Huonoin työpaikkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Alicia sanoi:
Minäkin haluan sinne töihin :D . Vai tuleeko siitä netissä surffailusta tylsää ja raskasta kun siitä maksetaan palkkaa... ? ;)

Nojoo.. Voi mennä nollat taulussa töihin ja lähteä pois samassa mielentilassa. :D Mulla rupeaa pikkuhiljaa aina kyllästyttämään jos ei ole mitään haastetta töissä. Edellisessä paikassa viihdyin vuoden ja nyt alkaa jo tuntuun siltä, että jotain vaihtelua pitäisi saada kun oon kolme kuukautta ollut tässä uudessa firmassa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Toinen vittumainen työ oli pullopoikana. Käytännössä työ piti sisällään koko supermarketin ylläpidon (pullohuone, siivoukset, hyllyjen lastaamiset, kärryjen haut jne...) Jos jokin hommista jäi saatanallisten työkiireiden johdosta hoitamatta niin kahden minuutin kuluttua oli vihainen vanha kassaämmä kiljumassa korvaan. "SE JA SE HOMMA KUULUU SUN TOIMENKUVAAN, POIKA!! LAISKURI!! POIKA!". Niimpä niin, olisi pitänyt ehtiä sataan eri paikkaan samaan aikaan. Kauheat nurinat ja vittuilut jos kävi vesassa tai rööki paussilla kerran päivässä. Pistää vituttamaan kun tietää olevansa äärimmäisen ahkera työntekijä ja kaikesta saa palkakseen paskaa niskaan. Tulipahan opittua ettei koskaan kannata yrittää tehdä liikaa. Kukaan ei tule kiittelemään eikä palkkaa heru yhtään sen enempää ja kun kiireinen sesonkiaika on ohi tulee potkut perseeseen.

Mä oon tehnyt noita samoja hommia nyt yli 3 kuukautta, ja teen yli 40 tunnin työviikkoja. Perkeleen kiireistä hommaa kyllä, varsinkin jos kärryjä saa hakea useita kappaleita polvenkorkuisesta lumihangesta jostakin 300m päästä. Mukavan itsenäistä hommaa tää on ollut mulle, ihmeelliset työkaverit kyl sul.

Armeijan jälkeen olin kirjapainossa stakkerimiehenä, eli painokoneen luovutuspäässä taitettuja arkkeja niputtavan koneen hoitajana. 8 tuntia päivässä nostelin paperinippuja lavoille. Ihan vitun mielenkiintoista. Kone puski paperia pihalle sellasella tahdilla että juuri ehti viedä täyden lavan varastoon ja hakea tyhjää tilalle, ja johan oli liukuhihna täynnä kun ehti takasin. Siellä taisin tehdä Euro-lavan heiton epävirallisen maailmanennätyksen. Kyllä sellanen lähemmäs 10 metriä lentää kun tarpeeksi vituttaa.

Ovihommat Pub Pedro´s nimisessä anniskeluravintolassa Tampereen PERSEREIÄSSÄ Tesomalla . Hiekkasäkkien tilalla 40 kiloisia känniapinoita. Älykkyysosamäärä likimain sama kuin hiekkasäkillä, erona se, että hiekkasäkki ei vittuile sitä kannettaessa.

Johan löytyi kunnon nosto viiden vuoden takaa...

Arvaas Mike kuka oli töissä siinä baarissa mihin ne känniapinat yrittivät sen jälkeen kun olit ne viskannut pihalle...

Paskin duunini oli puhelinmyyjänä. Olin töissä kokonaiset 12 tuntia, kusetusta ja paskaa kaikki tyyni.

Huonot kesätyökokemukset ovat kyllä hupia parhaasta päästä -paitsi silloin kun sattuu juuri sillähetkellä kärvistelemään ko. helvetissä. Mitä meikäläisen vastaan on tullut:

Paiskin hommia urheiluliikkeessä, jonka omistaja oli henkiseltä tasoltaan teiniksi jäänyt läski kesi-ikäinen äijä. Tyyppi nyrpisteli ja vittuili asiakkaille sekä provosoitui naurettavan helposti asiakkaiden hölmöilyistä. Tarinan sankari piti myös kaupan pallohyllyillä jotain kaverikerhoa jonne kokoontuivat kaupungin "urheiluvaikuttajat" jauhamaan paskaa, eikä kokoontumisten aikana saanut häiritä Herra Johtajaherraa. Jos vaikka tilaus jäi roikkumaan pappojen kokoontumisajojen vuoksi, niin sitten jäi. Kauppiaan suosikkityöntekijät roikkuivat työajalla puhelimessa ("Äiti soittaa, pakko puhuu hei!") ja jättivät astiat haisemaan kahvihuoneen tiskialtaaseen vaikka viikoksi, jotka minun tietenkin tuli pestä. No, olisihan se toki ollut ihan liikaa että urheilulupaukset olisivat itse paskansa siivonneet. Kaiken huipuksi kauppias valitti jatkuvasti tavastani palvella asiakkaita, vaikka monet olivat tulleet kädestäpitäen kiittämään hyvästä palvelusta ja kehuneet hyvää asennetta. Tietenkin sain myös työtodistukseeni lähinnä haukkumista, vaikka todellisuudessa se oli ollut nimenomaan tämä sitruunan niellyt Herra Isoherra jota asiakkaat olivat vältelleet. Ei ihme että putiikki meni nurin myöhemmin.

Seuraava paikka ei ollut parempi. Eksyin Lassila&Tikanojalle hetkeksi siivoamaan -ja siitä se kusetus vasta käyntiin lähtikin. Kohtuuttomia tavoiteaikoja ja "tarkastajia" jotka kansiot kainaloissa osoittelivat missä vielä oli likaa. Huomautus siitä, ettei annettu aika riittänyt huolelliseen jälkeen sai aikaan joko tyhjää tuijotusta tai pään kallistelua ja voivottelua muttei mitään tapahtunut, eli toisinsanoen oli ihan normioletus että työntekijät tekevät ilmaista ylityötä paskalla palkalla. Kaiken paras oli erään pikkupomon aivopieru että tekisin "sitten jonain päivänä vähän vähemmän että tunnit tasottuu", vaikka älyttömän tavoiteajan puitteissa tein jo muutenkin niin vähän että seuraava askel olisi ollut jättää tulematta koko työpaikalle ollenkaan. Heppu joka järjesteli työlistoja, onnistui "vahingossa" laittamaan minulle yö- ja aamuvuoroja rinnakkain vaikka oltiin sovittu ettei sellaista tehdä. Myös yrittivät puoliväkisin saada minut unohtamaan sairasloman pito vaikka olin todella karmeassa kunnossa, puhumattakaan siitä että änkesivät meikäläistä kohteille joihin en terveyssyistä voinut mennä edes käymään.

Haluan sokeasti uskoa että koulutus pelastaa minut mokomilta.

Ite olin parhaimmillani töissä vaan 6h, mutta tosi on, ihan hirveetä hommaa.

Komppaan, mutta mä kärvistelin 4 kuukautta yhtenä kesänä ja sitten vielä toisena kuukauden :dance: Jostain kumman syystä tuona viimeisenä kertana ei tosiaan tullut koko kesää tehtyä kyseistä duunia.

Siis hyi vittu puhelinmyyjän hommaa. Mä en ymmärrä miten ihmiset pystyy siihen, itse kävin, soitin sen pari puhelua ja siihen jäi.

Raflassa tiskaajana joskus teini-ikäisenä. Voi luoja! Siitä pitäis maksaa joku 50e/h, että suostusin uudestaan mennä.

Ihan uskomattoman rankkaa duunia.

Eräässä kaupassa pari kuukautta elintarvikepuolella myyjänä. Työssä itsessään ei ollut vikaa, mitä nyt helvetin tylsää se oli, mutta kun jäin sairauslomalle polven pamahdettua, soitti kauppias minulle ja saarnasi siitä, kuinka se on helppo jäädä saikulle, kun toiset maksaa. Öö niin? Onneksi ei tarttenut kauaa siellä olla!

Kolme kesälomaa ja puol vuotta iltatöitä SIIVOOJANA, tarvitseeko enempää sanoa :curs:? FFFFFAAAAAAAAAAAAAAAKKKKKK

Vittu soikoon, ei-enää-ikinä :curs: !!!

Viimeksi muokattu:
Raflassa tiskaajana joskus teini-ikäisenä. Voi luoja! Siitä pitäis maksaa joku 50e/h, että suostusin uudestaan mennä.

Ihan uskomattoman rankkaa duunia.
Mä olin eräässä kylpylässä 3kk keittiötyöntekijänä (=tiskaajana) juuri ennen inttiin menoa. Oli tosiaan pääsääntöisesti aika työntäyteistä tuo homma ja fyysisestikin yllättävän rankkaa (roskasäkkien roudaukset ympäri rakennuksia jne). Välillä oli niitä herkkuhetkiä kun yövuoroon ei jostain syystä ilmestynytkään toista jantteria ja sai ite painaa niska limassa aamu kuuteen asti. Kerran tosiaan aamuvuoroon tulija käveli pukukopissa vastaan kun lähdin duunista. Olis varmaan voinut noissakin tilanteissa lähteä siinä 03.30 vittuun mutta jostain syystä oli pakko tehdä vuoron hommat valmiiksi. Kiitosta siitä tietty sai ja kun lähdin niin sanottiin että intin jälkeen pääsen vakinaiseksi jos vaan haluan. :D

Safkat oli sentään hyvät ja sai syödä mitä tahansa kaapista löytyi. Palkka sitävastoin oli aika hanurista, muistaakseni jotain 6000-6500 mk/kk:n välillä.

Paskin työ omalla kohdallani oli joskus 2000-luvun alkupuolella eräässä itäsuomalaisessa kaupungissa sijaitseva sementtifirma. Kyseinen lafka toi venäjältä 50-kiloisia sementtisäkkejä suomeen, jotka piti purkaa junavaunuista finnlavoille uudelleensäkitystä varten. Uudelleensäkitys tehtiin sen vuoksi, että suomessa sementtisäkin maksimipaino on 40 kiloa. Työ oli ensinnäkin aivan helvetin vittumaista jo pelkän lämpötilan vuoksi, joka keskellä kesää oli varmasti yli 40 astetta. Toinen vittumaisuus oli hemmetinmoinen pöly joka vaunussa leijaili. Kolmas oli itse sementti, joka hien avustuksella muodosti ranteisiin kivan hiovan/syövyttävän tahnan joka hioi ihon puhki. Tämä tietysti kirveli aika lailla.

Homma oli myös fyysisesti erittäin raskasta ja laskinkin, että pahimpina päivinä nostettavaa tuli per nuppi yli 37 tonnia sementtiä. Vettä tällaisina päivinä meni viitisen litraa miestä kohden, eikä kusella tarvinnut käydä. Hikoilu hoiti nesteenpoiston riittävän tehokkaasti.

Plussaa kyseiselle työpaikalle myös pomosta, joka oli varsinainen silmänilo ja "sairaan mukava jätkä". Työkaverit olivat toki pääsääntöisesti mukavia ja tuntipalkkakin ihan kohtuullinen. Toki kaikenmoinen normaalin työn arvostus kohosi pilviin kyseisen paskapaikan myötä.

Nyt onkin sitten vähän parempi työpaikka alla, sellainen normaali, sanoisin...:david:

Homma oli myös fyysisesti erittäin raskasta ja laskinkin, että pahimpina päivinä nostettavaa tuli per nuppi yli 37 tonnia sementtiä. Vettä tällaisina päivinä meni viitisen litraa miestä kohden, eikä kusella tarvinnut käydä. Hikoilu hoiti nesteenpoiston riittävän tehokkaasti.
:

Laskenko oikein? 37 000/50= 740 säkkiä. Jos tehdään 8h töitä niin silloin tulee 480 min. Eli alle minuutti per säkki nostelu vauhdilla? No on ollut sitten todella raskasta työtä...

Töitä taidettiin tehdä tuollaisina päivinä (joita ei onneksi montaa ollut) noin kuusi tuntia. Sen jälkeen ei salilla käyty eikä paljon muutakaan.

Kulmakonditoria Järvenpää/Kerava/Hyvinkää...ihan vitusta koko lafka.

4 päivään elektroniikka firmassa tuotantolinjalla. Tulos tavoite oli joku 50kpl/h niit vitu paskoja testata läpi ja laittaa kärryyn. Eka tunti meni hyvin sain joku 60kpl seuraavas tunnis 43kpl. Hirvee itku. sanoin et "pidä tunkkis" ainii ja ajomatka 80km suuntaansa joka päivä. Tuntipalkkakin siellä jossai 8e.

Johan löytyi kunnon nosto viiden vuoden takaa...

Arvaas Mike kuka oli töissä siinä baarissa mihin ne känniapinat yrittivät sen jälkeen kun olit ne viskannut pihalle...
Olihan siinä nurkan takana joku toinen kuppila ja arvatenkin sinne tulivat. Yksi ilta Pedrossa olin taas valmistautunut perinteiseen tyyliin tappelemaan illan aikana ainakin muutaman kerran. No sinne tuli joku hullu jätkä pyörimään. Oli ihan skrodessa kunnossa, mut sain jotenkin mulkattua sen puhumalla ja suostuttelemalla ulos. Jostain helvetin syystä se meni sitten itekseen lasioven läpi siinä alakerran aulassa. Menin perään, että mitä vittua täällä tapahtuu. Ketään ei näkynyt, mut verivanaa seurasin nurkan taakse toiseen baariin, jossa tää jätkä valtimo auki istuu pöydässä. Kättä vain ylös ja lanssia paikalle. Meni joku muutama tunti, niin sama vitun apina tulee Hatanpään potilaskaapu päällä Pedroon takaisin, sanoin, että "nyt vittu oikeesti!".

Tesoma pitäis eristää muusta maailmasta.

Olihan siinä nurkan takana.....

Osasi kaveri pistää vaan asiat tärkeysjärjestykseen. Olin joitakin vuosia sitten töissä kuukauden JCDecauxilla. Töitä ei ollut sen aikana juuri ollenkaan ja se sai riittää. Ainoa hyvä asia sen kuukauden aikana oli ilmainen aamupuuro.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom