Huonoin työpaikkasi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tyggis
  • Aloitettu Aloitettu
Artemis sanoi:
Toinen vittumainen työ oli pullopoikana. Käytännössä työ piti sisällään koko supermarketin ylläpidon (pullohuone, siivoukset, hyllyjen lastaamiset, kärryjen haut jne...) Jos jokin hommista jäi saatanallisten työkiireiden johdosta hoitamatta niin kahden minuutin kuluttua oli vihainen vanha kassaämmä kiljumassa korvaan. "SE JA SE HOMMA KUULUU SUN TOIMENKUVAAN, POIKA!! LAISKURI!! POIKA!". Niimpä niin, olisi pitänyt ehtiä sataan eri paikkaan samaan aikaan. Kauheat nurinat ja vittuilut jos kävi vesassa tai rööki paussilla kerran päivässä. Pistää vituttamaan kun tietää olevansa äärimmäisen ahkera työntekijä ja kaikesta saa palkakseen paskaa niskaan. Tulipahan opittua ettei koskaan kannata yrittää tehdä liikaa. Kukaan ei tule kiittelemään eikä palkkaa heru yhtään sen enempää ja kun kiireinen sesonkiaika on ohi tulee potkut perseeseen.

Tein kanssa 3vuotta koulun ohella samaa duunia eli pullohuone oli kuin toinen koti mulle. Itsellä ei kylläkään mitään pahoja pelkotiloja duunista jäännyt, vaikka paskasta ja hikistä työtä olikin, niin oli pirun mukavat työkaverit ja kaikin puolin lämmöllä muistelen kärrynhaku reissuja täältä lämpimästä toimistosta. Asiaan vaikutti aika paljon se fakta, että olin kauppiaan pojan hyvä kaveri(pakkislainen), niin suhteet siihen suntaan oli ainakin jossain määrin kunnossa. Enää en kyllä kaupanalalle palaisi..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Erään kaupungin eräs toimistohomma jossa olin työllistettynä. Esimiehenä oli noin 55-vuotias nainen joka sai päähänsä ruveta valittamaan keksityistä asioista tyyliin "olit 5 minuuttia liian pitkään ruokatunnilla". Toimistön ämmillä kun oli itsellään tapana istua kahvihuoneessa pitkin päivää pitämässä "palaveria" niin rupesi hieman vituttamaan tämä kuvio.

Kaikista legendaarisimpia tilanteita em. työpaikassa oli varmaan se kun minun piikkiin yritettiin laittaa vuorotteluvapaalle jääneen osa-aikaisen toimistosihteerin tekemiä mokia. Hänellä kun meinasi jäädä aina hommat keskeneräiseksi ja sitten muiden piti paikata näitä juttuja.

Eli jos teille joskus tarjotaan töitä sellaisesta työyhteisöstä mikä on täynnä Burn outin partaalla oireilevia eläkeiän kynnyksellä olevia vanhuksia niin kiertäkää kaukaa! :david:

Artemis sanoi:
Pistää vituttamaan kun tietää olevansa äärimmäisen ahkera työntekijä ja kaikesta saa palkakseen paskaa niskaan. Tulipahan opittua ettei koskaan kannata yrittää tehdä liikaa.

Minulla on ollut monessa työpaikassa tämä tunne. Nyt vanhempana on pitänyt ihan tietoisesti opetella siihen että en ole liian kiltti työntekijä vaan sanon tiukasti takaisin jos joku alkaa heittämään paskaa niskaan ilman pätevää syytä. On muuten taitolaji tämäkin että miten sanot takaisin. :)

Mä olin ennen armeijaa kesän ajan määräaikaisena tehtaassa, jossa valmistettiin matkapuhelimien näyttömoduleja. Työt jota sillä linjalla pääsi tekemään olivat todella mielenkiintoisia... siinä oli neljä eri vaihetta, joissa kierrettiin niin, että pari päivää tehtiin aina samaa homma.
1. Liimattiin näppäimistön pohjat paikalleen (siis ihan vaan käsin laitettiin sellaiset tarrat oikeaan paikkaan).
2. Irroitettiin (sormet verillä) modulit sellaisesta aihiosta. Yhdessä aihiossa oli kolme modulia, jotka siis revittiin irti ja laitettiin laatikkoon.
3. Juotoskoneella näytöt kiinni piirilevyyn. Eli ensin fluxia juotoskohtiin, sitten moduli koneeseen, painetaan nappia, odotetaan hetki, otetaan moduli pois ja taas uusiksi.
4. viimeinen vaihe oli todellinen helmi, laitetaan moduli testeriin ja odotetaan noin 30 sek, kun kone ajaa testin. Ehjät etiäpäin, vialliset korjattavaksi.

Kaiken muun hyvän lisäksi työ oli nelivuoro työtä (parhaimmillaan oli 6 yövuoroa peräkkäin), joten voi sitä riemua kun pääsin sieltä pois ja armeijaan :D

Kaupungilla ennen abivuotta palkalla ~4kmk/kk öykkäripikkupomon alaisena näpyttelemässä exceliä :david:

Kesätöissä raksalla:

- kirkon alla siivoamassa 100 kuutiota moskaa pois, pimeää, pölystä ja joutui paikoitellen työskentelemään alle metrin väleissä.
- vaijerin varassa 40 metrin korkeudessa pesemässä painepesurilla talon seinää.
- turvaköyden varassa vajaassa 200 metrissä hajoitettiin rälläkällä Näsinneulan lipputankoa, jonka salama oli tuhonnut.

Kuorein kesän sipulia tehtaalla. Säännöllisiä työaikoja ei ollut. Keskiverto päivä jääkylmässä hallissa kesti aamukuudesta iltakymmeneen. 20 mk tunti. :wall:

Mike sanoi:
Ovihommat Pub Pedro´s nimisessä anniskeluravintolassa Tampereen PERSEREIÄSSÄ Tesomalla . Hiekkasäkkien tilalla 40 kiloisia känniapinoita. Älykkyysosamäärä likimain sama kuin hiekkasäkillä, erona se, että hiekkasäkki ei vittuile sitä kannettaessa.

HAHA :D et sattunu olee siel joku 5v sitte? sillon ite hengailtii siin tuulikaapis ja kiusattii pokee ku se tuli häätää meitä ;)

Kyl toi Tesoma on paska paikka...

Norjassa kalatehtaalla.

Palkka oli ok, urakkapalkka, mutta työolot eivät kovin häävit. Kostea ja kylmä tehdas ja työ tehtiin paikallaan seisoen.
Muutenkin jäi koko tuppukylästä ankea fiilis, vesisadekin tuli vaakasuoraan, oli talvi tai kesä..
Puhumattakaan kyläläisistä, joille oli hankala hahmottaa, että Suomessa ei kävele jääkarhuja kaduilla ja Nokiakin on suomalainen firma...

Pikkukauppa nimeltään S*WA. Esimies lupasi, että työtunteja riittää vaikka kuinka. Työvuorolistassa oli parina päivänä viikossa 5 h ja kun kyselin lisätunteja, niin sitten oli vain YHTENÄ päivänä viikossa 5h. Itse myymäläesimies kävi lomalla ollessaankin järjestelemässä kauppaa vaikka minulle olisi hyvin voitu antaa lisätunteja. Työhön ei vaivauduttu perehdyttämään kunnolla, työasua ei myöskään saanut heti. Tärkeimmät kassatoiminnot vain näytettiin pikaiseltaan.

Myymäläpäällikön uhkailun mukaan olin vastuussa kassasta ja joudun korvaamaan sen mikäli tulen RYÖSTETYKSI. Samoin kaljavarkaan perään kuuluu lähteä ulos saakka hakemaan sixpäkki pois! Kerran yksi asiakas kävi palauttamassa korin tyhjine pulloineen ja seuraavana päivänä oli käynyt väittämässä, että ei ollut saanut korista korvausta ja se oli kuulemma sen uuden työntekijän vika. Minulle ei soitettu ja tarkistettu asiaa vaikka numero oli työpaikan kahvihuoneessa, ei tarkistettu myöskään asiakkaan kuittia vaan korvattiin toiseen kertaan kori. Seuraavan kerran töihin tullessani sain huudon asiasta. Myöhemmin kuulin että paikallisjohtajan poika oli ollut samaan aikaan tekemässä "koeostoa" minulta ja olin toiminut tuossa pulloasiassa juuri oikein (hän oli myös huomannut että asiakas yritti huijata minua, ei kuitenkaan tinkaamisesta huolimatta onnistunut). Anteeksipyyntöä ei kuulunut koskaan.

Huonoin työpaikka missä olen koskaan ollut, käteen ei jäänyt mitään (ei todellakaan juuri mitään koska opiskelijana minulla ei ollut oikeutta saada edes soviteltua päivärahaa, tulo oli siis tuo palkkatulo työtunneista eikä se riittänyt edes vuokraan), työkaverit suhtautuivat välinpitämättömästi minuun koska en selvästikään ole kuin käymässä (vähän tunteja) ja myymäläesimies oli todella hankala . Toivottavasti ei tarvi koskaan enää mennä vastaavaan paikkaan töihin. :curs:

Olin pentuna yhdessä pesulassa päivän töissä, omistaja heilui siellä mora kädessä ja kaikki työntekijät näytti olevan enemmän tai vähemmän kauhuissaan tai ahdistuneita.Olisin lähtenyt kesken työpäivän himaan mutta en uskaltanut, soitin vaan seuraavana päivänä että verokirjan voi laittaa postissa tulemaan. :D

Darrapäivä Valion pingviininä....Siis jumalttoman kuuma puku jonka alta ei näe mitään ja kakarat repii nokasta. Kaikkeen sitä nuorempana suostui... Törmäsin tosin hississä Leena Harkimoon, joka naureskeli mulle nätisti :nolo:

jarhu sanoi:
Mansikoiden istutus ja poiminta.
Yhdyn tähän. Joskus pentuna en saanut kesäksi oikeata duunia niin lähdin yhteen puutarhaan. Tuntipalkka oli aika pieni; varmaan jotain 20 mummonmarkkaa. Parin viikon jälkeen tuli käsky mansikoita poimimaan urakkapalkalla. Kukaan ei saanut siitä mitään järkevää palkkaa kasaan; mulle tais tulla jotain 6-7 markkaa tunti. Viikon jälkeen sovin työnjohtajan kaa että pidän parin viikon kesälomaa välissä. Ekana työpäivänä sen jälkeen paikan omistaja (jota en ollut tavannutkaan aikaisemmin) tulee huutamaan että jollei duunit maistu saa kyllä lähteä kotiin siitä.

En vieläkään tiedä varmasti miten toi juttu meni. Olin sovinnut lomasta työnjohtajan kaa. En ollut tavannut tota omistajaa ennen kyseistä tilannetta. Olin lomalla värjännyt hiukset mustiksi. Ehkä väärä mies sai kenkää; sillä ei mulle ollut tuossa vaiheessa niin väliä.

HabaMih sanoi:
Darrapäivä Valion pingviininä....
Hehheh... toi on helmi! Tulee mieleen se Studio julmanhuvin Hilarius Hiiri -sketsi... ("*MOKS* Luuleksä et tääl on joku vitun hiiri sisällä?! Tää on ihan tarpeeks vaikeeta muutenkin!").

Omat kokemukset:
1. Securitas. On kyllä niin haastavaa hommaa niin työntekijää arvostavalla henkilöstöpolitiikalla toteutettuna, että ei ikinä enää. Tolla palkalla vittuilun kuuntelu ei kyllä käy mulle. Hyvä että sitä joku tekee. Tuon firman henkilöstömäärä taitaa olla reilusti yli 100k maailmanlaajuisesti ja turnover rate (vuosittainen vaihtuvuus) yli 10%... huhhuh.

2. Kaupungin laitosmiehenä. Homman paras osa oli sairaalan osastojätteiden kuljetus puristimeen... siis vaippoja ja kaikkea muuta haisevaa ja oksettavaa. Toiseksi paras homma oli ruumiiden kuljetus kylmiöön. Olin ekana kesänä 17v. Jälkeenpäin luin, ettei 17v saisi tehdä ko. hommaa. Pomo oli kyllä erittäin mukava ja ei varmasti laittanut tahallaan tuohon... mutta ei se kyllä silloin oikein kivalta tuntunut.

Paskin duuni on varmaan ollut Alepa kauppojen hälytysvartija/myymäläetsivän hommat stadissa (engelillä). Keräilin siviilikuteissa koriin tai kärryyn kamaa niinku muutkin asiakkaat ja väijyin asiakkaita, kunnes tuli hälytys johonkin toiseen alepaan jossa oli otettu joku narkkari kiinni broileri hatussaan. Sinne sitten miljoonaa paikalla katsomaan ettei vaan narkki pääse karkuun ennen poliisin paikalle tuloa. Painia sai vähintään kerran päivässä ja palkasta ei voi edes puhua.

Gunther sanoi:
Kuorein kesän sipulia tehtaalla. Säännöllisiä työaikoja ei ollut. Keskiverto päivä jääkylmässä hallissa kesti aamukuudesta iltakymmeneen. 20 mk tunti. :wall:

Tää on kyllä paras tähän mennessä :D

Mun vielä lyhyellä työuralla vittumaisin jobi ehkä ollu lasivillan leikkuu / 10-80kg kivien nostelu liukuhihnalta trukkilavalle. Tai no, ehkä se postinjako kuitenkin vie voiton tuostakin.

Pitäisikö laittaa pystyyn keskustelu noista vittuilevista työjohtajista...
Eli lähinnä parhaimmat tavat hoidella nuo tyypit ja tarkoitan lähinnä sanailua... :D
Itse olen ollut melekein 5v samassa virmassa hommissa ja välillä tekisi mieli avautua kunnolla turhista valituksista... :curs:

Kuusamossa pari vuotta sitten menin Fionan ovelle pokeksi. Varmaan keskimäärin neljä painia illassa, kun yleensä aina minut haettiin sinne vääntämään, vaikka oli 4 äijää töissä. :curs: Työkaverit ei oikein vakuuttaneet, tosin neljästä pokesta yksi oli sellainen, joka pystyi hoitamaan myös hommia. 1,5kk kerkesin siellä hikihatussa vääntää, kunnes meni olkapää paskaksi. Paikan omistaja ei meinannut alkaa korvaamaan mitään, vaan piti itsellä laittaa asianajaja soittelemaan sairauskorvauksien perään. Lisäksi ne yritti kusettaa suoraan päin naamaa, mutta annoin kyllä samalla mitalla takaisin. Sitten vielä joutui käräjöimään sen mulkun kanssa, jonka pihalle heittäessä olkapää meni paskaksi. Vieläkin vituttaa koko touhu. :curs:

SniffDaddy sanoi:
Raksalla nuorena poikana harvinaisen vittumaisen duunikaverin seurassa. Kun vittuilua saa kuulla joka saatanan asiasta. Ja vielä oikein semmosta piikittelevää piilovittuilua. Aivan sama mitä teki, ei ikinä oikein. Ei se duuni itsessään vitutttanut, ilmapiiri oli vaan vitusta.

OT: Ei tainnut osua ihan aiheeseen. Kai tosin tommonen mulkku pilaa hyvänkin duunin, joten näin ajatellen paska duunihan oli.

Tuttu tunne viime kesältä raksahommista.Yks rakennusmestari vittuili/valitti ,jokaisesta asiasta mistä vain valittaa pystyi.Ja vitutusta lisäsi vielä lisää se,että jos sille ,jotakin sanoo niin voi olla varma että työt loppuu siltä kesää siihen. :curs:
:wall:

Kertokaas samalla millasia hommia sitten nykyään teette jos olette tyytyväisiä. Itse ajelen seculla piiriä ja olen muuten työtyväinen mutta listavuoroja voisi olla enemmän, mua ei meinaan kiinnosta oikein puhelimen ääressä vuorojen odottelu. :) Jotain parempaa kyllä haluaisi, syksyksi pitäisi yrittää löytää jonkinasteinen työharjoittelupaikka it-alalta. Toiv. kyseissä paikassa voisi myös sitten jatkaa pidempääkin jos siltä tuntuu. Pelottaa vaan työllisyystilanne. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom