Hulkkaus ja muut treenimenetelmät - kokemuspohjaista analyysia ja pohdiskelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Hst

Kyselisin vähän tosta HST treenistä alussa sanot että pitäisi syödä pirusti bodi ruokaa jotta sillä voisi reenata. Viekö tälläinen reeni tyyli niin paljon kaloreita ja rasittaa kroppaa liikaa??! Alan olla HST systeemistä aika kiinnostunut. Ja täälläinen reeni tyyli sopisi varmasti minulle jolta sitä CC body kilpailijan perusmassaa puuttuu. Ei pystynyt vetää erikois tekniikoilla niitä reenejä meni ihan loppuun eikä palutunut. Nyt on aika perusmeininki päällä ja tuntuu hyvälle/kehitystä tulee. Turhaan lähdin kikkailemaan...:nolo:

en ole hulkki mutta minkä helvetin takia vaihdat ahmad ohjelmaa viikon välein.
pari viikkoa jokaisella ja sitten todetaankin jo että ei pysty.

En o vaihtamassa ku ehkä 4 viikon päästä. Samalla meen minkä suunnittelin otin vaan hifistelyt pois...

Kyselisin vähän tosta HST treenistä alussa sanot että pitäisi syödä pirusti bodi ruokaa jotta sillä voisi reenata. Viekö tälläinen reeni tyyli niin paljon kaloreita ja rasittaa kroppaa liikaa??! Alan olla HST systeemistä aika kiinnostunut. Ja täälläinen reeni tyyli sopisi varmasti minulle jolta sitä CC body kilpailijan perusmassaa puuttuu.
Vaikka olenkin aikoinani HST:lla treenannut, on tuosta aikaa jo monta vuotta joten HST-aiheiset kysymykset on varmaan parempi esittää menetelmästä enemmän tietäville tässä ketjussa: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=44559

Kyselisin vähän tosta HST treenistä alussa sanot että pitäisi syödä pirusti bodi ruokaa jotta sillä voisi reenata. Viekö tälläinen reeni tyyli niin paljon kaloreita ja rasittaa kroppaa liikaa??! Alan olla HST systeemistä aika kiinnostunut. Ja täälläinen reeni tyyli sopisi varmasti minulle jolta sitä CC body kilpailijan perusmassaa puuttuu. Ei pystynyt vetää erikois tekniikoilla niitä reenejä meni ihan loppuun eikä palutunut. Nyt on aika perusmeininki päällä ja tuntuu hyvälle/kehitystä tulee. Turhaan lähdin kikkailemaan...:nolo:
:rolleyes:

Helvetin hyvä homma että
a)kyselet täällä ohjeita
b)kun sua yritetään neuvoa, asenne on "ok, mut mun ohjelma on hyvä koska flexissä sitä kehuttii111"
c)viikon-kahden päästä ohjelman aloittamisesta heität sen romukoppaan

:rolleyes:

Helvetin hyvä homma että
a)kyselet täällä ohjeita
b)kun sua yritetään neuvoa, asenne on "ok, mut mun ohjelma on hyvä koska flexissä sitä kehuttii111"
c)viikon-kahden päästä ohjelman aloittamisesta heität sen romukoppaan

a) eikö saisi kyselle
b) en ole ikinä Flex ohjelma reenaillut vaan lukenut jutun Flexistä jossa kerrotaan NATUN on pakko kehittää lihasmassaa jos meinaa kehittää lihaksia+ tein reenistä itselleni sopivan, enkä ole sitä käyttänyt. Enkä usko kroppani kestävänkään sitä erikoistekniikoineen.
c) En ole mitään ohjelmaa heittänyt romukoppaan 2 viikon jälkeen, muuttanut kyllä itselleni parempaan suuntaan.
d) Tämä aihe ei kuulu tänne jos kysyttävää sanottavaa TREENIPÄIVÄKIRJANI ON VIPISSÄ

b) en ole ikinä Flex ohjelma reenaillut vaan lukenut jutun Flexistä jossa kerrotaan NATUN on pakko kehittää lihasmassaa jos meinaa kehittää lihaksia+ tein reenistä itselleni sopivan, enkä ole sitä käyttänyt. Enkä usko kroppani kestävänkään sitä erikoistekniikoineen.

Ai, että pelkästään natun täytyy kehittää lihasmassaa, että saisi lihaksia:D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Teen tällä hetkellä 2-jakoista ohjelmaa 4x viikossa seuraavanlaisella jaolla:

päivä 1. Jalat, selkä, hauis
Päivä 2. Rinta, olkapäät, ojentaja (+vatsa)

Niin itse kysymykseen, mitä olet hulkki mieltä, kannattaako olkapäille tehdä kakkospäivänä enemmän kuin 1 liike? Kun teen rinnalle kuitenkin raskaita punnerruksia 5 sarjaa (penkki ja vinopenkki KP) joissa etuolkapäät ottaa hittiä + edellisessa treenissä rasittuvat takaolkapäät melko lailla. Joten olisiko edes fiksua ottaa olkapäille erikseen muuta liikettä kuin vipunostot sivuille käsipainoilla?

Hulkki millä eri liikkeillä venyttelet ja vetreytät olkapäitä?
Olkapäille ihan normaalit etu- ja takaolkapäävenytykset. Treenien alkuun käsien pyörittelyä ja kiertäjäkalvosinten lämmittelyä.
Teen tällä hetkellä 2-jakoista ohjelmaa 4x viikossa seuraavanlaisella jaolla:

päivä 1. Jalat, selkä, hauis
Päivä 2. Rinta, olkapäät, ojentaja (+vatsa)

Niin itse kysymykseen, mitä olet hulkki mieltä, kannattaako olkapäille tehdä kakkospäivänä enemmän kuin 1 liike? Kun teen rinnalle kuitenkin raskaita punnerruksia 5 sarjaa (penkki ja vinopenkki KP) joissa etuolkapäät ottaa hittiä + edellisessa treenissä rasittuvat takaolkapäät melko lailla. Joten olisiko edes fiksua ottaa olkapäille erikseen muuta liikettä kuin vipunostot sivuille käsipainoilla?
Tuossa jaossa kannattaa tehdä olkapäille kaksi suoraa liikettä:
- Ykköspäivänä jokin takaolkapääliike, kuten takaolkapääsoutu
- Kakkospäivänä jokin sivuolkapääliike, kuten vipunostot käsipainoilla sivulle

On muuten harvinaisen epätasapainoinen jako, yli 2/3 kehon lihasmassasta on ykköspäivällä ja alle 1/3 kakkospäivällä.

Mites Hulkki valmistat ruokasi käytännössä, teetkö useamman päivän safkat kerralla vai kokkailetko joka aterian erikseen?
Valmistan lihat etukäteen useammalle päivälle, loput kokkaan aina erikseen. Paistan esimerkiksi 400 g paistijauhelihaa kerralla, kaadan lihan kuumana reikäkattilaan ja ruiskutan täydellä paineella kuumalla vedellä lihasta rasvat pois, minkä jälkeen vaihdan veden kylmäksi ja näin saan lihan jäähtymään. Heitän lihan päälle suolaa, lihan boksiin ja jääkaappiin. Sitten syön lihan 100 g annoksissa 4 päivän aikana.

Mainitsit tossa aikasemmin, että kokeneempi treenaaja saa irti enemmän sarjasta, kuin alotteleva. Kuinka "kovia" sarjoja sitten kehottaisit alottelijan tekemään normaalisti, esim. 2-jakoisessa? Kestääkö alottelijan hermosto paremmin pakkotoistot yms. shitin?

Mainitsit tossa aikasemmin, että kokeneempi treenaaja saa irti enemmän sarjasta, kuin alotteleva. Kuinka "kovia" sarjoja sitten kehottaisit alottelijan tekemään normaalisti, esim. 2-jakoisessa?
Korkeintaan niin kovia, ettei ylirasituksen merkkejä ala viikkojen varrella ilmaantua. Olen aiemminkin maininnut, ettei ole mitään universaalia ohjetta tai sääntöä siitä, missä vaiheessa sarja pitäisi lopettaa jotta hermostollinen rasitus ei mene överiksi tiheäfrekvenssisen ohjelman kannalta, vaan kaikki tämä pitää yksinkertaisesi kokeilla itse.
Kestääkö alottelijan hermosto paremmin pakkotoistot yms. shitin?
Kestää, mutten siltikään suosittelisi erikoistekniikoita käytettävän kuin korkeintaan 1/3 ajasta, juuri ennen treenin kevennystä.

Olkapäille ihan normaalit etu- ja takaolkapäävenytykset. Treenien alkuun käsien pyörittelyä ja kiertäjäkalvosinten lämmittelyä.Tuossa jaossa kannattaa tehdä olkapäille kaksi suoraa liikettä:
- Ykköspäivänä jokin takaolkapääliike, kuten takaolkapääsoutu
- Kakkospäivänä jokin sivuolkapääliike, kuten vipunostot käsipainoilla sivulle

On muuten harvinaisen epätasapainoinen jako, yli 2/3 kehon lihasmassasta on ykköspäivällä ja alle 1/3 kakkospäivällä.

Selvä, on tuo kyllä käynyt itselläkin mielessä, että jakoa voisi muuttaa. Täytyy koittaa kehitellä jokin uusi jako.

lueskelin tota sun treenipäivkirjaa ja tuli mieleen semmoinen seikka että onko sulla kaloritarve kasvanut ryhdyttyäsi kuuteen treenipäivään viikossa? Mulle on jäänyt semmoinen käsitys että tiheämpi treenifrekvenssi jotenkin lisäisi kaloritarvetta vaikka sarjamäärät periaatteessa olisivat samat kuin monijakoisemmassa ohjelmassa. Pitääkö paikkansa vai onko pelkää roskaa?

lueskelin tota sun treenipäivkirjaa ja tuli mieleen semmoinen seikka että onko sulla kaloritarve kasvanut ryhdyttyäsi kuuteen treenipäivään viikossa? Mulle on jäänyt semmoinen käsitys että tiheämpi treenifrekvenssi jotenkin lisäisi kaloritarvetta vaikka sarjamäärät periaatteessa olisivat samat kuin monijakoisemmassa ohjelmassa. Pitääkö paikkansa vai onko pelkää roskaa?
Itse asiassa lihaskohtainen treenifrekvenssi ei kasvanut lainkaan, kun siirryin 5 treenistä 6 treeniin viikossa. Tuo "ylimääräinen" treeni keskiviikkona on nimittäin pelkkä etureisi/pohje/vatsajumppa, ja aiemmin tein nuo liikkeet edellisenä päivänä yläkroppatreenin yhteydessä.

Mutta yleisesti ottaen pitää kyllä paikkansa, että treenifrekvenssin kasvattaminen kasvattaa myös energiankulutusta.

Mikä on mielipiteesi Massaa!Voimaa! kirjassa esitettyyn jaksotukseen, jossa kahden viikon ajan ollaan plussalla ja kahden viikon ajan miinuksella? Kuinka lähellä tämä on ideaalista tapaa syödä, vai onko kyse vain kirjoittajien itsekehittämästä (markkinoimasta?) systeemistä. En ole vastaavaan viritelmään törmännyt muissa vakavasti otettavissa voimailukirjoissa. Ymmärrän kirjaa näin, että tämä 2+2 soveltuu erityisen hyvin silloin kun painonvaihtelu halutaan pitää suhteellisen pienenä, mutta lihas/rasva-suhdetta halutaan muuttaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom