Huonoin työpaikkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Lassila & Tikanoja. Itse asiassa pomot oli ihan jees, mulla ei esiintynyt sitä minuutin tarkkaa kellotusta ym kyttäämistä, palkan sai niistä tunneista mitä merkkasi. Mutta ne asiakkaat joille siivosin...:wtf:

Pahimmat valittajaämmät oli aina niitä, jotka oli omassa lafkassaan alinta kastia, eli ei omia alaisia. kerrankin kun menin erääseen kiinteistövälitysfirmaan, jossa tehtiin tunnin siivous kerran viikossa: Muija hyökkää mun kimppuun heti kun astun ovesta, ja alkaa kierrättää ympäri firmaa, että "kun tässä on kahvitahra (joo, niitä voi viikon aikana tulla) ja nämä pöytätabletit ovat niin tahmaisia, että.." kaikki toi säestettynä vittuilu-lässytysäänellä ja "tyttökullittelulla".

Saman firman toisessa toimipisteessä ei tullut mitään sanottavaa puoleen vuoteen, mutta sitten yhtäkkiä joka viikko tuli valituksia. Selvisi, että L&T oli nostanut hintoja, ja sen jälkeen useista kohteista (muistakin kuin minun) alkoi sadella valituksia.

Sitten ne saatanat jätti aina kymmeniä pahvilaatikkoja litistämättöminä siivouskomeron oven eteen. Sopimuksessa sanottiin, että ei kuulu siivoojan työhön olla näiden kantojuhta eli pahvilaatikot oli omalla vastuullansa. Pomo vaan sanoi, että kun ne kerran niitä jättää, niin onhan se hyvää palvelua viedä ne. Joo, mutta kun siihen meni aina ikä ja terveys, ja roskiksille oli tietty matkaa.

Yhdessä pankissa siivosin koko opiskeluajan, ei mitään valituksia ja henkilökunta oli mulle tosi kivoja. Sain kaikkia niiden liikelahjoja aina "palkaksi" hyvästä työstä ja johtaja tarjoili suklaata.

Mutta ei ole toista duunia, missä tuntee itsensä niin halveksituksi. Pyrin aina korostamaan, että OPISKELEN ja tämä on vai sivuduuni. Kun valmistuin, niin se oli so long ja takasin en mene ikuna. Ja pyrin olemaan mahdollsimman mukava kaikille siivojille omassa työpaikassani. Sääliksi käy, kun ne menee seinänviertä ja luulee olevansa tiellä koko ajan.

Tilitys :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joku rakennusalan firma, jonka nimi unohtui.. Olin yhden 12 tunnin päivän, jonka jälkeen sanoin mestarille, etten taida tulla huomenna, olkaa iloinen, etten soita rakennusliittoon. Suuri osa työntekijöistä Virolaisia ihan nimellisellä korvauksella ja sosiaalitilat oli huonommat mitä ikinä olen nähnyt.

Ja työharjoittelu S-marketissa, työpaikka ohjaajana vieläpä sukulaisnainen, siitä huolimatta, tai ehkä juuri siksi oli oikea fasisti. Olisi pitänyt tehdä niin älyttömästi ylimääräistä ja palkattomana tuurata.. Kahvitaukoakin sai kinua, vaikka itse veti tupakkaa kuin korsteeni.

Paras oli isän työpaikalla kesällä, itse toimistossa ja isä operatiivisella puolella, oli sopivassa suhteessa välillä kiire ja päätäänkin sai käyttää kun pomo pisti kääntämään vieraskielisiä posteja joita ei itse ehtinyt ym. Välillä taas käski keittää kahvit ja nostaa jalat pöydälle ja torkahtaa. Ei kertaakaan vituttanut, paitsi se, että rengas hajosi kun ajoin työajoa omalla autolla.

2 päivää jaksoin joskus olla stadissa raksalla. virolaisten kanssa kolmistee kuljeteltiin tiilejä ja ehkä jtn muuta 8h päivä ja taukoja ei kauheasti ollu. kaikki työt oikeastaan mitä alle 20-vuotiaana teki oli semmosia missä pää ei ois kestäny kauaa jos ois täyttä viikkoa tehnyt koko ajan.

Myyjän pesti eräässä merkkivaatekaupaupassa, jossa myytiin myös juhlavaatteita ja miesten pukuja ja asusteita. Yritys toimi franchiseperiaatteella ja yrittäjäparin lisäksi palkattuja työntekijöitä oli 4 kpl. Työntekijöiden odotettiin paiskivan hommia yhtä niska limassa kun yrittäjät itekin, ilman lisäliksaa luonnollisesti. Pukeutua piti korkokenkiin ja vitun kamaliin vaaleanpunaisiin hepeniin ja koko ajan piti harrastaa tehomyyntiä, eli pakkomyydä niitä lumppuja asiakkaille, jotka ei oikeesti ollu halukkaita ostamaan, koska ne vaatteet oli ihan vitun rumia. Työvuorolistoja muutettiin kysymättä päivää ennen ja välillä työvuoron aikanakin. Muutaman 12 tunnin työvuoron jouduin vetämään, vaikka olin varautunu olemaan 8 tuntia. Vihasin sitä työtä. Jopa telakan kunnossapidossa maalarin hommat 17-vuotiaana oli kivempia.

Onpas tässä ketjussa ihmeellisiä tissiposkia.. Kaikki mun työt ollu tota paskaa mistä te pellet valitatte ja mulla on ollu aina kivaa kun on rahaa saanu.

Onpas tässä ketjussa ihmeellisiä tissiposkia.. Kaikki mun työt ollu tota paskaa mistä te pellet valitatte ja mulla on ollu aina kivaa kun on rahaa saanu.

Kaikki työt ovat täyttä paskaa... jos saisin saman rahan ilman työntekoa niin hetkeäkään en miettisi. Ainoastaan miksi teen töitä on taloudellinen puoli minussa joka siihen pakottaa, mutta muuten en siitä nauti.

^Oon täysin samaa mieltä. Otetaan esimerkiksi vaikka Tiger Woods, joka tekee työkseen pallon lyömistä eteenpäin. Veikkaan, että inhoo kyseistä työtä ihan vitusti ja oha se raha jostain saatava!

Pankkitoimihenkilö.

^Oon täysin samaa mieltä. Otetaan esimerkiksi vaikka Tiger Woods, joka tekee työkseen pallon lyömistä eteenpäin. Veikkaan, että inhoo kyseistä työtä ihan vitusti ja oha se raha jostain saatava!
No toisaalta nyt on hieman eri verrata jotain urheilua ja normi työntekoa.
Mutta silti mä en voi ymmärtää noita "urheilijoita/tähtiä jne" jotka vittu jaksavat vaan vuodesta toiseen tehdä sitä samaa vaikkakin tilillä on +100milj. Tuolla rahalla mä keksisin aina jotain uutta harrastusta kun edellinen alkaa tympiä tai siitä on saanu tarpeeksi hilloa. Esim Schumacher eikös se saanu silloin viimeisestään vuodesta ferrarilla kaikkineen tuloja 395milj. Joten miks vitussa se nyt on taas henkensä kaupalla tuolla radalla. Olis vaikka kokeillut shakkia tai vaikka pleikalla autopelejä.

^Jos 37 vuotias ei tajua miksi ihmiset harrastaa jotain niin ihan turha tästä lähtee vääntää mitään. Harrastuksestakin voi tulla työ ylläriylläri.

Ja ketjun alkuperäiseen asiaan. Ei ole ollut huonoa työpaikkaa, vaikka on saanu siivota ties mitä paskaa. Ihmiset tuntuu valittan ihan pienemmästäkin asiasta nykyään.

Puhelinmyyjän homma joskus about 17-kesäisenä oli aika perseestä. Lupaukset odotettavissa olevista ansioista (pelkkä provisiopalkka) olivat huikeat, hommaan piti saada perusteellinen koulutus jne. ja käytännössä ekana iltana kouraan lyötiin yksi printattu läpyskä valmiin ja käyttökelvottoman myyntipuheen kanssa ja vitunmoinen nippu nimilappuja, joihin tuolta pohjalta piti alkaa kaupata paskalehtiä. Sitkeänä kaverina jaksoin n. kaksi viikkoa, jolloin olinkin lähes veteraani kyseisessä putkassa, kun tuona aikana firmassa pyörähti pitkälti toistakymmentä henkilöä, jotka vittuuntuivat viimeistään tokana iltana. Sen parin viikon jälkeen oli pakko itsekin tehdä johtopäätös, että tästä ei tule paskaakaan eikä se voi kannattaa millään matematiikalla. Onneksi oli sentään ilmaiset kahvit ja sitä kuluikin kyllä niin paljon, ettei todeksi voi uskoa.

Huvittavana muistona tuosta episodista jäi mieleen pari suunnilleen samanikäistä tyttöä, jotka viihtyivät firmassa kaksi tai kolme iltaa, en muista enää tarkkaan, ja viimeisenä iltana alkoivat kilpailemaan keskenään, kumpi pystyy heittämään "asiakkaille" luokattomampaa juttua.

Mieleen jäivät ainakin nämä kommentit:

Korostetun iloisella äänellä: "Ette siis todellakaan halua tilata? No haistakaapa sitten (huutamalla) VITTU!!!" =>kliks, luuri kiinni:hyvä:.

(Jollekin vanhalle mummolle): "Ai ettei nyt ole oikein varaa tilata mitään? No sepä mukavaa, sanoi renki kun heinäpellolla pieraisi" =>kliks, luuri kiinni :hyper:. Tuon jälkeen tipuimme kaikki kolme suunnilleen lattialle pyörimään ja kesti varmaan vartin, ennen kuin kukaan pääsi uudelleen puhelimen ääreen...

Seuraavana iltana lähdin itsekin vetämään. Jos joku ihmettelee, mikä järki moiseen hommaan oli edes lähteä, niin totta kai tiesin että se on paskaa, mutta oletin että siitä jäisi käteen edes jotakin, mikä olisi silloin ollut jo kova juttu. Nuorisolle muistutettakoon, ettei silloin ollut mahdollista vain lyödä googleen hakua "puhelinmyynti kokemuksia" tai firman nimeä, koska googlea ei ollut olemassa eikä käytännössä koko vitun nettiäkään, joten päätöksiä joutui tekemään vain firman tarjoamaan informaatioon ja joihinkin epämääräisiin kuulopuheisiin perustuen.

Savon Sanomilla lehdenjako oli kyllä kohtuullisen perseestä. Noin tonnin sai kuussa kun 6 päivää viikossa rymys yöt lehtiä :D No, kyllä se just 18 v täyttäneenä ja kotona asuessa oli iso raha.

^Jos 37 vuotias ei tajua miksi ihmiset harrastaa jotain niin ihan turha tästä lähtee vääntää mitään. Harrastuksestakin voi tulla työ ylläriylläri.
.

Kun olet tehny 22vuotta töitä kuten mä niin tiedät mitä se työn teko on ja saattaapi olla mielipiteet eri. Harrastukset ja työ pidetään erillään.... Töitä tehdään siksi että on vara harrastaa ja nauttia elämästä.
Ja vaikka tuo Tiger nyt esimerkkinä. Niin noilla rahoilla olis mahdollista etsiä elämään uusiakin harrastuksia ja haasteita eikä vaan sitä samaa palloa hakata. Ja nyt jo sanoinkin että on ihan eri asia verrata vaikka urheilua ja jotain tehdastyötä tai asiakaspalvelua tai muuta nyt normaalia työtä.
Ja esim. itselläni on erittäin suurena harrastuksena metsästys mutta jos sitä pitäisi päivästä toiseen suorittaa niin varmasti alkaisi tympimään vaikka saisin 50000€ per/pvä. Ja muutaman vuoden päästä siirtyisin vaikka kalastamaan tai nypläämään pitsiä.
Mutta meillä on noin 17vuotta elämässä kuin sama saattaa olla työkokemuksessakin eroa ja uskoin mäkin tuossa iässä viellä moneen asiaan toisin. Joten antaapa asian olla tässä.

Mieleen jäivät ainakin nämä kommentit:

Korostetun iloisella äänellä: "Ette siis todellakaan halua tilata? No haistakaapa sitten (huutamalla) VITTU!!!" =>kliks, luuri kiinni:hyvä:.

(Jollekin vanhalle mummolle): "Ai ettei nyt ole oikein varaa tilata mitään? No sepä mukavaa, sanoi renki kun heinäpellolla pieraisi" =>kliks, luuri kiinni :hyper:. Tuon jälkeen tipuimme kaikki kolme suunnilleen lattialle pyörimään ja kesti varmaan vartin, ennen kuin kukaan pääsi uudelleen puhelimen ääreen...

Kiitos näistä!:D

Oikea asenne ratkaisee tässäkin asiassa.

Puhelinmyyjän homma joskus about 17-kesäisenä oli aika perseestä.

--

Seuraavana iltana lähdin itsekin vetämään. Jos joku ihmettelee, mikä järki moiseen hommaan oli edes lähteä, niin totta kai tiesin että se on paskaa, mutta oletin että siitä jäisi käteen edes jotakin, mikä olisi silloin ollut jo kova juttu. Nuorisolle muistutettakoon, ettei silloin ollut mahdollista vain lyödä googleen hakua "puhelinmyynti kokemuksia" tai firman nimeä, koska googlea ei ollut olemassa eikä käytännössä koko vitun nettiäkään, joten päätöksiä joutui tekemään vain firman tarjoamaan informaatioon ja joihinkin epämääräisiin kuulopuheisiin perustuen.

Mä tein tota 17-vuotiaana kokonaisen kesän. Lupaukset olivat tosiaan aika paljon. Meillä onneksi oli tuntipalkka + provisio. Noin 30 markkaa sain tuntipalkkaa keskimäärin. Työkaverina oli yksi mieshenkilö, joka kuului siihen mainostettuun kovatuloiseen ryhmään. No oliko ihme, kun se soitteli pelkästään niille, jotka jo kyseistä lehteä tilasi ja kysyi vain, että jatketaanko tilausta. Suurin osa jatkoi tottumuksesta ja palkkakin oli työkaverilla sen mukainen.

Ihan kamala työ se oli, mutta sai siitä jotain rahaa.

Ensinmäinen kesätyö 14-kesäsenä on jäänyt aika vahvasti mieleen.

Tomaatinpoimijana isolla tomaattitarhalla. Lämpöä +40, kosteus 120% ihottumaa kamalista lehdistä. Hirvee kiire aina, kypsät esimiehet nipotti joka asiasta. Työkaverit väsyneitä, tietty paria poikkeusta lukuunottamatta jotka oli samalla fiiliksellä. Haju käsittämätön

Sen jälkeen ei ole tullut syötyä tuoretta tomaattia, hajukin on sietämätön.

Kaikki muut työt ovat olleet mielekkäitä, jos jonkinnäköstä kesätyötä on tullut koitettua ja nykyisessä oman alan insinöörihommissa viihtyy vallan mainiosti.

Kaikki työt ovat täyttä paskaa... jos saisin saman rahan ilman työntekoa niin hetkeäkään en miettisi. Ainoastaan miksi teen töitä on taloudellinen puoli minussa joka siihen pakottaa, mutta muuten en siitä nauti.

Itse asiassa mulla on ollu ton paskaduunin jälkeen monta hyvää työpaikkaa, jossa oon viihtynyt. Nykyinen duuni on kuitenkin ylivertaisesti paras, enkä löydä mitään valitettavaa.

Nykyinen duuni on kuitenkin ylivertaisesti paras, enkä löydä mitään valitettavaa.

Sama mulla, ajan Kiitolinjan ajoja alihankkijan alaisena. Tykkään.
Sit taas ennen tätä hommaa on ollu paskoja firmoja ja hommia, pelkkii ajohommia siis tullu tehtyä.

paskin duuni tähänmennessä on puhelinmyynti hommat joihin päädyin tällä viikolla ja joista myös lähdin kävelemään tällä viikolla. ilmoituksessa luki 1000 euron peruspalkasta + provikoista ja kova oli hehkutus monen tonnin kuukausiansioista, eipä ollu muutakaa nii menin tsiigaamaan ja peruspalkka paljastuikin ehdolliseksi, peruspalkkaa olisi saanu vaan jos kuukaudessa puhuu 90 tuntia puhelimeen ja tekee 90 myyntiä. mietin että vittuakos tässä kokeillaan ja sitte ku pääsin soittelemaan niin hokasin hyvin pian karun totuuden, sen että sitä 90 tuntia puhetta ei saa aikaiseksi vaikka istuisi toimistolla 160 tuntia kuukaudessa. hokasin myös sen että provikka mitä saisin olis todennäköisesti jotain huntin paikkeilla kuukaudelta koska on aika vaikea myydä jotain kuppaisia lehtiä.

nämä puhelinmyynti firmathan juuriki on puolikusetusta, työntekijöitä tulee ja menee, puoletkaa niistä ei saa mitää palkkaa missää vaiheessa. kaveriltaki kuulin ku oli myymässä liittymiä vastaavassa firmassa ja sai myytyäki vähintään yhden kappaleen tunnissa ja silti kuukauden tili oli vähä päälle 2 hunttia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom