Hidas kehittyminen penkissä (tekniikka videolla)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Katsoitko tuon alemman videon jossa tein 80kg:lla? Omasta mielestä toin sen tangon kontrollilla rintaan. Vai näyttikö, että siinä sarjassa olis myös ollut samaa ongelmaa?

80 kilolla sarjat näytti ihan ok mun silmään. Ootko kokeillu pitää kantapäitä maassa penkkauksen ajan? Voisi tuoda enemmän tukea keskivartalolle, kun näyttää hieman huteralta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
80 kilolla sarjat näytti ihan ok mun silmään. Ootko kokeillu pitää kantapäitä maassa penkkauksen ajan? Voisi tuoda enemmän tukea keskivartalolle, kun näyttää hieman huteralta.

Olen kokeillut, silloin en saa kunnon kaarta ja mm. kyynärpäät menee penkin alle. Tuo kaaren ottaminen pelkät päkiät maassa tuntuu vaikuttavan myös sarjapainoihin.
Rehellisesti sanottuna tuo näyttää omaan silmään paljon paremmalta kuin vielä kuukausi sitten jolloin tekniikka tuppasi hajoamaan samantien kun tanko lähti telineestä..

Kyllä se vaihtelu tosiaan tuo lisää kehitystä. Itsellä ei tunnu paikat kestävän jos 3x viikossa sitä runttaisin menemään.

Yhden kerran teen kevyemmin muun ohessa jossain vaiheessa treeniä, yhden kerran treenin aloitus ja siitä lihakset ihan loppuun meiningillä ja yhden kerran semikovaa, mutta silleen että pystyy tekemään vähän dippiä ja taljaa rinnalle lisäksi. 82,5 ja 2x80 uskalsin jo ottaa ilman varmistajaa. :-)
Välillä kyllästyin penkkiin ihan täysin ja tein pelkkiä koneita. Tuntui auttavan jatkoa ajatellen, nimittäin huomasin että vasen käsi oli paljon heikompi ja nyt ovat tasavahvemmat. Samoin paransin hieman selän kaarta penkillä, muutos on pieni, mutta vaikutus suuri, Rasitus hartiaan on nyt paljon inhimillisempää. Näillä kahdella korjauksella tekemisestä on tullut hauskempaa ja tuntuu ettei enää riko itteänsä vaikka treenaisi vähän kovempaa.

Paitsi tuo vika toisto tuli pompulla kun loppui mehut.

Juu kyl sitä viimesii toistoi voi pienellä pompulla ottaa, kunhan tekniikka pysyy suhteellisen kunnossa ja näytti ihan hyvin tuossa pysyvän. Tietty takapuoli nousee hieman tuossa loppuakohden mutta sekin näyttäisi tulevan leg drivesta. Se on pojalla kohta markka edessä :)

Zone-sarja -42%
Juu kyl sitä viimesii toistoi voi pienellä pompulla ottaa, kunhan tekniikka pysyy suhteellisen kunnossa ja näytti ihan hyvin tuossa pysyvän. Tietty takapuoli nousee hieman tuossa loppuakohden mutta sekin näyttäisi tulevan leg drivesta. Se on pojalla kohta markka edessä :)

Sain sen satkun tuupattua ylös jo pari viikkoa sitten. Mikä ei käy järkeen, kun 90kg:lla tulee 4 toistoa paskalla tekniikalla, yleensä se on vaatinut 6 toistoa että maksimi on 10kg sarjapainoa korkeampi.

Edit: saattaa tosin johtua ryssäpenkin piikkauksesta

Sain sen satkun tuupattua ylös jo pari viikkoa sitten. Mikä ei käy järkeen, kun 90kg:lla tulee 4 toistoa paskalla tekniikalla, yleensä se on vaatinut 6 toistoa että maksimi on 10kg sarjapainoa korkeampi.

Edit: saattaa tosin johtua ryssäpenkin piikkauksesta

No mulla se oli aikanaan ihmeellistä sinäänsä että meni 4x8 80kg ja ykkönen oli 92.5kg ja 95kg ei noussu millään. Tällähetkellä vitonen menny 95kg mutta 102.5kg ennätys.. Sarjakestävyys on suhteellisen hyvä verrattuna voimatasoihin ja räjähtävyyttä ei ole milteinpä ollenkaan. 95kg teki sen vitosen ja jokanen toisto näytti siltä kun ois menny maksimissa mutta silti jakso tehdä suht hyvin. Ei se aina mee niinku teoriassa pitäisi :) Kaveri otti kolmosen 90kg ja työns 100kg ykkösenä kun taas meikäläisellä sarjapainot korkeemmalla mutta ykkönen melko samoissa. Jokanen meistä on yksilönsä ja paha sitä on lähteä vertailemaan muihin.

No mulla se oli aikanaan ihmeellistä sinäänsä että meni 4x8 80kg ja ykkönen oli 92.5kg ja 95kg ei noussu millään. Tällähetkellä vitonen menny 95kg mutta 102.5kg ennätys.. Sarjakestävyys on suhteellisen hyvä verrattuna voimatasoihin ja räjähtävyyttä ei ole milteinpä ollenkaan. 95kg teki sen vitosen ja jokanen toisto näytti siltä kun ois menny maksimissa mutta silti jakso tehdä suht hyvin. Ei se aina mee niinku teoriassa pitäisi :) Kaveri otti kolmosen 90kg ja työns 100kg ykkösenä kun taas meikäläisellä sarjapainot korkeemmalla mutta ykkönen melko samoissa. Jokanen meistä on yksilönsä ja paha sitä on lähteä vertailemaan muihin.

Se on siis itsellä ollut yleensä niin että maksimi on 10kg suurempi kuin sarjapaino jolla saan 6 tehtyä. Tiedä sitten, että tulisiko se satanen enää ylös, mutta samapa tuo:)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
itse lisään aina painoa 4x10 tulee ylös eli lähes jokaviikko oon kyllä paljon vanhempi kuin sä sekin voi vaikuttaa itse oon 82kg ja penkaan 175kg,mutta siihen vaikuttaa moni asia,pakkotoistot vois olla nuorella hyväksi,tai sitten ootat että ne voimat kehittyy.

tänään kävin ensimmäistä kertaa jännevamman jälkeen salilla fysiöterapeutin kanssa penkkiä sai tehdä pelkällä tangolla,ei lukkoja,hauista pelkällä tangolla ei lukkoja vielä,porukka vähän katteli ihmeissään vaan en jäänyt selittelemään,tuntui henkisesti paljon raskaammalta ku fyysisesti,tuli sellainen olo eten enää koskaan mee salille.

Kyllä. Vielä kevään-alkukesän aikana en olisi voinut kuvitellakaan tekeväni sarjoja 77,5 kilolla kun maksimi oli silloin se 80 kg, nyt siis 85. Nyt tosin pelkään, että edessä on seuraava kehittymisen hidastumisvaihe, sillä onnistuneen 6x77,5 kg sarjan jälkeen en ole kertaakaan onnistunut nostamaan tuota 80 kiloa kuutta kertaa, 4x80 kg lienee ennätys. Mutta tosiaan, noita kolmosia on muutamia jo kertynyt juurikin tuosta syystä että 6x77,5 kilon sarja on onnistunut ja on siirrytty siihen 80 kiloon.
Ennustamani tulosten huononemisvaihe on nyt käsillä. Siinä missä parhaimmillaan on mennyt yhtenä salikertana 6x77,5 kg kahdesti niin eilen jäi nostot niin surkeisiin tuloksiin kuin 4x75 kg ja 5x72,5 kg. Jälkimmäisen sarjan jälkeen päätinkin sitten lopettaa penkkipunnerrukset eilisen osalta siihen. Pitääkö käytössä oleva 2x6 -systeemi aloittaa taas 65 kg:sta perkele...

porukka vähän katteli ihmeissään vaan en jäänyt selittelemään,tuntui henkisesti paljon raskaammalta ku fyysisesti,tuli sellainen olo eten enää koskaan mee salille.
Jo on outoa porukkaa kun tuolla tavalla kyttää. Itse en seuraa salilla muiden tekemisiä siitä yksinkertaisesta syystä ettei kiinnosta.

Ennustamani tulosten huononemisvaihe on nyt käsillä. Siinä missä parhaimmillaan on mennyt yhtenä salikertana 6x77,5 kg kahdesti niin eilen jäi nostot niin surkeisiin tuloksiin kuin 4x75 kg ja 5x72,5 kg.

Vedätkö nyt vain liian tiukoille joka sarjan, jäikö noihin yhtään varaa?

Vedätkö nyt vain liian tiukoille joka sarjan, jäikö noihin yhtään varaa?
Arvioni mukaan noista mainituista 4x75 ja 5x72,5 -sarjoista se seuraava nostoyritys olisi jäänyt rinnalle. Tai 75 kg olisi ehkä suurella säkällä olisi noussut sen 5 kertaa.

3x5x70 olis voinut olla sopiva setti tuolle päivälle, musta sun kannattais alkaa perehtymään tuohon threadiin:
https://pakkotoisto.com/threads/peruskausi-3x4-6x6-miten-käytännössä.27840/

Olin juuri postaamassa identtistä vastausta.

Mä en ainakaan pysty montaa viikkoa pitämään progressiota yllä, jos teen sarjat niin ettei yhtään toistoa enää tule. Kokeiltu pariinkin otteeseen ja sitten onkin kunto laskenut niin, että joutuu ottamaan takapakkia reilusti. Kunnolla siis varaa sarjoihin ja joka neljäs viikko kevyt niin kehitys pysynee nousujohtoisena.

Täytyykin muistaa huomisella salilla koittaa tuota 3x5x70 -sarjaa. Tuosta olenkin lukenut, että joka neljäs viikko olisi hyvä pitää kevyenä. Miten esim. penkkipunnerruksessa tuo kevyt viikko kannattaisi käytännössä toteuttaa? Siis jos voimatasot ovat suunnilleen mainituilla 2 x 6 x 72,5-77,5 kg:n sarjojen tasoilla?

Keventelyt pitää vain koittaa mikä toimii kullekin, se voi olla sulle esim. jotain 2x10x40 ja 1x75 väliltä. Pääasia että jää vielä reiluummin varaa sarjoihin ja kokonaisvolyymi laskee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom