Hulkkaus ja muut treenimenetelmät - kokemuspohjaista analyysia ja pohdiskelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ok, eli ihan tavan ylätaljallakin onnistuu taaksepäin nojaamalla, kun vaan on sopiva kahva. Tuli myös mieleen, että mitenkähän jos tekisi kulmasoutua käsipainolla tuolla tavalla. Siinähän pystyy tuota olkavarren kulmaa vartaloon nähden säätämään ihan miten haluaa. Varmaan kannattaa tehdä riittävän pienellä painolla, että saa oikeasti tehtyä työtä takaolkapäillä. Täytyypä koittaa miltä tuntuu.

Onko noissa takaolkapään souduissa yleensä neutraali vai myötäote parempi? Onkohan sillä fysiologisessa mielessä valiä?

toi kulmasoutu käsipainoilla takaolkapää liikkeenä kannattaa IMO tehdä penkkiin nojaten/maaten

Onko noissa takaolkapään souduissa yleensä neutraali vai myötäote parempi? Onkohan sillä fysiologisessa mielessä valiä?
Tuskinpa tuolla kauhean suurta merkitystä liikkeen tehoon on. Toki myötäote tuntuisi ottavan paremmin takaolkapäihin, mutta yleisestikin nuo takaolkapääsoudut eivät "tunnu" takaolkapäissä yhtä selkeästi kuin esim. vipunostot taakse, koska eivät ole eristäviä liikkeitä. Massankasvatuksessa nuo ovat vain IMO aivan ylivertaisia johonkin hilavitkutusvipunostoihin verrattuna, koska ovat kuitenkin moninivelliikkeitä joissa onnistuu raskaidenkin painojen käyttö.

nuo takaolkapääsoudut eivät "tunnu" takaolkapäissä yhtä selkeästi kuin esim. vipunostot taakse, koska eivät ole eristäviä liikkeitä.

Oletkos kokeillut takaolkapäille tai mieluumminkin selälle kulmasoutuja "maasta"? Eli vartalo lattian suuntaisena, myötäote hieman hartioita leveämpi ja tanko joka toistolla maahan.

Koko ylätakaosasto torsosta aika hyvästi kyytiä saa.

Kumpiko on parempi selän kehittämisen kannalta vastaote vaiko myötäote leuanvedoissa? Itse näköjään käytät vasta otetta kuten Blogissasi kerrot, mutta kumpi on parempi ote? Teen yleensä leuat maven jälkeen joten kumpiko oisi sen jälkeen parempi?

Kumpiko on parempi selän kehittämisen kannalta vastaote vaiko myötäote leuanvedoissa? Itse näköjään käytät vasta otetta kuten Blogissasi kerrot, mutta kumpi on parempi ote? Teen yleensä leuat maven jälkeen joten kumpiko oisi sen jälkeen parempi?
Eipä noilla suurta merkitystä ole, itse vaihtelen vasta- ja myötäotteen välillä noin puolen vuoden jaksoissa. Vastaotteella toki hauis tekee enemmän työtä kuin myötäotteella, mutta vastaotteella myös latsien työskentelemä liikerata on pidempi kuin myötäotteella. Myötäotteella taas liike "tuntuu" paremmin latseissa.

Hiukan :offtopic: , mutta juotko Hulkki kahvia ja jos juot niin paljonko. Olen itse pitäny taukoa kahvinjuonnista kreatiinin käytön ajan nyt muutaman viikon ajan, kun kahvihan tunnetusti on diureetti ja kreatiini puolestaan kerää nestettä, mitä en pidä itselleni pahana asiana. Mitä mieltä olet moisesta. Muutkin toki voi vastata, mutta ei mutuja, kiitos

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En halua käyttää kofeiinia muulloin kuin dieetillä, jotta kroppa ei kehittäisi siihen toleranssia. Lisäksi kahvi on yksinkertaisesti pahaa.
Ensimmäinen lause edustaa fiksuutta, toinen...noh, sanotaan nyt kauniisti, että makuhermojen jalostumattomuutta. :D

Mä vähensin viime viikon torstaista alkaen kahvinjuonnin noin 1,5dl/vrk aikaisemmasta noin 4-8dl:stä. Maha rauhoittui huomattavasti (ressin vähenemiselläkin lienee oma osuutensa tässä) ja väittäisin, että nukunkin hieman paremmin. :) Nykyään ainoa kahvi, mitä juon, tulee puolenpäivän aikaan ruoan päälle. Koetan estää sillä enempiä insuväsyjä ja hyvin riittää näköjään noinkin pieni määrä. Eipä voi muuta kuin papukaijana toistella ittiään (taas kantapään kautta opittuna :rolleyes: ), jotta kyl kannattaa pitää piristemäärät itse kenenkin minimissään. Entä onko sulla tuohon kofeiinimielipiteeseesi muuta perustetta, kuin dieetin sujuminen ehkä paremmin, kun ei ole jo massakaudella hankittu toleranssia kofeiiniin?

Mitä mieltä muuten olet ns. neutraalista otteesta leuanvedossa, eli kämmenet vastakkain, yleensä suht kapea ote? Mä olen vuosia tykännyt moisesta otteesta todella paljon. Viimeksi la kiskoin Wolfilla ristitaljan yläpuomin kahvoista ihan tohkeissaan leukoja juuri sillä otteella. Siellä saa vielä semmoisen keskileveän otteen ja kahvat ovat hemmetin hyvät kumipäällysteiset, joten leuanvetoakin varten Wolfilla on erinomaiset reenimahkut, ei voi muuta sanoa. Tuntuisi lisäksi, että neutraali ote säästäisi hieman olkapäitä, ainakin myötäotteeseen verrattuna. Kannattaa kokeilla! Muistaakseni Meijerillä pystyy asentamaan sinne leuanvetosteissöniin neutraalin otteen mahdollistavan ylätaljakahvan ihan kätevästi. Vai liekö siellä ihan ihkaomat kahvat tangossa kiinteästi ko otetta varten, ei voi muistaa.

Eli luin ekaa kertaa tätä ketjua ja nyt en tiedä enää mitä tehdä! Mieleen heräsi kysymyksiä ja joihinkin sain vastauksia. Opin myös paljon uutta asiaa. Nyt on pulma. En tiedä mitä uskoa. Treenaan 4-jakoisella ja tässä tehdään melko selväksi ettei se kannata natuna? Pitäisikö siis kokeilla tuota 2-jakoista? En vain ole varma, että miten se toteutetaan kun kaikilla tuntuu olevan aivan ihmeelliset ohjelmat.. Kehityskin tuntuu junnaavan, vaikka vaihtelen sarjoja/toistoja/painoja melko usein. Ehkä olisi aika kokeilla jotain uutta.

Nyt olen reenanut pääasiassa rintaolkapää, kädet, selkä ja jalat. Leukoja tulee vedettyä tosi paljon. Esim. viimeiksi tein rinnalle 7,5x90kg + käsipainoilla penkillä 12,12,10x20kg. Teen aina muutaman kovan ja sitten pumppausta päälle yksi tai kaksi liikettä riippuen lihasryhmästä. Taidan tehdä myös liikaa hifistelyliikkeitä ja nyt sain sellaisen käsityksen että sekin on turhaa?

Mites sitten muuttaisin tämän 2-jakoiseksi? Suunnittelenko ohjelman ja noudatan sitä 4 vai 3 kertaa viikossa? Mutta enhän voi tehdä penkkiä 3 kertaa viikossa? Mites toistot? Tänään kokeilin hauis/ojentaja treenissä 5x5, tuntu oikein hyvältä. Sopiiko toi 5x5 sitten kaikille ryhmille?

Hulkki, pliis neuvo muta.. Oon neuvonu kavereita ja tehny heille ohjelmia, mutta itselle sopivaa ja varsinkaan 2-jakosta en vaan osaa suunnitella!? Ykskin kaveri sano, että sie reenaat liikaa, et kehity! Itestä taas tuntuu että liian vähän. En tiedä..

Nuo takaolkasoudut onnistuu myös smithissä hyvin. Vinopenkki rintatueksi ja eikun soutamaan. Ei väännä ranteita ja liikeratakin pysyy järkevänä koko ajan.

Osittain Hulkin innoittamana olen ottanut kokeiluun liikkeiden teon pareittain. Sen verran tuore kokeilu kyseessä, etten osaa sanoa, kuinka hyvin toimii minulla. Motiivinani liikeparien käyttöön ei ole valtavien sarjamäärien saavuttaminen Hulkin tavoin vaan tehdä monipuolinen koko kropan treeni kunnon lämmittelyjen kanssa kohtuullisessa ajassa.

Tänään kokeilin takaolkasoutua vipunostojen sijaan. Tuntui tottumattomalle oudolta, mutta jälkeen päin takaolkapäissä tuntui väsymystä ja muutkin lihakset saavat lisätreeniä paremmin kuin vipunostoissa. Taidan siis alkaa käyttämään sitä.

Ei kelää oo klippiä tuosta takaolkapää soudusta smithsissä? Meinaan omaltakaan salilta ei moisia yleellisyys koneita löydy.

Ei kelää oo klippiä tuosta takaolkapää soudusta smithsissä? Meinaan omaltakaan salilta ei moisia yleellisyys koneita löydy.

tässä suoritus ilman vinopenkkiä. Vinopenkin kanssa tehtäessä sitten jotain tämän suuntaista. Eli tuon voi tehdä vinopenkin avulla joko tangolla tai smithissä, tai miksei vaikkapa kässäreillä. Itse olen vinopenkin avulla tehnyt vain vipunostoja. Täytyypä ensi vuoden puolella kun pääsee taas alottaa treenit kokeilla noita soutuja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom