Huonoin työpaikkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Kovasti täällä paasataan rakennusalan vittumaisuudesta! Itse olen raksalla töissä ja hieman epäilyttäviä hommia saattaa "joskus" eksyä minunkin työpäivään.
En nyt sit tiedä mikä näistä pahinta on mut pistetään nyt jokunen.

2 viikkoa hajotin betonilattiaa käsin lekalla ja betonin alla oli tuhkaa ja lähes palanutta puuta joka sitten pöllysi mustana pilvenä... onneksi ei ollut sentään kova hiki, koska työ tuli tehtyä tammikuussa rapiassa pakkasessa lämmittämättömässä tilassa...Ai nii mitään hengityssuojaimia ei ollut.

Tikkaat jään päällä (kukaan ei varmistamassa) olin jossain 5 metrissä...

Asbesti purkua (tapahtunut useasti) ilman suojaimia

kattojen maalausta viidessätoissa metrissä ilman turvakyöttä, kuukauden pesti

Olen allerginen mehiläisen pistoille ja pomo tietää sen. Pisti silti minut maalaamaan erästä rakennusta missä oli valtava mehiläispesä... No pistihän ne... tulos. Toinen silmä muurautui kokonaan umpeen ja toisella näki ehkä 2 millin raosta.

Tietysti tosimiehet tekee sateessa hommia ilman sadevaatteita, näin ainakin meillä.

Ja kaikilla lomilla (sen mitä saa pitää ei kaikkia) niin ensimmäisen viikon tulee pomolta soittoja vähintään kerran päivässä jostakin työasiasta.

Tässä jotaan pientä maistiaista minun arkipäivästäni.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
JPK sanoi:

No huh. Työnantaja kieltää turvaköyden käyttämisen siellä katolla vai? :wall:

protsku sanoi:
No huh. Työnantaja kieltää turvaköyden käyttämisen siellä katolla vai? :wall:

No ei sentään, mutta kun sellaista ei firmassa oo... kait ne maksaa liikaa, työntekijöitä saa halvemmalla :(
Jotenkin vaan joskus pännii kun nuo liitonmiehet sopii nää turvajärjestelyt niin hienoiksi siellä kabineteissaan, ei vaan ikinä saavu sopimukset työntekijän tasolle.
Niin ja nyt tuli vielä mieleen niistä sopimuksista että on olemassa nostoraja joka on 35 kiloo sen painavampia esineitä ei SAA nostaa yksin... Mainitsin asiasta joskus pomolle josta seurasi melkoinen naurun rämäkkä... piti kait sitä vitsinä :rolleyes:

Golfkentän Range mies!!! keräsin rangelta palloja sitä tahtii kun joku 20 ihmist löi niitä sinne... 3kk :curs:

Pasamyynti Oy, ennen inttiä soittelin ja häitiköin puhelimella ihmisten kotirauhaa, lehtiä yritin kaupata. Vittu kuukauteen jäi hommat, kun sain ekan tilinauhan, 700mk! Ei paljon naurattanu.

Itse olen ollut raksalla kesätöissä rakennusapumiehenä ja sen kokemuksen perusteella voin sanoa että paljon on kiinni mestarista/firmasta miten homma toimii. Esim. turvakengät ja kunnon hengityssuojaimet täytyy saada käyttöönsä. Itselläni on pelkästään positiivisia kokemuksia raksahommista (purkutyöt). Ja se, että työ on monesti raskasta ei itsessään tee hommasta ns. paskaa.

SOL:illa siivoamassa silja linen laivoja.. homma oli kauheeta kusetusta yleensä n.3h työpäiviä.. ja siihenkin sai olla tyytyväinen meinaa kaveri sai olla yhen päivän töissä 3vk aikana. kokoajan valitusta ja kokoajan pitäis tehä kauheeta vauhtia hommia, ite en jaksanu enää vaan menin nukkumaan hyttiin ja jäin siitä kiinni ja irtisanottiin :D

Jaoin kerran erään kioskin mainoksia, jokaiseen luukkuun ja jokaiseen kotiin. Olisin saanut viitisen markkaa, tai sitten 10 markalla kyseisen liikkeen tuotteita. Otin sitten lakupussin, jonka parasta ennen päivä oli mennyt jokin aika sitten.

JPK sanoi:
2 viikkoa hajotin betonilattiaa käsin lekalla ja betonin alla oli tuhkaa ja lähes palanutta puuta joka sitten pöllysi mustana pilvenä... onneksi ei ollut sentään kova hiki, koska työ tuli tehtyä tammikuussa rapiassa pakkasessa lämmittämättömässä tilassa...Ai nii mitään hengityssuojaimia ei ollut.

Olen allerginen mehiläisen pistoille ja pomo tietää sen. Pisti silti minut maalaamaan erästä rakennusta missä oli valtava mehiläispesä... No pistihän ne... tulos. Toinen silmä muurautui kokonaan umpeen ja toisella näki ehkä 2 millin raosta.

Tietysti tosimiehet tekee sateessa hommia ilman sadevaatteita, näin ainakin meillä.

Hommauta nyt sillä pomollas ainakin nuo suojat ja turvaköydet. Mikäli olet siellä verokortin kanssa duunissa, niin soitto liittoon voi vähän vauhdittaa asiaa. Tai sitten hommaa ainakin ne hengityssuojaimet ja joku turvaköysi vaikka itse jos ei muu auta.

protsku sanoi:
On muuten taitolaji tämäkin että miten sanot takaisin. :)

On kyllä ja vaatii opettelua monella meistä. Samalla tavalla vaan takaisin jos joku työntekijä alkaa vittuilemaan. Paras on kun näyttää kaapinpaikan heti alusta asti ettei joudu "laumahierarkian" pohjalle. Ei kannata alistua kenenkään päähänpistojen orjuuttamaksi. Pomollekkin täytyy osata sanoa ei jos tarve vaatii.

Alicia sanoi:
Tai sitten hommaa ainakin ne hengityssuojaimet ja joku turvaköysi vaikka itse jos ei muu auta.
Jep, tikapuilta ei saisi töitä tehdä lainkaan, aina pitää olla telineet. Joku siellä työmaalla on pakostakin työsuojeluvastuussa, sitä tyyppiä pitäisi kiinnostaa ainakin siinä vaiheessa kun joku itsensä teloo. Tulee meinaan penaltia.

Panzerfaust sanoi:
Itse olen ollut raksalla kesätöissä rakennusapumiehenä ja sen kokemuksen perusteella voin sanoa että paljon on kiinni mestarista/firmasta miten homma toimii. Esim. turvakengät ja kunnon hengityssuojaimet täytyy saada käyttöönsä. Itselläni on pelkästään positiivisia kokemuksia raksahommista (purkutyöt). Ja se, että työ on monesti raskasta ei itsessään tee hommasta ns. paskaa.

Totta. Kun meidän firmassa ei oo ollut jotakin suojia niin mä oon nyttemmin ostanut ne itse (hengitys/kuulo suojat) Ja samaa mieltä oon se että työ on raskasta ei tee siitä mitenkään paskaa. Miehekäs tunne pistää lekalla paikkoja paskaksi hien lentäessä :D Ja syy siihen että meidän firmassa ei oikein oo mitään, niin johtuu siitä että mä oon ainut työntekijä siellä. Työtehtäviini kuulu pääasiassa vanhan teollisuusalueen korjaus/ uudelleen rakennus työt, joten minusta on sinäänsä ihan ymmärrettävää ettei aina kaikkia lakisääteisiä asioita ole saatavana, ja se ei sinänsä minua pahemmin haittaa.

JPK sanoi:
-hajotin betonilattiaa käsin lekalla ja betonin alla oli tuhkaa ja lähes palanutta puuta joka sitten pöllysi mustana pilvenä... tammikuussa rapiassa pakkasessa lämmittämättömässä tilassa... Ai nii mitään hengityssuojaimia ei ollut.
-Tikkaat jään päällä (kukaan ei varmistamassa) olin jossain 5 metrissä...
-Asbesti purkua (tapahtunut useasti) ilman suojaimia
-kattojen maalausta viidessätoissa metrissä ilman turvakyöttä, kuukauden pesti
-Olen allerginen mehiläisen pistoille ja pomo tietää sen....Toinen silmä muurautui kokonaan umpeen ja toisella näki ehkä 2 millin raosta.
-Tietysti tosimiehet tekee sateessa hommia ilman sadevaatteita, näin ainakin meillä.
-Ja kaikilla lomilla (sen mitä saa pitää ei kaikkia) niin ensimmäisen viikon tulee pomolta soittoja vähintään kerran päivässä jostakin työasiasta.
Luulin ensin että tämä oli se Vituttaa niin ankarasti -thread, mutta kun ei ollutkaan niin pakko kommentoida.
Noi jutut kuulostaa ihan terveen itsesuojeluvaistonkin kannalta uskomattomilta, ja niin pienellä vaivalla olisi korjattavissa suurin osa. Pomon puhelinsoitoille ei kai voi juurikaan tehdä mitään, mutta ei niihin ole pakko vastata. Ja pieni vesisade ei haittaa, eiköhän kaupasta saa sadevaatteita jotka käyvät tuohon työhön?
Mutta noi purku-urakat ilman suojaimia, tikapuut jäällä, suojaköyden puuttuminen, allergisena mehiläispesän vieressä maalaus, noissa voi käydä huonosti.

Pub Iittala taitaa kyllä vetää pisimmän korren meikäläisellä. Ei voi käsittää mikä vitun tarve niillä toukohousuilla on päteä jossain perkeleen Iittalan Pubissa illasta toiseen. Mä ainakin vetäsin itteni heti jojoon jos huomaisin asioivani illasta toiseen Pub Iittalassa haastamassa riitä kaikkien kanssa. Palkkakin oli työhön nähden perseestä. Olisipa mukava kuulla kuka siellä nykyisin joutuu kykkimään. Viimeisin kuulemani tieto oli että siellä ei ollut ketään kun sinne ei kerta kaikkiaan kukaan suostunut lähtemään :D

JPK sanoi:
Kovasti täällä paasataan rakennusalan vittumaisuudesta! Itse olen raksalla töissä ja hieman epäilyttäviä hommia saattaa "joskus" eksyä minunkin työpäivään.
En nyt sit tiedä mikä näistä pahinta on mut pistetään nyt jokunen.

Ja kaikilla lomilla (sen mitä saa pitää ei kaikkia) niin ensimmäisen viikon tulee pomolta soittoja vähintään kerran päivässä jostakin työasiasta.

Tässä jotaan pientä maistiaista minun arkipäivästäni.

Kannattaako olla tuollaisessa duunissa, jossa oma henki on uhattuna? Miksi et ilmoita liittoon tai työsuojelupiiriin? Tosi laitonta touhua!

PRKL nyt alkaa jo nostaa verenpainetta! Mä ilmotin pomolle monta kuukautta sitten mun tulevasta isyyslomasta perheenlisäyksen jälkeen (viime perjantaina syntyi). Ja äsken tuli soitto

Pomo: Onks kaikki hyvin?
Mä: Joo miten nii?
P:No kun sä et ollut töissä
M:??? Hä. Mä oon isyys lomalla
P:Siis mitä mä en tiedä asiasta taas mitään. Eihän sun vaimo ja lapsi oo ees vielä kotona miks sä nyt lomaa pidät?

Voi vittu (anteeksi kirosana) Mikä vittu sitä vaivaa? Eikö jollain ihmisillä oo mitään tolkkua/terve järkisyyttä? Alkaa oikeesti jo pännimään tollanen käytös työntekijää kohtaan... Taitaa nyt tulla firman vaihto eteen tänä kesänä. Onneksi raksalla on nykyään nii paljon työvoima pulaa että se onnistuu helposti... Itseasiassa mua pyydettiinkin jokunen kuukausi sitten toiseen firmaan eli täytyy varmaan ilmoitella sinneppäin, sit luulis V-käyrän vähän laskevan.

Mike sanoi:
Ovihommat Pub Pedro´s nimisessä anniskeluravintolassa Tampereen PERSEREIÄSSÄ Tesomalla . Hiekkasäkkien tilalla 40 kiloisia känniapinoita. Älykkyysosamäärä likimain sama kuin hiekkasäkillä, erona se, että hiekkasäkki ei vittuile sitä kannettaessa.

ps. ei ole patoutumia, vituttaa vain tuo paikka vieläkin aivan saatanasti!

Itekin pikkasen ovihommia tehneenä jotenki ymmärsin olotilas :lol2:

Ps. Toi apteekkijuttu... ei vittu repesin :)

S-marketin lihatiskin + lihaleikkuuhuoneen siivous! 5 tuntia illassa vanhan lihan hajussa putsaamassa marinadi astioita. Sai koko työajan pidätellä oksennusta. Loppui myös lihan syönti pariksi viikoksi. Aina kun sai jonkun pihvin eteensä niin palautui kaikki hajut mieleen ja meinasi antaa ylen. :urjo:

Toisena listalla on puhelinmyynti hommaa. Sai puhua päivässä niin paljon paskaa että luuli on henkensäki haisevan ripulille. En suosittele kenellekkään. (But damn was i good ;) )

Pikkupoikana raivasin metsää urakalla n. 2kk. Käteen jäi muistaakseni n. 10 mk/ tunti. Samalla laiduin n 8 kg vaikka olin jo ennestään aivan riisitautinen. Hommat oli pakko aloittaa joskus aamuyöllä, koska päivällä oli liian kuuma. Mukana hommissa oli tietenkin vielä 7 miljardia mäkärää ja hyttystä.
No, jos tosta kaikesta pitäisi kaivaa jotain positiivista, niin kasvattihan tuo luonnetta ja todellakin osaa arvostaa siistiä sisätyötä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom