Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eihän kulmasoutu ota varsinaisesti alaselkään, eikä myöskään sjmv. Enemmän sitä hittiä tulee jos tekis perus mavee.(Ja vielä yks. Kuinka ootte toteuttanu kulmasoudun ja SJMV:n kaksjakoisessa, meinaan tulee alaselkään aika paljon hittiä kun tekee molemmat samaan treeniin)
Eihän kulmasoutu ota varsinaisesti alaselkään, eikä myöskään sjmv. Enemmän sitä hittiä tulee jos tekis perus mavee.
Njaa, no mikä nyt sitten on oikein ja mikä väärin. Itse teen SJMavea pääasiallisesti takareisiliikkeenä, mutta toki se myös alaselässä vähän tuntuu.Eiköhän se suorin jaloin maastaveto ota nimenomaan alaselkään oikein tehtynä..
Tartutaas hieman tuohon Bodylehden artikkeliin, jossa Hulkki ampuu ja kovaa vähän joka suuntaan ja saan kyllä valitettavasti nyt kuvan, että mies todellakin on hypännyt korkean kaapin päälle ja huutelee sieltä "totuuksiaan".
Peräänkuulutan nyt strategisen ajattelun ja koulutuksen sijaan tervettä maalaisjärkeä ja aikuista ajattelua.
Njaa, no mikä nyt sitten on oikein ja mikä väärin. Itse teen SJMavea pääasiallisesti takareisiliikkeenä, mutta toki se myös alaselässä vähän tuntuu.
Voi helvetti sentään. Onhan tästäkin jauhettu jo vaikka kuinka paljon. Vaikka kyseisessä takareisiliikkeessä ei olekaan jalat täysin suorana ja sitä kutsutaan myös romanialaiseksi vedoksi niin siitä voi silti käyttää nimeä suorin jaloin maastaveto. Kyseessä siis tämä liike: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40912 Tollanen täysin suorin jaloin tehtävä maastaveto ei aja asiaansa oikeen minkään lihaksen treenaamisessa ja se on jopa terveydelle vaarallinen tehdä. Tosin jos liikerata on 5cm luokkaa niin sitten. Siinä ei vaan pysty millään ilmeellä pitämään selkää suorana. Tollanen täysin suorin jaloin tehtävä maastaveto kuuluu samaan kategoriaan ku joku kissanselkäkyykky tai runkkupenkki, eli kyseessä ei IMO ole edes mikään treeniliike. Jos halutaan alaselkää nimenomaan treenata eikä viitsitä esim. tavallista mavea tehdä niin tekee sitten vaikka mavea pukeilta. Sitä en väitä etteikö SJMV ottaisi tolla mun esittämällä tavallakin voimakkaasti alaselkään, ilmaisin vaan mielipiteeni sen suoritustavasta.Jos sen tekee takareisiliikkeenä niin siinä taivuttaa polvista, jos sen teet SUORIN JALOIN tai vain ihan hieman polvista koukistaen, suurimman työn siinä tekee alaselällä.
Myös kulmasoutu on erittäin raskas liike alaselälle kun joutuu koko ajan jännittämään, edellyttäen että pitää sen selän suorassa.
Ps. Alaselän lihakset kipeänä toissapäivän sjmavesta.
Esim. SJMV lyhyet
1. treeni: 3x5x60kg
2. treeni: 3x6x60kg
3. treeni: 3x7x60kg
4. treeni: 3x8x60kg
5. treeni: 3x5x65kg
6. treeni: 3x6x65kg
jne..
Sitten jos on tullut failuree, niin oon siirtynyt pienempiin painoihin ja taas tullut tuohon tyyliin ylös.
Voi helvetti sentään. Onhan tästäkin jauhettu jo vaikka kuinka paljon. Vaikka kyseisessä takareisiliikkeessä ei olekaan jalat täysin suorana ja sitä kutsutaan myös romanialaiseksi vedoksi niin siitä voi silti käyttää nimeä suorin jaloin maastaveto. Kyseessä siis tämä liike: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=40912 Tollanen täysin suorin jaloin tehtävä maastaveto ei aja asiaansa oikeen minkään lihaksen treenaamisessa ja se on jopa terveydelle vaarallinen tehdä. Tosin jos liikerata on 5cm luokkaa niin sitten. Siinä ei vaan pysty millään ilmeellä pitämään selkää suorana. Tollanen täysin suorin jaloin tehtävä maastaveto kuuluu samaan kategoriaan ku joku kissanselkäkyykky tai runkkupenkki, eli kyseessä ei IMO ole edes mikään treeniliike. Jos halutaan alaselkää nimenomaan treenata eikä viitsitä esim. tavallista mavea tehdä niin tekee sitten vaikka mavea pukeilta. Sitä en väitä etteikö SJMV ottaisi tolla mun esittämällä tavallakin voimakkaasti alaselkään, ilmaisin vaan mielipiteeni sen suoritustavasta.
Joo totta ettei tota liikettä koskaan suorin jaloin tee, tosiaan hieman koukistetaan aina polvista.
Jos sulla on yhtään lukutaito kohdillaan, niin varmaa huomasit ettei tuossa oo kyse mistään yhden ja tietyn treeniohjelman muokkaamisesta, vaan noi kysymykset oli esitetty vähän yleisemmällä tasolla treenaamiseen liittyen. Ja tälläiset jutut tietääkseni jossain määrin kuuluu tähän threadiin. Toi mun ohjelma oli tuossa lähinnä viitteenä, johon vois tarttuu kysymyksiin vastatessa.Hulkkia ei varmaan kiinnosta pätkääkään toi sun ohjelmas. Tää threadi ei ole mun tietääkseni treeniohjelmien arvostelua varten kuten Hulkkikin on monesti sanonut. Käy laittamassa toi sun ohjelma vaikka tonne alottelijoiden treeniohjelmien arvostelu -threadiin tai sitten täällä treeniosastolla olevaan 2-jakosia ohjelmia käsittelevään threadiin jos kaipaat vastauksia.
Jos mavessa pidetään selkä suorana, kuten kai yleensä suositellaan, niin selkälihakset eivät tee työtä nostettavaan painoon. Takareidet ja pakarat ojentavat lantiota, joten ne tekevät työtä oli sitten jalat suorina tai ei. Tietenkin selkälihakset rasittuvat liikkeessä staattisesti. Ja jos selkä hieman elää, niin pienellä liikeradallakin. Tämä aihe on minua askarruttanut aina välillä. Tekevätkö ihmiset maven lisäksi selkäpenkkiä tai jotain muuta varsinaista liikettä suorille selkälihaksille? Siis jotain selän ojennuksia.
Hulkki ei treenipäiväkirjan perusteella tee ja varmaan on asiaa miettinytkin. Oletko joskus tehnyt? Haluaisitko kertoa näkemyksesi asiasta?
Jos mavessa pidetään selkä suorana, kuten kai yleensä suositellaan, niin selkälihakset eivät tee työtä nostettavaan painoon.
Mieti nyt vielä kerran, että tekisikö esim. tällä kaverilla selkä enemmän töitä selänojennuksissa selkäpenkissä.
:lol2:
edit: no joo, editoitu häpäisy pois ;)
Mieti nyt vielä kerran, että tekisikö esim. tällä kaverilla selkä enemmän töitä selänojennuksissa selkäpenkissä. Ja mieti vielä kerran ennen kuin toteat, että: "joo, mutta kaverilla ei olekaan selkä suorana".