Hikoilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mavaan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mulla kädet on miltei koko ajan hikisiä jostain syystä. Ja treeneissä vielä pahemmin. Esim. leuanvedossa tanko luisuu kädestä kun tekee pitempiä treenejä.

Tupakoitko? Mulla oli tupakoidessa kämmenet aina kylmät nihkeät/hikiset tai satunnaisesti kuumat ja hikiset. Enimmäkseen kylmät ja nihkeät. Nyt kun olen ollut 6 viikkoa ilman tupakkaa, ääreisverenkierto on parantunut paljon, ei ole ollut kertaakaan kylmiä ja hikisiä handuja. En tiedä johtuiko se oikeasti tupakasta, mutta siltä kyllä itsestä tuntuu.

Oon aina luullut, että olen ainut joka hikoilee ihan käsittämättömän paljon. Töissä vanhat papat aina luulee, että on hirveä krapula ku hiki virtaa sen 5minuutin jälkeen ja paita sekä naama hiestä märkänä.

Nämä jotka olivat lääkäriltä kysyneet asiasta ja olivat verikokeissa olleet, niin oliko löytynyt esim kilpirauhasesta jotain poikkeavaa?

Tekis mieli käydä itsekkin lääkärin tutkittavana ja toivoa, että löytyis jotain jolla sais hikoilua vähennettyä.

Ite oon kanssa kova hikoilemaan. Varsinki näin kesällä jos jotain tekee niin paita on ihan läpimärkä puolessa tunnissa. Lääkäriltä joku aika sitten tuosta kysyin, epäili kilpirauhasen yli?-aktiivisuutta, mut verikoe oli ihan normaali. Juon ehkä pari kuppia kahvia päivässä, alkoholia harvoin, muutenki liikun paljon jne. mut kai se sit on vaan geeneissä tääkin "ominaisuus".

Meikä on kans yksi näistä superhikoajista.
Aikaisemmin kun en liikoja urheillut ei tullut hiki kovinkaan hyvin pintaan,ensimmäisillä salikerroilla ja lenkeillä tuli lähinnä voimakasta kasvojen punoitusta ja nihkeä kylmä hiki.
Nykyään -13kg hoikempana ja päivittäin pyöräilevänä ja liikkuvana tulee hiki melkein välittömästi,olo ei kuitenkaan ole missään vaiheessa tukala taikka kuuma.Päinvastoin.
Kotona kahvakuulaa&punnerruksia tehdessä saa lattian mopata jälkeenpäin,semmonen lammikko siitä tulee.

Ite oon kans huomannu ihan selvästi lisääntyneen hikoilun salilla varsinkin. En tiedä johtuuko lämpimistä ilmoista vai mitä mutta ei salilla ainakaan mun mielest sen kuumempi oo ku aikasemminkaan ja silti hiki virtaa jo ekojen sarjojen jälkeen. Pitää alkaa pitää jotain käsipyyhettä messissä eihän siellä muuten kohta kehtaa olla:)

Itekki huomannu et salilla hikoiluttaa ihan perkeleesti. Toisaalta sit futista pelatessa tai hölkkälenkillä en saa muuta ku hyvällä tuurilla nihkeen tunteen selkään...veikkaisin et liittyy jotenki ainaski itellä nestetasapainoon (salilla tulee hörpittyä koko ajan vettä joten tasapaino ok, lenkillä/kentällä juomaan ei kerkee kovinkaa useesti joten kroppa kuivahtaa suht nopeesti). Tiedä sitten mistä oikeesti johtuu, mut tuollane mututuntuma :)

Kyllä salilla parin kovan kyykkysarjan jälkeen, sen verran hiki valuu, että tippoja tippuu joka paikasta ihan taukoamatta tai jos, puristaa tota paidan helmaa niin hikee valuu ihan vanana. Eipä toi hikoilu nyt ole itseä haitannu tai hävettänny. Tuo oma sali missä käyn on sellanen halpis kunnan järkkäämä niin ei siellä tarvi paljon hävetä. Tosin kaupungilla toi hikoilu on kiusallista.

Itekki huomannu et salilla hikoiluttaa ihan perkeleesti. Toisaalta sit futista pelatessa tai hölkkälenkillä en saa muuta ku hyvällä tuurilla nihkeen tunteen selkään...veikkaisin et liittyy jotenki ainaski itellä nestetasapainoon (salilla tulee hörpittyä koko ajan vettä joten tasapaino ok, lenkillä/kentällä juomaan ei kerkee kovinkaa useesti joten kroppa kuivahtaa suht nopeesti). Tiedä sitten mistä oikeesti johtuu, mut tuollane mututuntuma :)
Juurikin tästä taitaa suurimmalla osalla olla kyse. Ainakin itse huomaan heti jos olen esim tunnin juomatta juurikaan ja urheilen niin aivan hiessä. Ja vaikket urheilisikaan niin eiköhän juomalla vähene hikoilu. Urheillessa taitaa olla sopiva määrä juoda joku 1L/2h Mutta jos esim ulkona aurinkon paisteessa, tai tilassa jossa ilmanvaihto on heikkoa niin saattaa mennä litraan tunnissa tuo tarve. Ja töissä yms. jos meinaa hikeä pukkaamaan niin kannattaa kokeilla juoda lisää ja siis vettä tietenkin. Eipä taida paljon kahvit, limsat, oluet tai energiajuomat auttaa. Vettä se vajaa 1l kahdessa tunnissa niin pitäisi hikoilun vähentyä.

Itsellänikin hikoilu alkoi vasta kun aloitin salilla käymisen, nyt on missävaan ja mitätahansa tehdessä kainalot märät, ja otsa. Ehkä tällä tieni-iän hormonipörräyksellä on myöskin vaikutusta asiaan, mutta tuli tossa kavereiden kanssa mietittyä että salilla käynti>kovempi kunto>nopeampi aineenvahdunta>enemmän hikoilua?

Huonoja uutisia! Absolut Torrin valmistaminen on lopetettu! Apteekissa kuulemma näin sanottiin ja yhdestä verkkokaupasta on ainakin loppu. Tilatkaa nopeesti tai menkää kivijalka-apoteekkiin ennen kuin loppuu tyystin!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Stressi pistää täällä kainalot, kämmenet ja jalkapohjat hikoilemaan. Nyt on sellainen kohtuu stressaava tilanne elämässä, ja kyllä sen huomaa nihkeänä olona. Vituttaa toki.

Käyttäkää absolut torria ja keinokuitu kledjuja jotka hengittää. Tänäänkin oli yks haisuli salilla joka haisi toiselle puolelle salia. :hyvä:

Itsellänikin hikoilu alkoi vasta kun aloitin salilla käymisen, nyt on missävaan ja mitätahansa tehdessä kainalot märät, ja otsa. Ehkä tällä tieni-iän hormonipörräyksellä on myöskin vaikutusta asiaan, mutta tuli tossa kavereiden kanssa mietittyä että salilla käynti>kovempi kunto>nopeampi aineenvahdunta>enemmän hikoilua?

+ Reilusti enemmän ruokaa ja suurempi elopaino

Ennen tuli salilla ja varsinkin futiskentällä hikoiltua kuin pieni sika. Mutta nyt viime aikoina en ole hikoillut juuri yhtään. Eilen oli futispeli, juoksin kentällä sen 90 min mutta pelin jälkeen paita oli täysin kuiva, en siis ollut hikoillut juuri yhtään.

Mistä tuommoinen voi johtua? Olen ollut nyt reilun kuukauden dietillä, hiilareita en ole syönnyt juuri yhtään. Suolaa ja muita mausteita olen käyttänyt todella reilusti. Vettä tulee juotua todella paljon päivittäin.

Noh ennen hikoilin vain selästä ja kainaloista, mutta perkele kun on tuo otsakin alkanut hikoilemaan... kilometrin matka koululle ja etuhiukset ja selkä märkänä :(

Ja 2kk sitten päätin toisen isotretinoin kuurini, liekkö tällä osuutta entisestään lisääntyneeseen hikoilemiseen?

Miullakin on alkanut viimoisen parin vuoden aikana hirvee hikoaminen. Muuten ei paljon haittaa hikoilu, koulussa välillä on vittumaista, kun kainalot ovat aina märkinä.

Mulla hikoilee kans ihan kaikki paikat, pohkeista lähtien. Ja oon geenien ansiosta yleensä se eka, jolla on helmet ottassa... :D Noh, ainakin kuonat liikkuu tai jotain :)

Tästä tulikin mieleen, että onko hikoilusta jotain hyötyä? :O

Tämä kuulunee tähän ketjuun joten:

Onko hikoilun määrä jotenkin suoraan verrannollinen syödyn ruuan määrään? Kävin tänään treenaamassa, ja vaikka yleensä hikeä puskee ihan kunnolla, niin tänään ei läheskään samalla tavalla. Muuten olo on ollut suht normaali, mutta pirun kova nälkä meinaa myös olla. Nestettä tullut juotua normaalisti kuitenkin. Tässä mennyt eilinen+tämä päivä vahingossa normaalia suuremmalla kalorivajeella, johtuneeko siitä? Onko muut huomanneet vastaavaa?

Mielestäni kyllä, moni joka on syöny yhen päivän aikana helvetisti on sanonu että hikoilu on ollu erittäin runsasta. Ilmeisesti kun sitä energiaa jää keholla "ylimääräiseksi" niin se muuttuu lämmöksi ja kehon jäähdytysjärjestelmä hurahtaa käyntiin eli hieneritys voimistuu, ja kun sitä ylimääräistä energiaa ei ole (kalorivaje) niin sillon hikoilu ei ole niin runsasta koska kehon ei tarvitse viiletä (?). Näin ainakin omalla mutulla menisi :D Viisaammat korjatkoon

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom