Hikoilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mavaan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiedä suoraan verrannollinen mutta kyllähän se ruoka siel vatsalaukussa painaa ja sen polttaminen kuumentaa kroppaa / kiihdyttää aineenvaihduntaa > hikoiluttaa.... Itse hikoilu kysymykseen niin tahtoopi välistä hikoiluttaa iha urakalla tälläistä 120kiloista möhköfanttia,hieman kevyempänä kympin rasvois huomannut hikoilun huomattavasti vähempää jolloin kyl syöminenkin on paljon pienempää ja olo kevyempi.

Haha :D Yleensä tosiaan hikoiluttaa (ensimmäisenä selästä) aina kun vähänkään kävelee, mutta tänään tosiaan tuo hikoamattomuus pisti ihmetyttämään.

Mä en treeneissä saa oikein hikeä pintaan millään, ellen sitten yritä rehkiä liikkeitä ilman taukoja. Tietokoneella istuessa, noh, jostakin syystä etenkin kainalot ovat aina aivan märkänä. :D

Tiedän yhden jätkän joka hikoilee kokoaika. Vaikka kävelisi talvellakin kauppaan, niin ihan märkä naamasta. Luulisin, että tämä on joku sairaus. tiedä häntä

Itsellänikin nuo kainalot kyllä hikoilevat ihan törkeästi. Ei tunnu mitkään aineet vaikuttavan :/

e: Hikitauti nimellähän toi kulkee

Jonkun aikaa siitä ku tänne joku kirjotellut, mut ehkäpä joku löytää munkin kysymyksen. Oon suorastaan kateellinen teille ku hikoilette, mulla nyt vähäsen kädet, kainalot ja viimeaikoina selkä alkanu hikoilla treenatessa, mutta se on niin minimaalista ku olla ja vaan saattaa. Muutun vaan punaseksi possuksi ja tuntuu että "ihoni tukehtuu" kun hiki ei vaan pääse ulos. Kuumaku saatana mutta ei.. Ihan hirveetä, joskus jopa alkaa pyörryttämään.. Äitini kans samallainen, tie sitten onko perinnöllistä vai paraneeko kunnon noustessa..? Toivottavasti ainakin, nimittäin tulee tuo treenaaminen tuskaseksi.. Ennen häpesin punaisuuttani, mutta nyt osaan joten kuten elää sen kanssa.. Kylmät vedet kasvoille ei auta, menee ihan vaan ajallaan ohi.. Tietäisikö joku asiasta enemmän?

Jonkun aikaa siitä ku tänne joku kirjotellut, mut ehkäpä joku löytää munkin kysymyksen. Oon suorastaan kateellinen teille ku hikoilette, mulla nyt vähäsen kädet, kainalot ja viimeaikoina selkä alkanu hikoilla treenatessa, mutta se on niin minimaalista ku olla ja vaan saattaa. Muutun vaan punaseksi possuksi ja tuntuu että "ihoni tukehtuu" kun hiki ei vaan pääse ulos. Kuumaku saatana mutta ei.. Ihan hirveetä, joskus jopa alkaa pyörryttämään.. Äitini kans samallainen, tie sitten onko perinnöllistä vai paraneeko kunnon noustessa..? Toivottavasti ainakin, nimittäin tulee tuo treenaaminen tuskaseksi.. Ennen häpesin punaisuuttani, mutta nyt osaan joten kuten elää sen kanssa.. Kylmät vedet kasvoille ei auta, menee ihan vaan ajallaan ohi.. Tietäisikö joku asiasta enemmän?

Enpä varsinaisesti osaa sanoa syytä, mutta muistatko juoda paljon vettä ja syödä suolaa? :)

Juu vettä tulee juotua treenipäivinä 2-3 litraa ja lepopäivinä 1-2 litraa + muut nesteet.. Kahviakin vedän joskus jopa 8 kupillista :O mutta ei mitään.. Suolaakin tulee käytettyä aika huolella sen jälkeen kun heitin kaikki aromivahventeet sisältävät maustepurkit menemään maustekaapistani.. Pieni puna poskilla on tietysti tervettä, mutta mulla on sellanen olo, että iho ois peitetty elmukelmulla, varsinki kasvot.. Punottaa ja kuumottaa niin saakelisti..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuo kahvihan kuivattaa kroppaa myös. Ootko aina juonut noin paljon? Ja tietty syötkö tarpeeksi? Itellä ei ainakaan meinaa hiki irrota kunnolla jos on ollut pitkään miinuksilla.

Tuo kahvihan kuivattaa kroppaa myös. Ootko aina juonut noin paljon? Ja tietty syötkö tarpeeksi? Itellä ei ainakaan meinaa hiki irrota kunnolla jos on ollut pitkään miinuksilla.

Nii ota sitten selvää tuosta kahvista ku välillä sanotaan et se on diureetti ja välillä se ei ole :O Kahvin kulutus vaihtelee siitä 4 kupista 8 kuppiin päivästä riippuen mihin aikaan ole herännyt ja kauanko nukkunut + kuinka paljon koitan lukea pääsykokeisiin (kahvista saa siihen mukavaa boostia).. En oo aina ihan tuota 8 kuppia juonut, mutta on tuo tupakka (=tylsyys) korvaantunut osittain kahvilla.. Pitäisi kyllä rajottaa se tuohon 4 kuppiin, onneksi oon sentään saanu pidettyy kiinni siitä etten juo sitä klo 18.00 jälkeen ettei mene yöunet.. Niin no tällä hetkellä on kyllä dieetti menossa, mutta eipä se oo aina päällä ja tää vaiva ollu jo useita vuosia.. Uintiajoista en valitettavasti muista, että millanen hikoilutaso sillon oli, mutta en muista ainakaan tuota tuskaista oloa, että olen miettinyt josksos ois vaan huonosta kunnosta ja laiskasta aineenvaihdunnasta kiinni..??

Voisin muuten kyllä pärjätä tuon "tukkoisuuden" kanssa, mutta varsinkin jonkun 60 minuutin spinnitunnin jälkeen tuntuu, että pää on ku painekattila, jos sitä vähän raottaisi (=hikoilis) niin varmana helpottais.. En tiedä kans tuosta itsesyntyisestä hikoilun vähyydestä, jos ois semmone kyseessä.. Mietityttää kanssa toi kilpirauhanen, sillä joskus murrosiän alkutaipalella mulle määrättiin tyroksiinia, koska oli lievä kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta se meni jotenkin mystisesti ohi ja lääkitys lopetettiin o.O Myöhemmin olen miettinyt sen johtuneen jodin puutoksesta, ja kun ruokaan alettiin lisätä suolaa, niin meni ohi, mutta se ei nyt selittäisi ainakaan nykyisen suolamäärän perusteella tätä vaivaa.. Ota ja tiedä, ehkä voin asiaa sitten selvitellä tarkemmin kun sinne lääketieteeliseen sisään pääsen.. Toistaiseksi oon tyytynyt teoriaan huonosta aerobisesta kunnosta ja laiskasta aineenvaihdunnasta.. :confused:

Morjens kaikille!
Oli ihan pakko rekisteröityä ihan tämän säikeen takia kun tuntuu että tämä on netin monipuolisin hikoiluketju :D
Eli mulla ei ole mitään kuntoilutaustaa tai muutenkaan liikunnallinen, mutta olin iloinen että löysin tämän säikeen ja huomaan että myös kovakuntoisillakin saattaa olla ongelmia hikoilun kanssa.

Eli mä oon aina hikoillu paljon. Tai ei paljon vaan aivan helvetisti. Ja viime vuosina on menny yhä pahemmaksi. Asiaa ei toki auta että ei harrasta liikuntaa ja ylipainoakin on hiukan. Tää on niin kaksipiippuinen asia. Toisaalta olis kiva rupee käymään fillarilla joka paikassa ni kunto ainakin kasvais hiukan eikä aina käyttäis moottoria alla. Mutta eihän siitä mitään tuu. Jos töihinkin menee ni ei ole kiva istua kokopäivää hiestä märkänä olevissa vaatteissa. Eikä auta vaikka on duunivaatteet erikseen, jälkihiki kastelee ni kuitenkin. Eikä asiaa auta yhtään se että duunissa ei ole suihkua.

Aikoinaan hikoiluni oli eritoten kainaloiden ongelma. Vaikka mikä ilma olis ollu ni kyljet oli aina märkinä housuihin asti. Oikein norona valui. Siihen aikaan kun vielä ajoin fillarilla duuniin, ni ensimmäisenä sai aina laittaa t-paidan alle molempiin kainaloihin semmoset parin sentin niput paperipyyhkeitä teipillä kiinni. Tunnin parin päästä paperit oli aivan litimärkiä. Ja hikoilu jatku. Tätä jatku vuosikausia, mutta sitten löysin klassisen Absolut Torrin. Tökkäsin sitä molempiin kainaloihin, ja seuraavat kaksi päivää kainalot oli aivan helvetin kipeet. Ja ensimmäinen yö oli yhtä tuskaa kun kirveli niin paljon. Ongelma oli siinä, että AT pitää laittaa kuiviin kainaloihin, mutta sellaista hetkeä ei ollutkaan että kainalot olis ollu kuivat. Oli yrittäny mitä vaan, ni hetken päästä kainalot oli taas märät. Niimpä AT eka käyttö oli todellinen painajainen. Auttoiko se? KYLLÄ! Kainalohikoilu loppui kuin seinään, eikä sittemmin enää kirveltänyt AT laittokaan. Ah ihanuutta kuivien kainaloiden kanssa!

Loppu hyvin kaikki hyvin? Ei sinnepäinkään. Kainalohikoilu loppui, mutta nyt alkoi pää vuotaa niin ettei mitään rajaa. Ja selkä ja nivuset. Ja nyt tuo pään hikoilu on jotain sanoinkuvailematonta! Normaalissa olossa (koneella, sohvalla jne..) ei mitään onglemaa. Mutta auta armias kun pitää vähänkin tehdä jotain. Jo pelkkä kämpän imurointi saa pään vuotamaan niin tajuttomasti että lattia on ihan täynnä hikipsaroita. Ja samoin jos vähänkään ajaa fillarilla ni menee ok, mutta kun pysähtyy ja menee vaikka kauppaan, ni voi Jeesus sitä hien määrää! Pää ja kasvot aivan litimärkinä, sitten kastuu paita, sitten rupee jo housutkin kastumaan.. Mä en voi nykyään liikkua yhtään missään ilman että mulla on sellainen hikirätti mukana. Kaupan kassallakin pää on aivan litimärkä. Yhtä helvettiä.
Hikoilu on niin voimakasta, että kun olen muutaman kerran muuttohommissa, tai muussa hiukan fyysisessä puuhassa ollu ni sitä hikoilee niin paljon että muutamassa tunnissa on nestehukan takia pää kipeä. Vaikka kuinka yrittää juoda ni tuntuu että hikoilee enemmän kuin ehtii juomaan. Nykyään jos haluan mennä pyörällä töihin, joudun sitomaan päähän otsalle taitetun pyyhkeen ettei kaikki vaattee ole aivan litimärkiä. Ja vartin päästä pyyhe on aivan litimärkä. Samaa konstia joudun käyttämään kotona jos vähänkään jotain teen. Eli remmillä monikerroin kääritty kangaskäsipyyhe otsaan kiinni.
Kun pesin keväällä kämpän ikkunat (n. 5kpl kolmikerros) ni mulla meni otsassa kaksi kankaista käsipyyhettä ja yksi normaalikokoinen pyyhe yleshien pyyhintään. Ja vaikka kunto ei ole kaksinen, niin kertaakaan ei väsyttäny tai vasähtäny. Olis jaksanu vaikka kuinka pitkään, mutta hikeä puskee nii jumalattomat määrät.

Mutta mitä tässä viime vuosina olen itseäni tutkiskellut, niin olen huomannut että ilmeisesti olen aika kuumaverinen sälli ihan muutenkin kuin ylipainon ja huonon kunnon takia. Kotona ihannelämpötila kämpässä on n. 19 astetta, ja silloinkin päällä ei ole muuta kuin lökärit ilman paitaa. Makuuhuoneessa ihannelämpö on n. 16 astetta. Lisäksi oma ruumiinlämpöni on normaali oloissa n. 35,5 astetta, eli jo 37 asteen kuume tuntuu todella sairaalta. Lisäksi jos syksyllä menen pyörällä töihin, niin jos ulkona on alle 10 astetta, mutta yli 5 astetta lämpöä on asu shortsit ja t-paita. Jos 0-5 niin pitkät housut ja t-paita. Alle nollassa on pitkät housut ja t-paita plus ohut tuulitakki. Tällä setillä mennään aina tuonne -10 asteen paikkeille. Jos kävellen liikkuu ni sama kombo riittää tuonne -15 asteeseen. Viime talvena kävelin aamuisin bussilta töihin ja joka päivä oli pelkkä t-paita ja tuulitakki ja pitkät housut. Muistan pitäneeni pitkähihaista takin alla varmaan kaksi kertaa koko talvena. Silloin oli n. -20 pakkasta. Ja talvitakkia+piktähihainen+pitkät housut+tykit muistan kanssa kerran vai kaksi käyttäneeni. Silloin oli himpun alle -30 astetta pakkasta. Tästä huolimatta en tule kipeäksi kuin sen kerran pari vuodessa perus kausiflunssaan.
Mulle sisälämpötilan kohotessa yli 22 astetta ni alkaa hiki valua norona. 25 astetta on tuskaa, 27 astetta täysin sietämätöntä.

Mutta edelleen tuosta kuntoilusta. Eli tahtoisin liikkua fillarilla, mutta se on täysin mahdotonta hikoilun takia. Mihinkään ei kehtaa mennä kun pää vuotaa ku niagara. Kiva pyöräillä vaikka terassille ku seuraavan tunnin ajan on ku uitettu koira. Tää on loppupeleissä hirmuisen raskasta. Ihmiset luulee aina että mulla on darra tai täysin surkea kunto. Ja toki kunto ei ole hyvä, mutta kun katsoo esimerkiksi telvisiosta noita suurin pudottaja ja muita ohjelmia, niin siinä on todella ylipainosia ja nekään ei hikoa edes murto-osaa siitä mitä minä vaikka niillä on sata kiloa enemmän painoa ja kunto taatusti huonompi. Lisäks mulla on monta frendiä joilla on huonompi kunto kun mulla (ollaan fillaroitu yhdessä) ja painoakin enemmän, mutta nekään ei hikoile niinkuin minä.

Lääkäri on kilpparit tutkinut, ei vikaa. Enkä muutenkaan juo kuin pari kuppia kahvia päivässä. Olo on aika toivoton. Hikoilu rajoittaa kaikkea niin älyttömän paljon että sitä oikein rupee masentumaan. Eikä asialle ole mitään tehtävissä. Kunnon nosto olis ainoo, mutta ei sekään oikein nappaa ku salit ei kiinnosta ja hyötyliikunta on hikoilun kautta pois laskuista. Ainoo mitä vois rupee harrastaa on uinti, josta tykkään paljon, mutta paikallinen uimahalli on aivan toisella puolella kaupunkia eikä ole autoa jolla sinne voisi mennä. Fillarilla ei tule kuuloonkaan. Yleisilläkään ei oikein fiksusti sinne pääse.

Huoh kun helpotti. Toivottavasti edes joku luki :D

Eikä asialle ole mitään tehtävissä. Kunnon nosto olis ainoo, mutta ei sekään oikein nappaa ku salit ei kiinnosta ja hyötyliikunta on hikoilun kautta pois laskuista. Ainoo mitä vois rupee harrastaa on uinti, josta tykkään paljon, mutta paikallinen uimahalli on aivan toisella puolella kaupunkia eikä ole autoa jolla sinne voisi mennä.

Siis hetkinen, ei oo tehtävissä mitään ku työmatkoja ei voi polkea ja uimahalli on kaukana? Ostat hyvät (vaikka kalliitkin, erityisen tärkeetä jos sulla on ylipainoa ja alottelet liikuntaa) tossut ja lähet kiertää pururataa. Senverran hankalalta kuullostaa toi sun ongelma että motivaatiota luulis löytyvän. Juoksu sitäpaitsi on kivaa ja helpottuu vittumaisen ja tuskasen alun jälkeen kun kunto alkaa nousta.

Ite pistäisin paalua pinoon ja lähtisin vaikka yksityiseltä lekurilta selvittelemään ongelmaa. Kuullostaa niin erikoiselta että ehkä siihen vois muutakin syytä löytyä kun ne kilpirauhaset?

Jooh elikkäs itelläkin tuota hikeä pukkaa treenatessa ja ylipäätään liikkuessa. Näin kesällä ei tarvitse paljoa tehdä niin iho jo kosteena ja olo tukala :curs: Salille pyöräillessä saa jättää suihkun väliin, koska kotimatkalla tulisi aina uudestaan hiki ja suihkussa olisi käytävä myös
himassa.

Siis hetkinen, ei oo tehtävissä mitään ku työmatkoja ei voi polkea ja uimahalli on kaukana? Ostat hyvät (vaikka kalliitkin, erityisen tärkeetä jos sulla on ylipainoa ja alottelet liikuntaa) tossut ja lähet kiertää pururataa. Senverran hankalalta kuullostaa toi sun ongelma että motivaatiota luulis löytyvän. Juoksu sitäpaitsi on kivaa ja helpottuu vittumaisen ja tuskasen alun jälkeen kun kunto alkaa nousta.

Ite pistäisin paalua pinoon ja lähtisin vaikka yksityiseltä lekurilta selvittelemään ongelmaa. Kuullostaa niin erikoiselta että ehkä siihen vois muutakin syytä löytyä kun ne kilpirauhaset?
Painvastoin. Ensinnäkin motivaatio laskee sitä mukaa kun hikoilu lisääntyy. Kävely ja lenkkeily ei sovellu sitten yhtään. Oikeastaan kahdesta syystä: mulla on vaatteet märkänä ennenkuin pääsen edes kämpästä pois. Toisekseen olen asunu samoissa ympyröissä 30 vuotta ni ei kiinnosta lähtee juoksemaan tai kävelemään tuttuja maisemia.

Uinnin otin puheeksi siksi, että uidessa hikoilu ei haittaa. Vedessä saa tulla vaikka kuinka kuuma. Mikä tahansa ulkona harrastettava ei kiinnosta hikoilun takia. Kuten sanoin, jos vaikka lähtisin ajamaan fillarilla lenkkiä ni mulla pitäis olla tynnyrillinen vettä että ei ole illalla pää kipee. Ja matkalla kolmet neljät vaihtovaatteet.

Toinen mitä olen tosissani harkinnut on kuntopyörä. Silloin saisi hinkkaa kotonoa ilmastoidussa kämpässä ja säätää lämpötilan sen mukaan mikä on fiilis. Välillä voisi käydä suihkussa viilentämässä itseä ja katsoa telkkari samalla ja pitää taukoa kun haluaa eikä tarvii pelkää että kumi menee puhki jossain korvessa tai että alkaa sataa vettä. Tossa on se hankala tilanne että ei oikein ole kämpässä tilaa tuollaisella ja jos semmoisen hankkii niin kuitenkin pelkää että se jäisi pelkäksi vaatetelineeksi :/ mikään maailman kallein investointi toi ei onneksi olisi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom