No käytännössä varmaan joko silloin, kun siltä tuntuu, tai ennalta mietityn progression perusteella. Tossa sun tilanteessa vois varmaan mennä aika suoraviivaisesti. Tyyliin
4x4, 5x4, 6x4,
4x5, 5x5, 6x5,
4x6, 5x6, 6x6
Kuvittelisin, että ton pitäs mennä läpi tolla 75 kilolla ongelmitta. Jos alkaa tuntumaan liian raskaalta, niin sitten ottaa kevyemmin väliin ja jatkaa sen jälkeen. Kun katsoo tota määrää, niin tuo on edistystä heti kakkostreenistä lähtien tohon sun enkkasettiin (3x6) nähden. Lue noita voimaosion ketjuja 5x5, 3x4 -> 6x6 ja kysy jto:lta. Siellä on juttua progressiosta, jaksottamisesta, piikkaamisesta ja vaikka mistä voimailuun liittyvästä. Nää mun jutut on tämmöisiä sunnuntaivoimailijan mietteitä nopeasti kirjoitettuna.
Lisähuomiona vielä, että syödä kannattaa kunnolla. Jos samaan aikaan meinaa kiristellä, niin kehitys tulee olemaankin hyvin todennäköisesti aika hidasta. Toisekseen nää voimahommelit ei ole lähtökohtaisesti mitään hapotustreenejä, eli sarjatauot kannattaa pitää pitkinä tyyliin kolmesta minuutista ylöspäin tarpeen mukaan. Ja vielä viimeisenä asiana: kannattaa huomioida se, että jos vetelet treenissä jonkun raskaan 8x5 setin pitkillä palautuksilla, niin siihen menee aikaa. Jos tähän haluaa vielä bodailla hirveästi päälle, niin treenin kesto voi venähtää melkoisen pitkäksi ja tuottaa käytännön kannalta ongelmaa. Kannattaa siis miettiä vähän muutakin treeniä sen kannalta, jos haluaa voimailuun panostaa kunnolla.
Kiitän, lähdetään toteuttaan tuota systeemiä.
Sen verran olen opiskellut että tiesin jo ennalta että sarjatauot voi pitää pitkinä. Ruokailun määrää oon tietoisesti lisännyt, lisäksi syön nyt puhtaammin kuin aikaisemmin.
Tosiaan tuosta kestosta sen verran, että ei ne treenit aikaisemminkaan mitään lyhyitä ole olleet.
Paljon hyvää jo tässä ketjussa. Heitän vielä oman huomioni (paskana) penkkaajana.
Tällä reseptillä sain penkin viimein nousemaan:
- 3 kuukautta 3x viikossa penkkiä ja kyykkyä.
- Yläselälle ja olkapäille pumppaustreeniä.
- Älytön mässäys, massaa tuli muutama kilo.
Tuossa ajassa ykkösmaksimi nousi tiukasta satasesta 115 kiloon. Nyt jatkettu penkaten 1-2 krt viikkoon ja kehitys on ollut hitaan tasaista.
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, että minkälaisia treenejä nuo olivat? 1. treeni kova, toinen kevyt ja kolmas(?)