Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ok, eli voihan tuota siis kokeilla. Sitten toinen nopea kysymys. Voiko tämän tehdä esim. crosstrainerillä vai pitääkö nimen omaan juosta?

Laitan omia kokemuksia, jos olisi jollekulle yllykkeeksi. itse sain muiden kokemuksista boostia.

Nyt noin 5 viikkoa olen hiitannut noin 5-6 aamuna viikossa. Matkan olen pitänyt samana, mutta sekunteja vastaan olen parantanut lähes joka aamu. Eli koittanut aina tehdä kovemmin. Tänä aamuna lisäsin vähän matkaa, että saan treenin pysymään siellä jossain 12-13 minuutin tienoilla.

Hapenottokyky selkeästi parantunut, nopeus parantunut. Motivaatio parantunut ja unen laatu selkeästi parantunut. Rasvanpolttoon en uskonut ja ruokavaliota en kummasti ole rukkaillut (vaikka kuvittelen diettaavani semisti), päinvastoin pääsiäisestä asti ollut joka viikolla juhlat tai kahdet, sokerimässäilyineen, eli kaloreita tullut jonkinverran normia enempi. SILTI kropasta lähtenyt pehmeyttä. Vaa'alle olen viimeksi mennyt vain neuvolantätin pakottamana raskausaikoina, eli kiloista en tiedä, enkä seuraa. kroppaa arvioin peilin ja vaatteiden perusteella. Naisena rasva häippässyt yläkropasta, hihattomassa voisi kohta alkaa taas kuljeskella,mutta syömiseen pitäisi puuttua, että sixpäxin saisi paremmin esille ja ala-kropan kuosiin. Muuten treenaukseni pysynyt suht ennallaan. Eli sikäli hiitin teho yllätti minut. Aion jatkaa.

Ja ihan parastahan on tuo energialataus, jonka saa aamuisesta, kovatempoisesta rääkistä. :rock:

Jos porukkaa kiinnostaa kokeilla hiukan kovempaa ja pitempää nimenomaan soutukoneella.
1 min lujaa ja 1 min lepoa, 2 min lujaa ja 2 min lepoa, 3 min lujaa ja 3 lepoa, 4 min lujaa ja 4 lepoa, 3 min lujaa ja 3 lepoa, 2 min lujaa ja 2 lepoa, 1 min lujaa ja 1 min lepoa...laske matka yhteen ja koita parannella tuloksia pikkuhiljaa. Lepo kokonaan pois laitteesta. Soutulaite sopii ainakin isommille ukoille ellei tykkää juosta. Muistakaa tehdä tuon jälkeen kunnon cool-down, muuten voi olla aika tukossa.

Onko hiit hyvä pelkkää kunnon kohotusta ajatellen? Rasvaa ei oo tarkotus polttaa, mutta olis kiva tällä kuntoa kohentaa. Ja jos voi, niin voiko sen tässä tapauksessa tehdä päivällä, kun on hiilaria konessa?

Onko hiit hyvä pelkkää kunnon kohotusta ajatellen? Rasvaa ei oo tarkotus polttaa, mutta olis kiva tällä kuntoa kohentaa. Ja jos voi, niin voiko sen tässä tapauksessa tehdä päivällä, kun on hiilaria konessa?

HIIT on hyvä tapa kehittää hapenottokykyä (eli kohottaa kuntoa). Jos tarkotuksena on ainoastaan parantaa hapenottokykyä eikä polttaa rasvaa, voit tehdä sen ihan koska vaan mitä vaan syöneenä.

Tänään tuli vedettyä ekaa kertaa 4 minuuttin setti 30s kevyt hölkkä, 30s spurtti jne. VOI JEESUS OLI KAMALAA! Ei ole kyllä täysjärkisten hommaa. Varmasti tulen menenään jatkossakin! :rock:

Joo, kamalia noi HIIT-treenit, jos ei ole kamalasti tullut tehtyä ennen! Tulee melkein sama masokistinen fiilis kuin jalkatreenissä :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tuohan kuulostaa aivan sairaalta treeniltä, onko tosiaan niin että tuossa ainut lepo on kyykkyjen, punnerruksien ja istumaannousujen 10s, joka tehdään kierroksien välissä?

Jep. Eiköhän tuossa idea ole, että kroppa kyllä jarruttaa oman kapasiteetin mukaan ja "lepotaukoja" tulee vaikka niitä ei levoiksi lasketakaan.

Itse olen nyt tämän hetkisellä dieetillä yhdistänyt salitreenin ja intervallit. Teen kaksi lihasryhmää vuorotellen, eikä koko treeniin mene kuin 15-30 minuuttia. Tämän treenin tarkoitus ei ole kasvattaa lihasmassaa (no ehkä aloittelijalla se onnistuu), vaan säilyttää massa samalla kun rasva palaa kovempaa tahtia kuin saksalainen bemari kulkee. Kirjoitan tästä varmaan pidempää tekstiä jossain vaiheessa omaan blogiin/tänne, mutta lyhyesti: valitaan kaksi lihasryhmää, vaikka olkapäät (A) ja hauis (B). Tehdään supersarjoja vuorotellen ja toistetaan jokainen supersarja 4 kertaa, toistot 12-10-8-6. "Taukoa" tulee hieman kun vaihdetaan sarjasta toiseen, mutta ensimmäinen oikea, yli 20 sekunnin tauko pidetään treenin lopussa, ennen optiotreenejä (vatsat lähinnä). Intervallit ovat pitkiä, joten painot ovat kevyitä.

Kierto 1 ja 3

1. A
2. B
3. A

Kierto 2 ja 4

1. B
2. A
3. B

Treeni tehdää kuusi kertaa viikossa ja tähän kun yhdistetään sopiva dieetti (esim. IF ja paastotilassa treenaus) ja oikein ajoitetut lisäravinteet, ei rantakuntoon pääseminen koskaan ole ollut helpompaa. Tai sitten on. Anyway, parasta on, että jos tykkää tehdä intervalleja, voi tähän treeniin yhdistää toisen (lyhyen) HIIT-treenin, kunhan sen tekee vain mahdollisimman kaukana salitreenistä (esim. sali aamulla, hiit illalla).

Tänää oli lepopäivä salilla treenaamisesta niin päätin mennä vetämään sprinttejä. Ensin juoksen alkulämmöt (ehkä 400-500m), sitten 8x100m ja rauhallista kävelyä takaisin lähtöpaikalle jokaisen sprintin jälkeen. Lopuksi vielä hölkkää takaisin kotiin tuo sama matka kuin alkulämpöä.

http://www.terveysmyrsky.com/index.php/artikkelit/135-kiireisten-rasvanpoltto

Vajaa nelisen kiloa parissa viikossa miinusta. Laitan tuon yllä olevan artikkelin myös tänne Pakkikselle kun ennätän, niin päästään keskustelemaan asiasta.

Ymmärsinköhän väärin vai onko tuossa neljännessä kierrossa virhe?

4. kierto

1. Rintalihastalja
2. Hauiskääntö taljassa
3. Flyes käsipainoilla

Eikös tuo ole nyt ABA ja sen kai pitäisi olla samanlainen kun toinen kierto, joka on BAB?

Ymmärsinköhän väärin vai onko tuossa neljännessä kierrossa virhe?

Jes! Luulin jo, että sain yhden virheettömän artikkelin kirjoitettua, mutta löytyihän sieltä se copypasteaivosolmu. Kiitti kun huomasit.

Vedin pari päivää sitten mäkijuoksuna, 60sek spurtti ylös täysillä, kävellen 60 sek alas ja heti uudestaan, 5 kierrosta/10 min.
Jessus, vielä vartin jälkeen oli perseessä ja takareisissä sellainen maitohappo puudutus että oli oikein vaikea kävellä.

Olin kyllä ihmeissäni kuinka yli sadan kilon painolla sain rykäistyä nuo vauhdilla ylös, taitaa niistä 30 toiston prässisarjoista olla tähänkin apuja ja päinvastoin.

Otan tässä HIITin mukaan dietille ja kysyisin vähän miten tätä kannattaa tehdä. Tänään tein pyörällä 5 tasolla 30sek jonka ja sen jälkeen 15 tasolla 30sek 10 minuuttia putkeen. Brutaali treenihän tuo on mutta loistava fiilis tuon jälkeen. Kuinka kauan pitää olla syömättä tuon jälkeen, että rasvanpoltto olisi maximi? Kannattaako tehdä punttitreenin jälkeen vai ennen? Hifistelystä sen verran, että olisiko järkevää vetää BCAA ennen Hiittiä vai punttia?

Pakkiksen inspiroimana tein ekan HIITin tänään. Tähän asti olen vetänyt tasatahtisia 5-10km juoksulenkkejä, joten oli aika shokki elimistölle juosta täysiä loivaan ylämäkeen 30sek, jonka jälkeen hölkkää 60sek. Toistin 5 kertaa. Enkä jaksanut edes vetää täysiä 30sek, vaan viimeiset pari kertaa se sprinttikin oli lähinnä surkeaa laahustamista. Olen rapakunnossa! Oli kamalaa! Ja ihanaa!

En jaksa hifistellä ruokailujen kanssa ennen ja jälkeen treenin, vaan syön ennen jos on nälkä tai jälkeen jos on nälkä. En usko rasvan palavan merkittävästi eri tavalla mahan tyhjyydestä riippuen, ei elimistö niin tyhmä voi olla. Vaikka rasvaa palaisi hetkellisesti enemmän tyhjällä mahalla, niin kyllä se myöhemmin saman päivän aikana kuittaantuu.

Back
Ylös Bottom