Hippi-koiralta kurkku auki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Damned
  • Aloitettu Aloitettu
Kylläpä taas isot miehet ja naiset itkevät tyhjästä. Suurin osa voimailua harrastavista mättää lihaa suuhun minkä ehtivät, ja toisella kädellä näppäillään pakkotoistolle että söpö koira kuoli, yhyy.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lauri Perkele sanoi:
Kylläpä taas isot miehet ja naiset itkevät tyhjästä. Suurin osa voimailua harrastavista mättää lihaa suuhun minkä ehtivät, ja toisella kädellä näppäillään pakkotoistolle että söpö koira kuoli, yhyy.

Eikö tässä ole enemmänkin kyse siitä että kuinka sekopäisiä ihmisiä voi tästäkin maasta löytyä? Mitä ajattelee ihminen joka viiltää kurkun auki jonkun lemmikiltä? Kyllä minäkin lihaa syön mutta harvoin sitä lehmää kuitenkaa viillellä ja sen jälkeen anneta ryömiä pitkää matkaa jonkun ovelle kuolemaan.

Tiesittekö että erittäin älykkäänä pidetyn miekkavalaan tapana on leikkiä ateriallaan eli hylkeellä? Ja antaapa vielä poikasensakin harjoitella tappamista, yhä pitkittäen tuota "raakaa" ja "makaaberia" tapahtumaa, jossa sätkivä ja kirkuva hylje lentää yli 10 metriä ilmaan miekkavalaan kuonon töytäisystä. Eipä siinä miekkavalas paljoa mieti myöskään sitä, miltä suuresta hetulavalaasta tuntuu, kun sen kylkeä nakertaa kymmenen miekkavalasta...
Nyt taitaa mennä luonnonlait ja Suomenlaki sekaisin. Kun sä oot lainmukaisten rangaistusten puolella, niin arvatenkin sitten olisit valmis nostamaan edes rangaistuksia? Esimerkiksi rattijuopot ei saa juuri mainittavaa rangaistusta. Tuo nyt oli vähän turha OT, mut ideana oli se et ethän säkään voi olla tyytyväinen Suomen rangaistusjärjestelmään.
Toisekseen tää koira oli jonkun toisen omaisuutta. En mäkään käy rikkomassa naapurin autoa ihan huvikseni. Jos tuun rikkoon sun auton, niin tän järjenkäytön mukaan sun ei pitäs olla moksiskaan siitä, koska se ei edes elä ja se on vaan peltiä?
Hieman ihmetyttää näiden kovien jätkien dissaus tuntevia olentoja kohtaan. Varsinkin joku ihmeen vetoaminen miekkavalaiden pyydystyskeinoihin. Niitä esimerkkejä hei löytyy lähempääkin. Mitä se kissa sille hiirelle tekee? Kyllä se sillä leikkii ensin ja sitten syö. Eli laitetaanpa se telkkari pois päältä ja mennään raikkaaseen ulkoilmaan tutkimaan sitä luontoa.
Mikä siinä on että kun tullaan maalta niin yleisin kissanpennun tappamisohje on heittää se seinään tai hukuttaa? Eikö siellä tunneta anatomiaa sen vertaa että älyttäis kuinka helpolla saa taitettua niskat? Paljon sivistyneempi ja nopeampi keino. Ja kyllä itte olen myös maalta, mutta ei se tarkoita etteikö minulla tunteita olisi.

Tanssiva Rosvo sanoi:
Eikö tässä ole enemmänkin kyse siitä että kuinka sekopäisiä ihmisiä voi tästäkin maasta löytyä? Mitä ajattelee ihminen joka viiltää kurkun auki jonkun lemmikiltä? Kyllä minäkin lihaa syön mutta harvoin sitä lehmää kuitenkaa viillellä ja sen jälkeen anneta ryömiä pitkää matkaa jonkun ovelle kuolemaan.

Tästä maasta löytyy myös ihmisiä jotka äänestävät kokoomusta, harrastavat yksityisautoilua helsingin keskustassa tai omistavat raytheonin osakkeita. Kuinka sekopäisiä ihmisiä naapurissasi voikaan asua?

Koko itku pienen koiran perään kertoo kyllä ainoastaan vääristyneestä luontosuhteesta (söpö söpö ei saa tappaa). Koko asia on ymmärrettävästi tärkeää yksilötasolla, mutta on se nyt vittu jos ei vieraan ihmisen maailmaan muka mitään kummallisempaa mahdu kuin rakin tappaminen. Kuoleman hetki on niin häivähtävän pieni osa siihen asti toivon mukaan täysipainoista koiranhommaa, että aika samantekevää.

Mikä ihme siinä on, että joillekin on niin pirun vaikeaa antaa toisten ihmisten keskustella tästä aiheesta asiallisesti. Itse en puutu koskaan threadeihin joissa minulla ei olisi parempaa raapustettavaa kuin arvostella ihmisten tunteita tai mielipiteitä. Lisäksi monet täällä alkavat jo määrittelemään sitä, että mitä me muut saamme tuntea eläimiä kohtaan.

"Mitä yhtä koiraa suremaan, sure ennemmin miljoonia Afrikan neekereitä!"

"Onpa kauheaa jos koiralta katkaistiin kurkku. Miekkavalaat teurastavat päivittäin delfiinejä raaemmalla tavalla!"

Kyse on siitä että tällaiset Hippi-koirat ja vastaavat tapaukset kotimaassa tuovat väkivallan lähelle meitä tavallisia suomalaisia ihmisiä, tässä tapauksessa varsinkin koiran omistajia. Se järkyttää paljon herkemmin kuin miljoona nälkää näkevää 6000 km päässä. Kuulostaa todella älyttömältä ja tunteettomalta, mutta niin se vain on. En pysty mitenkään samaistumaan Afrikkalaisten tilanteeseen samoin kuin Hippi-koiran omistajan tilanteeseen. Tiedän kyllä että tilanne on maailmalla kauhea, mutta pitäisi ilmeisesti mennä paikan päälle jotta saisin asiasta palan kurkkuun :( .

Bricktop sanoi:
Anna mun arvata, olet maalta tai harrastat metsästystä. Heillä näkee juuri tuollaista ajattelua, valitettavasti. Melko kylmää tekstiä jos omat koirat eivät kuollessaan jaksaisi surettaa kuin 10min. Koiraa tai mitään muutakaan lemmikkiä en nosta sen tärkeämmäksi, oli se sitten poliisin tai mummon omistuksessa, en näe mitään perustetta. Avara Luonto ei liity sinänsä tähän tapaukseen koska se käsittääkseni kertoo villistä luonnosta, eläinten välisistä oloista. Toisin kuin monelta eläimeltä, ihmiseltä pitäisi löytyä kyky empatiaan.

Väärin, en ole maalta enkä harrasta metsästystä.

Ja jos maalaiset eivät ajattelisi eläimiä hyödykkeinä, mistäs sinä Bricktop saisit päivittäisen proteiiniannoksesi?

On naurettava ajatus nostaa ihminen luonnon yläpuolelle vain siksi, että satumme elämään betonilähiöissä luolien sijaan. Kyky empatiaan toki meiltä löytyy, mutta se empatia on paremmin sijoitettu lajitovereihimme. Ja tunnenhan minä toki empatiaa koirieni puolesta esim. silloin kun ne päättävät syödä siilin päivälliseksi, mutta saavatkin kirsunsa täyteen piikkejä. :rolleyes:

Vielä empatiasta: Täällä eräät pitävät eläintenrääkkääjää automaattisesti psykopaattina ihmisenä, sarjamurhaajan ja raiskaajan prototyyppinä. :jahas: Ja sitten he omahyväisinä moraalista ylemmyyttä tuntien marssivat teitä pitkin (hc peta jäsenet eivät omista autoja) liiskaten miljoona muurahaista kenkiensä pohjiin.

Ekimies sanoi:
Ongelma on mun mielestä siinä, että koira ei ole mikään satunnainen luonnon villieläin, vaan esim. meidän koira kuuluu mun laumaan. Mun tehtävä on puolustaa oman laumani jäseniä ja mun oikeustajuun kuuluu se, että jos joku tekee tahallaan pahaa mun lauman jäsentä kohtaan, mun kuuluu huolehtia siitä, että tekijää rangaistaan. Taustalla on ajatus siitä, että eliminoimalla uhkatekijät mä pystyn suojelemaan laumaa. Näin siis primitiivisesti ajateltuna.

Eli mun mielestä emme ole mitenkään ajatuneet pois luonnollisesta järjestyksestä, jos koiran tappajalle jaetaan kuolemantuomioita. Entisaikaan koiran käyttöarvo on metsästyksen myötä ollut vielä nykyistä suurempi ja hyvän metsästyskoiran menettäminen on saattanut merkitä tuntuvaa lovea yhteisön proteiinin saantiin. Nykyisin ehkä suhtaudumme enemmän tunteella, mutta taustalla on mun mielestä lauman suojeleminen. En mä hirveästi itke tapetun suden perään, vaikka se ei puhtaasti fyysisessä mielessä eroa koirasta juuri yhtään. Koira vaan elää ihmisten kanssa, on osa ihmisten yhteisöä ja siksi nauttii emotionaalista suojelua.

Muuten hyvä, mutta kannattaa muistaa, että laumavaisto ja lauman jäsenten suojeluvietti on se suurin syy, miksi ihmiset onnistuivat kesyttämään koiran. Siis KOIRAN laumavaisto. Koira on ihmiselle alunperin ollut samanlainen hyödyke kuin lammas tai lehmäkin. Niitä vain käytetään eri käyttötarkoituksiin. Jos sinulla olisi sikoja lemmikkinä, tuntisitko niiden kuuluvan "laumaasi"? Ei sikaa tosin kiinnosta mitä sinä siitä ajattelet tai tunnet...

Ei kannata sotkeentua liikaa noihin tunteisiinsa. Saattaa muuten jopa unohtua se, että et sinä ole siinä remmin päässä vaan se koira. Ja sen hellyttävän karvaturkin alla piilee primitiivinen peto, susi, jonka vaistot ihmiset ovat vain tuhansien vuosien jalostuksella onnistunut tärvelemään jotta koirasta tulisi ihmisestä riippuvainen ja ennen kaikkea hyvä työkalu.

Tomppa85 sanoi:
Ja sen hellyttävän karvaturkin alla piilee primitiivinen peto, susi, jonka vaistot ihmiset ovat vain tuhansien vuosien jalostuksella onnistunut tärvelemään jotta koirasta tulisi ihmisestä riippuvainen ja ennen kaikkea hyvä työkalu.

:offtopic: jos aiotte vielä viedä asiaa enemmän offtopikiksi, niin puhu edes asioista niiden oikeilla nimillä ja tarkenna tietosi koiran perimästä ja sukulaissuhteesta suteen :lol2:

Tomppa85 sanoi:
Väärin, en ole maalta enkä harrasta metsästystä.

Ja jos maalaiset eivät ajattelisi eläimiä hyödykkeinä, mistäs sinä Bricktop saisit päivittäisen proteiiniannoksesi?

On naurettava ajatus nostaa ihminen luonnon yläpuolelle vain siksi, että satumme elämään betonilähiöissä luolien sijaan. Kyky empatiaan toki meiltä löytyy, mutta se empatia on paremmin sijoitettu lajitovereihimme. Ja tunnenhan minä toki empatiaa koirieni puolesta esim. silloin kun ne päättävät syödä siilin päivälliseksi, mutta saavatkin kirsunsa täyteen piikkejä. :rolleyes:

Vielä empatiasta: Täällä eräät pitävät eläintenrääkkääjää automaattisesti psykopaattina ihmisenä, sarjamurhaajan ja raiskaajan prototyyppinä. :jahas: Ja sitten he omahyväisinä moraalista ylemmyyttä tuntien marssivat teitä pitkin (hc peta jäsenet eivät omista autoja) liiskaten miljoona muurahaista kenkiensä pohjiin.

Kuten on jo moneen kertaan sanottu, niitä eläimiä joita kaupasta lihana ostamme, ei ole kiduttamalla tapettu. Ne eivät ole olleet kenenkään lemmikkejä ja läheisiä. Tässä threadissa ei käsittääkseni keskustella siitä onko moraalitonta syödä teurastettua lihaa tai astua muurahaisen päälle, vaan julmasta teosta joka tehtiin ihmisen läheiselle. Sinä et sitä tunnu tajuavan.

Rinnastat koiran ja muurahaisen, se kertoo jo tarpeeksi ajatusmaailmastasi.

Edit. Noista koiraa koskevista saduistasi vielä. Koiraa ei voida pitää samanlaisena hyödykkeenä kuin sikaa, lammasta tai lehmää.

Net Virgin sanoi:
:offtopic: jos aiotte vielä viedä asiaa enemmän offtopikiksi, niin puhu edes asioista niiden oikeilla nimillä ja tarkenna tietosi koiran perimästä ja sukulaissuhteesta suteen :lol2:

Sinun mielestäsi koira ei ole mitään sukua sudelle? :jahas:

Selitäppäs sellainen outo ilmiö, että suden voi risteyttää koiran kanssa menestyksekkäästi. Entä ovatko latinankieliset nimet Canis Lupus ja Canis Familiaris (villikoira) puhdas yhteensattuma?

Jos mummolla ois munat, olisiko se vaari?

Bricktop sanoi:
Kuten on jo moneen kertaan sanottu, niitä eläimiä joita kaupasta lihana ostamme, ei ole kiduttamalla tapettu. Ne eivät ole olleet kenenkään lemmikkejä ja läheisiä. Tässä threadissa ei käsittääkseni keskustella siitä onko moraalitonta syödä teurastettua lihaa tai astua muurahaisen päälle, vaan julmasta teosta joka tehtiin ihmisen läheiselle. Sinä et sitä tunnu tajuavan.

Rinnastat koiran ja muurahaisen, se kertoo jo tarpeeksi ajatusmaailmastasi.

No nyt päästiin asian ytimeen: Et olekaan sitä mieltä että rääkkääjän teko oli väärin siksi, että koira joutui kärsimään, vaan siksi, että koiran omistaja joutui kärsimään? Voi omistajaparkaa kun hänen eläimensä tapettiin?

Mitäs vikaa muurahaisissa on?

Tomppa85 sanoi:
Sinun mielestäsi koira ei ole mitään sukua sudelle? :jahas:

Selitäppäs sellainen outo ilmiö, että suden voi risteyttää koiran kanssa menestyksekkäästi. Entä ovatko latinankieliset nimet Canis Lupus ja Canis Familiaris (villikoira) puhdas yhteensattuma?

Jos mummolla ois munat, olisiko se vaari?

Minun ei tarvinne selittää mitään... Aiheesta toki löytyy keskustelua muutenkin täältä pakkikselta ja toisekseen en aio jatkaa tätä offtopikkia enää yhtään tähän threadiin..

Lauri Perkele sanoi:
Tästä maasta löytyy myös ihmisiä jotka äänestävät kokoomusta, harrastavat yksityisautoilua helsingin keskustassa tai omistavat raytheonin osakkeita. Kuinka sekopäisiä ihmisiä naapurissasi voikaan asua?

Koko itku pienen koiran perään kertoo kyllä ainoastaan vääristyneestä luontosuhteesta (söpö söpö ei saa tappaa). Koko asia on ymmärrettävästi tärkeää yksilötasolla, mutta on se nyt vittu jos ei vieraan ihmisen maailmaan muka mitään kummallisempaa mahdu kuin rakin tappaminen. Kuoleman hetki on niin häivähtävän pieni osa siihen asti toivon mukaan täysipainoista koiranhommaa, että aika samantekevää.

Eli et edelleenkään tajua mistä tässä on kyse? Okei hyväksyn tämän asian ja ei siitä sen enempää. Jää vain ihmetyttämään mikä sitten on teko joka liikuttaa sinua? Elämä on vain niin paljon mielenkiintoisempaa jos välillä ottaa muitakin huomioon. Vai onko asia todellakin niin että...öööörh...vittu mä oon kova jätkä penkistä nousee ainakin miljuuna..heh kato tota kynäniskaa. Tuuninki huutaa ja pikkuritsat nostaa peukkua joskos pääsis kyytiin :thumbs:

Voi elämän kevät!!!

Jos mua jaksaa se tapettu koira liikkuttaa, niin se on sen koiran ittensä takia. Ei ole käynyt mielessäkään se omistaja. Mitä väliä. Koira siinä tapettiin. Tottakai mä ymmärrän, että omistaja on se joka jää suremaan, mutta jos mut tapetaan, niin ketään ei liikuta se, että mä kuolin vaan se, että omaiset joutuu suremaan??? WTF

Kyllä se elämä on tärkeämpi, kuin omistajan suru.

En tiedä tuliko jo edellä esille mutta nimenomaan toi erittäin vittumainen tekotapa, eli jätetty kurkku viillettynä kituun tuntikaupalla, pisti heti mun silmään sellaisena seikkana joka viittais koiran omistajalle tahallisesti aiheutettuun mielipahaan. Joskushan oli sellainen tapaus jossa poikaystävä vittumaisuuttaan kävi ex-tyttöystävänsä hauvelin hakeen tytön ollessa pois kotoaan ja vei piskin kaupan taakse ja veti jätepuristimesta läpi. Koira kun on laissa ainoastaan tavara niin sakkoa tuli nimellisesti omaisuuden vahingoittamisesta.

liiskaten miljoona muurahaista kenkiensä pohjiin.
Kiesus mitä jeesustelua.
Et olekaan sitä mieltä että rääkkääjän teko oli väärin
Juuri se rääkkäys tekee tästä asiasta ison. Toissijaisena tulee muut asiat. MINUN mielestä. Onko teuraskarjan tappaminen rääkkäystä? No ei. Miksi? Koska eläin ei kärsi teurastamolla.

Pertti 123 sanoi:
Voi elämän kevät!!!

Jos mua jaksaa se tapettu koira liikkuttaa, niin se on sen koiran ittensä takia. Ei ole käynyt mielessäkään se omistaja. Mitä väliä. Koira siinä tapettiin. Tottakai mä ymmärrän, että omistaja on se joka jää suremaan, mutta jos mut tapetaan, niin ketään ei liikuta se, että mä kuolin vaan se, että omaiset joutuu suremaan??? WTF

Kyllä se elämä on tärkeämpi, kuin omistajan suru.

aikasta surullista sinänsä.....

Pehvanssi sanoi:
Kiesus mitä jeesustelua.

Juuri se rääkkäys tekee tästä asiasta ison. Toissijaisena tulee muut asiat. MINUN mielestä. Onko teuraskarjan tappaminen rääkkäystä? No ei. Miksi? Koska eläin ei kärsi teurastamolla.

Ja jeesustelua ei ole itkeä yhden koiran perään, valittaa suureen ääneen ja tuomita sen tappaja kuolemaan, ja lähteä kotiin syömään porsasta ja lehmää? :jahas:

Vai eivät eläimet kärsi teurastamolla? On totta että siellä teurastusprosessin yksinkertaistamiseksi vältetään ylimääräistä tohelointia sen eläimen kanssa, mutta 10000 vuoteen ei teurastajia ole painaneet moraaliset tai eettiset seikat tuon asian kanssa. Vaan käytännön syyt.

Eihän tämä toki "oikeuta" tappamaan naapurin piskiä, mutta kukahan siinä loppujenlopuksi on tekopyhä, jos tämän jonninjoutavan vollotuksen kritisoijaa syytetään jeesustelusta? Enhän minä tässä tuon koiran perään ole itkemässä krokotiilinkyyneleitä.

Net Virgin sanoi:
Minun ei tarvinne selittää mitään... Aiheesta toki löytyy keskustelua muutenkin täältä pakkikselta ja toisekseen en aio jatkaa tätä offtopikkia enää yhtään tähän threadiin..

OT:nä, onko linkittää jotain matskua koiran ja suden epäsukulaisuudesta? Oon aina käsittänyt koiran olevan domestikoitu versio sudesta. Niin ja tosiaan koira ja susi ovat keskenään lisääntymiskelpoisia.

tokkopaisto sanoi:
OT:nä, onko linkittää jotain matskua koiran ja suden epäsukulaisuudesta? Oon aina käsittänyt koiran olevan domestikoitu versio sudesta. Niin ja tosiaan koira ja susi ovat keskenään lisääntymiskelpoisia.

Tuosta asiasta on varmaan kiistelty tutkijamaailmassa 200 vuotta ja näiden viisaidenkaan keskuudessa ei olla yhtämieltä tästä suden jälkeläisyydestä...

"koiraeläimiähän" 14 eri lajia.... Tästä aiheesta on aikaisempi varsin tyhjentävä postaus pakkiksellakin, muten sitä nyt löytänyt pikaisesti...

Koirien peritymistä on monesti perusteltu esim. sillä että sen käyttäytymismalli on suoraan sudelta... mikä ei tosin pidä paikkaansa.. näitä lauamkäyttäytymisen eri malleja on useatkin eri tahot tutkineet ja todenneet niiden olevan esim. arvohierarkialtaan ja monelta muulta merkittävältä osalta täysin erilaisia...

Aiheesta löytyy monta mielenkiintoista tutkimusta niin ulkomailta, kuin jokunen täältä kotisuomestakin...

Eli en ainakaan itse puhuisi koirasta ka "pedoista" ja niiden tavoista samassa asiayhteydessä, kun ei sille mitään täysin pitävää näyttöä ole pystytty esittämään... On ainoastaan olettamuksia jne....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom