Hikoilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mavaan
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kävin ostamassa tuota absolut torr-antiperspiranttia (myydään apteekissa nimellä Tosi kuiva) ja kyllä täytyy suositella kaikille muillekkin hikipossuille. Nromaalisti on teepaidasta kainalot märkinä ihan vain olemisesta ja varsinkin jos jotain erehtyy tekemään
mutta tämän käytön aloitettuani on paidat pysyneet kuivina jopa näillä suomen 25+ aurinkohelteillä :rock:
Eli nyt kaikki joilla ongelmaa hikoilun kanssa erityisesti salin ulkopuolella kipin kapin apteekkiin.
Ensimmäisillä käyttökerroilla kannattaa varautua siihen, että kainaloita saattaa kirvellä illalla/yöllä mutta itse ainakin kestän hieman kipua kuivien kainaloiden vuoksi.

Pitäiskö ton toimia muuten heti ekasta kerrasta lähtien?

Mä voisin tilata tota tehtaalta suoraan vaikka 200l tynnyrin ja käydä joka aamu kylvyssä siinä, koska hikoilen ihan koko kehosta paljon. Todella ärsyttävää kävellä esimerkiks kouluun, kun matkalla voi olla jopa vähän viileetä, mut sitten perillä olen märkä kuin mikäkin.

Kävin ostamassa tuota absolut torr-antiperspiranttia (myydään apteekissa nimellä Tosi kuiva) ja kyllä täytyy suositella kaikille muillekkin hikipossuille. Nromaalisti on teepaidasta kainalot märkinä ihan vain olemisesta ja varsinkin jos jotain erehtyy tekemään
mutta tämän käytön aloitettuani on paidat pysyneet kuivina jopa näillä suomen 25+ aurinkohelteillä :rock:
Eli nyt kaikki joilla ongelmaa hikoilun kanssa erityisesti salin ulkopuolella kipin kapin apteekkiin.
Ensimmäisillä käyttökerroilla kannattaa varautua siihen, että kainaloita saattaa kirvellä illalla/yöllä mutta itse ainakin kestän hieman kipua kuivien kainaloiden vuoksi.

Siirtykö hikoilu muihin osiin kehoa esim. päähän? Muuten vois testata mut ei kiva jos puskee sit vaan enemmän hikee jostain muualta...

Pitäiskö ton toimia muuten heti ekasta kerrasta lähtien?

Mä voisin tilata tota tehtaalta suoraan vaikka 200l tynnyrin ja käydä joka aamu kylvyssä siinä, koska hikoilen ihan koko kehosta paljon. Todella ärsyttävää kävellä esimerkiks kouluun, kun matkalla voi olla jopa vähän viileetä, mut sitten perillä olen märkä kuin mikäkin.

Juu toimii heti ekasta kerrasta lähtien... Mekanismihan menee siten, että alumiinikloridi tukkii ne hikirauhaset. Varsinkin kainalossa ja tietyissä muissa kehon osissa on näitä isoja hikirauhasia. Eli kun rauhanen on tukossa ei sieltä voi tulla mitään.

Ja joo tilaa 200l ämpäri, muista raportoida tänne miten toimii.

Ei ainakaan mulla lisää hikoilua muualla kehossa, ihan yhtä lailla pukkaa hikeä kuin ennenkin paitsi että paita märkänä ja kainaloissa suht kuivat läntit :hyvä:
Näin urheilun ulkopuolella todella iso ero eli itsellä usein ensin hikos kainalot ja siitä seurasi sitte se muun kehon kostuminen ja ns. nihkeä olo koko kropassa ja tätä ei tapahdu enää normaaleissa askareissa kuten ennen.
Totahan voi siis pakkausselosteen mukaan käyttää myös esim. jalkoihin ja käsiin, tosin näissä paikoissa saa lotrata enemmän koska iho on paksumpi. Niin ja toimii kuin junan vessa heti seuraavana päivänä käytön alottamisesta.

Kävin patikoimassa toissapäivänä 25 puol km, lämpö oli vähän päälle +10 astetta ja hikeä valui niin maan perkeleesti, eikä ole tuo hikoilu uusi asia :jahas:

Kyllä vituttaa taas tää hikoilu kesällä. Siis nimenomaan salilla. T-paita on etupuoleltakin litimärkä muniin asti ja treenipyyhe piti vaihtaa käsipyyhkeestä täysimittaiseksi, jotta saa laitteet verhottua sillä koko ruhon matkalta :D

Täällä kans hikoilu aiheuttanut tässä kesän aikana jonkinlaisen vitutuksen. Tulee käytyä fillarilla salilla (n.4km/suunta) ja aina sama homma :oon jo salille mentäessä aivan hiestä märkä.
Sit kun treenaan salilla yleensä 45min ja treenaan sen mahdollisimman kovalla tahdilla ja isoilla painoilla on kuin olis joku perkeleen sadekuuro kastellut vain minut. Ihan pikkasen hävettää kun saa olla pyyhkimässä koko ajan hikeä ja sit vielä bonuksena kun treenin intensiteetti menee tarpeeks kovaks on naama aivan punainen :curs:.
Kaikki olis ihan jees jos noi menis ohi kun lopetat treenin mut ihan turha kuvitellakaan. Jälkihikeä pukkaa pitkään vielä kotonakin ja naama punoittaa.
Kaikista pahinta on kun käyn juoksulenkillä , ei tarvi kuin pari kilsaa päästä juosten niin olen kuin joku perkeleen rapu. Onneks juoksen tuolla pururadalla metsän keskellä , mut kyllä siellä joutuu painamaan päätä alas kun joku tulee vastaan. Hävettää niin vitusti.
En oo ikinä ollut ylipainoinen ja kuntokin ollut yleensä perusjannuja kovempi. Hikoilua ja punotusta ei vaan voi estää. Ah kun jostain sais pillerin jolla sais molemmat asiat kuriin...

Minulla on aivan sama juttu. Ei tarttee kun hieman ajaa pyörällä niin selkä kastuu. Sitten se hikoilu vasta yltyy kun lopetan sen pyöräilyn ja meen vaikka istumaan johonkin. Otsa ja paita ovat aivan hiestä märkinä. Mitään tärkeitä reissuja en viitsi edes pyörällä ajaa kun hikoilen ajon jälkeen kovasti, ajoin sitten lähes miten hiljaa tai kovaa tahansa. Salilla olen yleensä aivan hiestä märkänä. Kunto mulla on ollut aina aika hyvä, ja nyt olen dieetannut ja kiristellyt, mutta hikoilu on kyllä jäänyt. Yleensä on aina käytävä salin jälkeen kotona suihkussa, liikuin sitten salilta pois millä tahansa.

Mulla tulee jo pienestä kävelylenkistä aivan kauhee PeHi. Hyvin vittumaista, housut alkaa hiertään ja nivusiin tulee ihottumaa. Salilla hikoilen kuin sika, ja yleensä salin jälkeen pukkaa jälkihikeä. Ei haise, mutta vituttaa olla märissä vaatteissa.

Allekirjoitan! Salille matkaa n. 2 km /suunta ja fillarilla tulee matkat sotkettua. Todella hienoa kirjata itseään salille sisään kun tiskin henkilökunta ei ole varma että onko mies tulossa vai menossa kun valuuko niagara. Jo treenin alussa on pyyhe aivan märkänä kun on saanut pyyhiskellä. Salin seinillä a4:sen laput (Viihtyvyyden vuoksi käytäthän laitteiden päällä treenipyyhettä). Käytän, mutta ihan sama käyttäiskö vai ei kun täytyy nessulla pyyhkiä perässä kun pyyhe on hiestä märkä. Jälkisoija on kanssa ikävä ikävä ikävä juttu.. Pariin työhaastatteluun tullut mentyä fillarilla ja täytyy olla paikalla puoli tuntia ennakkoon että saa vaihdettua kauluspaidan päälle vasta perillä kun soija on laskeutunut hipiältä. Ketuttaa vain kun se soija tahtoo pukata takaisin siinä vaatteita vaihtaessakin..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hikoilu täälläkin ongelma.

Eikä mua se haittaa, että reenatessa olis vaikka suihkussakäyneen näköset kamppeet. Sehän on vaan luonnollista.

Enemmän vituttaa se, että oon alunperinkin jonkinverran ihan perisuomalainen ujohko/jännittäjä tyyppi, en siis sosiaalisilta kyvyiltäni aina mikään paras jossei kuningas alkomaholi ole tehnyt tehtäväänsä. Tähän, kun vielä lisätään kuntoilusta aiheutuva aihdeenvaihdunnan ja sitä myötä hikoilun vilkastuminen. Niin sosiaaliset tilanteet on toisinaan todella mukavia, kun hikoilukohtaus alkaa. Kainaloihin piirtyvät dallasit ja otsalta pyyhittävät karpalot, kun eivät aina sitä ihan rennointa vaikutelmaa anna. Monet ikimuistoiset vuodontäytteiset työhaastattelut, anopintapaamiset ja deitit. Paskoo itseluottamusta ihan hyvällä tahdilla nämäkin.

Nykyään sitä pyrkiikin käyttämään apteekin antiperspirantteja ja pukeutumaan mustaan, kerroksittain jottei hiki näy. Mutta ei sekään aina riitä / aina ei tajua varautua.

On oikeasti melko hirveä vaiva, vaikka niin luonnollinen asia onkin kyseessä. Psykologista / psykosomaattista toimintaahan se selkeästi pääosin on, mutta kun muuten ihan täyspäisestä menee, niin vituttaahan se.

Nostoa tällekin ketjulle, kun on alkanut selkeästi elämää haittaamaan.

Olen tässä huomannut muutaman kuukauden aikana, että kokonaisvaltainen hikoilu on lisääntynyt huomattavasti. Sosiaalisia tilanteita en jännitä, joten niistäkään se ei johdu. Vaiva on tässä nyt alkuvuoden aikana pahentunut, kun on tullut painoa hieman tiputettua. Tilanteesta erikoisen tekeekin se, että vaikka paino onkin suht tasaisesti tippunut, mitään erityistä muutosta ruokailuissa ei ole tapahtunut - määrät ovat vain pienentyneet. Samoin hikoilu tuntuu pahenevan sitä myötä, kun painoa tippuu. Ylipainoa on, mutta raskaimmilaankaan hikoilu ei ollut näin voimakasta. Mitään ei tarvitse edes tehdä, riittää kun istuu paikallaan, niin pian huomaa että mies on hiestä märkä. Ei siis esimerkiksi pelkät kainalot, vaan myös selkä, perse ja rinta/vatsa ovat yhtä märkiä kuin treenin jäljiltä.

Olen miettinyt, että voisikohan tässä olla kyse jostain sairaudesta, kilpirauhasta lähinnä mietin.

Ensimmäiset kuukaudet tuli kyllä hikoiltua kuin sika mavea ja kyykkyä tehdessä. Nykyään ei tarvitse pyyhettä ollenkaan jos ei tee jotain intervalli aerobista lisäksi. Se on erikoista että salihiki ei haise omaan nokkaan mutta jos vaikka pelaa jotain intensiivistä niin hyi hel mikä mistävä lemu lähtee :LOL:

Tuosta istuessa hikoilusta en tiedä, itsellä on vain vähentynyt mitä enemmän painoa lähtenyt.

Itsella tuo absolut torr kyllä toimii, mutta minkähänlaista solumyrkkyä tuo vaikuttava aine (alumiinikloridi?) mahtaa olla? Tuleeko syöpä kainaloihin?

nimim. Sipowiczit kainaloissa

hikoiluun liittyen onko muita salilla kävijöitä jotka hikoilevat öisin? Muuten en siis juurikaan hikoile mutta yöllä sitten senkin edestä. Tämä alkoi muutama kuukausi sitten kisojen jälkeen

Minulla väheni istuma/jännitys hikoilu sitä myötä kun painoa lähti. Hikoilen tosin vieläkin todella paljon jännittäessä kainaloista ja paidatkin on kuin suihkun jäljiltä salilla käynnin jälkeen.

Tuota yöhikoilua on minulla esiintynyt ajoittain aika runsaastikin. Ja tuohon ei oikein vastausta ole saanut, mutta on helpottanut kun makuuhuoneesta pudotti lämpötilaa 19 asteeseen. Ja muutenkin nukkunut paremmin tuon lämpötilamuutoksen jälkeen.

Viimeksi kun hormooni tasoja tutkivat niin silloin kyselin oman hikoilun perään. Ja lääkärillä oli sellainen tuntuma jos sukupuolihormoonit heilahtelee niin aiheuttaa todistetusti hikoilua reippaan laisesti, mutta sitten oli se vapautuslauseke että erot on todella yksilöllisiä jopa perheenjäsenten kesken, joten..

Itsella tuo absolut torr kyllä toimii, mutta minkähänlaista solumyrkkyä tuo vaikuttava aine (alumiinikloridi?) mahtaa olla? Tuleeko syöpä kainaloihin?

nimim. Sipowiczit kainaloissa

Pikaisella googletuksella, ystävämme ameriikkalaiset ovat tuota tutkineet ja sieltä löytyi aika runsaastikin ihon ärsytyksistä ja silmövaurioista juttua tuosta aineesta. Mutta tuskin tuo pitoisuus deodorantissa on kovinkaan kummoinen.

Alumiinin terveysvaikutuksistahan on juteltu muutenkin aika kiivaasti ja jotkuthan on kyseenalaistaneet alumiinin käyttämisen esim vedenpuhdistamoilla. Mutta ei ole montaa vuotta kun jossain isossa lehdessä oli kooste asiasta ja siinä vakuutettiin ettei alumiini imeydy kehoon.

Tämä taas ei alkuperäiseen kysymykseen vastannut, mutta en löytänyt deodoranttien syöpävaikutuksista juttua. Asia kiinnostaa kovasti itseäkin..

Tarkoitit varmaan antiperspirantin.. dödöhän vain peittää hajuilla ja antiperspirantissa on noita kovempia myrkkyjä.
Ja kuten tuossa viittasitkin, niin ei nykyihminen alumiinilta voi oikein välttyä, kun sitä on käytetty meidän jokapäiväisissä hyödykkeissä.
Onko jokin kosmetiikkatuote sitten se korsi mikä katkaisee kamelin selän?

En tiedä.

Jos asia vaivaa mieltä, niin ehkä on parempi vaihtaa

Alumiinin terveysvaikutuksistahan on juteltu muutenkin aika kiivaasti ja jotkuthan on kyseenalaistaneet alumiinin käyttämisen esim vedenpuhdistamoilla. Mutta ei ole montaa vuotta kun jossain isossa lehdessä oli kooste asiasta ja siinä vakuutettiin ettei alumiini imeydy kehoon.

Kyllähän alumiini kehoon kertyy, aivoihinkin vaikuttaen ihan aivotoimintaan. Mutta dödöjä pahempi lähde taisi olla alumiinia sisältävät närästyslääkkeet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom