Hulkkaus ja muut treenimenetelmät - kokemuspohjaista analyysia ja pohdiskelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mitäs mieltä olet tälläisestä äärimmäisestä dietistä

lepopäivä
50/12/38 2000kcal

treenipäivä 3krt vk
20/68/12 6000kcal niin että 3600kcal(400kcal prodea palkkarissa) hiilaria tulee treenin aikana ja sen jälkeen, 5-6h sisällä treenin alkamisesta

prode/hiili/rasva

tuostahan tulee n 3700kcal keskimäärin päivässä ja plussalla olisi tarkoitus olla.
Ei mitään järkeä moisessa, vedät välipäivät ketolla (vieläpä epätehokkaalla sellaisella, koska syöt yli 30 g hiilaria) mutta treenipäivät reippailla hiilareilla. Lopputulos = et ikinä pääse tehokkaasti ketoosiin, vaan tasapainoilet tyhjillä glykogeenivarastoilla aina lepopäivien jälkeen pää sumuisena (koska et ole vielä ketoosissa), ja sitten treenipäivänä taas keskeytät prosessin vetämällä hiilaria.

Valitse joko kunnon ketodieetti (lepopäivinä 30 g hiilaria, treenipäivinä korkeintaan 50 + 1 kunnon hiilaritankkaus viikossa) tai syö joka päivä vähintään 120 g hiilaria.
kuinka paljon merkitystä on sinun mielestäsi sillä mistä treenin jälkeinen hiilari tulee?
Haluatko hieman tarkentaa?

Ei mitään järkeä moisessa, vedät välipäivät ketolla (vieläpä epätehokkaalla sellaisella, koska syöt yli 30 g hiilaria) mutta treenipäivät reippailla hiilareilla. Lopputulos = et ikinä pääse tehokkaasti ketoosiin, vaan tasapainoilet tyhjillä glykogeenivarastoilla aina lepopäivien jälkeen pää sumuisena (koska et ole vielä ketoosissa), ja sitten treenipäivänä taas keskeytät prosessin vetämällä hiilaria.

Valitse joko kunnon ketodieetti (lepopäivinä 30 g hiilaria, treenipäivinä korkeintaan 50 + 1 kunnon hiilaritankkaus viikossa) tai syö joka päivä vähintään 120 g hiilaria.Haluatko hieman tarkentaa?

eli olen syönyt treenin aikana ja treenin jälkeen dekstroosia (halvempaa kuin malto ja en ole huomannut että jäisi lillumaan mahan pohjalle) ja sitten treenin jälkeen syönyt karkkia ja juonut limpparia, eli nopeita hiilareita, toisin kuin muina aikoina.

en ole kyllä huomannut pään sumuisuutta (voi toki olla että on aina sumuinen) matala hi päivän jälkeen, tarkoitukseni on lähinnä hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti "anabolista ikkunaa" ja samalla saada suurin osa nousevasta painosta lihaksen muodossa, mutta pitää jatkossa sitten ottaa väh 120g hyvää hiilaria(hidasta) lepopäivänä.

kiitos nopeasta vastauksesta.

edit. palkkarin jälkeen olen syönyt ihan normaalia ruokaakin eli riisiä / perunaa minkä jälkeen sitten vasta karkkia / limpparia jotta tulee noi hiilarit täyteen.

eli olen syönyt treenin aikana ja treenin jälkeen dekstroosia (halvempaa kuin malto ja en ole huomannut että jäisi lillumaan mahan pohjalle) ja sitten treenin jälkeen syönyt karkkia ja juonut limpparia, eli nopeita hiilareita, toisin kuin muina aikoina.

edit. palkkarin jälkeen olen syönyt ihan normaalia ruokaakin eli riisiä / perunaa minkä jälkeen sitten vasta karkkia / limpparia jotta tulee noi hiilarit täyteen.
IMO ne nopeat paskahiilarit kannattaa suurimmaksi osaksi jättää siihen varsinaiseen palkkariin, ja palkkarin jälkeen sitten hitaampaa hiilaria. Toki jos aineenvaihdunta on nopea ja massaa pitää saada lisää, nopeiden hiilareiden syönti vielä tunti pari treenin jälkeen tuskin mitään muuta tekee kuin lisää rasvan kertymisen riskiä.

Tuo hiilareiden laadun merkitys riippuu oikeastaan yksilön insuliiniherkkyydestä. Nopeammalla aineenvaihdunnalla ja paremmalla insuliiniherkkyydellä varustettu henkilö voi syödä enemmän paskahiilaria ilman negatiivisia vaikutuksia kuin hitaammalla aineenvaihdunnalla varustettu insuliiniresistentti yksilö. Molemmille paras vaihtoehto tosin on lähes poikkeuksetta hidas, kuitupitoinen hiilari.

IMO ne nopeat paskahiilarit kannattaa suurimmaksi osaksi jättää siihen varsinaiseen palkkariin, ja palkkarin jälkeen sitten hitaampaa hiilaria. Toki jos aineenvaihdunta on nopea ja massaa pitää saada lisää, nopeiden hiilareiden syönti vielä tunti pari treenin jälkeen tuskin mitään muuta tekee kuin lisää rasvan kertymisen riskiä.

Tuo hiilareiden laadun merkitys riippuu oikeastaan yksilön insuliiniherkkyydestä. Nopeammalla aineenvaihdunnalla ja paremmalla insuliiniherkkyydellä varustettu henkilö voi syödä enemmän paskahiilaria ilman negatiivisia vaikutuksia kuin hitaammalla aineenvaihdunnalla varustettu insuliiniresistentti yksilö. Molemmille paras vaihtoehto tosin on lähes poikkeuksetta hidas, kuitupitoinen hiilari.

vielä sellainen jatko kyssäri,

että jos ka vk kcal on tuolla 3600-3700 ja on 3 melko raskasta treeniä viikossa niin kuinka suuri osa olisi noin suurinpiirtein optimaalista ottaa treenin aikana ja heti sen jälkeen nopeasta hiilarista, jos oletetaan että muina päivinä tulisi 120g hidasta hiilaria (+myös treenipäivänä?).

esim

lepop 120g hidasta
treenip 120g hidasta + 200-400g nopeaa treenin aikana / jälkeen heti??

Mistä olet lukenut tästä 120g hiilarin vähittäismäärästä? minkä vuoksi olisi hyvä saada myös lepopäivänä jonkin verran hidasta hh? ja se ilmeisesti ei ole ainakaan suoraan verrannollinen henkilön kulutukseen kun et sanonut mitään hh makron% vaan 120g ?

paljon kysymyksiä vastaile jos jaksat.

että jos ka vk kcal on tuolla 3600-3700 ja on 3 melko raskasta treeniä viikossa niin kuinka suuri osa olisi noin suurinpiirtein optimaalista ottaa treenin aikana ja heti sen jälkeen nopeasta hiilarista, jos oletetaan että muina päivinä tulisi 120g hidasta hiilaria (+myös treenipäivänä?).

esim

lepop 120g hidasta
treenip 120g hidasta + 200-400g nopeaa treenin aikana / jälkeen heti??
Aika vituillaan on kyllä hyvän hiilarin ja paskahiilarin suhteet, jos otat 120 g hidasta ja 400 g nopeaa päivässä. Mieluummin vaikka toisin päin.
Ketogeenisen dieetin kliininen määritelmä menee 100 grammassa imeytyvää hiilihydraattia vuorokaudessa, koska tuon verran glukoosia kuluttaa vuorokaudessa pelkästään aivot vaikka lihaksilla ei pahemmin mitään tehtäisikään. Jos siis halutaan pitää ruokavalio ei-ketogeenisenä, kannattaa syödä se 100 g minkä aivot käyttävät ja siihen päälle about 20 grammaa koska tuskin koko päivää kuitenkaan sängyssä maataan. Tuo 120 grammaa on siis looginen minimimäärä ei-ketogeeniselle dieetille. Jos sen sijaan halutaan ketoosiin, ei hiilaria kannata yli 30-50 grammaa vuorokaudessa syödä, koska muuten ketoosiin pääsy vie turhan kauan eikä ketonemia pääse kauhean tehokkaaksi. Olen selittänyt mm. ketogeenistä dieettiä koskevissa threadeissa tämän MONEEN kertaan, eli väli 50-120 g hiilaria vuorokaudessa on tavallaan "kuollut" alue, jolla ei ole paljoakaan järkeä olla. Joko selkeä ketogeeninen dieetti (alle 30-50 g hiilaria), tai selkeästi ei-ketogeeninen dieetti (vähintään 120 g). Ei näiden välimaastossa haahuilua.
minkä vuoksi olisi hyvä saada myös lepopäivänä jonkin verran hidasta hh?
Selitin juuri.
ja se ilmeisesti ei ole ainakaan suoraan verrannollinen henkilön kulutukseen kun et sanonut mitään hh makron% vaan 120g ?
Edelleenkin se 100 g glukoosia kuluu ihmisellä kuin ihmisellä vuorokaudessa pelkästään aivojen energialähteeksi. Siihen päälle tuo 20 g ns. "turvaväliksi", jotta ei jouduta johonkin semiketogeeniseen maastoon jos vaikka tehdään aerobista tai muuta glukoosia kuluttavaa liikuntaa.

Oletko Hulkki joskus ollut ketogeenisellä dieetillä?

Kyllä se muistaakseni on, ite tietää todennäkösesti kyllä mua tarkemmin.:D

Nyt kun täällä taas tuo aihe pyörii, niin pistämpä omat kysymykseni samaan soppaan.

Kesän jälkeen jatkuvaa dieettiä tässä taas hiomassa, ja suunnitelma olisi nyt ympätä tietty sykli sekä treeniin että dieettiin, neljällä viikolla niin, että kaksi viikkoa rajua dieettiä, viikko, eli raskaimmat treenit sopivan reilulla plussalla ja palauttelu hieman miinuksella, mutta kuitenkin lähellä ylläpitokaloreita. Suunnitelma olisi että myös tuossa miinusosiossa olisi viikon jälkeen hiilaritankkaus, mutta samoilla kaloreilla. Onko se tarpeen?

Harkinnassa on myös ketogeenisen kokeileminen, mutta onko se tuollaisella syklillä järkevää, vai saako ketosta täyttä hyötyä noin lyhyissä pätkissä? Dieetti on siis pitkää mallia, todennäköisesti taas niin pitkä kun motivaatio kestää ja tulokset nousee, ja siis tolla systeemillä ois haussa juurikin tulosten pitäminen kevyessä nousussa. Enemmän tai vähemmän dieetillä on siis oltu jo vuoden alusta, kesällä hieman lipsahti, ja heti lähti voimatasot nousuun. Rasvaa on myös palanut, kesän takapakki mukaan luettuna reilu kymmen kiloa...

Käytät palarissa malto/dextroosi-yhdistelmää. Olen itse ollut siinä tiedossa, että pelkkä malto olisi pienemmän molekyylipainonsa ansiosta dextroosia nopeampi sokeri(jos siis tavoitteena on mahdollisimman nopeasti imeytyvä hiilari ja voimakas insuliinivaste) mutta sulla on varmaankin eriävä näkemys asiasta?

Oletko Hulkki joskus ollut ketogeenisellä dieetillä?
Huoh.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=8826&page=8
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=17663
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=8690
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=11044
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=9603
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=11976
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=16655
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=12001
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=17838
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=17557

Päättele nyt vaikka tuosta.
Kesän jälkeen jatkuvaa dieettiä tässä taas hiomassa, ja suunnitelma olisi nyt ympätä tietty sykli sekä treeniin että dieettiin, neljällä viikolla niin, että kaksi viikkoa rajua dieettiä, viikko, eli raskaimmat treenit sopivan reilulla plussalla ja palauttelu hieman miinuksella, mutta kuitenkin lähellä ylläpitokaloreita. Suunnitelma olisi että myös tuossa miinusosiossa olisi viikon jälkeen hiilaritankkaus, mutta samoilla kaloreilla. Onko se tarpeen?
Jos tarkoitat tuolla tankkauksella maltillista refeedia, suosittelen sitä ehdottomasti. Jos taas tarkoitat helvetillistä ähkymättöpaskansyöntipäivää, ei hommassa ole mitään pointtia 2 viikon miinuskalorijaksolla.
Harkinnassa on myös ketogeenisen kokeileminen, mutta onko se tuollaisella syklillä järkevää, vai saako ketosta täyttä hyötyä noin lyhyissä pätkissä? Dieetti on siis pitkää mallia, todennäköisesti taas niin pitkä kun motivaatio kestää ja tulokset nousee, ja siis tolla systeemillä ois haussa juurikin tulosten pitäminen kevyessä nousussa. Enemmän tai vähemmän dieetillä on siis oltu jo vuoden alusta, kesällä hieman lipsahti, ja heti lähti voimatasot nousuun. Rasvaa on myös palanut, kesän takapakki mukaan luettuna reilu kymmen kiloa...
Ketogeenisen dieetin toteutus vaatii usean pikkujutunkin tietämistä, ja on sellaisenaan turhan äärimmäinen dieettimuoto. Suosittelen ketoa lähinnä asiansa osaaville dieettaajille, joiden täytyy ottaa nopeasti suuria määriä rasvaa pois tms. Normidieettaajille ei-ketogeeninen low-carb on IMO käytännössä parempi vaihtoehto.
Käytät palarissa malto/dextroosi-yhdistelmää. Olen itse ollut siinä tiedossa, että pelkkä malto olisi pienemmän molekyylipainonsa ansiosta dextroosia nopeampi sokeri(jos siis tavoitteena on mahdollisimman nopeasti imeytyvä hiilari ja voimakas insuliinivaste) mutta sulla on varmaankin eriävä näkemys asiasta?
Tuo molekyylipaino vaikuttaa lähinnä mahalaukusta imeytymiseen ja siihen, kuinka paljon nestettä kroppa joutuu vetämään muualta imeyttääkseen nuo hiilarit. Glykeeminen indeksi eli vaikutus verensokeritasoihin on maltolla ja dekstroosilla täysin sama.

Palkkarihiilareistani 2/3 on maltoa, 1/3 dextroa. Tällöin saan imeytyvyyteen sen kummemmin vaikuttamatta dextroosin makeuden mukaan palkkariin (pelkkä malto maistuu aivan puulta). Mm. John Berardi on suositellut malton ja dekstroosin sekoitusta palautusjuomassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Luin vastauspalstaasi ja puhuit siellä toistoalueiden selkeästä erottelusta. Itse olen hetken aikaa käyttänyt 2-jakoisessa ohjelmassani painotuksia hieman eri tavalla. Eli jos otetaan esimerkiksi "rinta & kädet-päivä" (ma & to), olen maanantain reenissä painottanut selkeästi jaloille, jolloin olen tehnyt raskaat kyykyt, prässin ja/tai hackin, toistoalueella 6-8. Kädet olen tehnyt "kevyemmin" taljassa 12-toiston tienoilla. Torstain reenissä sitten päinvastoin painotus käsille. Reidet ojennuksilla ja koukistuksilla eristäen koneissa toistoilla 10-12 ja kädet vapailla painoilla raskaammin 6-toiston tietämillä. Joten kysyn puhutko vastauspalstallasi edes samasta aiheesta ja mennäänkö tällä metsään ja kovaa?

Luin vastauspalstaasi ja puhuit siellä toistoalueiden selkeästä erottelusta. Itse olen hetken aikaa käyttänyt 2-jakoisessa ohjelmassani painotuksia hieman eri tavalla. Eli jos otetaan esimerkiksi "rinta & kädet-päivä" (ma & to), olen maanantain reenissä painottanut selkeästi jaloille, jolloin olen tehnyt raskaat kyykyt, prässin ja/tai hackin, toistoalueella 6-8. Kädet olen tehnyt "kevyemmin" taljassa 12-toiston tienoilla. Torstain reenissä sitten päinvastoin painotus käsille. Reidet ojennuksilla ja koukistuksilla eristäen koneissa toistoilla 10-12 ja kädet vapailla painoilla raskaammin 6-toiston tietämillä. Joten kysyn puhutko vastauspalstallasi edes samasta aiheesta ja mennäänkö tällä metsään ja kovaa?
Heh, olen tähänkin jo täällä vastannut. Tuo harjoitusstimulaation selkeys koskee tietenkin vain yhdessä toimivia lihasryhmiä, eli jollain pohjetreenillä ei ole erityisesti vaikutusta siihen, kuinka selkeä ja yksikäsitteinen treeniärsyke esim. yläkropan työntäville lihaksille samana päivänä annetaan. Mutta jos teet esim. ojentajia samassa treenissä täysin eri sarjapituuksilla jne. kuin esim. rintaa ja olkapäitä, saavat ojentajat nyt ristiriitaista treeniärsykettä. Tietenkin tämä saattaa olla käytännössä aika merkityksetöntä, mutta toisaalta pitkällä aikavälillä se voi myös merkata paljonkin. Koska vastusharjoittelua vuosikymmeniä tutkineet ryssät pitävät yksikäsitteistä ja selkeää treeniärsykettä tuloksekkaampana vaihtoehtona kuin erilaisia ärsykkeitä yhdistävää treeniä, pyrin itse varmuuden vuoksi välttämään ristiriitaisia ärsykkeitä sisältävää treeniä.

terve hulk!

kysyisin tiukkaa mielipidettä (+muutosehdotuksia /
vaihtoehtoisia liikkeitä) uuteen ohjelmaani?
taulukon luulisi olevan kohtuullisen selkeä.
Treenit ovat ma, ke, pe, ja yksi sykli on 6 viikkoa.
Ylävartalon painotus on jokseenkin harkittu ratkaisu.

http://img159.imageshack.us/my.php?image=ohjelmaor3.jpg
OK, huomautan taas (varmaan 15. kertaa), että TÄMÄ THREADI EI OLE TREENIOHJELMIEN FIKSAUSTA VARTEN.

Mitä tulee tuohon ohjelmaasi, on painotus todellakin äärimmäisen vahvasti poissa jaloilta. Ohjelmasi on mielestäni jopa niin epätasapainoinen, että jos sinulla ei ole suurin piirtein Branch Warrenin jalat ja poden yläkroppa, on noin kova yläkropan painottaminen jalkojen kustannuksella IMO huono ratkaisu. Siis oikeasti, treenaat yläkroppaa jokaisessa treenissä (esim. tuo hauis seisten JALKAtreenissä, ja jaloille käytännössä vain kaksi liikettä).

Liikevalikoima on kahden ensimmäisen treenin osalta tosin ihan miellyttävän perusliikepainotteinen, vaikkakin jaloille saisi olla jopa yläkroppapainotteisessa ohjelmassa enemmän liikkeitä ja sarjoja.

Selkeimmät virheet tuon järjettömän kovan yläkroppapainotuksen lisäksi:
- Alaselkää rasitetaan jokaisessa treenissä (1. treenissä kulmasoutu, 2. treenissä mave ja kyykky, 3. treenissä t-kulmasoutu), ei hyvä.
- Mave tehdään ennen kyykkyä, jolloin kyykky kärsii huomattavasti enemmän kuin mave kärsisi päinvastaisesta liikejärjestyksestä.
- Yrität ilmeisesti jokaisessa treenikierrossa tehdä neljännellä viikolla uusia ennätyksiä, vaikka kolmannessa treenissä käytössä on jo 100-prosenttiset painot. Ellet ole aivan täysi aloittelija, ei kannata odottaa erityisen suuria eroja kolmannen ja neljännen viikon treenipainojen välillä.
- Tuo ristikkäistalja koko yläkropan kattavassa treenissä häiritsee ainakin meikäläistä yllättävän paljon, ellei sinulla sitten satu olemaan todellisia vaikeuksia saada rinta tekemään töitä punnerrusliikkeissä.

Vaikka sanotkin, että painotat tietoisesti yläkroppaa, painotat sitä aivan liikaa. Saat aivan riittävän tehokkaan yläkroppapainotuksen aikaan tekemällä ensin kahdessa treenissä (voimapainotteiset treenit) kropan kunnolla läpi, ja pumppailemalla sitten tuossa kolmannessa treenissä uudelleen yläkroppaa. Nyt teet jokaisessa treenissä yläkroppaa, ja tuo jalkatreeni olisi aivan täysi vitsi jollei nuo kaksi jalkaliikettä sattuisi olemaan juuri kyykky ja mave. Tee kunnolla se yksi ainoa jalkatreeni, äläkä rupea lisäilemään siihen mitään yläkroppaliikkeitä.

OK, huomautan taas (varmaan 15. kertaa), että TÄMÄ THREADI EI OLE TREENIOHJELMIEN FIKSAUSTA VARTEN.
Sinun täytyy vain lakata tyystin vastaamasta noihin treeniohjelmien arviointia pyytäviin posteihin, tai korkeintaan muistuttaa, että tämä thread ei ole niitä varten. Muuten saat vastailla noihin samantyyppisiin kysymyksiin hamaan hautaan asti.

Se, että painotat aluksi, ettet vastaile tässä threadissa treeniohjelma-arviointipyyntöihin, mutta heti perään arvioit kuitenkin ko. treeniohjelman, saa kaikki halukkaat ajattelemaan, että ehkä kuitenkin vielä arvioisit juuri hänen treeniohjelmansa, vaikka tämä thread ei sitä varten virallisesti olekaan.

Eli jos haluat pitää sen linjan, että et arvioi tässä threadissa jokaisen halukkaan treeniohjelmaa, niin sitten sinun on vain pidettävä se linja lipsumatta, vaikka siitä välillä itkua tulisikin, tai muuten homma ei tule muuttumaan miksikään nykyisestä.

Sinun täytyy vain lakata tyystin vastaamasta noihin treeniohjelmien arviointia pyytäviin posteihin, tai korkeintaan muistuttaa, että tämä thread ei ole niitä varten. Muuten saat vastailla noihin samantyyppisiin kysymyksiin hamaan hautaan asti.

Se, että painotat aluksi, ettet vastaile tässä threadissa treeniohjelma-arviointipyyntöihin, mutta heti perään arvioit kuitenkin ko. treeniohjelman, saa kaikki halukkaat ajattelemaan, että ehkä kuitenkin vielä arvioisit juuri hänen treeniohjelmansa, vaikka tämä thread ei sitä varten virallisesti olekaan.

Eli jos haluat pitää sen linjan, että et arvioi tässä threadissa jokaisen halukkaan treeniohjelmaa, niin sitten sinun on vain pidettävä se linja lipsumatta, vaikka siitä välillä itkua tulisikin, tai muuten homma ei tule muuttumaan miksikään nykyisestä.
Juu, tiedän kyllä. En vain oikein uskalla olla vastaamatta jengin kyssäreihin koska jos sen linjan otan, tulee minusta automaattisesti ihmisten silmissä ylimielinen paskiainen, jolla on noussut kusi hattuun, joka kuvittelee olevansa parempi kuin muut (tai jotain), jne. Olen tainnut tämän useampaankin otteeseen selittää.

Tietysti koska nyt kun joku muu kuin minä selvitti tämän asian, voin jatkossa viitata esim. näihin posteihin.
Eli aloitetaan uuden kusipäälinjan enforssaus: tästä lähtien en enää vastaa treeniohjelmien arviointia koskeviin kysymyksiin. Muuten nuo treeniohjelmia koskevat kyssärit eivät tosiaan koskaan lopu.

Juu, tiedän kyllä. En vain oikein uskalla olla vastaamatta jengin kyssäreihin koska jos sen linjan otan, tulee minusta automaattisesti ihmisten silmissä ylimielinen paskiainen, jolla on noussut kusi hattuun, joka kuvittelee olevansa parempi kuin muut (tai jotain), jne. Olen tainnut tämän useampaankin otteeseen selittää.
Joo, olet selittänyt, mutta pakkohan sinunkin on vetää raja johonkin siinä, mihin vastailet ja mihin et.

Jos tuota diivan leimaa peläten yrität vain vastailla jokaisen kysymyksiin lähes aiheesta kuin aiheesta(poislukien yksityiselämäsi ja ihmissuhteesi, joita koskeviin kysymyksiin et ole lähtenyt vastailemaan), niin kohta sinulla ei enää jääkään aikaa mihinkään muuhun. Luulisi nyt jokaisen ymmärtävän, ettet sinä palkatta ja hyvää hyvyyttäsi ihan vuorokauden ympäri voi siellä koneella istua naputtelemassa vastauksia kysymyksiin ihan laidasta laitaan koskien mitä tahansa välillä elämäntarkoitus-lihasten kasvatus.

Edit:
Tietysti koska nyt kun joku muu kuin minä selvitti tämän asian, voin jatkossa viitata esim. näihin posteihin.
Eli aloitetaan uuden kusipäälinjan enforssaus: tästä lähtien en enää vastaa treeniohjelmien arviointia koskeviin kysymyksiin. Muuten nuo treeniohjelmia koskevat kyssärit eivät tosiaan koskaan lopu.
Mielestäni ihan fiksua ja kohtuullista :). En ehtinyt enää lukea tuota edittiäsi ennen tätä postaustani.

Joo, olet selittänyt, mutta pakkohan sinunkin on vetää raja johonkin siinä, mihin vastailet ja mihin et.

Jos tuota diivan leimaa peläten yrität vain vastailla jokaisen kysymyksiin lähes aiheesta kuin aiheesta(poislukien yksityiselämäsi ja ihmissuhteesi, joita koskeviin kysymyksiin et ole lähtenyt vastailemaan), niin kohta sinulla ei enää jääkään aikaa mihinkään muuhun. Luulisi nyt jokaisen ymmärtävän, ettet sinä palkatta ja hyvää hyvyyttäsi ihan vuorokauden ympäri voi siellä koneella istua naputtelemassa vastauksia kysymyksiin ihan laidasta laitaan koskien mitä tahansa välillä elämäntarkoitus-lihasten kasvatus.
Se on hyvä että joku muu sanoo nuo itsestään selvät asiat, sillä jos itse nuo samat jutut kirjoittaisin, iskettäisiin meikäläiselle se "ylimielinen paskiainen jolla on noussut kusi hattuun" -leima kirkkaasti keskelle otsaa, ja kisoissa yleisön buuaus särkisi korvat. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom