Intervivos sanoi:Nyt mä ymmärrän miks jotkut suhtautuu noin tunteellisesti tähän asiaan. Meillä kotona oli monia elukoita, mut ei suhde niihin kuitenkaan ehkä ollut niin läheinen kuin omaan äitiin. Itseasissa aika vitun kaukana siitä. Jokaisella toki on oikeus mielipiteeseen. Saa koiria rakastaa vaikka enemmän kuin kaikkia läheisimpiä ihmisiä.
Siis enhän minä nyt omaa äitiäni olisi valmis uhraamaan koirani vuoksi, en todellakaan, mutta pointtini oli nyt se, että kun koiran kanssa viettää sellaiset 5 vuotta niin tulee siitä tärkeä osa elämää. Eli tuossa vaiheessa, jos joku riistäisi koiraltani hengen, niin... Enkä minä nyt ole mitenkään mielipidettänne vastaan, ymmärrän ne täysin, mutta itse en kykene kohtelemaan koiria esineinä. Mutta vaikka joku tuolla ulkona noin ajattelisikin niin ei se oikeuta riistämään koiran henkeä. Ajattelisi edes omistajia, jumalauta. Voisin sanoa, että ihminen alenee tuollaisen teon jälkeen minun silmissäni jollakin tavalla eläimen tasolle. Ymmärtäkää symppistä :piis: