Historiankirjoitusta: 6 miljoonaa vai 70,000 teloitettua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja protsku
  • Aloitettu Aloitettu
Jarek sanoi:
Joo-o.

En muista kirjailijan nimeä,mutta joku suomalainen nainen se oli joka on nyt sitä mieltä,että juutalaisten luovutus Suomesta Saksaan pitää selvittää perin pohjaisesti.Käsittääkseni niitä luovutettuja ei ollut edes montaa?
On siinä daavidin tähdessä helvetillinen voima...
Minun mielestä samalla pitäis sitten selvittää perin pohjin virolaisten,inkeriläisten ja muiden sukulaiskansojen sekä saksalaisten,Suomen armeijalle antautuneiden,sotavankien luovutus Neuvostoliittoon.Paljon enemmänhän näitä oli!
Kyseessä oli varmaankin Elina Sana ja se tutkimus koski yleensäkin Suomesta Saksaan luovutettuja ihmisiä (~2500) -ei nimenomaan juutalaisia. Mielestäni on kiintoisaa, että luovutukset vähenivät reippaasti vuoden -42 jälkeen (Stalingradin tappio helmikuussa -43 ja itärintama lähti pikkuhiljaa siirtymään kohti Berliiniä)...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Koipireisi sanoi:
Minä olen iloinen siitä etten ole haitilainen.

Kongolainen/somalialainen/zimbabvelainen/liberialainen/Zairelainen/mikätahansaneekerienmaa/nigerialainen/...

Cthulhu sanoi:
Tähän tulokseen olen tullut ihan loogisesti ja rationaalisesti...

Sinulle "loogisuus" ja "rationaalisuus" merkitsevät ilmeisesti jotain muuta kuin muille ihmisille. :kuola:

Cthulhu sanoi:
Kongolainen/somalialainen/zimbabvelainen/liberialainen/Zairelainen/mikätahansaneekerienmaa/nigerialainen/...
Ja tämä on sitä rasismia. Et tiedä noista maista tai niiden ihmisistä oikeastaan mitään mutta niputat nätisti kaikki yhteen.

Sitä paitsi jollain rauhallisella Karibian saarella olisi mukava asua vaikka "neekerimaa" olisikin.

Olkoon Natsisaksan uhrien määrä 1 tai kuusi miljoonaa, aivan sama, silti toiminta on ollut tuomittavaa, sairasta, sanat eivät riitä kuvailemaan!
Mikä hiton oikeus jollakin kansanryhmällä on muka nousta toista ylemmäksi?
Toisaalta voisin itse vastata kysymykseen ja todeta että se on vissiin ihmisluonteen syvin vika että toisia ollaan aina laittamassa tiettyihin lokeroihin, me valkoiset mielellään kutsutaan tummia ihmisiä neekereiksi yms mut kuulemma afrikassa valkoisistakin on omat kuvaukset/ennakkoluulot, taikinanaamat yms jotka ei kelpaa etes palvelijoiksi..... :)
Lopputoteamus lienee että jotain mätää tässä ihmiskunnassa on mutta mistä siihen lääke, siinäpä kysymys?

XXL sanoi:
Ja tämä on sitä rasismia. Et tiedä noista maista tai niiden ihmisistä oikeastaan mitään mutta niputat nätisti kaikki yhteen.

Sitä paitsi jollain rauhallisella Karibian saarella olisi mukava asua vaikka "neekerimaa" olisikin.
Ensinnäkin Cthulhun kanssa olen samaa mieltä.

Toisekseen nyt kun rasisti-kortti on vedetty esiin, niin miksi olisi kivaa/mukavaa asua jossain noista maista? Luetellut maat ovat kuitenkin kehitysmaita tai muuten vaan viidakkomeininkiä täynnä (sodat esim.). Mutta jotta et olisi rasisti, sinun täytyy automaattisesti haluta asua siellä?
Mustaihoiset kun vaan ovat itsenäisissä maissaan sotaisia tai sitten asuvat tukien varassa savimaalla.

Kuka mainitsi Karibian?
Se nyt ei maana kuitenkaan ole lähelläkään edellä mainittuja muun kuin pääasukkeiden rodun muotona (johtunee USA:sta ja turismista)..

Breed sanoi:
Toisaalta voisin itse vastata kysymykseen ja todeta että se on vissiin ihmisluonteen syvin vika että toisia ollaan aina laittamassa tiettyihin lokeroihin, me valkoiset mielellään kutsutaan tummia ihmisiä neekereiksi yms mut kuulemma afrikassa valkoisistakin on omat kuvaukset/ennakkoluulot, taikinanaamat yms jotka ei kelpaa etes palvelijoiksi..... :)
Eikö Turkkilaiset ole tummia, Afrikkalaiset mustia? Tai sitten olen värisokea (hyvinkin mahdollista)...

Se on niin että niin kauan kuin tätä "rasismia" ruokitaan sillä että vaikka mustienmiestenjengi ryöstelee asematunnelissa ihmisiä, Afrikan maissa ja välittömässä läheisyydessä jengi käyttäytyy 100x :david: edestä, niin oma arvostukseni ko. ihmisryhmälle pysyy -50:ssä. Siihen voi sitten vapaasti vaikuttaa nouseeko se arvostus siitä vai lähteekö vielä enemmän miinukselle.

Breed sanoi:
Lopputoteamus lienee että jotain mätää tässä ihmiskunnassa on mutta mistä siihen lääke, siinäpä kysymys?
Ydinsota? Maailman rauha? Pelastava messias?

Uber-Gott sanoi:
Toisekseen nyt kun rasisti-kortti on vedetty esiin, niin miksi olisi kivaa/mukavaa asua jossain noista maista? Luetellut maat ovat kuitenkin kehitysmaita tai muuten vaan viidakkomeininkiä täynnä (sodat esim.).

Tunnetkohan tuota aluetta nyt ollenkaan?

Et ainakaan tämän seuraavan perusteella.

Kuka mainitsi Karibian? Se nyt ei maana kuitenkaan ole lähelläkään edellä mainittuja muun kuin pääasukkeiden rodun muotona

Karibia -nimistä valtiotahan ei ole olemassa.

Eikä esim. Cayman -saarilla asustelu taitaisi olla ollenkaan hullumpaa.

XXL sanoi:

Kongossa harjoitettiin laajamittaista ihmissyöntiä viime vuoden puolella, Somaliassa on kaikki perseellään ja heitän asiaa sen enempää tutkimatta, että kaikissa mainitsemissani maissa on sisällisotia/sotia/vastaavaapaskaa.
Kaikkien noiden maiden elintaso on huono ja asukkaiden odotettavissa oleva elinikä alhainen.
Somaliaan luotiin kirjakieli 1970-luvulla osittain suomalaisten toimesta ja noissa maissa ei tunntettaisi vieläkään sähköä/tietokoneita/autoja/yms. ilman länsimaista sivistystä.

Mikä tässä nyt on niin rasistista?

Breed sanoi:
Olkoon Natsisaksan uhrien määrä 1 tai kuusi miljoonaa, aivan sama, silti toiminta on ollut tuomittavaa, sairasta, sanat eivät riitä kuvailemaan!

Eiköhän jokainen suurvalta ole teurastanut porukkaa.Eikös jenkit tappanut ja vammauttanut aika huolella porukkaa mm napalmilla ja agent orangella mutta se nyt on vaan trendikkäämpää morkata Saksaa.

Jarek sanoi:
Minun mielestä samalla pitäis sitten selvittää perin pohjin virolaisten,inkeriläisten ja muiden sukulaiskansojen sekä saksalaisten,Suomen armeijalle antautuneiden,sotavankien luovutus Neuvostoliittoon.Paljon enemmänhän näitä oli!

Ja aivan samaa mieltä on Heikki Ylikangas, joka alustavasti tutki asiaa virallisena selvitysmiehenä. Esim. alla olevasta linkistä löytyy aiheesta artikkeli, jossa Ylikangas mm. jonkin verran kritisoi tämän Elina Sanan (johan on muuten kirjailijaa nimellä siunattu) kirjoituksia.

http://www.verkkouutiset.fi/arkisto/politiikka/47536.html

Uber-Gott sanoi:
Maa-valtio-meri-saaristo-alue. Same shit, different color.

Ehkä se onkin ihan sama mistä puhutaan, samaa paskaa kaikki. Kaikkihan riippuu siitä mitä halutaan todistaa. Jos halutaan todistaa että neekerit sössivät kaikki maat missä asuvat, ei todellakaan kannata ripustautua tarkoihin määritelmiin tai esim. faktoihin. Nehän vain sotkevat yksinkertaista ja iskevää argumenttia.

:zzzz:

Koipireisi sanoi:
Jos halutaan todistaa että neekerit sössivät kaikki maat missä asuvat, ei todellakaan kannata ripustautua tarkoihin määritelmiin tai esim. faktoihin. Nehän vain sotkevat yksinkertaista ja iskevää argumenttia.

Joo, näin on. Populismia vaan kehiin eikä koskaan mitään lähdeviitteitä! :hyper:

Aku-A sanoi:
Se on fakta mitä ei pystytä todistamaan...
Suosittelen sinullekkin mtv:n katsomisen lopettamista.

:offtopic: Natsimiljönäärit niminen kirja saattais olla sulle mielenkiintoista luettavaa.

edit: natsit olivat oikeasti sairaita ihmisiä, joista osa oli mukana pelkästään rahan ja tappamisen takia, rotu ideologia ei ollut kaikille se pääasia(natsimiljönäärit selvittää tuota asiaa tarkemmin)

Koipireisi sanoi:
Ehkä se onkin ihan sama mistä puhutaan, samaa paskaa kaikki. Kaikkihan riippuu siitä mitä halutaan todistaa. Jos halutaan todistaa että neekerit sössivät kaikki maat missä asuvat, ei todellakaan kannata ripustautua tarkoihin määritelmiin tai esim. faktoihin. Nehän vain sotkevat yksinkertaista ja iskevää argumenttia.

:D Arvelinkin että joku jolla ei ole järkevää sanottavaa, tarttuu tuohon lausahdukseeni.
Toivottavasti et menettänyt yöuniasi vaikka en ole perehtynyt Karibian maantieteeseen. Se nyt kuitenkin oli ja on irrevelanttia onko se maa-valtio-meri-saaristo-alue vai reikä maailmankaikkeudessa.

Väitätkö etteivät mustaihoiset ole tähän mennessä 'sössineet' kaikkia tai vähintäänkin lähes kaikkia maita joissa he ovat vapaasti saaneet toimia? Faktat saat kun menet vaikka itse paikanpäälle katsomaan sitä touhua.

makew sanoi:
edit: natsit olivat oikeasti sairaita ihmisiä, joista osa oli mukana pelkästään rahan ja tappamisen takia, rotu ideologia ei ollut kaikille se pääasia(natsimiljönäärit selvittää tuota asiaa tarkemmin)

Natsilla tarkoitat kai Saksan Kansallissosialistisen Työväenpuolueen jäseniä?

Olivatkohan kaikki ne miljoonat saksalaiset natsit todellakin sairaita ihmisiä?

Uber-Gott sanoi:
:D Arvelinkin että joku jolla ei ole järkevää sanottavaa, tarttuu tuohon lausahdukseeni.

Olet varmasti pätevin taho määrittelemään sanottavan järkevyyden. :thumbs:

Faktat saat kun menet vaikka itse paikanpäälle katsomaan sitä touhua.

Sinä et ole väitteissäsi täysin väärässä, mutta käytössäsi olevista faktoista olet silti tehnyt väärät johtopäätökset. Se on aika yleistä eikä tee sinusta mitenkään huonoa ihmistä. Lukeminen kannattaa aina, suosittelen.

Asun muuten Afrikassa, jos se nyt mitään merkitsee. (Jos toisten foorumien lukijat lukevat tämän: kyllä, minä se olen.) :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom