Hidas kehittyminen penkissä (tekniikka videolla)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Lainaan tätä ketjua: penkki ei meinaa millään parantua, vaikka ruokapuoli suhteellisen ok ja lepoakin on. Penkkiä teen sotilaspenkkinä, tekniikka parin saliheebon puolesta todettu olevan "ihan ok", mutta tulos ei nouse. Muut isot liikkeet kehittyy hyvin (kyykky 105kg x 10 x 4, mave 130kg x 5 x 5 tällä hetkellä) mutta tuo itse saatanan kehittämä penkkipunnerrus on ja pysyy 50kg paikkeilla. Pikkutytön penkkitulos siis. G6 ohjelmalla treenasin 3kk ja silloin jo kehitys oli todella hidasta verraten muihin. Nyt kun teen taas G6 ihan penkki- ja leukatuloksen parannuksen takia, niin ei tuo taas jaksa kehittyä. Kaksi sarjaa kympin toistoilla hyvin, mutta kolmas ja viimeinen jää jonnekkin 4-6 väliin.

Olen koittanut veivata noita painoja alemmaksi ja toistomääriäkin pudotellut lisäten sarjamäärää, mutta ei vaan tunnu tulosta tulevan. Tekis mieli lopettaa koko paskan tekeminen :yäk:

Kannattaako ottaa spesifi penkkiohjelma vai jatkaa tätä veivailua? Kohta vaihtuu takas kolmijakoseen. Salia takana n. 8kk aktiivisesti, mitat 185cm/89kg 18R%. Omaan kyllä apinan kädet, eli niissä on pituutta.

Itellä oli ihan samat fiilikset kun tein G6 ohjelmaa. Mun kädet ei vaan palaudu minuutin taukoja pitämällä niin kuin ohjelmassa "käsketään" että saisin tarvittavan toistomäärän tarpeeksi suurilla painoilla ja lisäksi leuka + penkki syö toisiaan. Eikä jalkaliikkeet samassa rytäkässä auta nekään, taukoja ei kauheasti viitsi pidentää jos pitäis tehdä kaikenlaista muutakin samaan treeniin.. Ei toi G6 kaikille handuille sovi, itsellä penkki jumitti ja leukatulokset tippuivat sitä tekemällä. Ota vaikka penkki + apuliike päivä missä teet vaikka 5-6 sarjaa penkkiä pidemmillä tauoilla + apuliikkeitä päälle (ohjelma ei olisi pahitteeksi)ja sitten vetäville oma treenipäivä, missä leuat 4-5 sarjaa samoin pidemmillä tauoilla + muuta vetämistä ja hauista. Vaikka 2x vikko penkkitreeni ja vetävät 1x viikko. Itselle toimii suurinpiirtein tuollainen. Tämä nyt vaan toisen aloittelijan näkemys, mutta perustuu omakohtaiseen kokemukseen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kattelin noita videoita, ja vaikka salipenkki on salipenkki, niin tuli mieleen että kannattaisiko silti kokeilla rauhoittamiseen ajatusta merkeistä (siis jos on taipumusta hätäilyyn)? Ei välttämättä tarvitse varmistajan merkkejä kertoa, mutta jos nostaja itse mielessään ne kelaisi. Ei pysty laskemaan pommilla ja pomputtamaan ylös jos joutuu hahmottamaan siihen punnerrusta ennen sanan press?

Kannattaa ainakin kokeilla merkkejä tai vaan stoppia.

Itse olen kohtuu pitkäkätinen ja itsellä vaan toimii paremmin kun tekee lähes kaikki punnerrukset tangolla (normi penkit, kapeet penkit ja vinopenkki) stopilla. Touch&go:lla vaan pidemmät 12-50 sarjat.

Vähän erikoiselta kyllä kuulostaa, olisiko videota suorituksesta? Teepä lyhyempää sarjaa, aloita painosta jolla saat 3x5 ja nosta sarjapainoa 2,5kg joka kerran jälkeen kun saat tuon tehtyä. Ilmoittele tänne vaikka että rupeeko tulos nousemaan.

Kuinka usein teet penkkiä?

Koitanpa saada kaverin ottamaan videoo, kun pääasiassa tulee treenailtua yksin. Tänään kevyesti kolmonen meni 55kg, lähden tästä kasvattamaan tommosella sarjalla. Ilmoittelen, miten kehittyy.

Millaisiakohan nämä "saliheebot" on? Mullekin sanonut monesti että maastaveto näyttää iha hyvältä mutta selkä pyöreenä vedetty pari vuotta joten ei välttämättä ole uskominen niihin :D Kannattaa ehkä tarkistuttaa tekniikka ammattilaisella varmuuden varalta jos tekniikka kuitenkin olisi hakusessa. Itsellä toistaiseksi toiminut Miken 2x6 tosi hyvin. 1.5kk tehnyt sitä ja penkin sarjapainot noussu 90 kilosta 95 kiloon ja ennen sitä kehitys ollut melko hidasta. Ainut mitä oon tehny niin että lisään 2.5kg lisää malmia vasta sitten kun on 2 reeniä mennyt tavoite täyteen ja tänään tuli 95kg 2x6 melko nätisti. Kannattaa kokeilla :)

Toinen oli tuntematon, mutta habituksesta päätellen ihan kokenut reenaaja ja toinen eräs tuttu, mutta tiedäppä näistä sitten. Koitan saada videolle suorituksen. Youtubesta kelaillut noita tekniikoita aika paljon, lavat yhteen tiukasti jne. Voi olla, että käsien liikeradassa voisi olla jotain? Lisäksi vasen olkapää on ottanut osumaa useamman kerran: 5v solisluu murtui, 8v käsi sijoiltaan ja 15v solisluu murtui jälleen, josta jäi kiva patti tuohon solisluuhun (ikää siis 25v nyt), mutta en jaksa uskoa, että näillä seikoilla penkkiin vaikutusta olisi? Toki olkapää on hieman erinäköinen kuin toinen, mutta toiminnaltaan samanlainen, ei liikerajoituksia tms. Kiitos kirjoittaneille vinkeistä, melko turhauttavaa.

Niin ja kuinka usein penkkiä teen: G6 aikaan 3x viikkoon, nyt vaihdoin takaisin kolmijakoiseen, joten viikon ajalle tulee maksimissaan kaksi kertaa ihan peruspenkkiä. Toisaalta, jos kokeilis ottaa reilun kaaren ja penkkais ns. oikeaoppisesti, ja jättäis ton sotilaspenkin pois?

Itellä oli ihan samat fiilikset kun tein G6 ohjelmaa. Mun kädet ei vaan palaudu minuutin taukoja pitämällä niin kuin ohjelmassa "käsketään" että saisin tarvittavan toistomäärän tarpeeksi suurilla painoilla ja lisäksi leuka + penkki syö toisiaan. Eikä jalkaliikkeet samassa rytäkässä auta nekään, taukoja ei kauheasti viitsi pidentää jos pitäis tehdä kaikenlaista muutakin samaan treeniin.. Ei toi G6 kaikille handuille sovi, itsellä penkki jumitti ja leukatulokset tippuivat sitä tekemällä. Ota vaikka penkki + apuliike päivä missä teet vaikka 5-6 sarjaa penkkiä pidemmillä tauoilla + apuliikkeitä päälle (ohjelma ei olisi pahitteeksi)ja sitten vetäville oma treenipäivä, missä leuat 4-5 sarjaa samoin pidemmillä tauoilla + muuta vetämistä ja hauista. Vaikka 2x vikko penkkitreeni ja vetävät 1x viikko. Itselle toimii suurinpiirtein tuollainen. Tämä nyt vaan toisen aloittelijan näkemys, mutta perustuu omakohtaiseen kokemukseen.

Olkapäät aika kovilla tuossa G6 tehdessä, vaikka kuinka lämmittelisi. Totta turiset myös noista leuoista, ei oikein riitä puhti enää niihin, joten ylätaljalla ja kuminauhan kans menty leuoissa, jotta toistomäärät olisi vähän isompia. Rupeanpa rustailemaan seuraavaa ohjelmaa, jonka toteutan tuolla periaatteella. Just tosiaan aloitin uuden kolmijakoisen, jolla mennään se 6vk.

Viimeksi muokattu:
Olkapäät aika kovilla tuossa G6 tehdessä, vaikka kuinka lämmittelisi.

Ota pystärin tilalle vipunostot sivulle. Säästää olkapäitä ja vipunostot ei vie mehuja penkkaamisesta. Etuolkapäät penkistä, sivuolkapäät vipareista ja vetävien päiville jotain takaolkapäille, niin ei mun mielestä olkapäiden kehitys tuosta paljoa kärsi. Ehkä jopa päinvastoin.

Zone-sarja -42%
Tammikuu 2014: 80 kg
Syyskuu 2015: 85 kg
Heinäkuu 2016: 90 kg

No mutta, nyt ei mennytkään 1 vuotta ja 8 kuukautta siihen että sai nostettua penkkimaksimia 5 kilolla vaan ainoastaan 10 kuukautta :D Kirvestä ei ole siis sittenkään syytä heittää kaivoon :D Eli 100 kg menee näillä näkymin rikki maaliskuussa 2018 eikä suinkaan syyskuussa 2020 :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom