Hyväntekijät kaduilla? Apinoita vai oikeita hyväntekijöitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Tänään taas katselin kun tuolla manskulla rukoili jotain ulkomaalaisia kahvikuppi maassa ja lapsen kuva vieressä. Ajattelin, että paljonkohan heruisi hilloa, jos menisi puku päällä polvistelemaan manskulle vieressään uuden karhean Audin kuva?
Kyllä nuo tuolla korporaatiossa ihan selvästi meidän porukasta puhuu mutta tosiaan auto oli näiden jutussa väärä ja kyseinen oikea kerjäläinen jolla oli muka lapsen kuva edessään todellisuudessa oli täysverinen narkki joka kävi ensiksi meidän kerjäläistä häiriköimässä ja tämän jälkeen meitä ja lopuksi innostui itse kerjäämään. Ja se lapsen kuva oli todellisuudessa 0,75 l viina pullo. Oli kuulemma vielä seuraavanakin päivänä kampissa kerjäämässä. Meidän yksi polttariseurueen jäsenistä oli bongannut raahautuessaan kotiansa.

No mutta nehän puhuikin Korporaatiossa tosta Miken tapauksesta.
Ulkomaalainen, rukoilemassa, kahvikuppi, lapsen kuva, Audin kuva...:wtf:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Aika härskiä meininkiä. Istuin tuossa Forumin Robertsissa just Inkerin kanssa sufeella ja kadun toiselta puolelta käveli kaksi terveen näköistä reipasta nuorta ulkomaalaista tyttöä iloisesti toisilleen hymyillen. Kummallakin oli pahvinen kahvimuki kourassa, tulivat sisään ja samantien englanniksi lässyttämään surullisesti miten tarttevat rahaa. Aika perseestä jos nakittavat kakaransakin tuonne kerjäämään, toivottavasti kukaan ei anna massia noille, ettei niitä tule lisää.

Aika härskiä meininkiä. Istuin tuossa Forumin Robertsissa just Inkerin kanssa sufeella ja kadun toiselta puolelta käveli kaksi terveen näköistä reipasta nuorta ulkomaalaista tyttöä iloisesti toisilleen hymyillen. Kummallakin oli pahvinen kahvimuki kourassa, tulivat sisään ja samantien englanniksi lässyttämään surullisesti miten tarttevat rahaa. Aika perseestä jos nakittavat kakaransakin tuonne kerjäämään, toivottavasti kukaan ei anna massia noille, ettei niitä tule lisää.

Jaa nuiltako ei oo enää nykyään turvassa sisätiloissakaan. Kai ne sentään nakattiin pihalle. Kuulostaa ehkä sydämettömälle, mutta ite ainaki haluan olla liiketiloissa rauhassa, etenki jos oon juomassa kahvia tai syömässä. Sappinesteet kiehahtaa ku ajatteleeki. :curs:

Siitähän on viimeaikoina ollut keskustelua, että pitäisikö kerjääminen tehdä laittomaksi Suomessa. Mun mielestä pitäisi, kerjääminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin, joten sitä ei tänne myöskään tarvitse ulkomailta tuoda.

Vai että Hesassa on noinkin häröä meininkiä?

Mä en ainakaan itse ole vielä törmännyt yhteenkään tapaukseen, joka olisi tullut liiketilan sisäpuolelle kerjäämään. Meinaan sitten pitäis jo antaa patukasta, jos hevosvankkuriväki lähtee tuolle linjalle.

Siitähän on viimeaikoina ollut keskustelua, että pitäisikö kerjääminen tehdä laittomaksi Suomessa. Mun mielestä pitäisi, kerjääminen ei kuulu suomalaiseen kulttuuriin, joten sitä ei tänne myöskään tarvitse ulkomailta tuoda.

Kyllä niitä suomalaisiakin kerjäläisiä on yllinkyllin. Täällä sitä vain kutsutaan pummimiseksi eikä se ole ammatti kenellekään. Tavallisesti jotain "bussirahaa" tai tupakkaa mongutaan vastaantulijoilta.

Minua harmittaa, että Suomessa ensimmäisenä ehdotettu ratkaisu jokaiseen pieneenkin ongelmaksi koettuun asiaan on aina jonkin asian kieltäminen lailla (käsiaseet, neekerinsuukot ja lakupiiput, anonyymi internetkeskustelu, musiikin kopionti, alusvaatemainokset...). Korjaantuvatko ongelmamme tosiaan vain kieltämällä jotain? Tarvitseeko kaiken vähänkään jotakuta ärsyttävän olla laitonta?

Kyllä minuakin kerjääminen ärsyttää, mutta onko se tosiaan niin valtava ongelma, että sentakia pitäisi ryhtyä kansalaisoikeuksia rajoittamaan (oikeus se pummaaminenkin on vaikkei ehkä kovin tarpeellinen). Jonkun muutaman kymmenen aktiivisen ulkomaalaisen kerjäläisen takia ryhdytään väsäämään oikein uutta lainsäädäntöä?

Kyllä niitä suomalaisiakin kerjäläisiä on yllinkyllin. Täällä sitä vain kutsutaan pummimiseksi eikä se ole ammatti kenellekään. Tavallisesti jotain "bussirahaa" tai tupakkaa mongutaan vastaantulijoilta.

Minua harmittaa, että Suomessa ensimmäisenä ehdotettu ratkaisu jokaiseen pieneenkin ongelmaksi koettuun asiaan on aina jonkin asian kieltäminen lailla (käsiaseet, neekerinsuukot ja lakupiiput, anonyymi internetkeskustelu, musiikin kopionti, alusvaatemainokset...). Korjaantuvatko ongelmamme tosiaan vain kieltämällä jotain? Tarvitseeko kaiken vähänkään jotakuta ärsyttävän olla laitonta?

Kyllä minuakin kerjääminen ärsyttää, mutta onko se tosiaan niin valtava ongelma, että sentakia pitäisi ryhtyä kansalaisoikeuksia rajoittamaan (oikeus se pummaaminenkin on vaikkei ehkä kovin tarpeellinen). Jonkun muutaman kymmenen aktiivisen ulkomaalaisen kerjäläisen takia ryhdytään väsäämään oikein uutta lainsäädäntöä?

Ei se ehkä vielä niin iso ongelma ole, mutta kun jatketaan tätä "Suomeen on kaikki pakolaiset tervetulleita" linjaa niin kohta voi ollakin.
Ennaltaehkäisy on monessa asiassa hyvä ratkaisu.

Aika eriasia kerjätä ammatikseen keskustassa rahaa ja pummata vastaantulijalta tupakka? Harva sentään ammatikseen tupakkaa tuolla pummii. Kyllä itsekkin nuorempana vastaantulijoilta tupakkaa tarpeen tullen pyysin, ja nykyään sitä saatan jopa jakaakkin.(riippuu naamasta).
Ei mua vituta ollenkaan jos istun kampin edustalla tyttöystävän kanssa jätskilla ja joku tulee pyytää tupakkaa/tulta/tms. MUTTA SITTEN KUN SE HAISEVA ROMANIPASKA TULEE ETEEN JA SÖNKÖTTÄÄ "GIMI MANI" NIIN PISTÄÄ KYLLÄ VIHAKS! Syynä kai se että se on ammattitouhua eikä mikään satunnainen avunpyyntö.

pointtina lienee se, että ne "bussirahaa" pummivat kaverit eivät aamulla jaa keskenään alueita ennen kuin hyökkäävät paikalle ja illalla harjoittele entisestään surullisia ilmeitä ja haali naapuruston kaikkia kersoja rekvisiitaksi?

Feissaaminenki sais olla laitonta.

Pari vuotta sitten poljin keskustan läpi duunista kotiin ja lievässä alamäessä annoin vauhdin kasvaa sellaiseksi mukavan ripeäksi. Miespuoleinen feissaaja päätti sitten että ehkä aiheuttamalla mulle kallohalkeaman, saattaisi saada mustan silmän lisäksi myös massia, kenelle ikinä keräsivätkään.

Astui siis suoraan eteeni, otti ohjaustangostani kiinni ja pysäytti pyöräni. Ei jumalauta miten vihainen mä olin. Ihan saatanan törkeää käytöstä, ja sitten vielä ihmettelevät, mikseivät kaikki ymmärrä miten "hienoa työtä he tekevät".

:curs:

Näin muutamassa tunnissa helsingissä enemmän romanialaisia kerjäläisiä kuin viikon kaupunkireissulla romaniassa. Onneksi olkoon helsinki.

Tulee aina mieleen se Pasilan Keräjäläiset-jakso.

Tänne muuttaessani tosiaan säälin kerjäläisparkoja, mutta nyt on käynyt ilmeisen selväksi että toiminta on erittäin järjestäytynyttä ja röyhkeää. Huvittavinta oli kun näin yhdellä Guccin laukun olalla kun kerjäsi. Eiköhän ollut feikki, mutta anyway.

Joo, eipä noita kerjäläisiä jaksa katsoa enää yhtään pidempään. Kahviloissa ja kaupoissa on tultu repiin hihasta ja ruinaamaan rahaa. Myös Helsingin rautatieaseman lähimaastossa, enimmäkseen Elielinaukiolla käydään ihmisiä ahdistelemassa.

Eräs päivä joku nainen tuli kuppi kädessä kysymään rahaa manskulla ja pistin sinne mukiin pysähtymättä karkkipaperin jota olin taskussa rutistellut. Kävelin pari metriä ja takaa kuului "fuck you". Ei ne prkl ole kiitollisia sitten mistään.

Joo, eipä noita kerjäläisiä jaksa katsoa enää yhtään pidempään. Kahviloissa ja kaupoissa on tultu repiin hihasta ja ruinaamaan rahaa. Myös Helsingin rautatieaseman lähimaastossa, enimmäkseen Elielinaukiolla käydään ihmisiä ahdistelemassa.
Juu, alkaa vähän riittää täälläkin. Ne kadunvarsilla istuvat ei mua juurikaan häirinny. Nykyään noi tulee heiluttelee jotain saatanan lappuja naaman eteen metroissa ja kauppakeskuksissa. Eniten ärsyttää, että jotkut urpot viel antaa noille rahojaan.

Voi vittu, nyt noita kerjäläisiä näkee jo Naantalissakin. Just jotain mustalaisia, asettuneet kauppojen lähistölle, soittavat haitarilla syylistävästi tuijottaen. Kolme tähän mennessä bongattu, yksi oli tällännyt perseensä aivan pankkiautomaatin viereen. Vitutti nostaa rahaa kerjäläisen tuijottaessa vierestä kun näpyttelen tunnuslukua :jahas:

Voi vittu, nyt noita kerjäläisiä näkee jo Naantalissakin. Just jotain mustalaisia, asettuneet kauppojen lähistölle, soittavat haitarilla syylistävästi tuijottaen. Kolme tähän mennessä bongattu, yksi oli tällännyt perseensä aivan pankkiautomaatin viereen. Vitutti nostaa rahaa kerjäläisen tuijottaessa vierestä kun näpyttelen tunnuslukua :jahas:
Mistä vitusta ne on saanu päähänsä, että Naantalista irtoais hyvin fyrkkaa? Muumilaaksostako?

Pankkiautomaatit ja ratikkapysäkit tuntuvat olevan suosittua aluetta ainakin täällä. Kummassakaan ei oikein pääse karkuun.

EU:n nurjia puolia:(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom