Tuota on itse asiassa ehdotettu aiemminkin, ja se on edelleen mielestäni aika älyvapaa idea. ;)
Kiinnostaa kuulla, että millä perusteella se on älyvapaa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuota on itse asiassa ehdotettu aiemminkin, ja se on edelleen mielestäni aika älyvapaa idea. ;)
No mietipä nyt vähän. Tämä on keskustelufoorumi, jonne ihmiset tulevat keskustelemaan asioista. Jos yksi tyyppi sitten laittaakin esille tilinumeronsa että jengi maksaisi hänelle keskustelemisesta, voin vain kuvitella minkälainen ylimielisen kusipään leima tuosta jää. Ja minkä takia? Että kerran vuodessa joku ehkä puolivitsillä kilauttaisi sinne tilille 2 euroa.Kiinnostaa kuulla, että millä perusteella se on älyvapaa.
Helppo kyssäri, koska en ole ikinä käyttänyt leuoissa 50 kg lisäpainoja. :DSellainen random-kysymys olisi, etta muistatko (tai onko 'kalenterissa') miten pitkaan sulla meni leuanvedon lisapainon kasvattamisessa 25kg:sta 50kg:een?
No mutta jto:han on kaiketi jonkin sortin asiantuntija, siis ihan oikeasti pätevä tyyppi. Ainakin tällaisen hataran mielikuvan olen kaverista saanut, en tosin ole ukon juttuja sen kummemmin edes lukenut.Kysehän ei edes ole siitä, että vaatisit maksua etukäteen treeniohjelman teosta kuten vaikka jto (missä siinäkään ei tietenkään ole mitään vikaa), vaan siitä ihan yleisesti käytössä olevasta ja edistyksellisestä tavasta antaa ihmisille mahdollisuus maksaa avusta oman reiluuskäsityksen mukaan. Ei jto:ta pidetä ylimielisenä.
Mikä helvetti on "alkuperäinen Hulkkaus"? :lol2:Miten kannattais lisätä käsien treenimäärää alkuperäiseen hulkkaukseen, jossa reiskat+kädet-päivänä on ojentajia ja hauista yksi liike kumpaakin? Kannattaako lisätä sarjoja, eri liike vai kenties reenata vielä kolmantenakin päivänä tassuja yläkropan kanssa?
Helppo kyssäri, koska en ole ikinä käyttänyt leuoissa 50 kg lisäpainoja. :D
Negatiivisia olen toki esim. 60 kilolla tehnyt, mutta suurin käyttämäni sarjapaino ihan normaalissa leuanvedossa on parin viikon takainen 35 kiloa (nelonen).
Roger, eli jotakin tämän tapaista ehkäpä?Mikä helvetti on "alkuperäinen Hulkkaus"? :lol2:
Jos käsiin haluaa erikoistua, ei kannata käyttää ainakaan tuota reidet+kädet / selkä+rinta+olkapäät+pohkeet -jakoa. Mieluummin esim. näin:
Ma: Jalat, selkä
Ti: Kädet
To: Jalat, rinta, olkapäät
Pe: Kädet
Eli muulle kropalle melko ylläpitävää treeniä, käsille sitten kunnon runtua (esim. EDT-käsispesialisaatio).
Jonkin sortin asiantuntija sinäkin olet. Jto on opettaja ja käsittääkseni pitkälti itseopiskellut voimailua. Muodollinen pätevyys on hyvä mittari ennustamaan palvelun laatua, mutta jos maksu tapahtuu palvelun jälkeen palvelun perusteella, niin sillä tittelillä ei ole enää mitään merkitystä.No mutta jto:han on kaiketi jonkin sortin asiantuntija, siis ihan oikeasti pätevä tyyppi. Ainakin tällaisen hataran mielikuvan olen kaverista saanut, en tosin ole ukon juttuja sen kummemmin edes lukenut.
Ei samoja liikkeitä kaksi kertaa viikkoon. Eli esim. reisikoukistus vittuun maanantailta, ja torstaina etukyykyn tilalle jalkaprässi tai hack. Takaolkapääsoutu maanantaille. Pystypunnerruskin on IMO vähän siinä ja siinä, itse tekisin sen tilalla pelkästään vipunostoja sivulle. Toki nämä riippuvat pitkälti sarjamääristä ja suhteellisesta intensiteetistä.Roger, eli jotakin tämän tapaista ehkäpä?
Ma: Etukyykky, mave, reidenkoukistus, leuanveto
Ti: EDT
To: Etukyykky, reidenkoukistus, penkki, pystypunnerrus, takaolkasoutu (dippi?)
Pe: EDT
Tässähän se ero käsityksissä taitaa ollakin, koska omasta mielestäni en ole asiantuntija missään muussa kuin siinä, millä saan omaa kehoani parhaiten rakennettua. Olen alusta saakka opiskellut omalla ajallani treeniä, ravintoa ja muita kehonrakennukseen liittyviä osa-alueita vain ja ainoastaan löytääkseni ITSELLENI paremmat ja toimivammat tavat rakentaa kehoani. En siis ole opiskellut asioita kenenkään muun kuin itseni näkökulmasta. Todelliset asiantuntijat sen sijaan opiskelevat asiat sillä periaatteella, että opittu asia pitää voida soveltaa kenelle tahansa - ei vain itselle.Jonkin sortin asiantuntija sinäkin olet.
On. Etuolkapäät saavat kokemukseni mukaan varsin riittävästi treeniä rinnalle tehdyissä punnerrusliikkeissä, joita tuossa ohjelmassa tehdään yhteensä kolme kertaa viikossa. Lisäksi yhtenä jalkapäivänä teen raskasta etukyykkyä, joka on ehkä kovimpia liikkeitä rasittamaan etuolkapäitä mitä tiedän.*En huomannut ohjelmassasi olkapäille ns. pystypunnerrusliikkeitä lainkaan. Onko tähän joku erityinen syy?
Pystypunnerruksilla on lähes mitätön rooli sivu- ja takaolkapäiden treenaamisessa. Pystypunnerrusliikkeet rasittavat lähinnä etuolkapäitä, ojentajia ja epäkkäitä.Jos olkapäistä puuttuu yleismassaa sivu- ja takaolkapäistä, ovatko pystypunnerrukset miten olennaisessa osassa tuossa kehityksessä?
Etuolkapäille ja takaolkapäille ihan normaalit venytykset:*Miten venyttelet olkapäitä ja lonkankoukistajia?
Summattuna: itse treenaan sivuolkapäät erilaisin sivuvipunostoin, takaolkapäät souduin ja takavipunostoin.
Niitä just tollasen kyykkijän pitäis myös venytellä (ai niin, myös mun pitäs ruveta edes vähän enempi venyttelemään..).Lonkankoukistajia en tietääkseni erikseen venyttele. Alavartalosta venytän etureisiä, takareisiä, sisäreisiä ja pohkeita.
Okei, eli MA:etukyykky,mave,leuat, pohkeet TO:hack, reisikoukistus, penkki, vipari, dippi.Ei samoja liikkeitä kaksi kertaa viikkoon. Eli esim. reisikoukistus vittuun maanantailta, ja torstaina etukyykyn tilalle jalkaprässi tai hack. Takaolkapääsoutu maanantaille. Pystypunnerruskin on IMO vähän siinä ja siinä, itse tekisin sen tilalla pelkästään vipunostoja sivulle. Toki nämä riippuvat pitkälti sarjamääristä ja suhteellisesta intensiteetistä.
Miksei tuossa ole muuten lainkaan pohkeita?
Yritin kysyä, että mitä siellä tapahtuu? Siis sanoit FTA:ssa että proteiinisynteesi menee nolla tasolle ja treenatessa se kohenee? Niin mikä kekkonen on se mikä kohenee siellä solutasolla? Sitä yritin kysyä. Hmm Jhulmi hei ny ois ongelma. :D