Hulkkaus ja muut treenimenetelmät - kokemuspohjaista analyysia ja pohdiskelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Olkapäät ottavat hittiä etureisiliikkeessä. Varmasti löytyy joitain funktianaalisen treenin toitottajia, joiden mielestä tuo on äärimmäisen toivottavaa; itse en taas näe moisesta melkeinpä mitään hyötyä kehonrakennustavoittein treenaavalle.

Jos etukyykyn tekee oikein, niin se ei kyllä tunnu millään tavalla olkapäihin. Ihmettelenkin, miten yleinen liikkuvuus ei näytä riittävän oikean painonnostotyylin etukyykyn tekoon. Kai se on se kaikkivoipa penkki, joka karsii porukan liikkuvuuden ja sitä myötä muun kehityksen. ;) Loppupeleissä, ellei kehonrakennusta harrasta, on penkki kaikista liikkeistä muita urheilulajeja rajoittavin liike, tekivät Kiinalaiset tai Bulgaarit sitä kuinka vitusti tahansa.

Onko sinulla vielä suunnitelmissa kokeilla HST-treeniä? Millä tavalla ajattelin muokata peruskaavaa?

Entä mitä mieltä olet HST:n vahvanoloisesta tieteellisestä perustasta? Jossain kohtaa ohjelman kehittäjän johtopäätökset ilmeisesti menevät pieleen, sillä jokainen jamppa ei kuitenkaa ko. menetelmällä harjoittele. Mikä on mielipiteesi siitä, missä kohdissa näitä virheitä esiintyy?

Tämmöinen tyhmä kysymys heräsi, kun aikaakin on nytten kiitettävästi käytettävissä. Jos voisit listata muutamia artikkeleja joista oisi hyötyä geenittömälle kynikselle, niin oisin enemmän kuin kiitollinen. Muutama vaikka ravinosta, treenistä etc. :worship:
Tässä lueskelen jos Laynen pyhiä tekstejä. :D

Onko sinulla vielä suunnitelmissa kokeilla HST-treeniä? Millä tavalla ajattelin muokata peruskaavaa?
Jossakin vaiheessa kyllä. Peruskaavasta aion poiketa siten, että treeniä tulee 4-5 päivänä viikossa (kroppa kuitenkin läpi ~3 krt viikossa).
Entä mitä mieltä olet HST:n vahvanoloisesta tieteellisestä perustasta? Jossain kohtaa ohjelman kehittäjän johtopäätökset ilmeisesti menevät pieleen, sillä jokainen jamppa ei kuitenkaa ko. menetelmällä harjoittele. Mikä on mielipiteesi siitä, missä kohdissa näitä virheitä esiintyy?
HST:n taustalla on hyvää tietoa, mutta koska lihaskasvuun vaikuttaa miljoona ja yksi eri tekijää, ei ole käytännössä mahdollista tehdä yhtä ja ainoaa "oikeaa" tapaa treenata lihaskasvua varten. HST hyödyntää tiettyjä treenitiedon vankkoja perusasioita varsin hyvin, mutta täydellinen systeemi sekään ei missään nimessä ole.

Siitä, että kaikki ihmiset eivät treenaa HST:lla, en tosin vetäisi kovin kummoisia johtopäätöksiä kyseisen ohjelman hyvyydestä tai huonoudesta. Ihmisten keskimääräisellä käyttäytymisellä ei ole useimmiten tällaisissa asioissa mitään tekemistä sen kanssa, mikä on oikeasti fiksua ja mikä ei.
Jos voisit listata muutamia artikkeleja joista oisi hyötyä geenittömälle kynikselle, niin oisin enemmän kuin kiitollinen.
Jotta voisit taas selittää kuinka KAIKKI MUUT kuin sinä ovat "gentiikka friikkejä"? Ei kiitos. Unohda nyt jo helvetti tuo "olen geenitön kynis" -surkuttelu, sillä genetiikkaasi et voi muuttaa, vaan voit ainoastaan pyrkiä ottamaan omasta kehostasi kaiken mahdollisen irti. Ja siihen parhaat metodit ovat nimenomaan naturaalitreenaajille tarkoitetut fiksut perussysteemit, joita löydät mm. Nortonin teksteistä. Turha tehdä hommasta mitään saatanan vaikeaa nihkeilyä tyyliin "ei mulla voi toimia mikään kun mä olen GEENITÖN KYNIS, byää byää byää". Tuskin kukaan on omiin geeneihinsä tyytyväinen, mutta kun niitä perintötekijöitä ei voi muuttaa, on niistä itkeminen turhaa. Kyllä minuakin vituttaa katsella eräitä irtokarkilla ja pumppitreenillä vaivatta kasvavia geeni-ihmeitä, samalla kun itse tuskailen etureisien, käsien ja olkapäiden nollakasvun kanssa vahvasta priorisoinnista ja panostuksesta huolimatta, mutta olen sentään jo kauan sitten tajunnut että omasta genetiikastaan itkeminen on yhtä hyödyllistä kehittymisen kannalta kuin pingiksen pelaaminen. Geneettisistä edellytyksistä huolimatta ainoa tapa päästä eteenpäin on tehdä mahdollisimman fiksua perusduunia päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen.

Unohda nyt jo helvetti tuo "olen geenitön kynis" -surkuttelu, sillä genetiikkaasi et voi muuttaa, vaan voit ainoastaan pyrkiä ottamaan omasta kehostasi kaiken mahdollisen irti. Ja siihen parhaat metodit ovat nimenomaan naturaalitreenaajille tarkoitetut fiksut perussysteemit, joita löydät mm. Nortonin teksteistä. Turha tehdä hommasta mitään saatanan vaikeaa nihkeilyä tyyliin "ei mulla voi toimia mikään kun mä olen GEENITÖN KYNIS, byää byää byää". Tuskin kukaan on omiin geeneihinsä tyytyväinen, mutta kun niitä perintötekijöitä ei voi muuttaa, on niistä itkeminen turhaa. Kyllä minuakin vituttaa katsella eräitä irtokarkilla ja pumppitreenillä vaivatta kasvavia geeni-ihmeitä, samalla kun itse tuskailen etureisien, käsien ja olkapäiden nollakasvun kanssa vahvasta priorisoinnista ja panostuksesta huolimatta, mutta olen sentään jo kauan sitten tajunnut että omasta genetiikastaan itkeminen on yhtä hyödyllistä kehittymisen kannalta kuin pingiksen pelaaminen. Geneettisistä edellytyksistä huolimatta ainoa tapa päästä eteenpäin on tehdä mahdollisimman fiksua perusduunia päivästä toiseen, viikosta toiseen, kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen.
Tässä vielä kohtalaisen osuva teksti Näkkärille luettavaksi: http://www.intensemuscle.com/showpost.php?p=393436&postcount=1
Lue erityisen huolellisesti kaksi viimeistä virkettä.

Mitä luonnoilla juomasi proteiini juoma sisälsi? En löytänyt haulla kyseistä sivua. Enkä aikaisemmin muistanut merkitä kirjanmerkkeihin.

No niin mäkin oon sitten siirtyny yks jakoiseen ohjelmaan ja kysyisin muutamaa seikkaa. eli treenaan näin Maanantai: Kyykky/prässi, Penkki, Leuanvedot, Pystypunnerus Keskiviikko:Mave, Vinopenkki, Kulmasoutu, olkapääsoutu. pohkeet.

eli jokaista liikettä tulee noin 3 työsarjaa. Onko riittävästi? Failureen ei vissiin kannnata vetää? Niin ja käyn mä sit vielä perjantaina tekee habat, ojentajat ja jotain muuta pumppia miltä nyt sitte tuntuukin. Mitä mieltä kaiken kaikkiaan? treeni taustaa 2 vuotta 180/85
En ole mikään 1-jakoisen asiantuntija, joten on hieman erikoista, että kysyt ohjelmastasi juuri minulta.
Aivan riittävästi tuossa on tavaraa, koska käytät suurimpia ja raskaimpia perusliikkeitä. Aika rinta/olkapääpainotteinen liikevalikoima noissa koko kropan treeneissä tosin.
Mitä luonnoilla juomasi proteiini juoma sisälsi? En löytänyt haulla kyseistä sivua. Enkä aikaisemmin muistanut merkitä kirjanmerkkeihin.
Desi heraa, ½-1 desiä maitoproteiinia. Nämä veteen, öljyä 15-30 g päälle ja maun vuoksi Fun Lightia.

Ootko Hulkki kokeillu/kuullu kokeiltavan supermassa-ohjelmaa joka on Massaa!voimaa! kirjan treeniohjelmissa? Tekis mieli kokeilla, kuulostaa tarpeeks radikaalilta :D

Ootko Hulkki kokeillu/kuullu kokeiltavan supermassa-ohjelmaa joka on Massaa!voimaa! kirjan treeniohjelmissa?
Tuohan on melkeinpä suora kopio Duchainen Anabolic Dietista / DiPasqualen Metabolic Dietista. En ole kuullut kenenkään käyttäneen noita menestyksekkäästi lyhyitä kokeiluja pidempään. Tämä ei tietenkään tarkoita, etteivätkö kyseiset ohjelmat voisi toimia.
Tekis mieli kokeilla, kuulostaa tarpeeks radikaalilta :D
Jos nimeän perus 2-jakoisen ohjelman vaikka HYPER-HC-FRIIKKIMASSA-FUCKYOUANDDIE-ohjelmaksi, haluaisitko kokeilla sitäkin? :david:

Jos nimeän perus 2-jakoisen ohjelman vaikka HYPER-HC-FRIIKKIMASSA-FUCKYOUANDDIE-ohjelmaksi, haluaisitko kokeilla sitäkin? :david:[/QUOTE]

viittaat vissiin nimeen? tarkotin lähinnä et tommost ois kiva kokeilla ihan senkin takia että en oo mitään vastaavaa kokeillu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ootko Hulkki kokeillu/kuullu kokeiltavan supermassa-ohjelmaa joka on Massaa!voimaa! kirjan treeniohjelmissa? Tekis mieli kokeilla, kuulostaa tarpeeks radikaalilta :D

Musta tuo vaikuttaa lähinnä semmoiselta "hanki äkkiä 5 kiloa läskiä parissa viikossa-tyyliseltä ohjelmalta":rolleyes:. Mutta koita pois, eipä tuo kauaa muistaakseni ollut tarkoitus kestää. Jonkinlainen shokkivaikutushan siinä lienee periaatteena ainakin ruokailun osalta.

Musta tuo vaikuttaa lähinnä semmoiselta "hanki äkkiä 5 kiloa läskiä parissa viikossa-tyyliseltä ohjelmalta":rolleyes:. Mutta koita pois, eipä tuo kauaa muistaakseni ollut tarkoitus kestää. Jonkinlainen shokkivaikutushan siinä lienee periaatteena ainakin ruokailun osalta.

Seän oli 3-vaiheinen et eka ketoosiin, sit se proteiniiton päivä ja sit 10 päivän "pig out" siin ketoosivaiheessa piti treenaa koko kroppaa niin usein ku mahdollista, järjen rajois kuitenkin. Aika shokkihan siin tulee ku ensin iman hiilareita ja paljon treeniä ja sit päivä ilman protskua , sen jälkeen 10 päivän törkeet plussat ja kroppa 3 kertaa läpi

Onko mielestäsi kuinka tehokasta toteuttaa perinteinen 8kk bulkkia + 4kk dieettiä esimerkiksi niin, että bulkataan vain neljä viikkoa ja dieetataan kaksi viikkoa? Kireänä on tietysti helpompi pysyä ympäri vuoden, mutta onko tällainen toteutustyyli haitaksi, jos tavoitellaan maksimaalista lihaskasvua?

Hulkki: Miten sun mielestä facepull sopii voimatreeniin, jossa toistot on 4-6? Olisiko siitä takaolkapääsoudulle korvaajaa? Noi takaolkapääsoudut ei meinaa sujua mulla ainakaan vapaalla tangolla mitenkään. Teen 2-jakosessa tällä hetkellä siis voimatreenissä takaolkapääsoudun ja hypertrofia-treenissä vipareita taakse tai sellasta takaolkapääkonetta (toistot 8-15).

Hulkki: Miten sun mielestä facepull sopii voimatreeniin, jossa toistot on 4-6? Olisiko siitä takaolkapääsoudulle korvaajaa? Noi takaolkapääsoudut ei meinaa sujua mulla ainakaan vapaalla tangolla mitenkään.
Koska face-pullissa tehdään myös ulkokierto, en aivan varauksetta lähtisi tekemään liikettä erityisen suurilla painoilla.

Takaolkapääsoutu tangolla kuulostaa aika erikoiselta, olen tainnut kerran liikkeen tekniikkaa kokeilla, enkä muistaakseni pitänyt liikkeestä lainkaan. IMO takaolkapääsoudut kannattaisi aina tehdä taljoilla.

Oon tällasia takaolkapääsoutuja kokeillu:

http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBRearDeltRow.html
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/BBLyingRearDeltRow.html

Kerran kokeilin ristikkäistaljan yläosasta tehdä seisten sellasella lyhyellä suoralla tangolla. Ongelmaksi tuli suuri määrä rautaa pakassa verrattuna mun omaan painoon joten meinasin kokoajan kaatua ja tasapainon pitäminen tuntu hankalalta. Tuntui siltä, että rauta veti miestä eikä mies rautaa. Pitääkö tossa sitten vaan nojata taaksepäin reilusti? Millä tavalla sä suosittelet ton takaolkapääsoudun tekemään taljassa? Minkälaisesta kahvasta tykkäät siinä?

Ensimmäinen versio näyttää aika kamalalta, toinen on sentään hieman parempi.
Kerran kokeilin ristikkäistaljan yläosasta tehdä seisten sellasella lyhyellä suoralla tangolla. Ongelmaksi tuli suuri määrä rautaa pakassa verrattuna mun omaan painoon joten meinasin kokoajan kaatua ja tasapainon pitäminen tuntu hankalalta. Tuntui siltä, että rauta veti miestä eikä mies rautaa. Pitääkö tossa sitten vaan nojata taaksepäin reilusti? Millä tavalla sä suosittelet ton takaolkapääsoudun tekemään taljassa? Minkälaisesta kahvasta tykkäät siinä?
Blogista löytyisi videoklippi, mutta en saa enää laittaa tähän linkkiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom