Heppahullujen oma thread - muita hevostelijoita mimmeissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Eniten kaikista on ikävä suloista arabiori-hoidokkiani vuosien takaa, joka tunnisti hoitajansa hörisemällä tervehdykseksi :itku:
Hehhee, se olin minä :) :jahas:

Nostellaan vähän.. mitä heppahulluille punttimimmeille kuuluu? Miten teillä riittää aika hevosille, punttaamiseen ja muuhun elämään (tai tekeekö koskaan tiukkaa edes :))? Itse olin erittäin aktiivinen heppatyttö murrosikään asti, ja nyt 9 vuoden tauon jälkeen aloitin ratsastuksen uudestaan.. ja on muuten ihanaa :haart: . Hevosen kanssa on niin ihana tehdä yhteistyötä ja opetella kaikkia uusia juttuja.. Oma tavoite on kehittyä hyväksi ratsastajaksi, nöyrästi opetellen ja kuunnellen kokeneen opettajan neuvoja :whip: ;) !

Kaivelen esiin vanhan keskustelun.

Mä olen harrastanut ratsastusta joskus pikkutyttönä jokusen vuoden, jonka jälkeen tuli about 10 vuoden tauko. Syystä että vanhemmat eivät olleet kovin innolla maksamassa niin kallista harrastusta.

Nyt mä olen ratsastellut sellaiset 3 vuotta. Välillä ihan tunneilla, välillä mulla on vuokrahevonen ihan omassa käytössä.

Nyt mulla on kiltti ja kiva suomenhevonen vuokralla. Maksan siitä muutaman kympin kuukaudessa, saan käydä niin usein kun haluan. Oma aika ja innostus riittää 2-3 ratsastuskertaan viikossa. Maastoiluahan se enimmäkseen on. Sen kototallilla ei ole kenttää.

Tällä hetkellä ei ole intressejä käydä ratsastuskouluilla tunneilla, ainakaan säännöllisesti, koska hinnat rupee olemaan liian korkealla. Näillä tuntihinnoilla melkein on jo kannattavampaa pitää omaa hevosta, vaikka kimpassa jonkun kanssa.

Mulla oli loistava suunnitelma hankkia siskoni kanssa yhteinen hevonen, mutta se kariutui kun väänsin siskolle rautalangasta mitä se oma hevonen minimissään sisältää... Se oli kai luullut , että 3 kertaa viikossa 1,5h tallilla riittää.. jos siskontyttökin innostuu niin kyllä kolmella ratsastajalla olisi jo edullisempaa hankkia tallipaikka ja ostaa oma, kuin käydä tunneilla. Tosin itse haluaisin myös valmennusta ja sen tason hevosen ettei kisaamisen tarvitsisi jäädä vaan haaveeksi.

Mä en ehtisi joka päivä tallille eli vaatisi toisen omistajan. Ja jonkun ratsuttajan ettei hevosen taidot pääsisi laskemaan. Noh,pitää olla iloinen siitäkin, että löysin takaisin vanhan harrastuksen pariin.

Täällä on myös armoton hevoshullu! Ratsastus on jäänyt viime aikoina muiden kiireiden varjoon, mutta nyt olisi tarkoitus taas ensi viikolla aloittaa ratsastamaan säännöllisesti (parin vuoden tauko :( ). Ratsastanut olen 11 vuotta aiemmin. Kisannutkin olen lähinnä kouluratsastuksessa. Haluan käydä tunneilla, ja kehittyä itse ratsastajana "ratsastelun" lisäksi.

Heppaihmiset pk-seudulta! Meidän ponia sais vuokrata 1-2kertaa viikossa. Nyt pientä aikapulaa iskee...joten olis hyvä että joku ratsastaja löytyis.. Rodultaan newforest (säkä 143cm) eikä mikään pieni rimpula, eli ihan aikuinen ihminen voi ratsastaa. (mieluiten alle 65kg) Poni asustelee tuusulan nuppulinnassa, johon esim. suoraan H-junalla helsingistä päin. Hinta neuvoteltavissa. Kerron lisää pollesta säpo:lla. : diask@luukku.com

Mailasin ;)

Yksi hevosiin hurahtanut ilmoittautuu :) Tällä hetkellä tallilla kuluu suurinpiirtein saman verran aikaa kuin salilla, 3-4 kertaa viikossa kapuan kahden eri heposen kyytiin. Toisella kisailen helppoa Aata aluetasolla, toista ratsastelen kuntoutusmielessä. Opinnot alkavat taas pian, sen jälkeen jääkin vähän vähemmän aikaa kaikelle muulle kuin koululle ja työlle, mut parhaani yritän että saan pidettyä sekä hevoset että puntin tasavertaisesti mukana :)

Täältä löytyy myös tallilla pyörivä punttaaja. Joskus kouluaikana ratsastin vuosia, tosin säännöllisen epäsäännöllisesti. Lukiolaisena meni kaksi kesää ulkomailla puolittain hevostellessa ja sitten se jäi. Opiskelijana ei oikein tuo kukkaro onnistunut venymään tuntien suuntaan ja olihan niitä muitakin kiinnostuksen kohteita riittävästi. Nyt kuitenkin viime syksynä elämään tupsahti miehen pomon kautta 18-vuotias friisiläisruuna, jonka kanssa jumppailemme kentällä koulujuttuja, tosin tätä nykyä kerran tai kaksi viikossa, sillä lapsenhoitajan puute estää aktiivisemman ratsastelun. Tyttäreenkin on hevoskärpänen jotenkin päässyt purasemaan ja tuo kolmevuotias haluaa aina ratsastaa tällä 165+ cm pollella, ei paljon päätä neidillä palella :rolleyes:

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Täällä päin Suomea on tallipaikkojen hinnat vähän eri luokkaa kun esim pk-seudulla. Halvin tietämäni maneesitalli vuokraa karsinapaikkoja täysihoidolla 250€/kk. Ratsastuskoulut ottaa jotkut muutamia yksityisiäkin, tallivuokra taitaa pyöriä niillä siinä 350€ molemmin puolin. Sitten on tosi halpojakin, sellaisia missä ei ole maneesia.. 200-250€. Tuotakin halvempia on, mutta niissä ei kyl sitte oo kenttääkään.

Itelle tuntuis yksin maksettavaksi kalliilta esim tuo 350, sehän on yhtä paljon kun mun asunnon vuokra. Tosin halpaahan se on, kun eikös pk-seudulla tallivuokra ole helposti ainakin 500€ ellei enemmänkin..?

Täällä päin kyllä on paljon hevosia. Vuokralle tarjottavia yllin kyllin. Itsekin kokeilin useampaa ennen kun löytyi sopiva. Yksi ratsastuskoulukin vuokraa joitakin hevosiaan yksityiskäyttöön, hinta oli muistaakseni jotain 335€/kk, eli periaatteessa tallipaikan hinnalla saa koko hevosen käyttöönsä. Ja tuolla hinnalla tosiaan sai osallistua ilmaiseksi tunneillekin jos oli ryhmässä tilaa, ja jos hevonen joutui sairaslomalle syystä tai toisesta, sai jonkun muun sitten tilalle, ettei rahat ihan hukkaan mennyt. Tosi hyvä systeemi mielestäni. Itsekin muutaman kuukauden joskus sieltä vuokrasin.

Olipa hienoa katottavaa olympiakarkeloiden ratsastus :)

Tekis mieli itekin päästä heppailemaan piiiiitkästä aikaa. Voi kun ois aikaa töiltä ja treeneiltä. Ehkä mie sitten alanki heppailee, jos lääkäri komentaa juoksutreenit lopullisesti lopettamaan...

Eilen istuin naama kiinni televisiossa, kun tuli kouluratsastusta. Taas huomasi, että hevoset ovat eläimiä, eivätkä koneita! Esim. vaikka se, kun Satchmo peruutti piaffesta karkuun. Tällaista sattuu myös olympialaisissa, siis ei haittaa, vaikka näin joskus käykin :).

Varasin tunnin itselleni. Tästä se lähtee, ja jouduin ostamaan uudet ratsastushousut ynnä muut vermeet. Vielä kolme yötä! Yippee! Ja tiistaina jo kouluratsastusta telkkarissa.

Kuten kuvasta (<-) näkyy, niin ratsastaja löytyy täältäkin.

Takana on nelisen vuotta tuntiratsastajana pikkutallilla, ja nyt pitäisi siirtyä isommalle Turussa. Kovasti olen yrittänyt myös pokata vuokrahevosta kerta viikossa talsimiseen jostain läheltä Turkua (julkisilla/pyörällä päästävä), mutta eipä löydy.

Torstaina sain elämäni kyytiä, kun hyppäsin ilman käsiä :hyper: Eipä ole koskaan niin pelottanut hevosen kanssa, kuin silloin tuolla höyryjunalla..

Täältä löytyy myös yksi hevosteleva mimmi. Ratsastusharrastuksessa on ollut muutaman vuoden tauko, koska opiskelijan budjetti ei ole oikein kestänyt ratsastustunneilla käyntiä. Nyt olisi suunnitelmissa alkaa taas ratsastelemaan. Mukava talli olisikin nyt hakusessa; onkohan kellään kokemusta Espoon/Kirkkonummen alueella sijaitsevista talleista, joille pääsee julkisilla suht sujuvasti?

Täältä löytyy myös yksi hevosteleva mimmi. Ratsastusharrastuksessa on ollut muutaman vuoden tauko, koska opiskelijan budjetti ei ole oikein kestänyt ratsastustunneilla käyntiä. Nyt olisi suunnitelmissa alkaa taas ratsastelemaan. Mukava talli olisikin nyt hakusessa; onkohan kellään kokemusta Espoon/Kirkkonummen alueella sijaitsevista talleista, joille pääsee julkisilla suht sujuvasti?

En osaa vastata kysymykseesi, mutta minulla on muuten vähän sama juttu. Opiskelija, perheenäiti, ja muutaman vuoden tauko säännöllisessä ratsastamisessa. Ylihuomenna aloitan taas vakiotunnit, että eiköhän se tästä. Sopivasti luvattu kaatosadetta keskiviikkopäivälle, jos se ei illalla enää satais?

Ratsastanut olen siis aikaisemmin 11 vuotta.

Mä oon ratsastanu vakkaristi 10 vuotiaasta eli sen 15 vuotta, ku olin 14 ni hankittii mutsin kanssa yhteinen polle joka meillä on edelleenki, nyt 19 v New Forest ja edelleen hyvin reipas :hyper:

Nyt mulla on vaan ollu pisin tauko koko "ratsastusuran" aikana kun en ole raskauden takia ratsinu tammikuun jälkeen... Hirvee hinku olis ponin selkään ja metsään, mutta kun nyt ensin tuo toukka suostuis tulemaan ulos massusta, nyt meinaa viikkoja jo 40+2 eikä tunnu mitään eloa siihen suuntaan että meinais syntyä... :rolleyes:

Sabine: kerrohan sitten kuinka tunnilla kävi:D.
Missä tallilla kävit? Itsekin olen jo jonkin aikaa haaveillut uudelleen aloittamisesta ja kisojen katsominen lisää intoa...olipa niin mahtavia vapaaohjelmia tänään!

Tunti meni ihan ok, muttei mitenkään erityisen hienosti, näin kylmiltään tauon jälkeen :D. Ensi tunnilla menee paremmin, naurattaa näin jälkeenpäin. Menin jollain 150 cm suomenhevosella (ja kapeahkolla), ja olen tottunut ratsastamaan 170 cm puoliverisillä (leveillä). Pitäisköhän sitä noillakin opetella?! :D Tuntui että jäi hevonen pieneksi, kun mulla on aika pitkät jalat. On siinä se hyvä puoli, että voi laittaa jalat hepan mahan alle ristiin jos tiukka tilanne tulee...*reps*

Täällä myös yksi heppahöpö punttimimmi! Voi että oikein kaipaan niitä pitkiä maastolenkkejä mitä kaverin kanssa tehtiin (hänellä siis oli hevosia). Kaikkia tallitöitäkin on ikävä (paskanluomisesta hevosten hoitoon). Nyt ajattelin mennä joku kerta ratsastamaan Purolan ratsastuskoululle kun se tässä melko lähellä on. En ole koskaan ko. koululla käynyt (en ole muutenkaan tunneilla ollut kuin ala-asteella 10 tunnin pätkällä ja yhdellä leirillä), mutta kaveri käy tuolla ja kovasti kehui. Hienon näköistä ainakin on. :) Jospa sinne joku päivä uskaltautuisi soittamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom