Hulkkaus ja muut treenimenetelmät - kokemuspohjaista analyysia ja pohdiskelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hulkki
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Hulkki:
Käytätkö tuota foam rollingia kaikkiin lihaksiin, lähinnä kiinnostaa selkälihakset:onko turvallista rullailla suoria selkälihaksia?meinaan vaan että on vaikeaa saada meneen se sillain ettei rullaa rankaa seulaksi:)
En ole edes kokeillut tuota selälle, koska selkä ei ole meikäläisellä melkeinpä koskaan jumissa (koska en selkää hirvittävästi treenaa). En siis osaa omakohtaisestikaan sanoa mitään tuohon, mutta yleispätevät ohjeet voi edelleen lukea T-Nationista:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=475832

Hulkki, huomasin lueskellessani blogiasi, että olet aina muutaman viikon dieetillä ja sitten taas bulkilla. Onko jaksotuksen idea vain se, että et kerää liiaksi läskiä kerralla dieetattavaksi vai onko taustalla "Massaa-Voimaa" tyylinen kehon omilla hormonitasoilla pelailu?

Hulkki, huomasin lueskellessani blogiasi, että olet aina muutaman viikon dieetillä ja sitten taas bulkilla. Onko jaksotuksen idea vain se, että et kerää liiaksi läskiä kerralla dieetattavaksi vai onko taustalla "Massaa-Voimaa" tyylinen kehon omilla hormonitasoilla pelailu?
Olen selittänyt tuon kalorisyklityksen syyt ja toteutuksen eri threadeissa erittäin monta kertaa ja mm. vastauspalstallani hyvinkin seikkaperäisesti.
Eilen tuli tasan vuosi siitä kun aloitit blogin pitämisen. Sen kunniaksi voisit laittaa pientä posedownia blogiin! :D
Juuei. Olen tällä hetkellä pieni, löysä ja valkoinen. Sain karvaan muistutuksen tästä kun seisoin eilen Rautateemun vieressä näyttäessäni leveä selkä -edestä poseerauksen oikeaoppista toteutusta. Eli seuraavan kerran kuvia sitten kun kisadieetti alkaa.

Mistäs löytyis se linkki, jossa näkyi nopeiden ja hitaiden lihaskudosten määrä eri lihaksissa tms. ? Hulkki tai joku sen tais tässä lähipäivinä johonkin thrediin postata, mutten ole onnistunut sitä löytämään.

En ole edes kokeillut tuota selälle, koska selkä ei ole meikäläisellä melkeinpä koskaan jumissa (koska en selkää hirvittävästi treenaa). En siis osaa omakohtaisestikaan sanoa mitään tuohon, mutta yleispätevät ohjeet voi edelleen lukea T-Nationista:
http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=475832

Noissa t-nationin ohjeissahan noi rullaukset näyttää menevän aina laskimoverenkierron vastaisesti, esim. hieronnassahan pidemmät vastaavanlaiset sivelyt tehdään aina(tai ei tehdä, mutta näin neuvotaan) laskimo ja imunestekierron suuntaisesti, eli esim. reisissä polvesta ylöspäin. Voi olla että toi rullaus on kuitenkin sen verran rauhallista puuhaa eikä varsinaista pumppausta tapahdu että sillä ei ole merkitystä edellämainittuihin asioihin, teetkö itse rullaukset just kuten noissa t-nationin ohjeissa?
Mitä mieltä onko väliä onko tolla pehmikkeen puuttumisella mitään väliä muuta kuin enemmän kipua?
Sori jos näistä on jo ollut puhetta

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysyn nyt uudelleen täältä, kun se ehkä paremmin lopulta sopii tähän ketjuun, kuin tuonne irontemen kisavalmistautumisketjuun.

Eli kuinka paljon keskimäärin classicissa miehet tiputtavat ennen kisavaakaa painoaan nesteistä ja minkä kokoista pudotusta pidät järkevänä. Eli millaisella pudotuksella keskimäärin päästään parhaaseen kireyteen ilman, että lihakset ovat aivan tyhjän näköiset lavalla?

Ja miten pudotus kannattaa tuossa lajissa hoitaa, eli mennäänkö vain perinteisesti nestemääriä, suoloja ja hiilareiden määrää manipuloimalla, vai otetaan siihen päälle vielä saunomista ja vastaavia vähän rajumpia konsteja.

Entä missä vaiheessa hiilareiden tankkaaminen normaalisti alkaa? Vasta kisavaa'an jälkeen, vai jo aikaisemmin?

Kiitos kovasti, jos jaksat vastata näihin kaikkiin, tai vaihtoehtoisesti linkittää johonkin artikkeliin tai aikaisempaan postiisi, jossa nämä on mahdollisesti jo käsitelty.

teetkö itse rullaukset just kuten noissa t-nationin ohjeissa?
En, vaan yleiset ohjeviivat katsoin aluksi tuolta ja sen jälkeen olen lähinnä tuntuman mukaan mennyt.
Mitä mieltä onko väliä onko tolla pehmikkeen puuttumisella mitään väliä muuta kuin enemmän kipua?
No onhan siinä rullan ja ihon välissä aina vaatekerros, joten mitään haittaa ihollekaan tuosta kovasta rullasta ei pitäisi olla. Ja rullaus on sitä tehokkaampaa, mitä pienemmän pinta-alan päällä paino on, eli kova ohut rulla on tehokkaampi kuin paksu ja pehmustettu rulla.
Eli kuinka paljon keskimäärin classicissa miehet tiputtavat ennen kisavaakaa painoaan nesteistä ja minkä kokoista pudotusta pidät järkevänä. Eli millaisella pudotuksella keskimäärin päästään parhaaseen kireyteen ilman, että lihakset ovat aivan tyhjän näköiset lavalla?

Ja miten pudotus kannattaa tuossa lajissa hoitaa, eli mennäänkö vain perinteisesti nestemääriä, suoloja ja hiilareiden määrää manipuloimalla, vai otetaan siihen päälle vielä saunomista ja vastaavia vähän rajumpia konsteja.

Entä missä vaiheessa hiilareiden tankkaaminen normaalisti alkaa? Vasta kisavaa'an jälkeen, vai jo aikaisemmin?

Kiitos kovasti, jos jaksat vastata näihin kaikkiin, tai vaihtoehtoisesti linkittää johonkin artikkeliin tai aikaisempaan postiisi, jossa nämä on mahdollisesti jo käsitelty.
Olen käsitellyt näitä kisaviikon viimeistelyjä vastauspalstallani.

Kuinkas usein näitä treeniohjelmia kannattaa vaihdella. Noin niinku about? Tiedän, ettei kaikki ohjelmat toimi kaikilla, ja toinen saattaa vetää hyviä tuloksia vuoden putkeen. Mites muuten noi jakosuudet ylipäätänsä?

Kuinkas usein näitä treeniohjelmia kannattaa vaihdella. Noin niinku about? Tiedän, ettei kaikki ohjelmat toimi kaikilla, ja toinen saattaa vetää hyviä tuloksia vuoden putkeen. Mites muuten noi jakosuudet ylipäätänsä?
Ja lisäkysymys: kuinka usein kannattaa vaihtaa jotakin liikettä(oletetaan, että ei tarvitse vaihtaa painotusta toiseen lihakseen tai vastaavaa)?

Ja lisäkysymys: kuinka usein kannattaa vaihtaa jotakin liikettä(oletetaan, että ei tarvitse vaihtaa painotusta toiseen lihakseen tai vastaavaa)?

Ei tuohon mitään sääntöä tuskin Hulkillakaan ole ja aika helposti tuollaiset seikat pystyy järkeillä itsekin. Jos liike toimii niin miksi sitä vaihtamaan, varsinkaan jos ei olla muuttamassa painotuksia lihasten suhteen.

Mm. Vastuksen muuttaminen tekee liikkeestä jo sen verran erilaisen, että se mielestäni riittää.

Itse olen muuttanut liikkeitä ihan vaan mielekkyyden takia.
Treeni rakentuu perusliikkeiden ympärille joten eristäviä liikkeitä vaihtamalla saa pientä muutosta ja treeni taas maistuu.

Keille kirjoittalilla on parhaat artikkelit T-nationissa sinun mielestäsi? Mitä tässä olen lukenut, niin yllättävän moni suosittelee niitä samoja asiota joita sinä olet saarnannut täällä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom