Hevarit ja asenne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KKHS
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä mitä, tässähän on unohdettu meidät lihavat ja ahdistuneet metalliprinsessat, jotka nyökyttelevät keikalla merkityksekkäästi ja toivovat, että se moshpitin kuningas huomaisi kuinka on oikein bändipaita päällä ja vittu kun nainenkin voi olla tr00.

Ei suinkaan ole unohdettu, sillä loppujenlopuksi metallinaiset eivät ole sen kummempia kuin minkään muunkaan alakulttuurin tahraamat naiset. Loppujenlopuksi mies- ja naispuolisten hevarien perusero on sama kuin miesten ja naisten ero yleensä.

Nonnih, taas tää menee tähän. En tiedä miten tosissasi tuon heitit, mutta...

Normikyniksen mielestä isot lihakset saa pelkästään juomalla roteiinihormoonia. Eihän ne kehonrakentajat oikeasti töitä tee, kunhan iskee piikkiä pakaraan.

Ja samoin, normitallaajan mielestä metallimusiikissa ei tarvitse kun rämpyttää säröt päällä kitaraa, hakata blastbeatia niin perkeleesti ja öristä mikkiin oksennus kurkussa.

Minusta täysin turha alkaa arvostelemaan alaa, johon ei itse ole perehtynyt. Vaikka ihan ymmärrettävää, tuleehan sitä toki itsekin tehtyä helposti asioista joista ei mitään tiedä. Mutta kokeile oikeasti alkaa säveltämään hyvää metallibiisiä, ei ihan noin vain onnistu. Niin kuin ei sen soittaminenkaan. Kukaan ei ole noussut metallimusiikin kärkinimiin hakkaamalla kännissä kitaraa ja oksentamalla mikkiin, työtä senkin menestymisen eteen on tehty.
Kyllä, heitin sen aivan tosissani, mutta ei, en tarkoittanut, ettei tarvitsisi olla lahjakas, kun tekee metallimusiikkia. Päinvastoin. Kaiken hyvän musiikin tekemiseen tarvitaan luovuutta ja lahjakkuutta. Sille lähinnä naureskelin, että millä perusteella metallimusiikin harrastajat ovat niitä taiteellisesti lahjakkaimpia kaikkiin muihin verrattuna.

Eiköhän laiteta jokaiselle tyylille (kukkahattutädeistä hoppareihin) omat threadit niin saadaan ainakin kunnon sota pystyyn tällekkin palstalle. Tää threadi ois mun mielestä pitäny lukottaa heti alkuunsa trollina ja provona.
Aloittajan viestistä selviää heti ensimetreillä täydellinen tietämättömyys kirjoittamastaan asiasta.
Sille lähinnä naureskelin, että millä perusteella metallimusiikin harrastajat ovat niitä taiteellisesti lahjakkaimpia kaikkiin muihin verrattuna.
Kukkaan ei oo niin väittänytkään. Se ei vielä nosta metallin säveltäjiä lahjakkaimmiksi, että metallimusiikin sanotaan olevan vaikea sävellettävä.

Itse asiassa on

Minäkin kyllä olen törmänny hevareiden keskuudessa siihen asenteeseen, että hevi on ainoaa hyvää musiikkia ja kaikki muu on paskaa. Minkä takia lie sitten tuo on niin iso asia useille hevareista? Eikö sitä voisi vaan ajatella muusta musiikista, että se ei ole vaan oma juttu, mutta ei välttämättä mitään paskaa.

Enkä tällä tarkoita että kaikki hevarit olisi tuollaisia, enkä myöskään sitä etteikö muiden musiikkilajien kannattajista löytyisi samaa asennetta, mutta omien kokemusten pohjalta hevarien keskuudessa selkeästi yleisintä.

En tarkoita että muilta musiikin suunnilta ei löytyisi taiteellisesti lahjakkaita, mutta kyllä niitä tuolla metallin saralla on ihan hitosti.
Murto osa on jotain Speedy&Saku tyylisiä, vaikka toisin tuon ketjun aloittajan kirjoituksesta voisi päätellä.

Puolet helpompi on vetää rahat Antti Tuiskuna ku metallilla. Moni pitää esim. noita Norskien Mustan metallin ukkoja ihan idiootteina (toki kyllä niitäkin siellä riittää), jotka eivät osaa soittaa.
Tutustukaa joskus vaikka kaverin nimeltä Garm tuotoksiin ja projekteihin, minä nostan hattua hänelle. :rock:

Ps. Enkä pukeudu mustaan enkä omista pitkää tukkaa ja kuulun kirkkoon ja aion vastaisuudessakin kuulua.

Ps.Ps. Sitä paitsi tämä ketju on ihan syvältä! Sama ku joku avais samanlaisen räppäreistä ja sanois että ne on lauma-apinoita keillä on liian isot vaatteet ja ne ampuu kaikki ketkä tulee niiden nurkille väärän väriset tossut jalassa....

Hevarit on nörttejä. Ei yleensä mitään "kovia jätkiä" vaan yökastelijoita.i

Kiitos tuosta, lähden laittamaan vaipat jalkaan.

<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gNTpORt_fEw"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/gNTpORt_fEw" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Nyt mun todellinen luonne paljastui :lol2: .

Joku ehdotti, että tämä pitäisi lukottaa. Aloitus oli kyllä selvästi provoileva, mutta aiheesta saatiin hyvää keskustelua, joten eiköhän tuon lukon voi jättää väliin.

Täytyy vain myötäillä aiemmin mainittua: Tämän kaltainen yleistys sopii kaikkiin musiikkilajeihin. Otetaan yleinen vastakkainasettelu, "hevarit ja lökärit". Ihan samalla tavalla suurin osa molemman musiikin edustajista haukkuvat vastakkaisia musiikin alalajeja. Mutta molemmista joukoista löytyy niitä, jotka osaavat arvostaa kaikenlaista musiikkia, ja sanoa jotakin muutakin kuin "ihan paskaa!!!1".

Minulla on (ehkä joskus) pitkä letti, enimäkseen mustaa vaatetta. Vaatekaapista löytyy myös vihreää ja karvinen-paitaa, ja levyhyllystä muutakin kuin metallin eri alalajeihin kuuluvaa musiikkia: Dingoa, Kingston Wallia jne...

Mietin vain, että mitä väliä loppujen lopuksi on sillä, kuunteleeko musiikkia laajasti, vai keskittyykö täysin johonkin alalajiin? Ymmärrettävästi toki usein (minun kokemuksieni mukaan) 'kapeakatseiset' edustavat juuri tuota "..tu mitä paskaa!"-porukkaa.

Ja kyllä niistä 'hevareista'kin löytyy melko paljon 'normaalisti' pukeutuvia, katsokaa vaikka Swallow the Sunin jampat (tai ainakin silloin, kun viimeksi tarkistin).

Hevi on paskimmillaan ihan hirveätä paskaa.

Olin itse yläaste aikana ns. metallipuritanisti eli Metallica, Slayer, Megadeth, Pantera jne. linjalla ja kaikki muu oli paskaa. Mutta sitten ilmeisesti evoluution myötä musiikkimaku laajeni, muuta poikkeuksena toimii metallimusiikin maku: se on kaventunut ns. uuden aallon deathmetalliin (Origin, Decapitated, Nile, Psycroptic jne.). En siis kuuntele enää oikeastaan mitään metallia tämän "genren" ulkopuolelta. Muuten sitten menee kaikki hip-hopista trancen rockabillyn ja popin kautta mihin tahansa, sillä oletuksella että musiikki on hyvää. Kaikkissa musiikkityyleissä on hyvän lisäksi myös hirveä määrä scheissea.

Ja sitten elitististä avautumista. Vältän itse käyttämästä koskaan sanaa hevi, puhun vain metallista ja jos joku kysyy millaista musiikia kuuntelen, niin vastaan että hyvää musiikkia. Pyrin myös välttämään syvällisempiä keskusteluja musiikista sellaisten henkilöiden kanssa jotka eivät osaa soittaa mitään instrumenttia tai eivät ole laulaneet bändissä. 24:stä ikävuodesta olen soittanut 15 vuotta sähköisiä kieli-instrumentteja ja takana on myös yli 10 vuotta bändisoittoa rockista poppiin, mutta lähinnä deathmetalli-pumpuissa. Keskustelun kannalta tilanne on hieman samanlainen kuin keskustelisit punttitreenaamisesta sellaisen kanssa joka on nähnyt 4D-dokumentteja kehonrakennuksesta.

Onks Lordi heviä!? :)

Tässäkin vastaus riippuu siitä keneltä kysyy, vaikka huumorilla tätä kysytkin.

Kai se on niin, että jos The Kinksin You really got me on heviä, niin kyllä se Lordikin on, mutta jos Kotiteollisuus on "vain" suomirokkia, niin ei se Lordikaan sen raskaampaa ole. No joo, kommentti se on turhakin kommentti:D

Mä itekään en kannta genre-ajattelua, enkä todellakaan viitti otta kantaa mihinkään sellasiin, MUTTA NYT ON KUITENKIN IHAN PAKKO SANOA, ETTÄ... Mun mielestä Lordi on hard rockkia (sanoohan sen biisin nimiki sen jo!), niinku vaikka AC/DC.

V*tuttaa kun ihmisten pitää yleensäkään kysellä jotain dorkia "Mistä musiikista sä tykkäät?" -kysymyksiä. Minä en ainakaan noita hevon v*tun genrejä tiedä, mutta eihän siihen pelkästään voi sanoa, että hyvästä musiikista. Sitten pitää tarkentaa, että joo, semmoisesta raskaammasta... Siis joo rockista tykkään... ja hevistä. No v*ttu en tiedä millaisesta hevistä, sellaisesta mikä kuulostaa hyvälle! Älkää kyselkö niin molempia osapuolia v*tuttaa vähemmän.

Anteeksi sekaantumiseni threadiin.

Nimim. Rokkari tai jotain sinnepäin.

Mä itekään en kannta genre-ajattelua, enkä todellakaan viitti otta kantaa mihinkään sellasiin, MUTTA NYT ON KUITENKIN IHAN PAKKO SANOA, ETTÄ... Mun mielestä Lordi on hard rockkia (sanoohan sen biisin nimiki sen jo!), niinku vaikka AC/DC.

Mutta Lordilla on myös Get heavy niminen albumi :vastarannan kiisken kuva: Jonkun verran ko. bändiä olen kuunnellut, mutta en ole nähnyt tähdelliseksi selvittää kumpaa se nyt sattuisi olemaan. Mulle riittää että sillä on muutama hyvä biisi, jotka potkii. Jossain todettiin Lordin soittavan kasariheviä, mutta miten hemmetissä 2000-luvulla voi soittaa kasariheviä, kun ei ole covereista kyse:rolleyes:

Ja muutenkinhan musiikki on nykyään vanhojen tyylien yhdistelyä, että siitä mihin genreen mikäkin kuuluu, voi väitellä loputtomiin. Niinkuin tässä tehdäänkin :D

Mikä thread..No kirjotetaas tähänkin. Hevarina minua on pidetty, mutta en itse koe olevani. On ollu pitkä tukka, mutta lyhyt/kalju jo 7 vuotta.

Musiikista puhuminen voimailu-foorumilla on hieman 2-piippuinen juttu: Mielipiteitä jne. 99% musiikin kuuntelijoista on ns. perus taviksia tällä saralla ja tällä tarkoitan , että musiikki rajoittuu kuunteluun, ei levyttämiseen, tuottamiseen, musiikista kirjoittamiseen jne. Itse olen "friikki" (kait jonkun mielestä), koska tuota mussiikkia on tullu sen verran paljon äänitettyä/soitettua/medioissakin jne.

Itse olen tutkinut eri aikakausien genrejä ja keräillyt eri genrien albumeita jne. jo aika tovi, +näin internet aikaan vaihdellut ajatuksia kaikenmaailman "tiedostavien" tahojen kanssa. En sano tätä sillä, että pröystäilisin, mä vain tiedän jotain näistä jutuista.

"Hevi" sanalla on vähän apukoulu-maine. Ja tämä on kyllä puoliksi tottakin. Itse kokee olevansa ns. outu lintu musiikkimaailmassa, koska:

-harvoja kiinnostaa terveelliset elämän tavat, puntti, ruoka jne.
-kaikki ryyppää, polttaa tupakkaa tai käyttää huumeita
-suurin osa on oikeasti aika syrjäytyneitä ns. norm elämästä
-aina jotain vitun angstia (taiteilijat, ya know..)
-ei välitetä tulevaisuudesta (aka. elän tätä päivää jne..)

..välillä tuntuu, että ei jaksa näitä hippejä katella. Itse asiassa pistänkin hieman pillejä pussiin, jahka tuo Firebox Records saa tuon MINOTAURIn vikan levyn pihalle. MORNINGSTAR ehkä tekee vielä jotain ja HEATHEN HOOF myös. kaikki levyttäneitä bändejä, M.STAR tehnyt jo 6 täyspitkää lähes 17-vuotisen uransa aikana. True Metal!

Genreistä ei jaksa avautua täällä, ei sitä ymmärretä kuitenkaan ;)

Ps. Lordin kasarius: otettu 80-luvult palat ja soundi nykypäivästä. Alice Cooperia ja Acceptia filtteristä läpi.

:rolleyes: Yks muija sano, että HIM on parasta metallia. Ei kai mielipidekysymykseen voi vastaankaan väittää. :david:

:kippis1:
Ei voi, kyllähän se 24/7 larppaajan tunnusmerkit täyttää. Vain miekka puuttuu.
Aseettomana väisteli Huiskuakin linnanjuhlissa. Asia ei ole vakava, jatkakaa hyvää ketjua.
:kippis1:

Niin kuin manowar voi olla hardrockia. kuten kings of metal coming to town, hey mister dc play one for me, fightingt the world. veteen piirretty viiva.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom