Millä perusteella väität, että plussa- ja miinuskalorijaksojen vuorottelu muka jotenkin "kuormittaa" elimistöä? Jos asiaa tarkastellaan esimerkiksi hormonitoiminnan kannalta, herkistää miinuskalorijakso lihaksia insuliinille ja yleisestikin parantaa anabolisten hormonien tuotantoa, ja vastaavasti plussakalorijakso korottaa mm. tyroksiinitasoja. Eli kun ravinnonsaanti ei olekaan tasaista plussamättöä tai miinusta kuukausitolkulla putkeen, vaan ravinnonsaantia vaihdellaan, toimii keho yksinkertaisesti tehokkaammin sekä rasvanpolton, että lihaksen kasvatuksen suhteen.
jep. sä oot selvästi tutkinu asiaa... ehkä yleistin vähän liikaa. mä en pysty ainakaan omalle kohdalleni edes ajatteleen mitään dieetti kausia. mä en usko että mulla se ainakaan toimis.. muutenkin vaikee pitää noi ruokailu ajat edes jonkun näkösessä balansissa. kun painaaa 10tuntista päivää raksalla, ja reenaa illat päälle, niin kyllä siinä tarvii olla kunnon eväät. ei sitä kanin ruoalla ja soijalla hirveen pitkälle pötkitä.. mutta tarvii nostaa hattua niille jotka siihen pystyy.