Huonoin työpaikkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Mielenkiintoista lukea huonoista työpaikoista. Eipä itellä ole mitään tuollaisia kokemuksia. Oma vittumainen työkokemus liittyy vain vuoden komennus toiseen kaupunkiin. Meitä oli kolme kaveria toiselta paikkakunnalta niin asuttiin sitten 25 neliön yksiössä keskenään aina viikot. Vaikka työ ei nyt niin paskaa ollutkaan niin voi herranjestas että vitutti maanantai aamuyöstä suunnata auton nokka kohti komennuspaikkaa kun tiesi että taas on viikko siellä lusittava. Aivan kuin olisi armeijassa ollut.

Parhaiten jäi mieleen että yksi kavereista ei pessyt koskaan hampaita :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olis kai noita joka lähtöön. Junnuvuosien duunit eivät olleet suurimmaksi osaksi mitään herkkua. Linja-autojen siivoaminen, mainostenjako, rakennussiivous jne. Kahdessa ensimmäisessä paskamaisuus liittyi lähinnä toimenkuvaan ja huonoon palkkaukseen, mutta jälkimmäisessä lyötiin päälle vielä aika räikeät työlainsäädännön rikkomukset. Nämä liittyen mm. yö- ja ylitöihin, joita joutui alaikäisenä tekemään sekä puutteellisen henkilöstömäärän vuoksi, että työnjohdon selkeiden virheiden ja laiminlyöntien vuoksi. Ilmoitus kyseisen firman konkurssista tuli vajaan parin kuukauden päästä irtisanoutumisestani. Myös erilainen puhelintyö on tullut tutuksi parinkin erilaisen homman kautta, ja ne olisivat kokonaan oma tarinansa.

Mikään näistä työsuhteista ei ole kuitenkaan jäänyt aivan tyngäksi lähinnä sen vuoksi, että mitä paskamaisempi homma on ollut, niin sitä parempi työporukka on jostain syystä sattunut ympärille. Ja kuten sanotaan, niin paskallakin on tekijänsä.

Itellä paskin homma ollu Tampereella erään entisen Tapparan kiakkoilijan muka korkeen teknologian firmassa. Äijä vittuili jatkuvasti kaikesta ja sopi mm.asennuskeikkoja viikonlopuille multa mitään kysymättä. Tietysti noista kertyneitä ylityötunteja ei korvattu / voinu pitää vapaana koskaan pois. Firmassa oli ihmisten vaihtuvuus todella suurta ja pisin työsuhde oli kuulemma noin 6 kk. Onneks se anto mulle koeajalla kenkää.

lehtiä en lähtis enää jakamaan,oli siinäkin plussapuolensa mutta aika persehommaa

1. Puhelin myynti.
vitutti niin paljon etten pystynyt lukemaan edes lehtiä pariin kuukauteen

Todellakin, puhelinmyynti on kamalaa touhua.

Itsellä tosin ei ole kokemusta kuin b2b-puhelinmyynnistä, mutta itse olen sen verran rehellinen mies, etten pystynyt myymään sitä kusetusta eteenpäin paria kk pidempään. Vittuiluahan sieltä esimiehiltä alkoi tulemaan hieman ennen lopetuspäätöstä kun alkoi motivaatio vähenemään.

Hesburgerissa oli kyllä aika ankeeta, vuoropäällikköinä oli pari varsin nättiä, mutta jotenkin todella katkeraa ja kylmää nuorta naista jotka nakittivat meikäläiselle kaikki paskahommat, kuten oksennuksen ja lattiakaivon siivoamiset. Taitavat olla vielä melkein 10 vuoden jälkeenkin siellä samoissa hommissa, joten paha saa palkkansa.

Toinen homma oli vähän pidemmäksi venähtänyt kesätyö sementtitehtaassa, jossa kuitenkin viihdyin ihan kivasti. Hommat oli kyllä välillä todella paskasia ja ankeita, esimerkkinä vaikkapa väriaineiden annostelu käsin sekoittimeen tietyn aikarajan puitteissa. Joihinkin tuotteisiin meni tyyliin 10 kiloa mustaa väriä, 8 kiloa keltasta ja vielä jotain punasta päälle, kaikki piti annostella eka 25kg säkeistä saaviin ja kaataa siitä sekoittimeen. Kesällä kun 40 asteen lämmössä hiki päässä tuota hommaa teki 16 tuntia putkeen niin oli kuin suoraan Pekka ja Pätkä neekereinä -elokuvasta. Vastapainona sitten annostella äyskärillä 1,5kg väriä kippoon ja odotella aina 3 minuuttia että valo syttyy ja saat kipata sen väriaineen rööriin. Tämä toistetaan about 400 kertaa taas 16h työrupeaman aikana niin rupes välillä vähän vanne puristamaan päätä. Öisin tuo oli kaikista kauheinta, tapana oli jatkaa iltavuorosta suoraan yövuoroon, jolloin työaika oli klo 14 - 06. Tuota hommaa kun teki yksinään Peltorit päässä radio Novaa kuunnellen klo 04 aamuyöllä niin tuli mietittyä että pitäiskö mennä johonkin kouluun. Onneks tuli sittemmin mentyäkin :)
'
Palkka oli onneks ihan kohtuullinen ja nuorempana niitä ylitöitäkin jakso painaa aivan hulluna. Joku tuossa sanoikin, että mitä vittumaisempi duuni, sen parempi työporukka.

Täytyy tähän vielä todeta, että on olemassa puhelinmyyntiä ja puhelinmyyntiä. Aku Ankan tai kalsareiden myynti on asia erikseen, mutta laadukasta myyntityötä voi tehdä ja tehdäänkin myös puhelimitse. Siitä jopa maksetaan erittäin hyvin, eikä tarvitse tehdä edes pelkällä provisiopalkalla. Tästä esimerkkinä vaikkapa rahoitus- ja vakuutusalat.

Kuntosalin asiakasneuvoja eli jäsenyyskalastaja. Oon rehellinen ihminen eikä se kusetusmeininki ollut mun juttu. Pomokin oli vaan rahaa rahaa, asiakkaita asiakkaita...Ehdin kaksi päivää olla töissä siellä, kun se jo selitti että jos ei tuu tulosta niin kenkää. Sähköpostitkin oli tyyliin "Tulos tai ulos". 3kk jaksoin, sitten tuli loppuunpalaminen, viikon sairasloma ja sen jälkeen otin lopputilin.

Ps. Jos mun entinen bossi luet tämän, niin hei, haista paska.

Aikoinaan lentokonesiivouksessa (servisystems?) helsinki-vantaalla yövuorossa. Sitten jouduin kerran tiskariksi ja käsin tiskaamaan DC10 koneen kaikki tuhkakupit, vittu niitä oli satoja täynnä kaikkea paskaa ja purkkaa jotka piti ensin kaivella veke sormin. Vitutti tiskaaminen niin että otin loparit siitä paikasta.

Haha, mäkin olen ollut muistaakseni kahtena kesänä lentokonesiivoojana, muistaakseni vuosina 01-02. En ollut yövuorossa ollenkaan, mutta se oli kyl ehdottomasti mun paskin kesäduuni. Mut oli mainostenjakajan hommakin superperseestä. Sillon mä olin tosin vielä joku 14-v. jolloin mulla ei ollut oikeen mitään käsitystä miten paskaa duunia sekin oli kun ei ollut mitään aiempaa vertailukohtaa. :rolleyes:

Kaksi hommaa kisaa kärkipaikasta. Ensimmäisenä lehdenjakajan duuni. Paska palkka ja varsinkin syys/talviaikaan perkeleen huonot sääolosuhteet fillaroida tuolla pitkin poikin. Toinen yhtä v-mäinen oli uimavalvojan homma. Koska en osaa ruotsia kunnolla, niin sekä asiakkaiden että työkavereiden suunnalta oli turha edes odottaa ihmisarvoista kohtelua. Lisäksi mua vitutti suunnattomasti ne muutamat asiakkaat, jotka jätti kersansa yksikseen altaille ja meni sitten joko peitolle köllimään tai kahvilaan nauttimaan virvokkeita (lue: vetämään bisseä). Vaikka uimavalvojalla vastuunsa onkin, niin viime kädessä vastuu lapsesta on aina vanhemmilla, saatana!

Toimistotarvikkeiden kaupustelu... Huh Huh jo oli turhaa hommaa. Mee "asiakkaan" (lue: yllätetään viaton toimistotyöntekijä) luo ja tee "olosi kotoisaksi" (lue: otetaan takkia pois ollaan niin kuin ei olis mihinkään kiire) ja esittele tuotteita "kyllä ne aina jotain ostaa kun vaan jaksaa veivata". " "- merkeissä on perehdytystä antaneen vanhemman kaupustelijan neuvot. Kestin kolme viikkoa ja lähin meneen, onnex asuin vielä porukoilla niin ei ollu välii.

Kaksi hommaa kisaa kärkipaikasta. Ensimmäisenä lehdenjakajan duuni. Paska palkka ja varsinkin syys/talviaikaan perkeleen huonot sääolosuhteet fillaroida tuolla pitkin poikin. Toinen yhtä v-mäinen oli uimavalvojan homma. Koska en osaa ruotsia kunnolla, niin sekä asiakkaiden että työkavereiden suunnalta oli turha edes odottaa ihmisarvoista kohtelua. Lisäksi mua vitutti suunnattomasti ne muutamat asiakkaat, jotka jätti kersansa yksikseen altaille ja meni sitten joko peitolle köllimään tai kahvilaan nauttimaan virvokkeita (lue: vetämään bisseä). Vaikka uimavalvojalla vastuunsa onkin, niin viime kädessä vastuu lapsesta on aina vanhemmilla, saatana!

Toi pitää käydä sanomassa sinne kahvilaan heidän pöytään isoon ääneen, että sä olet uimavalvoja etkä lapsenvahti. Jos mitään, edes vähän liikkuu päässä heillä, heitä hävettää ja luulisi toimivan toisin.
Toki asiat on tapauskohtaisiakin, ei ne kaikki lapset tee typeryyksiä heti kun vanhempien silmä välttää.
Mistä sen tietää vaikka vanhemmat olis tajunnu heittää valiumia tuttipulloon ja lähtee sit vasta bisselle? Et sä voi heti alkaa syyllistää tolleen! :hyper:

Puhelinmyynti, kestin 2 vai 3 päivää ja lähdin sanomatta mitään. Oli helppo lähtee kun työnantajalla ei ollu edes mun nimee missään ylhäällä :D 2 lehtee sain myydyks. Eipä kyllä kukaan muukaan siellä mitään myyny :D

Ainoa, ja nykyinen työpaikka onkin sitten marketin pullokaapissa, enkä voi allekirjottaa aiempien valituksia ko. hommasta. Törkeen lepposta.

Mainostenjako (joskus 15-vuotiaana tjsp tuli tehtyä)

VOI VITTU mitä paskaa, en suosittele kenellekkää, fillarissa laukut täynnä mainoksia+talvi+liukkaat tiet+heität nurin= mainokset lentelee pitkin pitäjiä ja perkeleet lentää. Kesälläki oli paskaa, yhtäkaikki paskaa. Loppujen lopuksi sain tarpeeks, sain mainokset, taittelin ja pakkasin laukkuihin ja lähin jakamaan, menin suoraan paperijätelavalle ja mainokset sinne, tupakin polttelu ja kaverille..meni pari päivää ja tuli potkut, onneksi tuli.

Puhelinmyynti oli aika surkea homma kyllä, mutta siinä kestin kuitenkin kuukauden verran. Lähdin, kun olisi pitänyt ruveta kauppaamaan kirjasarjoja eläkeläisille. Jotain moraalia sentään pitäisi olla.

Kaljan ja oheispaskan myyminen anfieldin stadionilla kännisille liverpool-faneille oli niin uskomattoman perseestä, että siinä kestin vain yhden päivän. Hommassa ei ollut mitään positiivista, helvetisti töitä, naurettavan tarkkaa kyttäämistä koko ajan, ettei vaan varasta mitään (esimerkiksi kahvia), peliä ei ehtinyt nähdä minuuttiakaan, safkaa tai juomaa ei saanut työn puolesta ja esimiehenä oli joku vitun 18v liverpoolilaiskakara.

Ja palkkaus tietenkin englannin minimipalkan mukaan, ei juomarahoja, ja siirtymiset manchesteristä omaan piikkiin.

Tämän jälkeen katusoittaminen tuntui taas ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta itsensä elättämiseen vaikka olikin nollakelit.

Puhelinmyynti oli aika surkea homma kyllä, mutta siinä kestin kuitenkin kuukauden verran. Lähdin, kun olisi pitänyt ruveta kauppaamaan kirjasarjoja eläkeläisille. Jotain moraalia sentään pitäisi olla.
Mulla on ollut artikkelina uskonnollinen lehti vanhoille tilaajille, että moraalista puhuttaessa...

Kaksi hommaa kisaa kärkipaikasta. Ensimmäisenä lehdenjakajan duuni. Paska palkka ja varsinkin syys/talviaikaan perkeleen huonot sääolosuhteet fillaroida tuolla pitkin poikin.
Ainakin kesällä minusta homma oli suht leppoisaa, varsinkin kun alun porrasjuoksujen jälkeen pääsi autolla jakamaan yhtä piiriä. Toki työ on itsensä toistoa ja se jatkuva postilaatikoille syöksyily ihan perseestä, mutta kyllä tota yhden kesän teki, varsinkin kun juuri työttömäksi jäänyt avokki oli mukana melkein jokaisena yönä. Kohtuu palkoillekin pääsee jos saa ajan suhteen useamman ylimitoitetun piirin yössä jaettavaksi.

Omat paskimmat duunit:
Mainosten jako ja puhelinmyynti vie itsellä kärkisijan. Mainoksista jäi käteen joku pari sataa markkaa kuussa ja työtä helvetisti. Yllättäen teinkin töitä vain kuukauden. Puhelinmyynnissä taas kun ei omannut hunajalla kuorrutettua ääntä niin totesin toisena tai kolmantena päivänä sukulaiset jo läpi käytyäni että työttömänäkin tienaa paremmin. Kaupassa kaikkien juoksupoikana sykkiminen oli myös melko helvetillistä, ämmät kirkuu kassalla tyhjennä pullohuonetta ja toinen käskee mennä heviosastoa täyttämään ja toisaalta sitten kun päivän juoksutus hiipui, aika pysähtyi. Hyllyjen täyttöä ja järjestelyä koko loppupäivä, kohokohtana se että jos joskus pääsi pahveja paalaamaan paalikoneella. Voi sitä tuskaa kun kuvitteli että nyt on mennyt ainakin tunti ja kun kelloa katot niin eihän siitä ole kuin vartti mennyt.

Puhelinmyynti, kestin 2 vai 3 päivää ja lähdin sanomatta mitään. Oli helppo lähtee kun työnantajalla ei ollu edes mun nimee missään ylhäällä :D 2 lehtee sain myydyks. Eipä kyllä kukaan muukaan siellä mitään myyny :D

Ainoa, ja nykyinen työpaikka onkin sitten marketin pullokaapissa, enkä voi allekirjottaa aiempien valituksia ko. hommasta. Törkeen lepposta.

Juu, oishan se leppoista, jos sais olla edes yhden tunnin tuolla pullohuoneessa tai huoltaa niitä koneita 8 tunnin työpäivän aikana. Se on sit eri asia, jos pitää hoitaa hyllytys, lehdet, kärryjen nouto (satojen metrien päästä valehtelematta, lumihangen ja ahtaitten paikkojen läpi ihmismassassa), varasto ja lastauslaituri saman päivän aikana :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom