Hevarit ja asenne

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KKHS
  • Aloitettu Aloitettu
Muistan nuorempana etta hevaria ei paljon auttanu kritisoida tai heti alkoi huuto. Ja kaikki muu musiikkihan oli heidan mielesta paskaa. Pari kaveria alkoi karsastamaan kun aloin kuuntelemaan elektronista hevin ohella. Jostain piti kehittaa vakisin vastakkainasettelu, vaikka jatkoin hevin kuuntelemista muitten tyylien ohella.

Tana paivana oma maailmankuva on sen verran laaja etta jokaisesta musiikkityylista loytyy paljon helvetin hyvia artisteja (myos hevista). Kun katselee kyseisten hevijamppojan tilannetta tana paivana, niin eivat he kylla elamassa kovin pitkalle paasseet. Kaikkia munia ei kannata laittaa samaan koriin. Harvoista meista tulee Yngwie Malmsteneja.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samaa paskaahan se on vaikka Rapista puhuttaessa. Wannabegangstaspedeilyä ja kaikki samaa paskaa kun ei kerran laulaa osata niin sitten sanat puhutaan. Eli mitä järkeä näistä yleensäkää on vääntää? Jos joku on kovin kiinnostunut tietystä musiikkilajista, niin vääntäkööt joka bändin johokin genreen ja sanokoot mun mielestä rajumpaakin metallia popiksi jos niin haluavat. Mikään ei varmaan tuota isompää vääntä kun keskustelu metallista/rapista/konemusasta.

On muuten huvittavaa huomata, että monet "vastagenret"(huono sanavalinta, parempaa en keksinyt) morkkaa toisiaan ja ovat kuitenkin yllättävän lähellä toisiaan.

Siinä missä hopparit nauraa hevarille kaksi numeroa liian pienistä farkuista, niin hevaria kovasti huvittaa toisen liian isot housut.

Keikalla hevaria hymyilyttää kun hopmiehet heiluvat ja räpeltävät käsillään huvittavasti ja samalla itse pyörittävät päätään ja nykivät kättään :).

Turha tredi. Kaikkihan sen tietää, että hevi on paskimmillaankin parasta. Joillakin on vain mennyt musiikillisessa kasvatuksessa joku aikoinaan pahasti pieleen jos eivät tätä ymmärrä. :D

Ja Gunnarit ei ole Heviä, metallia, rässiä, blakkiä, deathia, doomia, sukkahousua, grindia eikä edes Hard Rockia... Se on populaarimusiikkia.

Edit.

Niin tosiaan Hevin lisäksi levyhyllystä löytyy myös Röyhkää, Kolmatta naista, Ismo alankoa, Miljoonasadetta, Lapkoa, Sielun Veljiä, PMMP:tä, Egotrippiä, YUP:tä, CMX:ää... yms. ei niin heviä. Musiikkimaku on laaja, mutta tosiaan tuo koneosasto ei oikein ole uponnut. Toisaalta sekin voidaan tehdä tyylikkäästi, kuten esim. NIN. Rap on toinen genre, jota en täysin kyllä sisäistä.

Kaikki hyvä musa on kuuntelemisen arvoista. Mistään sellaisesta mistä itse pitää ei kannata jäädä paitsi vain omien tai muiden ennakkoluulojen takia. Musa on parhaita juttuja elämässä, genrestä riippumatta.

Ensi vuonna alkaa 13:sta vuosi metallirumpalina ja heviä on tullut kuunneltua ala-asteelta saakka...mulle on aivan paskan hailea mihin genreen mikin orkka kuuluu.
Mikäli joku tuttu kehee mulle jotain uutta bändiä, niin kysyn pikemminkin siltä: "mitä bändiä se eniten muistuttaa".

Toisekseen suurin osa hevareista ON vitun rasittavaa tekoahdistus porukkaa.Joillakin on vielä helvetin jyrkkiä mielipiteitä, tyyliin "kone musa on homoille" yms.
Tuntuu aika säälittävältä, että jonkun 40v kaverin musiikillinen ajattelu rajoittuu Slayeriin tms, ylä-asteikäiseltä sen vielä ymmärtää.

Varsinkin näin soittajana tuntuu mahdottomalta ottaa vaikuitteita loputtomiin yhdeltä musiikkityylisuunnalta, varsinkin hevistä, sillä KAIKKI hyvä hevi on jo tehty ajat sitten (IMO).Nykyäänhän hevi on pääpiirteittäin sitä, että kuka soittaa nopeitten, poikkeuksiakin onneksi on.
Jos ei taas soita itse mitään, niin ehkä sitten ajattelumaailma on erillainen ton suhteen?

Esimerkki:
Olin kaverin luona soittamassa rumpuja ja vedettiin porukalla muutama biisi (heviä) koska eräät hevimiehet oli tulleet kylään.Tämän jälkeen he katsoivat Nightwishin dvd:tä, jossa oli heidän mielstään yhdessä kappaleessa "hyvä komppi". Soitin kompin dvd:n mukana korvakuulolta ja olin tämän jälkeen suurinpiirtein jumala heidän mielestään. Ajattelin, että mikäpä siinä jos näin vähällä...
Mentiin baariin ja samaiset jampat tulee juttusille: "vittu jätkän varmaan täytyy treenata ihan vitusti soittoa?" "Juu, no melkein päivittäin vastasin".
"Mitä bändejä sä kuuntelet?" Minä: "kaikenlaista, jatsista heviin, kauko röyhkääkin olen kuunnellu nyt viimeaikoina". "MITÄ VITTUA?OOTSÄ JOKU HOMO?TURPAAN PITÄS VEDELLÄ". Luulin, että se heitti sen vitsillä, mutta ei. Ei tosin lyönyt onneksi.

Aika moneen samanlaiseen valopäähän olen törmännyt...valitettavasti.
Onneksi minulla on vapaus valita kenen kanssa liikun, ja onhan omassa kaveripiirissä hevareita, joille kaikki muu musiikki ei ole HOMOA tms.

Eli: ei ole tarkoitus yleistää.

Jokainen, joka välttämättä haluaa änkeä itsensä kategoriaan "hevari" altistaa itsensä kategorian rajoille, jotka voivat olla vaikka "muu musa on homoa". "hevarit" ovat yleensä juuri tuollaisia kuin on kuvattu ensimmäisessä viestissä. Warriors of the world. Kuten myös hopparit, lattarit, billyt yms. Vitsikästä tästä tekee se, että mitään "me, hevarit/billyt/hopparit" klubia ei ole. Fanaattisuus ei rajoitu vain uskontoon :D

Nuorilta tuo silti sallittakoon. Paikkansa saa, ja pitääkin hakea, kunhan sieltä sitten päästään pois kun on aika itsenäistyä.

Reaktio on aika merkillinen, sillä kuuntelisin mielummin vuorigorillojen mylvintää ku sitä valmiiksi pureskeltua automusiikkia perusjunteille.
Ai että miten huolella asetettu idioottiansa! :) Heti astuin.

Reaktio on aika merkillinen, sillä kuuntelisin mielummin vuorigorillojen mylvintää ku sitä valmiiksi pureskeltua hevinpaskaa perusjunteille.

Hyvä dokkari by the way.

Niin on.

En kyllä laittaisi hevareita nörtti kastiin (toki jokunen voi olla) mutta ei kaikki. Jos otetaan esimerkiksi Iron Maiden:in keikat marraskuussa, niin kyllä yleisöstä suurin osa oli ihan normaalia kansaa ulkonäön perusteella.

Iron Maidenilla on faneja jos jonkinlaisia. Lisäksi hevi on nykyään äärimmäisen pop. Mutta kun siirrytään tarkastelemaan sitä kansan osaa joka päättää pukeutumisestaan levynkansien perusteella, niin melkoista nörttisakkia se on, vaikka kuinka yrittäisi totuutta kieltää.

On muuten huvittavaa huomata, että monet "vastagenret"(huono sanavalinta, parempaa en keksinyt) morkkaa toisiaan ja ovat kuitenkin yllättävän lähellä toisiaan.

Totta. Esimerkkisi räpistä ja hevistä on varsin hyvä, sillä siinä on jopa se harvinaisuus, että itse musiikkityylit ovat varsin erilaisia. Kuitenkin suurin feudi syntyy sen ympärille luodusta kulttuurista, joka on itseasiassa hyvin samanlainen toisen kanssa. Molemmissa on myös genren sisäiset genret, joitenka todellinen ero on kuitenkin niiden ympärille luodussa kulttuurissa. Tästä esimerkkinä deth -, thrash - ja speed metal, joitenka musiikilliset erot ovat itseasiassa varsin marginaalisia. Kun katsotaan tuotannollisten erojen taakse, niin Dimmu Borgir ei ihan hirveästi eroakaan Uriah Heepista.

Nyt täysin vakavana huomautuksena kaikille tummanpuhuville wannabe-hevareille:

AITOA HEAVY METAL -musiikkia soittaa vain pari bändiä maailmassa.
Tietysti MANOWAR!!! ja muutama bändi, jonka MANOWAR on hyväksynyt AIDOIKSI METALLI-bändeiksi. :) Muut on vain pellejä, jotka kuuluu epäaitoon genreen. On siis vaan kaksi genreä!

WHIMPS & POSERS leave the hall

Siinä missä hopparit nauraa hevarille kaksi numeroa liian pienistä farkuista, niin hevaria kovasti huvittaa toisen liian isot housut.

Keikalla hevaria hymyilyttää kun hopmiehet heiluvat ja räpeltävät käsillään huvittavasti ja samalla itse pyörittävät päätään ja nykivät kättään :).

Erittäin hyvä vertaukset heitit!

Itsellä ei ole koskaan ollut mitään taipumusta pukeutua minkään musiikin mukaan, enkä näinollen pysty käsittämään mihin siinä pyritään? Ja että miksi sitä kotona kun kukaan ei kuule, kuitenkin kuunnellaan muutakin musaa, mutta sitten "piireissä" se muun genren musa on jotain homoa paskaa.

Ja että miksi sitä kotona kun kukaan ei kuule, kuitenkin kuunnellaan muutakin musaa, mutta sitten "piireissä" se muun genren musa on jotain homoa paskaa.

Hehehe, kotona soi KaijaK, mutta kun lähdetää jätkien kanssa radalle ni vedetään uudenkarhea Metallica-paita päälle. :D :david:

Ainoan kerran kun olen "hävennyt" kuuntelemaani musiikkia oli pienenä pojuna kun tykkäsin kovasti Accept:in Son of a Bitch biisistä ja mutsi ramppaa huoneeseen kun kaiuttimista raikaa " son of a biiiitch kiss my ass! " Oi niitä aikoja. :whip:

Kaipa mutsi tajus pienestä pitäen millanen pojastaan tulee. :lol2: "Kasva jo" - kommentit menettänyt kutinsa tässä vuosien saatossa.

Miksi hevi-musiikki näkyy niin vanhvasti pukeutumisessa?
Omasta mielestä jotkut "Dimmu Burger - Bloodtaste"-paidat jne.. on niin vtun kauheita. Ja Miksi pitää käsissä olla jotain niittejä ja muita homohoukuttimia? ;)

Yleensä ihmiset, jotka kuuntelee rock:ia, tai yleensäkin musiikkimaku on aika laajaa, pukeutuu minun silmään 'normaalisti'.

Kunhan ihmettelen, varmasti monella on herneet hengitysteissä tämän jälkeen. Mutta tänään on perjantai, otetaan lunkisti :kippis1:

Nyt täysin vakavana huomautuksena kaikille tummanpuhuville wannabe-hevareille:

AITOA HEAVY METAL -musiikkia soittaa vain pari bändiä maailmassa.
Tietysti MANOWAR!!! ja muutama bändi, jonka MANOWAR on hyväksynyt AIDOIKSI METALLI-bändeiksi. :) Muut on vain pellejä, jotka kuuluu epäaitoon genreen. On siis vaan kaksi genreä!

WHIMPS & POSERS leave the hall

:rock:

Onko Manowar muuten julkaissut mitään virallista listaa?

EDIT: Taitaisikin olla vain teennäistä pelleilyä määrittää mieltymyksensä sen listan mukaan, sillä totinen metallimies tunnistaa ne artistit muutenkin. Tosin, eipä minua koskaan ole hävettänyt olla teennäinen pelle.

Omasta mielestä jotkut "Dimmu Burger - Bloodtaste"-paidat jne.. on niin vtun kauheita. Ja Miksi pitää käsissä olla jotain niittejä ja muita homohoukuttimia? ;)

Yleensä kuvailemasi tyypit löytyvät ikäluokasta <20v ja myös saksanmaalta :lol2:

:rock:

Onko Manowar muuten julkaissut mitään virallista listaa?

EDIT: Taitaisikin olla vain teennäistä pelleilyä määrittää mieltymyksensä sen listan mukaan, sillä totinen metallimies tunnistaa ne artistit muutenkin. Tosin, eipä minua koskaan ole hävettänyt olla teennäinen pelle.

Hehe, varmaan kaikki bändit jotka kuuluu Manowarin musayhtiöön on aitoja. :)
IMO ne on aikamoista kuraa, mutta makunsa kullakin. Itse MANOWAR on kyllä helvetin kova!

Mua repeilyttää ihan vitusti kun näkee henkeen ja vereen hevareita kapungilla, ei voi vaan mitään. :D

Tarkoitan sellasta Iron Maiden 80-luvun tyyliä, hiattomine farkkuliiveineen+nahkahousut. Ei puutu kuin miekka kädestä enää.

Anteeksi.

Vai tämän kaltainen keskustelu.

Tietysti on "outoa" kun tuolla kuljetaan kauttaaltaan mustissa ja silmissä kajaalit. On ketjua nyöriä ja eläimen raatoa roikkumassa. No, eipähän tarvi mennä kyselemään kaiffarin musiikkimausta, vai tarvitsisiko?

Ainahan omaa tunnemaailmaansa voi ilmaista pukeutumisella ja kaikenlaisilla härpättimillä mutta ei sovi silti heti kategorisoida kaikkia pelkän ulkoasun perusteella.

:rock: Hevihemmot moshaa yökerhon göteborg puolella ja niin on naama irvistynyt ja niitit ranteissa. Hienostuneempi väki on pikkutakki päällä joraamassa kaikkea kasikytluvun bonjovista ja anjovista. Kummalla puolella on turvallisempi olo? Itselläni ainakin oli mustalla puolella ja syystä. Kaveri sai lasituopista naamaan anjoviksen soidessa. :down:

Ei yleistäen mutta itse olen huomannut, että naama irvessä ei tarkoitakaan sitä että ollaan agressiiviisia. :curs:

Nyt jään odottamaan kuinka provona osa lauseista otetaan sillä enhän käyttänyt missään heittomerkkejä tai selityksiä että mitä tässä sittenkin tarkoitan ettei kukaan herneilisi.

Omasta mielestä jotkut "Dimmu Burger - Bloodtaste"-paidat jne.. on niin vtun kauheita. Ja Miksi pitää käsissä olla jotain niittejä ja muita homohoukuttimia? ;) .....

Näkyy vahvasti pukeutumisessa?
Kyllä katukuvassa nykyään näkee paljon enemmän hoppareiden kolmenumeroo liian isoja housuja lahkeet paskassa laahaten ja persvaot vilkkuen sekä lippiksiä vinossa kuin niittirannekkeita ym. metalli sälää.
Aika pieni marginaali pukeutuu minkään death- kaavan mukaan.

En oikein tajua tämän ketjun aloittajan pointtia mut siltikin näköjään pitää tähänkin jotain kirjoittaa :)

:kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom