Hiit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja gold
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tätä on jo varmaan kysytty, mutta aloin tänään tekee tätä HIIT:iä ja aioin tehä tätä kolmesti viikkoon ja lisätä joka viikko minuutin lisää, mutta entä sen jälkeen kun teen tota 15min nii pitääkö sen jälkeen lisätä joka viikko minuutti vai lisätä kuntopyörästä vain tehoja isommalle?
Useimmiten kai niin että tuota ei tehdä kovin pitkään? Eli jos aloittaa esim. 4 min niin usein jo siinä 10-12 minuutin kohdalla lopetellaan jo ja sitten taukoa.

Useimmiten kai niin että tuota ei tehdä kovin pitkään? Eli jos aloittaa esim. 4 min niin usein jo siinä 10-12 minuutin kohdalla lopetellaan jo ja sitten taukoa.

Tabataintervallisysteemillä ei kyllä ihan 10-12 minsaa pysty takomaan. Ainakaan itse en pysty _millään_ kun tekee tuo 4min ihan saatanallisen tiukkaa. Soutukoneella tabataa ftw. (6min = 1min lämppää, 20sek työtä 10sek taukoa x 8, 1min loppujäähyttelyä.) Oksennus meinaa lentää jossain 5nen sarjan kohalla tabataa. Ihan erillälailla pystyy puskemaan itteään rajoille kuin esim kuntopyörällä imho.

Kuntopyörä tuli hankittua ja sillä eka HIITTI kokeilu takana. Totaalinen hyytyminen meinas tulla jo 2 minuutin jälkeen, keuhkot meinas räjähtää ja reidet aivan maitohapoilla. Viimeset 2 minuuttia meni väkisin hammasta purren. Alkulämpöö otin 5 min. 100-120 sykkeel, onko liikaa? Treenin max. syke 181 ja keskiarvo 165 et kai ajoi tarkoituksensa hyytymisestä huolimatta =) Loppuun polin kevyesti 5 minsaa.

Mimmosta settii tol kuntopyöräl muuten vois vetää, punttitreenit 3 krt. viikos?

Kävin pari päivää sitten katsomassa itselleni kuntopyörää, ja samassa kaupassa oli sitten spinningpyöriäkin myynnissä. Saisiko tuollaisella spinningpyörällä enemmän irti hiitistä, kun täällä on puhuttu ettei perus kuntopyörällä välttämättä 100% pysty antamaan? Osaisiko joku kertoa *huomattavia* eroja kuntopyörän ja spinningpyörän välillä. Juokseminen ei tällä hetkellä onnistu nilkkavamman takia.

paljonko sitten tuommoinen 15min HIIT kuluttaa kaloreita? Riippuu tietenkin ihmisen koosta, mutta noin suurinpiirteen jos ajatellaan vaikka mun mittoja 170/70, niin paljon mahtaa kuluttaa? Karkea arvio 250kcal?

Montako kertaa viikossa tämmöisen HIIT: n voi/kannattaa tehdä treenin jälkeen kuntopyörällä jos ohjelma on 2 jakoinen ja tulee treenattua 4 kertaa viikkoon Ma,Ti,To ja Pe? Oon yleensä vetäny treenin jälkeen noin 10min..

suuntaa antabvia vastauksia kaipaisin noihin kysymyksiin

1. kuinka paljon hiitti kuluttaa (kcal) sitten suurinpiirtein?
2. kuinka kauan se rasva palaa sen hiitin jälkeen?
<-- ei se kalorimäärä nyt muutamassa minuutissa pala.
3. kannattaako jättää syömättä joksiki aikaa hiitin jälkee, että rasva palaisi hiitin jälkeen?
4. kannattaako vetää kuntopyörällä n. 30min seminopeasti
(suurinpiirtein sama nopeus, kun hiitin kevyellä 30sekunttisella) välipäivinä ja/tai hiit päivinä?

hiit

Eli jostain jotain vanhoja keskusteluja löyty,muuta tuskin on pahaksi tehdä tällainen.Eli perus tarkoitushan ilmeisesti on 30sek perus juoksua ja 30sek täys spurtti? Tehtävä aamulla tyhjään mahaan,jolloin rasvanpoltto on parhaimmillaan? Olispahan vaihtelua tällänen juoksu "ohjelma". Kunnon pitäisi nousta suht hyvin ja kropan muuttua timmimmäksi? Kokeneemmat saa neuvoa :D

Eli jostain jotain vanhoja keskusteluja löyty,muuta tuskin on pahaksi tehdä tällainen.Eli perus tarkoitushan ilmeisesti on 30sek perus juoksua ja 30sek täys spurtti? Tehtävä aamulla tyhjään mahaan,jolloin rasvanpoltto on parhaimmillaan? Olispahan vaihtelua tällänen juoksu "ohjelma". Kunnon pitäisi nousta suht hyvin ja kropan muuttua timmimmäksi? Kokeneemmat saa neuvoa :D

Siinähän se :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
suuntaa antabvia vastauksia kaipaisin noihin kysymyksiin

1. kuinka paljon hiitti kuluttaa (kcal) sitten suurinpiirtein?
2. kuinka kauan se rasva palaa sen hiitin jälkeen?
<-- ei se kalorimäärä nyt muutamassa minuutissa pala.
3. kannattaako jättää syömättä joksiki aikaa hiitin jälkee, että rasva palaisi hiitin jälkeen?
4. kannattaako vetää kuntopyörällä n. 30min seminopeasti
(suurinpiirtein sama nopeus, kun hiitin kevyellä 30sekunttisella) välipäivinä ja/tai hiit päivinä?

1. olisko sellanen 50kcal/5min riippuu tietysti henkilöstä ja siitä millä sen tekee.
2. nyrkkisääntönä täällä on pidetty puoli tuntia pitäisi olla syömättä.
3. kohdan 2 vastaus
4. itse vedän joka aamu jotain kokeile vähän miltä tuntuu itse teen ainakin.

Aloitin HIITin tässä 1.9, samalla kun dietti alkoi. Totesin heti alkuun että 30sek/30sek on ihan liian raskas minulle, joten vaihdoin satsin 15sek reipas kävely -> 15sek raju juoksu tyyliseen settiin. Tätä sitten 2-4min. Mutta, onkos tuo sitten liian kevyt? Pitäisikö vetää 30sek kävely/30sek juoksu, vai mitäs sanotte?

Aloitin HIITin tässä 1.9, samalla kun dietti alkoi. Totesin heti alkuun että 30sek/30sek on ihan liian raskas minulle, joten vaihdoin satsin 15sek reipas kävely -> 15sek raju juoksu tyyliseen settiin. Tätä sitten 2-4min. Mutta, onkos tuo sitten liian kevyt? Pitäisikö vetää 30sek kävely/30sek juoksu, vai mitäs sanotte?

Itsellä sama juttu. Vähän aikaa oltu vähähiilihydraattisella ja tehty aerobista mm. hiittiä. Aiemmin rasvanpolttokauden alkaessa olen ollut niin huonossa kunnossa etten ole pystynyt vetää 1:1 ollenkaan. Aloita ihmeessä 2s. kovaa 40s. rauhallisemmin ja alkuun pieni lämmittely. Silläkin saa hyviä tuloksia aikaan.

Hiittiä ei tarvitse vetää aamulla tyhjään kroppaan vaan se on erinomainen treeni esim. suoraan salitreenin perään. Hiit on intensiivinen ja lyhyt treeni, jossa elimistö ei ehdi käynnistämään energian tuotantoa hiilareista(salitreenin aikanahan se toki on käynnistynyt. Hiitin jälkeen voi ja kannattaakin ottaa heti palautumisjuoma. Silloin kun hiit tehdään oikein on se varsin lihasta rikkova treeni. Aamuun sopii hieman pidempi aerobinen, johon kannattaa sotkea sekaan muutama kevyt intervallipyrähdys.

Hiit muodossa 1:2 kuten äsken esitin vastaa osin punttitreeniä ja sillä on tutkitusti merkittävä vaikutus myös lihaskasvuun. Se on esim. crossarilla suurella vastuksella tehtynä loistava päätös jalkatreenille, soutulaitteella samoin selkätreenille.

Hiittiä kannattaa tehdä maksimissaan kolme kertaa viikkoon, koska se on maitohappotreeni ja maitohapon on annettava poistua kehosta ennen seuraavaa vastaavaa jos halutaan kehittyä myös muuten kuin laihtumisen osalta. Ellei ole ihan huippu-urheilija niin treeni ei oikeastaan voi kestää yli 10min. Jos mielestäsi pystyt tekemään hiittiä kauemmin on kyse siitä ettet vaan ole pystynyt vetämään tarpeeksi kovaa. Harva vetää puntillakaan esim. 10 sarjaa aivan täysillä loppuun saakka samassa treenissä.

Hiitistä puhutaan ja kirjoitetaan paljon bodypiireissä. Asia on käytetyin ja tutkituin crossfitissä ja esim. soudussa joten sieltä vaan asiantuntemusta hankkimaan.

Kiitoksia paljon vastauksesta, tiistaina lähtee siis 4min setti, 20sek juoksua ja 40sek reipas kävely/hölkkä.

Itse olen HIITtiä tehnyt vain consept2 soutulaitteella.1min kovaa 1min lepo tuo 10kertaa.
Toimii itsellä ainakin hyvin.Ja vaikka ei kaloreita hirvittävästi pala itse treenin aikana,niin olen huomannut sen,että kun töiden jälkeen kotona vedän tuon treenin,nälkä katoaa johonkin pitkäksi aikaa.
Vaikka nälkä olisikin ollut ennen treeniä.
Olen VHH ruokavaliolla ympäri vuoden.
Lisäksi hikoilusta ei meinaa loppua tulla ollenkaan,usein joutuu käymään suihkussa kahteen kertaan,eli tulee niinkuin"jälkihiki"jonkun ajan päästä.
Jalat kyllä menee aika helposti tukkoon.

Hei! Miten tämä sopii yhteen normaalin lenkin kanssa? Tarkoituksena siis olisi kohottaa rapistunutta kuntoa ja saada rasvaa hieman pois. Eli jos aamulla tekee tämän niin kannattaa/voiko illalla vaikka käydä lenkillä?

Hei! Miten tämä sopii yhteen normaalin lenkin kanssa? Tarkoituksena siis olisi kohottaa rapistunutta kuntoa ja saada rasvaa hieman pois. Eli jos aamulla tekee tämän niin kannattaa/voiko illalla vaikka käydä lenkillä?

Itse joskus tein juurikin tuon tyyppistä treeniä. Aamulla kävin vetämässä Hiitin tyhjällä vatsalla ja illalla sitten 5km kävely erittäin leppoisella tahdilla. Homma toimi ihan hyvin ja kunto nousi. Kannattaa kuunnella omaa kroppaa!

Ohjeita miten suoritetaan HIIT kuntöpyörällä?

Back
Ylös Bottom