kasvaa sellaiseksi mukavan ripeäksi. Miespuoleinen feissaaja päätti sitten että ehkä aiheuttamalla mulle kallohalkeaman, saattaisi saada mustan silmän lisäksi myös massia, kenelle ikinä keräsivätkään.

Astui siis suoraan eteeni, otti ohjaustangostani kiinni ja pysäytti pyöräni. Ei jumalauta miten vihainen mä olin. Ihan saatanan törkeää käytöstä, ja sitten vielä ihmettelevät, mikseivät kaikki ymmärrä miten "hienoa työtä he tekevät".

:curs:

Mitä vittua?
siis ei helvetti.... täh?

Vittu mitä käytöstä... en osaa muuta sanoa.
:curs:

Eläinaktivistit on hauskimpia. Kerran eräs työkaveri oli saanut käteensä sellaisen eläinkokeita vastustavan flyerin ja toi sen näytille. Siinä oli jokunen rivi erittäin katkeraa ja propagandapitoista tekstiä. Itse asiassa lähes jokainen lause oli puhdas valhe, siinä mm. väitettiin että ihmisten syöpä kehittyy solujen sisällä ja eläimillä "solukalvojen pinnalla" minkä vuoksi syöpää ei voi tutkia eläinmalleissa.

Erään kerran Kuopiossa ollessani lähdin (lensin) baarista ja käppäilin siinä torilla. Törmäsin eläinaktivisteihin jotka pistelivät jotain kojujaan pakettiin ja päätin pikku laskuhumaloissani käydä jututtamassa poikia. Se eteni tähän tyyliin:
P(aletaani): Moro
A(ktivistit): Moromoro
P: Te ootte jotain eläinaktivisteja vai?
A: Juu, niinki vois sanoa
P: No sehän on hienoa! Kyllähän niitä eläimiä pitää puolustaa kun ei ne itse siihen pysty
A: Nimenomaan
P: Mites, onko teillä lapsia?
A1: Ei vielä
A2: Itse asiassa mun tyttöystävä on raskaana
P: Oho, onneksi olkoon!
A: Kiitoksia
P: Kerrohan, te ilmeisesti vastustatte automaattisesti kaikenlaisia lääketieteellisiä tutkimuksia eläimillä?
A: Joo... (katsovat toisiaan levottomasti)
P: No ajatteleppa sellaista tilannetta että se sun vastasyntyny lapsi on sulla sylissä ja sillä on todettu aivokalvontulehdus. Se kuolee ilman antibiootteja! Sanotko sillekin, että sun pitää nyt KUOLLA koska isin mielestä on EPÄEETTISTÄ että noita sun hengen pelastavia lääkkeitä on testattu eläimillä! Ku isin mielestä rottien elämä on PALJON arvokkaampaa ku sun!

Aktivistit lähti tuossa mun viimeisen puheenvuoron aikana siirtymään poispäin eikä minkäänlaista kommenttia kuulunut takaisin. Myönnetään, lapsellista, typerää ja turhaa mutta jotenki tuossa hetkessä tuntu hyvälle idealle :D

Eläinaktivistit on hauskimpia. Kerran eräs työkaveri oli saanut käteensä sellaisen eläinkokeita vastustavan flyerin ja toi sen näytille. Siinä oli jokunen rivi erittäin katkeraa ja propagandapitoista tekstiä. Itse asiassa lähes jokainen lause oli puhdas valhe, siinä mm. väitettiin että ihmisten syöpä kehittyy solujen sisällä ja eläimillä "solukalvojen pinnalla" minkä vuoksi syöpää ei voi tutkia eläinmalleissa.

Erään kerran Kuopiossa ollessani lähdin (lensin) baarista ja käppäilin siinä torilla. Törmäsin eläinaktivisteihin jotka pistelivät jotain kojujaan pakettiin ja päätin pikku laskuhumaloissani käydä jututtamassa poikia. Se eteni tähän tyyliin:
P(aletaani): Moro
A(ktivistit): Moromoro
P: Te ootte jotain eläinaktivisteja vai?
A: Juu, niinki vois sanoa
P: No sehän on hienoa! Kyllähän niitä eläimiä pitää puolustaa kun ei ne itse siihen pysty
A: Nimenomaan
P: Mites, onko teillä lapsia?
A1: Ei vielä
A2: Itse asiassa mun tyttöystävä on raskaana
P: Oho, onneksi olkoon!
A: Kiitoksia
P: Kerrohan, te ilmeisesti vastustatte automaattisesti kaikenlaisia lääketieteellisiä tutkimuksia eläimillä?
A: Joo... (katsovat toisiaan levottomasti)
P: No ajatteleppa sellaista tilannetta että se sun vastasyntyny lapsi on sulla sylissä ja sillä on todettu aivokalvontulehdus. Se kuolee ilman antibiootteja! Sanotko sillekin, että sun pitää nyt KUOLLA koska isin mielestä on EPÄEETTISTÄ että noita sun hengen pelastavia lääkkeitä on testattu eläimillä! Ku isin mielestä rottien elämä on PALJON arvokkaampaa ku sun!

Aktivistit lähti tuossa mun viimeisen puheenvuoron aikana siirtymään poispäin eikä minkäänlaista kommenttia kuulunut takaisin. Myönnetään, lapsellista, typerää ja turhaa mutta jotenki tuossa hetkessä tuntu hyvälle idealle :D
:thumbs: Just noin noita apinoita pitääkin käsitellä. :hyvä:

^ Monesti on mukava haastaa noita ajattelemaan asioita hieman eri kantilta :) Odottelen vieläkin sitä päivää kun jotkut jehovan todistajat tms. saapuvat ovelleni puhumaan Jeesuksesta! Pistän samantien kahvit tippumaan ja pyydän ne sisään :evil:

Kuitenkin pieni disclaimer loppuun: Noista eläinkokeista voidaan oikeasti olla montaa mieltä. Ne ovat kalliita, suuritöisiä ja tuloksia pitää arvioida kriittisesti. Eikä se niiden eläinten tappaminen ole mitään mieluisaa puuhaa kenellekään. Fakta on kuitenkin se, että tällä hetkellä ne ovat ylivoimaisesti PARAS keino mallintaa monien sairauksien ja lääkkeiden toimintaa. Itseäni vituttaa se että aletaan levittämään suoranaisia valheita kun samaan aikaan moderni lääketiede on riippuvainen in vivo tutkimuksesta.

Niin perkele.

Jaa nuiltako ei oo enää nykyään turvassa sisätiloissakaan. Kai ne sentään nakattiin pihalle. Kuulostaa ehkä sydämettömälle, mutta ite ainaki haluan olla liiketiloissa rauhassa, etenki jos oon juomassa kahvia tai syömässä. Sappinesteet kiehahtaa ku ajatteleeki. :curs:

Tuo on kyllä hanurista. Kerran ulkomailla olin sellaisella terassilla syömässä ja joku mustalaislapsi siinä kierteli pöydästä toiseen. Tuli sitten siihen mun viereen ja tökkäs paskaisella sormellaan mun lautasella olevaa pihviä silleen, että tuo maistuis. Voi vittu kun vitutti. Jäi sitten pihvit syömättä, minulta ja mannelta.

^ Monesti on mukava haastaa noita ajattelemaan asioita hieman eri kantilta :) Odottelen vieläkin sitä päivää kun jotkut jehovan todistajat tms. saapuvat ovelleni puhumaan Jeesuksesta! Pistän samantien kahvit tippumaan ja pyydän ne sisään :evil:

Ei kannata ellei osaa niistä hankkiutua sitten päättäväisesti myös eroonkin.
Meikäläinen erehtyi vuosia sitten juttelemaan ovelle ilmestyneiden mormoonien kanssa juttelemaan asioista ja vähän väittelemäänki. Käsittivät keskusteluhalukkuuteni ja kohteliaisuuteni kiinnostuksena uskontoaan kohtaan ja palasivat vielä kolmeen otteeseen käännyttämään ennenkö tajusivat ettei tästä tule yhtään mitään.

Meikäläinen erehtyi vuosia sitten juttelemaan ovelle ilmestyneiden mormoonien kanssa juttelemaan asioista ja vähän väittelemäänki. Käsittivät keskusteluhalukkuuteni ja kohteliaisuuteni kiinnostuksena uskontoaan kohtaan ja palasivat vielä kolmeen otteeseen käännyttämään ennenkö tajusivat ettei tästä tule yhtään mitään.
Mulla oli pikkasen samanlainen tilanne Jehovien kanssa. Oli pakko aina vähän jututtaa niitä, kun niillä oli sellanen saatanan hyvän näköinen semi-aasialainen mimmi matkassa. Sit ku se tippu pois kierroksilta niin tuli yllättävän kiire hankkiutua näistä julistajista eroon.

En osannutkaan ajatella, että niistä tulisi oikein toistuva maanvaiva. Ajattelin kuitenkin tilaisuuden tullen yrittää. Mikäli näyttää että menee hermot niin sitte näytetään pontevasti ovea.

Kerran tuli myös lapsellisuuskohtaus kun RMJ:ssä törmättiin kaverin kanssa erääseen lähetyssaarnaajaan. Hän kertoi suu vaahdossa miten me eletään synnissä ja nyt ois korkea aika hyväksyä Jeesus Kristus henkilökohtaiseksi pelastajaksi. Hoksattiin siinä sitten kaverin kanssa, että eihän meillä oikeastaan ollutkaan mihinkään kiire - pistettiin röökiksi ja ruvettiin hieman keskustelemaan asiasta.

Arviolta puolen tunnin kuluttua tilanne oli siinä pisteessä että tämä poloinen käännyttäjä juoksi meitä karkuun kädet korvilla ja toisteli "EI! ei! ei! ei...". Yritettiin tarjota itseämme pelastettavaksi mutta tuomio oli tyly: "Te olette niin täynnä epäuskoa että edes MINÄ en pysty teitä auttamaan!" :D Jäätiin vielä paikalle hengailemaan kun tämä kaveri etsiskeli uusia uhreja. Kun joku porukka jäi haaviin, singahdettiin jälleen kaverin kans paikalle ja sama huuto alkoi taas.

Jehovat on tosiaan kovia poriseen. Muistan joskus ku kotona vielä asuin, nii tulivat poriseen ja oven aukas isä. Isäpappa on täysverinen ateisti (muu perhe mukaanlukien) nii se porisi vaikka kuin kauan niitten kanssa. Tulivat monta kertaa poriseen vielä sen jälkeen, ku aattelivat että meillä oli niin hyviä vastaväitteitä ja jaksettiin jauhaa niitten kanssa :D. Munki kanssa puhuivat ties kuin monesti, sitte yhtäkkiä loppu se meillä ravaaminen. Tottapa tulivat siihen lopputulokseen että ei nuita pysty mitenkään käännyttämään. Ja siis ite kehuivat kuinka kiva meidän kanssa on väitellä. Eipä nuista kyseisitä yksilöistä kovin pahaa sanottavaa jääny, tosin mieluummin oon rauhassa ku joka viikko juttelemassa uskonasioista :D

Noi kerjäläiset kyl pistää vituttamaan.. Stokkan ympärille ku rakennellaa, niin siinä kohtaa missä on la famiglia ja one way on aina kerjäläisiä.. Muutenkin saatanan kapea putki missä aina ruuhkaa, niin joku kerjäläinen tukkii puolet putkesta.. Ei morjens!

Kerran oltiin muutaman kaverin kanssa amarillossa bissellä, niin sinne pomppaa joku vanha noidan näköinen mummo kerjäämään massia.

Feissaaminen on musta ihan ok. Kyllä kaupoissa myydään puhelinliittymiäkin jne. Jos feissaaminen kiellettäisiin, niin kaipa samalla pitäisi kaikki kaupustelu kaduilla kieltää. Ei se mua haittaa.

En ole koskaan käyny kaupassa jossa alettas tyrkyttämällä myymään puhelinliittymää. Feissaajat ois ok jos ne vaan seisoskelis jossain vähä syrjempänä ja antasivat ihmisten mennä rauhassa ohi. Jos haluan lahjottaa rahaa nii kyllä mää osaan itekki mennä niille poriseen.

Jotain greenpeacen kaiffareita oli iso lauma levittäytyny eilen tossa Turun yliopiston kadulla. Kaikki vaan idlas paperit kädessään eikä ottanu mitään kontaktia ohikulkijohiin.

Vituttaa kyllä kerjäläiset ja feissaajat. Viimeisen parin kuukauden aikana niitä on ilmestynyt reilusti Tampereellekkin. Mikäs järki noilla kerjäläisillä on Suomeen tulla? Saako ne jotain tukia täältä?

Kuitenkin pieni disclaimer loppuun: Noista eläinkokeista voidaan oikeasti olla montaa mieltä. Ne ovat kalliita, suuritöisiä ja tuloksia pitää arvioida kriittisesti. Eikä se niiden eläinten tappaminen ole mitään mieluisaa puuhaa kenellekään. Fakta on kuitenkin se, että tällä hetkellä ne ovat ylivoimaisesti PARAS keino mallintaa monien sairauksien ja lääkkeiden toimintaa. Itseäni vituttaa se että aletaan levittämään suoranaisia valheita kun samaan aikaan moderni lääketiede on riippuvainen in vivo tutkimuksesta.

Niin perkele.
varsinkin jos kaavaillut uudistukset menee läpi. tällä hetkellä ainut ongelma mun mielestä eläinkokeissa on se, että epäonnistumisia ei dokumentoida ja jos dokumentoidaan, tosi huonosti. käsittääkseni ainakin eu on vääntämässä jotain systeemiä joka kannustaisi myös epäonnistumisten dokumentointiin niin samoja virheitä ei tehtäisi moneen kertaan.

^ Totta, tosin tieteessä puhutaan "negatiivisista tuloksista" eikä epäonnistumisista :D Lähinnä siis sitä, että esim. jonkun tietyn geenin rukkaaminen hiiressä ei aiheutakaan mitään merkittäviä muutoksia. Tämä on periaatteessa tärkeää tietoa mutta arvovaltaiset julkaisut ovat hyvin harvoin kiinnostuineita tällaisista tiedoista. Enpä olekaan tuosta EU:n jutusta kuullut mutta kuulostaa ihan hyvältä.

Ja ettei menis offtopicin puolelle täysin, tuli taas mieleen yks juttu feissaajista:

Olinpa kerran mahdottomassa krapulassa liikkeellä kaupungilla. Helvetin paska olo ja morkkis jostain edellisen illan töppäilyistä. Yhtäkkiä eteen tupsahti UNICEFin sinisiin liiveihin pukeutunut suloinen naisihiminen. En oikeastaan edes kuunnellut hänen jorinoitaan vaan otin kaikki mahdolliset laput vastaan ja pistelin nimeä ja tilinumeroa ylös. Sen jälkeen tuli huomattavasti parempi mieli ja morkkis alkoi pikkuhiljaa hellittää. Taitaa vielä tänäkin päivänä mennä joka vitun kuukausi 5€ lastensuojelutyöhön :D

Feissaaminen on musta ihan ok. Kyllä kaupoissa myydään puhelinliittymiäkin jne. Jos feissaaminen kiellettäisiin, niin kaipa samalla pitäisi kaikki kaupustelu kaduilla kieltää. Ei se mua haittaa.

Yksikään liittymänmyyjä ei ole tullut repimään hihasta.

Tänään taas Kampissa kolme Unicefin feissaria kysyi, että kiinnostaako maailman pelastaminen. Yksi näistä pääsi vielä kysymään kahdesti, vaikka yritin tämän kiertää kaupasta tullessani. "Kiinnostaako maailman pelastaminen nyt?" "ei kiinnosta" "aha.... just, no hyvää päivän jatkoa vaan sullekki."

Feissarit vituttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom