Huono olo aamuisin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja harde20
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
44
On ollut monena aamuna sellainen olo että ihan hilkulla on että juokseeko vessaan yrjölle, mistä tämä voi johtua? Herätessä oli ihan jees olo mutta sitten kun otin vitskut+öljyt+mineraalit niin sen jälkeen tuli paska olo, voiko esim pillerin jääminen kurkkuun tai jonnekkin aiheuttaa tälläisen tunteen? Noi hankkimani mineraalivalmisteet ovat sen tuntuisia että ne saattaisivat jäädäkin kurkkuun kiinni...poistakaa tämä kun tuli kaks kertaa...

Mulla tulee ainakin pahaolo, jos syön vitamiineja tyhjään vatsaan.
Itse huomaan pistävästä tunteesta kaulan alla jos siihen on jääny pilleri kiinni, silloin ei muuta kuin ruisleipää ym. heti vitamiinien ottamisen jälkeen, niin sen pitäis viedä mennessään kurkkuun juuttuneet pillerit, pelkkä vesi ei aina riitä. Muistaisin että jollain (oliskohan vain lääkkeillä) pillereillä voi olla ruokatorvea syövyttävä vaikutus, jos ne jää sinne kiinni.

etkö vois ottaa vitamiineja yms. aamupalan yhteydessä?itse kans oon joskus ottanu vitamiinit & kalaöljykapselin tyhjään vatsaan ja tuli kans helkkarin paha olo...ku oon ottanu aamupalan yhteydes niin no problem...

Pitääpä kokeilla heti huomenaamuna josko se tuolla keinolla häviäisi :kippis1:

Et ole nainen? Sininen väri voisi selittää naisten aamupahoinvoinnin.

Maito varmaankin hidastaa vitamiinien imeytymistä, mutta voithan myös kokeilla ottaa vitamiinit tyhjään vatsaan sen kanssa. Maitohan saattaa rauhoittaa jonkin verran vatsan happoisuutta.

Paras vaihtoehto tässä tosin on jo ehdotettukin, eli aamupalan yhteydessä.

Joo mulla on tullut aivan samanlaisia oireita. Ei ainakaan kannata syödä porkkanaa heti aamusta, koska silloin lentää kiekko mahdollisesti. Aluksi luulin sen johtuneen kreatiinistä, mutta ei kannata tunkea mitään pahaa tyhjään vatsaan.

Siis onko niin, ettet vedä muutaku noi vitamiini, mineraalit ja öljyt aamulla?

Mulla ainaki tulee isosta hiilarimäärästä aamupalalla jossain vaiheessa syömisen jälkeen (ei heti) paha olo ja semmonen yliväsymys..

mä vedän myös daily one ja 1g ceetä aamulla tyhjään mahaan ennen kun lähden autolla ajelemaan töihin.välillä saa kyllä autossa nieleskellä sellasen minuutin-kaks mutta sitten se menee ohi.

Samuli-1 sanoi:
Mulla ainaki tulee isosta hiilarimäärästä aamupalalla jossain vaiheessa syömisen jälkeen (ei heti) paha olo ja semmonenyliväsymys..

Mullakin oli joskus sama ongelma jos söin aamiaisen lähes heti heräämisen jälkeen. Ongelma poistui kun siirsin aamupalaa vähän myöhemmäksi eli hoidin kaikki muut aamutoimet ennen aamupalaa. Eli yleensä söin aamupalan vasta n. 15-30 min heräämisen jälkeen. Tosin enään ei ole mitään ongelmia aamusyömisen kanssa, onneksi.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Itellä on aamusin helkkarin paha olo välillä ja ei tee mieli syödäkkään mitään, ja syynä yleensä ollut jos syö liikaa makeaa illalla, esim. limua juo paljon.

Flegu sanoi:
Sä oot raskaana :jahas:
Meitsistä tulee samanlainen kuin Arskasta Juniorissa :itku: Seuraavaksi alan selittää ettei oo mitään päällepantavaa...

Itte otan aina vitskut aamulla tyhjään mahaan, eikä ainakaan vielä oo ilmennyt mitään pahoinvointia.

Onkohan noi mun Pirkka-vitamiinit jotain feikkejä... :jahas:

Nyt otin nuo vitskut+omegat+mineraalit aamupuuron syönnin jälkeen ja huono olo pysyi poissa :kippis1: Oon ennenkin ottanut vitamiinit tyhjään masuun mutta en tiiä johtuuko sitten tuosta mineraalitableteista tai omegasta. Kiitoksia kaikille neuvoista :worship:

Vitamiinit (myös kofeiini) tyhjään mahaan vedettynä ärsyttävät mahalaukkua ja se huono olo voi hyvinkin johtua mahakatarrista. Mulla kesti todella kauan tajuta että noi oireet (huono olo/oksettaa/outo kolotus mahassa) johtuivat mahalaukun ärsytyksestä. Olin aina kuvitellut että mahakatarrin pitäisi tuntua jonkinlaisena poltteena mahassa. Kalja ja muut käymisteitse valmistetut juomat on myös kovia ärsyttämään mahaa (lääkäri suositteli kirkkaita :hyper: ).

Nopeat hiilarit tekevät muuten myös huonon olon aamulla. Kokeilkaa vaikka vetää palkkari aamupalaksi :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom