Hippi-koiralta kurkku auki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Damned
  • Aloitettu Aloitettu
Snoopie sanoi:
Paksi, teurastamolla tuo asia hoidetaan oikein ja eläin kuolee heti.
Hippi taas on ryöminy tuntikausia kotiansa kohti kurkku auki ja lopetettu vasta seuraavana päivänä.

Näinhän se toki on, ja tiedän sen. Mutta yritin vaan esimerkin kautta tuoda samaa pointtia esille, jonka Intervivos tuossa ilmaisi. Huono esimerkki, myönnän.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ehkäpä Afrikan ym. kehitysmaiden ongelmat eivät tunnu yhtä koskettavilta, koska ne ovat kaukaisia asioita niin henkisesti kuin fyysisestikin; ne tapahtuvat toisella puolella maapalloa eikä niistä välttämättä uutisoida yhtä näyttävästi kuin omassa maassa tapahtuvista asioista. Olemme tottuneet Suomessa siihen, että normaalioloissa elämä on rauhallista ja turvallista, ja sitten kun jotain tällaista tapahtuu, ehkä hyvinkin lähellä omaa asuinpaikkaa, siihen reagoidaan voimakkaasti. Mediahan vaikuttaa paljon siihen, miten tarkkaa tietoa me saamme asioista ja miten siihen reagoimme. Tietenkään ketään ei voi/pitäisi vähätellä, asuinpaikasta riippumatta.

Onhan se helvetti, kun pitää viattomia kotieläimiä kiduttaa ja tappaa. Pistää tollanen kyllä todellakin vihaksi, mitähän mahdollisen tekijän päässä liikkuu?

Intervivos sanoi:
Yks possun kuolema mua ihmetyttää ja harmittaa. Pari viikkoa sit uutisoitiin kuolleesta villisiasta. Se oli kadonnut muistaakseni eläkeläisten kesähuvilan luota ja lyötynyt kuolleena jostain kaatopaikalta. Eläkeläisseuran puheenjohtajan lausuman (iltalehdessä tai iltasanomissa) mukaan eläkeläiset eivät ole syöneet possua tai muutoinkaan kajonneet possuun. Lehdessä uutisoitiin vielä, että possua peräaukko oli laajentunut. Mitä hittoa oli tapahtunut? Olisko mun syytä olla huolissani tän yhteiskunnan terveydentilasta?

Eikö yhtään vinkkejä löydy tekijöistä, yhtään silminnäkijää esim. eläkeläisiä? Mun mielestä tämä juttu pitäis selvittää ja toivon että tekijä saadaan kiinni. Lehdessä vielä uutisoitiin asian suunnilleen näin: "ELÄKELÄISET KIELTÄVÄT TAPPANEENSA POSSUA". Miksi eläkeläisiä edes epäiltiin tekoon; onko eläkeläiset menettäneet luottamuksen yhteiskunnassa niin vakavasti, että heitä ylipäätään on syytä epäillä syyllistyneen tällaiseen. Voidaanko me vielä luottaa eläkeläisiin? Ottaen huomioon possun laajentunut peräaukko, voidaanko me vielä luottaa eläkeläisten säädyllisyyteen, minä vaan kysyn?

Intervivos sanoi:
Eikö yhtään vinkkejä löydy tekijöistä, yhtään silminnäkijää esim. eläkeläisiä? Mun mielestä tämä juttu pitäis selvittää ja toivon että tekijä saadaan kiinni. Lehdessä vielä uutisoitiin asian suunnilleen näin: "ELÄKELÄISET KIELTÄVÄT TAPPANEENSA POSSUA". Miksi eläkeläisiä edes epäiltiin tekoon; onko eläkeläiset menettäneet luottamuksen yhteiskunnassa niin vakavasti, että heitä ylipäätään on syytä epäillä syyllistyneen tällaiseen. Voidaanko me vielä luottaa eläkeläisiin? Ottaen huomioon possun laajentunut peräaukko, voidaanko me vielä luottaa eläkeläisten säädyllisyyteen, minä vaan kysyn?

:D Et taida sinäkään olla ihan järjissäsi :kuvia:

Toivottavasti tekijä jää kiinni ja hänet ohjataan hoitoon. Mikä saa ihmisen voimaan niin huonosti? :(

Sairasta ja todella ikävää koiranomistajille, tulee itsellekin huono olo tämmösistä.. :(

On kuitenkin hyvä muistaa, että jossain päin maailmaa tapetaan ihmisiäkin, mut mitäpä siitä, kun se ei tapahdu Suomessa..

edit: sori, olen myöhässä, joku jo mainitsikin tästä..

voi vittu että tällaset jutut pistää vihaksi. jotain puolustus kyvytöntä eläintä ruveta rääkkäämään, meikä näkee aina punaista kun luen tällaisia. voi vittu ku rupes vituttaan oikein urakalla :curs:

Kyllä jos tuo sattuisi omalle koiralle niin kyllä se vihaksi pistäisi ja tulisi siinä muutamat kyyneleet vuodatettua. Älytöntä tuommonen touhu.

Luin tuon saman jutun Aamulehdestä muutama päivä sitten taisi olla perjantaina? Meinasin jo tehdä siitä topicin, mutta sitten ajattelin sen menevän "saunan taakse ketjuksi" ja päätyvän salkkareihin ja itselleni hommaisin elinikäiset banaanit(no ei nyt sentäs :) ). Kysyn vain minkälainen ihminen/sairas kusipää tekee tälläista? Jos tuon kohtalon oma koira kokisi en todellakaan vastaisi teoistani sen jälkeen.

Ei varmaan tarvitsekkaan perehtyä kenenkään lihankäsittelytapoihin, mutta väännän nyt sen pointin vielä rautalangasta. Lihajalostamoissa teurastetaan joka päivä satoja sorkkaeläimiä leikkaamalla niiltä kurkku auki, jotta tietyt uskonnolliset ryhmittymät saisivat ruokapöytään oppiensa mukaista puhdasta lihaa. Nämäkin eläimet kärsivät, mutta ketään se ei harmita, koska ne nyt vaan sattuvat olemaan lihakarjaa. Atrialla ei siis ole suoranaisesti mitään tekemistä tämän asian kanssa, otin sen vaan esimerkiksi lihajalostamosta, jossa olen nähnyt näin toimittavan (ilmeisen huonoksi sellaiseksi)

Ei, nyt sä alat liiotteleen ton "Mitä sitten vaikka dogi tapettiin. Kyllähän teurastamoissa tapetaan myös" jutun kanssa. Siis ei niille kantturoille lyödä moraa kurkkuun ja lähdetä kaffelle lukeen lehteä. Niitä ammutaan naula- tai sähköpyssyllä päähän josta ne menettää tajunnan heti. Sitten ne veret valutetaan.
Be my guest, saa niitä threadeja avata myös Afrikkalaisille. Jutellaan siellä niistä sitten lisää, kun ne liittyvät tähän asiaan yhtäpaljon kuin Atrian juutalaiset teurastajat.
Kyllä se vaan niin on että ihminen on paska. Ei siitä mihinkään pääse.

Olettekos ajatelleet sitä, että ehkä tappaja luuli tappaneensa koiran, mutta se jäikin vahingossa henkiin. Ehkä tappaja nyt itkee kotona, kun koira joutui kärsimään, tappaja ehkä vain tahtoi sairaassa mielessään päästää koiran paremmille leikkimaille koska sen senhetkiset isännät pitivät sitä huonosti.

Kuka tietää oikeesti taustoista? Lehtiä en usko yhtään. Ja kaikkien netti-lynkkaajien mielipiteetkin on niin sidottuja mielikuviin, jos tappaja paljastuisi 30-vuotiaaksi naapuriksi tai 70-vuotiaaksi seniiliksi ohikulkijaksi, niin mitäs sit? sadisti kuin sadisti, saunan taakse por favor?

Ja kaiken lisäksi, useat koirat eivät ole puolustuskyvyttömiä, nehän ovat tappaneet lukuisia suomalaisiakin. Joku aika sitten nuoren pariskunnan koira tappoi oman emäntänsä, perheen vaimon. Koittakaa nyt katsoa asiaa useammasta näkökulmasta. Tää on kuitenkin KESKUSTELUpalsta, ei päivittelypalsta. Olisiko teko jotenkin oikeutetumpi, jos tapettu koira olisi joku naapurustokauhu, joka olisi tappanut jo kaksi kissaa mutta jota ei vain lain voimalla saatu lopetettua omistajan vastustuksen takia?

Edit: Kappaletta 2 muokattu hieman, se ehkä ohjasi ihmisten ajatukset väärille raiteille.

Olettekos ajatelleet sitä, että ehkä tappaja luuli tappaneensa koiran, mutta se jäikin vahingossa henkiin. Ehkä tappaja nyt itkee kotona, kun koira joutui kärsimään, tappaja ehkä vain tahtoi sairaassa mielessään päästää koiran paremmille leikkimaille koska sen senhetkiset isännät pitivät sitä huonosti.
Hmm erikoisesti ajateltu. Jos jollain on kykyä/ halua tappaa koira ilman tarpeeksi järeää asetta, ilman omantunnon tuskia niin miksi tämä rupeaisi pillittämään koiran perään myöhemminkään? Siis jos ajat jäneksen tai muun eläimen päältä ja vieläpä käyt katsomassa jäikö tämä kitumaan, niin et kai sä mee sitä kuulakärkikynällä sitten tökkimään kuoleman hoputtamiseksi. Tarkoitan siis sitä, että saa sen nirrin irti ilman kiduttamista.
Ja kaiken lisäksi, useat koirat eivät ole puolustuskyvyttömiä, nehän ovat tappaneet lukuisia suomalaisiakin. Joku aika sitten nuoren pariskunnan koira tappoi oman emäntänsä, perheen vaimon.
OT:Onko sillä kansalaisuudella paljonkin väliä?:OT
Tääkin on kaks piippunen juttu. Jos koira on kunnolla koulutettu ei se tee pahaa kenellekkään vaikka sitä satutettaisiin, eli silloinhan se koira on puolustuskyvytön. Toisaalta taas kun koira on jollakin joka ei osaa käsitellä, tai kouluttaa sitä oikealla tavalla niin sitten tulee juuri näitä iltalehtien lööppitapauksia. Todellakin lehtiä kannattaa lukea pienellä varauksella. Myös koirahyökkäys tapauksissa.
Tälleen se on sitten kiva saada jollekkin tietylle rodulle kunnon ennakkoluulot päälle kun lööppilehtien kansiin tungetaan kuvaa useimmiten Bullmastiffeista, Rotikoista, tai Amstaffeista. Näissä kohdissa vois kyllä kasvattajatkin miettiä kannattaako pentua myydä muualle kuin osaavaan kotiin.

Edit.
Niin ja vielä sen verran, että ajatelkaapas ( siis ne joiden mielestä teko oli vähäpätöinen/ oikeutettu tms.) näin päin että pyysikö tämä sekopää koiraa odottelemaan siinä mettän reunassa: "Odotappas tässä, minä hakaisen moran kämpiltä. Tulen kohta takaisin." Toisin sanoen tekijällä oli puukko mukana jo valmiiksi. Mistäs sitä tietää jos se olis lahdannu jonku vastaantulijan sinne pöpelikköön. Noin, toisinajattelijatkin saivat hyvän mielen, kun ihmishenki säästyi. :)

Mixu sanoi:

Veikkaanpa et kyseinen henkilö ei itke missään koiran kohtaloa!
Ja JOS tappamisen syy olisi ollut koiran ns. kärsimysten lopettaminen ja päästäminen pois huonosta kodista olis henkilö todellakin pitänyt huolen että koira kuolee kivuttomasti ja nopeaa!!

Ihan yhtä säälittävä tapaus on tämä henkilö kuin monet raiskaajat , vanhustenpotkijat , vaimonhakkaajat jne. jne. Eihän nyt jumalauta kukaan voi alkaa missään nimessä puolustelemaan tuota henkilöä tai tekoa olkoon taustat sitten minkälaisia tahansa jutulle!!!?
Jos joku ei ole tekijän henkeä uhannut tämän aikaansaamiseksi ei tästä pallosta löydy järkevää selitystä tuolle!

Pehvanssi sanoi:
Jos koira on kunnolla koulutettu ei se tee pahaa kenellekkään vaikka sitä satutettaisiin, eli silloinhan se koira on puolustuskyvytön.

Tuo ei taida välttämättä pitää paikkaansa. Täysin suhteellista. Pieni piski ei taida kokonsa puolesta pystyä mihinkään, ja toisena ääripäänä suurikokoinen luontainen vartija luultavasti nurkkaan ajettuna ei ole puolustuskyvytön. Loput on tältä väliltä. Ne joko käy kimppuun tai sitten ei, riippuen paljon muustakin kuin koulutuksesta.

Damned sanoi:
"1,5-vuotias sekarotuinen pikkuneiti Hippi koki julman lopun viime yönä...

Paikalla on myös risti, kynttilä ja kukkia Hipin muistoksi.

Huomenna lähialueen kauppoihin tulee tiedotteita asiasta ja Aamulehteen ilmeisesti ensi viikolla Hipin tarina."

Muakin rupes itkettään kun luin tuon tekstin. Ihan toisesta syystä tosin kuin monilla muilla täällä. Ikäväähän tuo toki on, mutta helvetti...nyt ei ole murhattu perheen tytärtä vaan koira! Eikä ole ilmeisesti edes mikään metsästäjän/poliisin työkoira vaan joku perheen lellikki halinalle.

Marauder sanoi:
Raukkamainen ja sairas teko, eipähän tuosta voi muuta sanoa. Koira on monille omistajille, etenkin lapsille, kuin perheenjäsen, jopa rakkainta mitä omistaa voi. Siksi ei voi sanoa kyseessä olevan "vain" koira (viittaan tällä ristin ja muistokynttilän ihmettelyyn).

Tällaisissa tapauksissa nousee helposti ensimmäisenä mieleen potut pottuina -rangaistus, eli antaa tekijän maistaa omaa lääkettään ja tuntea miltä uhrista on tuntunut. Nykyajan sairasta menoa seuratessa tämä metodi tulee mieleen jopa yllättävän usein. Mitähän tässäkin tekijä tuumailisi, jos joku tyyppi ottaisi kiinni ja kiiltävä mora alkaisi vilahdella kurkun tienoilla...

Miten kukaan teistä pystyy katsomaan Avaraa Luontoa ilman että annatte kuolemantuomiota leijonalle tai krokotiilille, joka söi elävältä lutuisen Bambin? Ai niin ettehän te katsokaan... Ongelma nykyihmisillä on se, ettei ole minkäänlaista kontaktia luontoon. Kuvitellaan että pupuset juoksentelevat onnellisena nurtsilla ja karhut syövät mukavan kliinisesti pari lohta joesta. NOT!

Tiesittekö että erittäin älykkäänä pidetyn miekkavalaan tapana on leikkiä ateriallaan eli hylkeellä? Ja antaapa vielä poikasensakin harjoitella tappamista, yhä pitkittäen tuota "raakaa" ja "makaaberia" tapahtumaa, jossa sätkivä ja kirkuva hylje lentää yli 10 metriä ilmaan miekkavalaan kuonon töytäisystä. Eipä siinä miekkavalas paljoa mieti myöskään sitä, miltä suuresta hetulavalaasta tuntuu, kun sen kylkeä nakertaa kymmenen miekkavalasta...

Just. Eletään jossain kerrostalossa ja paijataan ja silitetään lemmikkiä. Unohdetaan tyystin ettei luonnossa eläimet syö kaapista Shebaa. Ne syövät toisiaan ja kiduttavat uhrejaan huvin vuoksi. Ne harrastavat yleisesti jopa kannibalismia. Ne ottavat kalorit sieltä mistä pystyvät, koska kilpailu on kovaa. Urbaani elämä ja kissanruokamainokset ovat pehmentäneet ihmisten päät tässä asiassa. On menetetty perspektiivi täysin siinä vaiheessa kun jaetaan kuolemantuomiota eläintenrääkkääjille.

Minä sanon: Lainmukainen rangaistus teon suorittajalle. Hänen tekonsa oli epäilemättä inhottava ja ennenkaikkea turha. Mutta rajansa kaikella!

Kotoa muuten löytyy 2 koiraa, ja oikein söpöjä ovatkin. Koiria on aiemminkin ollut. Tykkään niitä rapsutella ja välillä leikkiä niiden kanssa. En kuitenkaan murehtisi 10 minuuttia enempää jos ne sattuisivat kuolemaan. Eivät nekään murehtisi minun poismenoani. Saattaisivat jopa kaluta mätänevää ruumistani mikäli tilaisuuden saisivat mokomat...

Tomppa85 sanoi:
Muakin rupes itkettään kun luin tuon tekstin. Ihan toisesta syystä tosin kuin monilla muilla täällä. Ikäväähän tuo toki on, mutta helvetti...nyt ei ole murhattu perheen tytärtä vaan koira! Eikä ole ilmeisesti edes mikään metsästäjän/poliisin työkoira vaan joku perheen lellikki halinalle. ...

Anna mun arvata, olet maalta tai harrastat metsästystä. Heillä näkee juuri tuollaista ajattelua, valitettavasti. Melko kylmää tekstiä jos omat koirat eivät kuollessaan jaksaisi surettaa kuin 10min. Koiraa tai mitään muutakaan lemmikkiä en nosta sen tärkeämmäksi, oli se sitten poliisin tai mummon omistuksessa, en näe mitään perustetta. Avara Luonto ei liity sinänsä tähän tapaukseen koska se käsittääkseni kertoo villistä luonnosta, eläinten välisistä oloista. Toisin kuin monelta eläimeltä, ihmiseltä pitäisi löytyä kyky empatiaan.

Pehvanssi sanoi:
Ei, nyt sä alat liiotteleen ton "Mitä sitten vaikka dogi tapettiin. Kyllähän teurastamoissa tapetaan myös" jutun kanssa. Siis ei niille kantturoille lyödä moraa kurkkuun ja lähdetä kaffelle lukeen lehteä. Niitä ammutaan naula- tai sähköpyssyllä päähän josta ne menettää tajunnan heti. Sitten ne veret valutetaan.

En enää jaksaisi toistaa tätä samaa asiaa ties kuinka monetta kertaa. Lukisit ajatuksen kanssa vaikka laittamani linkin finfoodin sivuille. Niille kantturoille nimenomaan lyödään mora kurkkuun ja lähdetään kaffeelle.

Finfood sanoi:
Nauta- ja siipikarja on teurastettava katkaisemalla kurkku siten, että eläin kuolee heti ja mahdollisimman paljon sen verestä vuotaa kuiviin.

Voidaan sitten miettiä kuoleeko eläin heti kun kurkku katkaistaan. Ilmeisesti Hippi ei ainakaan kuollut.

Edit: Tämä käytäntö siis juutalaisille teurastettavan lihan kanssa.

Tomppa85 sanoi:
Urbaani elämä ja kissanruokamainokset ovat pehmentäneet ihmisten päät tässä asiassa. On menetetty perspektiivi täysin siinä vaiheessa kun jaetaan kuolemantuomiota eläintenrääkkääjille.

Minä sanon: Lainmukainen rangaistus teon suorittajalle. Hänen tekonsa oli epäilemättä inhottava ja ennenkaikkea turha. Mutta rajansa kaikella!

Kotoa muuten löytyy 2 koiraa, ja oikein söpöjä ovatkin. Koiria on aiemminkin ollut.

Ongelma on mun mielestä siinä, että koira ei ole mikään satunnainen luonnon villieläin, vaan esim. meidän koira kuuluu mun laumaan. Mun tehtävä on puolustaa oman laumani jäseniä ja mun oikeustajuun kuuluu se, että jos joku tekee tahallaan pahaa mun lauman jäsentä kohtaan, mun kuuluu huolehtia siitä, että tekijää rangaistaan. Taustalla on ajatus siitä, että eliminoimalla uhkatekijät mä pystyn suojelemaan laumaa. Näin siis primitiivisesti ajateltuna.

Eli mun mielestä emme ole mitenkään ajatuneet pois luonnollisesta järjestyksestä, jos koiran tappajalle jaetaan kuolemantuomioita. Entisaikaan koiran käyttöarvo on metsästyksen myötä ollut vielä nykyistä suurempi ja hyvän metsästyskoiran menettäminen on saattanut merkitä tuntuvaa lovea yhteisön proteiinin saantiin. Nykyisin ehkä suhtaudumme enemmän tunteella, mutta taustalla on mun mielestä lauman suojeleminen. En mä hirveästi itke tapetun suden perään, vaikka se ei puhtaasti fyysisessä mielessä eroa koirasta juuri yhtään. Koira vaan elää ihmisten kanssa, on osa ihmisten yhteisöä ja siksi nauttii emotionaalista suojelua.

Tomppa85 sanoi:
Kotoa muuten löytyy 2 koiraa, ja oikein söpöjä ovatkin. Koiria on aiemminkin ollut. Tykkään niitä rapsutella ja välillä leikkiä niiden kanssa. En kuitenkaan murehtisi 10 minuuttia enempää jos ne sattuisivat kuolemaan. Eivät nekään murehtisi minun poismenoani. Saattaisivat jopa kaluta mätänevää ruumistani mikäli tilaisuuden saisivat mokomat...

Just.. en usko tuohon 10 minuuttiin ja kyllä... koiratkin osaavat ikävöidä...

Ja ihan vaan vinkiksi... itsekkin metsästän ja kalastan ja tunnen luonnon julmuuden ja kyllä... olen myös maalta kotoisin, mutta ihmeellistä kyllä kykenen tuntemaan :eek:

Ja toisekseen tämän threadin anti on mennyt taas ihan vituilleen, kun väitellään vaan tuosta ainaisesta asiasta... saapiko jotkut tuntea surua tahi iloa tahi joitain muita tunteita täällä kovien jätkien maailmassa.

Näinhän on käynyt kaikkien tällaisten threadien kanssa kautta aikojen. Olipa sitten kyseessä muurahaisen kuolema tahi estoniaturma tahi miljoonan yön timon kuolema jossain, niin aina näihin threadeihin tulee nämä helvetin "kovat" jätkät dissaamaan...

:lol2: olipa avautuminen

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom