Heräteostoksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ZannaZ
  • Aloitettu Aloitettu
jarze sanoi:
Tjaa`a... kerran ostin kirpparilta Black-Jack-kortonkeja aivan tuosta vaan.. :hyper: :whip:
"Hyvä veli, osta tällassii, ihan hyviä on, kokeilin itte. Ei oo reikiikää montaa"-meiningillä?!? :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei kai tuo nyt niin heräte-ostos ollut,kun olin miettinyt sitä kauemman aikaa alitajunnassa ja kun nyt eilen törmäsin tuohon kyseiseen malliin+sen ominaisuuksiin,niin kävin sitten yhden yön mietinnän jälkeen ostamassa tuon.

Ostin siis tänään itselleni upouuden ja häikäisevän tietokoneen hiiren. Merkki ja malli on Logitech MX-510 ja tuo ostos maksoi 49 euroa. Hiiressä on ihan avaruus-hieno hologrammikuvio ja mikä tärkeintä,se tuntuu todella hyvältä kädessä.

Tuo oli pakko-ostos,kun aikaisempi MicciSoftan hiiri alkoi oikkuilemaan,"pätki" ja oli vielä kaiken muun hyvän lisäksi ruma.

(Datiksille tiedoksi: 8 ohjelmoitavaa näppäintä,rulla,optinen langalla, 5,8Mpix/s. ,resoluutio 800dpi ja kestää 15G kiihtyvyyden.) :thumbs:

Tollanen se on.

logitech_mx510.jpg

P.S. Ringside: Minulla on on täytettyjen oliivien sijaan heikkoutena hillosipulit (todella vähän kaloreita,oikeaa herkkua) ja pepperonit,sekä jalapeñot. :D

ZannaZ sanoi:
Mitenkäs muut? Tuleeko usein tehtyä heräteostoksia? Jos niin mitä? Ja jos ei ni miksikös ei? Ja mitenkä niiltä vältytään?

Koskaan en ole tehnyt mitään muutakuin heräte ostoksia, tässä esimerkki:

Eilen kävelin Anttilan läpi odotellessani leffan alkua ja näin sopivat kaiuttimet, jotka täyttivät kriteerini, ostin ne ensi silmäyksellä kotiin kuljetuksella ja sitten juoksin leffaan. Todella onnistunut hankinta!

Sehän on vain siitä kiinni , että takaraivossa on mielikuva tavarasta mitä tarvitsee ja se pitää vain löytää. Silloin ei tarvitse jäädä kauppoihin pyörimään loppuelämäkseen.

Jokipoika sanoi:
(Datiksille tiedoksi: 8 ohjelmoitavaa näppäintä,rulla,optinen langalla, 5,8Mpix/s. ,resoluutio 800dpi ja kestää 15G kiihtyvyyden.) :thumbs:
Mulla on sama, mutta radiotaajuudella toimivana versiona. Langalliset hiiret = :curs:

Jeme sanoi:
Kuulostaa ihan liian tutulta! Ollaankohan jotenkin sielunsisaria? :D
Ei kun te olette naisia :D

Mä olen hyvin pitkälti samoilla linjoilla IronButtin kanssa, shoppailu ei oo mun hommaa. Mut eipä mulla ois rahaakaan :rolleyes:

Tomi sanoi:
Mulla on sama, mutta radiotaajuudella toimivana versiona. Langalliset hiiret = :curs:
Itellä mx500. Ja tietenkin piuhalla. Langattomat hiiret pelatessa :curs:

Kankkunen on aika petollinen olotila. Silloin jos lähtee kaupungille tai johonkin ostoskeskukseen palloilemaan, niin mukaan tarttuu takuuvarmasti jotain krääsää... Sitä on jotenkin herkässä tilassa silloin ja haluaa hemmotella itseään. Asiaa ei auta se, että kankkusta edeltäneenä iltana on rahaa palanut jo ihan tarpeeksi.
CD-levyt taitaa olla mun heikko kohta... ne ovat vielä niin kalliitakin :(

Priimus sanoi:
Itellä mx500. Ja tietenkin piuhalla. Langattomat hiiret pelatessa :curs:
Minkä takia ne on :curs:? Mikä niistä tekee pelatessa huonon? Vaikea uskoa, että esim nuo radiotaajuudella toimivat langattomat voisivat olla merkittävästi hitaampia. Ehkä nuo on jotain uskon- ja henkimaailman asioita? :)

edit: ostin eilen heräteostoksena toisen 160 GT Hitachin SATA-kovalevyn ja 6-In-One-muistikorttilukijan. Kovalevyn hinta 99,90 = halpa.

Pari vuotta sitten, kerran kun oli taskussa sellane 20€ seteleiden käärö niin menin anttilan levyosastolle käymään kavereiden kanssa.. oli tyyliin "hei tää on hyvä levy, ostappas se" "no kohta ostan jos et oo hiljaa!" ja sitten kertyi pienoinen pinkka ihan paskoja ja kalliita levyjä. Vaikka aidot cd:t on kyllä kivoja.

Tomi sanoi:
Minkä takia ne on :curs:? Mikä niistä tekee pelatessa huonon? Vaikea uskoa, että esim nuo radiotaajuudella toimivat langattomat voisivat olla merkittävästi hitaampia. Ehkä nuo on jotain uskon- ja henkimaailman asioita? :)

edit: ostin eilen heräteostoksena toisen 160 GT Hitachin SATA-kovalevyn ja 6-In-One-muistikorttilukijan. Kovalevyn hinta 99,90 = halpa.
No se että ne on hitaampia riittää mulle ku oon niin välineurheilija :) Ja sit niitä pitää latailla ja pattereita vaihdella. Painaakin enemmän.

Meni vähän :offtopic: mutta menkööt.

Priimus sanoi:
No se että ne on hitaampia riittää mulle ku oon niin välineurheilija :) Ja sit niitä pitää latailla ja pattereita vaihdella.
Logitechin MX Desktopissa on näppiksessä patterit ja hiiressä akut. Hiiri kerran parissa viikossa telakkaan yöksi kiinni ja se on siinä. Näppikset paristot taas kestävät niin kauan, että paristonvaihdosta ei tule liikaa vaivaa...

Priimus sanoi:
No se että ne on hitaampia riittää mulle ku oon niin välineurheilija :) Ja sit niitä pitää latailla ja pattereita vaihdella. Painaakin enemmän.

Kun kerran ollaan offtopic niin pysytään kanssa!
Paino noissa langattomissa on todella luxusta, tuntuu heti jämäkämmältä. Pattereitakaan ei tunnu paljoa syövän. Kai niitä kerran vuodessa pitää vaihtaa vaikka sitten periaatteesta.

Tomi sanoi:
Logitechin MX Desktopissa on näppiksessä patterit ja hiiressä akut. Hiiri kerran parissa viikossa telakkaan yöksi kiinni ja se on siinä. Näppikset paristot taas kestävät niin kauan, että paristonvaihdosta ei tule liikaa vaivaa...
Mulla on ollut about vuoden tuo Mx langaton hässäkkä ja vaikka ahkerasti duunia teen, ei ole vielä tarvinnut vaihtaa näppikseen pattereita.
mouse.jpg

Priimus sanoi:

Ai vähemmän tarkkuutta vai mitä? Kyllä 800 dpi pitäisi riittää jokaiselle.. Jotkut vaihtavat johonkin muutaman tuhannen dpin pallohiireen mutta todellisuudessa tarkkuusero on jo ihmiselle huomaamaton pelikäytössäkin.

D.Yates sanoi:
Paino noissa langattomissa on todella luxusta, tuntuu heti jämäkämmältä.
Onhan noissa langallisissakin painot laitettu juuri sen takia että painavampaa on parempi hallita.

Mike sanoi:
Ostakaas Icemat, lasinen musta hiirimatto optiselle, vitun retee.
func1030 on kans retee. 2 puolinen ja kaikkea. Ja vielä hieno nipsu mihin saa hiiren piuhan ettei oo tiellä. Tosi hifisteille :D

D.Yates sanoi:
Varsinkaan mitään elektroniikkaa en tod. osta heräteostoksina, vaan ensin pitää tutkia kaikkien markkinoilla olevien laitteiden speksit, sitten lukea kaikki mahdolliset vertailut ja lopuksi suorittaa laajahko tutkimus siitä, mistä sen parhaan laitteen saisi halvimmalla.
Niinpä.

Ostin sitten digiboxin viikonloppuna, vaikka tarkoistus ei ollut moista hankkia vielä vuoteen tai pariin. (Katson tv:tä todella vähän).

Sen verran olin "hereillä" että sattui sentään oikeaa tyyppiä oleva boxi eli antennivastaanottoon tarkoitettu (DVB-T). No eihän se mitään kanavia kuitenkaan löytänyt. Signaali on liian heikko. Ei muuta kun antenniliikkeeseen, sieltä kotia välikattoon ryömimään ja tarkistamaan miten kaapelit tulee antennilta, mihin antenni on suunnattu ja muuta mukavaa puuhastelua...

Pahimmillaan tarviin uuden "haravan" katolle (about 60€), ehkä vahvistimen tms. kallista kamaa ja, kuten sanoin, katson tv:tä aikas vähän. :jahas:

Hop! Nyt kun kesäalet on loppumaisillaan (ja hurjimmillaan), ni kertokaas rakkaat pakkislaiset mitä on oikeen tullut ostettua "kun oli halpaa"/"kun on ale"-hypetyksen alla? Tai mitä oot muuten vaan tullu ostaneeks heräteostoksena? :hyper:

Asioin silloin tällöin eräässä urheiluliikkeessä, josta olen saanut hyvää palvelua. Taannoin lumpsin liikkeeseen vilpittömänä tarkoituksena ostaa uudet salihousut. Pöksyt löytyi, tosin mukaan tarttui pari kallista merkkipaitaa, hieman kalastusvälineitä sekä sandaalit, lompakko oheni reilulla sadalla eurolla. Kaikki tämä ostaminen johtui isotissisestä ystävällisestä myyjättärestä, joka osasi asiansa...

Kaupankäynnin alkurepliikit kuvainnollisesti: PikkuT: "Moi, tulin kattomaan uusia Davidin tiss..., eikun housuja!" :nolo: Myyjätär: "Tässähän näitä on, mutta tiedätkös miten hyvältä tää paita näyttäs sun päällä..."

PikkuT::D Myyjättären unelma-asiakas.

Mä ostan melkeen kaiken aina netistä kun inhoan kaupoissa kiertelyä ja myyjille selittelyä: Ei kiitos, vaan katselen. (Olen niin itsenäinen asiakas että haluan tehdä ostopäätökseni aivan yksin.)

Sitä paitsi vaatteiden löytäminen tähän kroppaan on uskomattoman vaikeeta: Nainen 180 cm, levee lantio ja vielä leveemmät hartiat, pitkä selkä ja kapee vyötärö. Hermot menee vaatekaupoissa usein, kun esim puserot on kaikki napapaitoja jotka kiristää hartioista mut on telttoja vyötäröltä.

Ruokakaupoissa sitte tulee tehtyä niitä heräteostoksia, esimerkiks joku uus jugurtti tai light-mehu tulee messiin melkeen joka kerta vaikka kauppalapussa lukee vaan raejuustot ja Ehrmannit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom