Heppahullujen oma thread - muita hevostelijoita mimmeissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Faidra
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
En tiedä olenko jo vastannut tähän mutta ilmoittaudun joka tapauksessa! N. kymmenen vuotta tuli ratsastettua aktiivisesti, nyt aina silloin kun ehtii, eli ei kovinkaan usein.. :( On niin penteleen kalliita ratsastustunnit helsinki-vantaa-akselilla (35e tunti ja silleen..).
Virossa ratsastin pari viikkoa sitten, 6e tunti ja sai tehdä ihan mitä halusi! Kiva oli huomata, että parin vuoden tauon jälkeen ne taidot oli sittenkin lähes tallella: Sai hepan laukkaamaan, väistämään ja jopa pysymään muodossa. :lol2:

Pitäiskös mennä pienellä tyttöporukalla issikkaratsastukselle? Tuolla on aika kivoja parin tunnin - puolen päivän "vaelluksia" tarjolla. Hinta ei ole paha, 6-7 tyttöä mahtuis. .

Pitäiskös mennä pienellä tyttöporukalla issikkaratsastukselle? Tuolla on aika kivoja parin tunnin - puolen päivän "vaelluksia" tarjolla. Hinta ei ole paha, 6-7 tyttöä mahtuis. .

Joo, I'm in.

Buttis!

Hyvä idis!!! Minä olen myös mukana!!
Nuorempana ratsastin nelisen vuotta. Kerran olimme sitten maastossa, minulla säikky ja arka hevonen alla. Noh, hiekkatiellä tuli vastaan äiti rattaiden kanssa. Opettaja käskikin käynnin raviksi, vaikka ei oltu ohitettu vielä jalankulkijoita. Heppani säikähti sen verran, että pukitti minut pois selästä--> putosin hevosen pään yli eteen, ja ylläri pylläri, hevonen astui takalistoni päälle:jahas:

Itkienhän siitä tallille lähdettiin ja isi hakemaan kohti terveysasemaa. Fyysisiä vammoja ei jäänyt, sitä suurempi heppapelko kylläkin. Jatkoin ratsastamista jokusen tovin, mutta pakko oli lopettaa,kun olin niin pettynyt tallin opettajiin (eivät millään lailla yrittäneet hälventää arkuuttani) . Pelko ei tosin kohdistu suomenheppoihin/issikoihin, niistä olen aina pitänyt.

Juuuu! Ehdottomasti kiinnostaa issikkavaellus! Itse asiassa en ole koskaan issikan selässä ollutkaan, mutta maastovaelluksilla kyllä...

Ja kiitos Carinalle tallivinkeistä. Husö vaikuttaa ainakin sivujensa perusteella hyvin lupaavalta!

Jos jotakuta muuten kiinnostaisi alkaa käymään jollain vakiotunnilla esim Sipoossa, niin voisi olla kiva tehä porukka/kimppakyyti jos on samalla suunnalla (Itä-Helsinki) asuvia? Itsellä on, ah ihanuutta, oma auto, mutta tiiän miten rasittavaa on käydä talleilla julkisilla...

Ihana ois päästä hepan selkään. Jos Buttis jaksaa organisoida niin hyvä! Näköjään oon jotain ajatusta viritellyt jo tuolla ekalla sivulla mutta sen pidemmälle ei koskaan päästy. :D

Millainen tuo sun ykkössivulla mainitsema Fagerängin talli oli, Buttis?

Nadesha!!! Tämon sinulle...jos siellä Sipoossa päin kuljet niin pyydän, anon ja itken jalkojesi juuressa, kysele löytyykö sieltä jostain lähitallilta sellaista lv-tammaa kuin Rosa Power. Mustaruunikko, säkä n.164, merkki otsassa ja turvassa. Myytiin poies täältä Pohjois-Pohjanmaalta, oli suurin heporakkauteni, aivan ihana neiti..nyt hukassa jossain päin Sipoota..

Heppahulluja täälläkin :) 8 vuotta ratsastin, tosin viimeiseen vuoteen en ole talleilla käynyt kirjoitusten ja pääsykokeiden ja muiden takia. Monena kesänä nuorempana vietettiin aina pari viikkoa kerrallaan eräällä vanhalla, idyllisellä maatilalla, jonne vuokrattiin sit ratsuheppa ja pari shettistä ruohonleikkureiksi. Ne oli kyllä ihania aikoja.. Laukata ilman satulaa keskellä peltoja..

Issikkavaellus on täälläkin pyörinyt mielessä koko kesän ajan. Vuosia sitten oltiin matkailemassa Norjassa, ja sieltä löydettiin talli, jolta pääsin kaksistaan ohjaajan kanssa pariksi tunniksi maastoon. Oli kyllä huikeat maisemat sieltä hepan selästä katsella!

Vaikka nyt on ollut taukoa, odotan mäkin innolla että pääsen taas ratsastamaan!

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Täällä myös yksi ilmoittatuu, huomasin threadin vasta nyt. Olen ratsastanut 8 vuotiaasta asti, välillä ulkomailla asumisen vuoksi tauko mutta nyt treenaan taas ihan ahkerasti punttiksen lisäksi, esteitä pääasiassa, kisannutkin uudestaan muutamat seuraestekisat:) . Ratsastan kahden kaverin hevosia ( sh-ori ja pv-ruuna) Länsi-Uudellamaalla, noin 3 tuntia viikossa. Issikkavaellus on suunnitelmissa ollutkin, mihin päin Suomea muut heppahöperöt sijoittuu?

eilen tunnilla ja ihanaahan se touhu on. tunneilla olosta on ollut pikkusta taukoa nyt (n. puol vuotta) ihan silkan rahan puutteen vuoksi, ja sitten harmittaa mennä vain kerran ja pitää taas pitkä tauko. nyt aion kyllä käydä niin pitkään kuin rahat riittävät, on se niin ihana ja rakas harrastus! ja voipi olla että vuoden päästä lähdenkin opiskelemaan alaa... :) sen näkee sitten.

ihahaa ihanaa!

Fageräng oli ihan kiva talli. Mentiin n. 10 hengen porukalla sinne. Siellä oli tallin omia issikoita vain 5 (loput hoitohevosia, joita ei saa käyttää) eli me ratsastettiin kahdessa eri ryhmässä - tuntin per ryhmä. Olihan sekin kivaa - sai rapsutella heppoja (ja lemmikkisikaa) sen tunnin kun vartosi muita. Sen jälkeen kahviteltiin tallilla.

Alottelevalle heppahullulle tuo tunti ratsastusta on ihan hyvä aika - jos on kokemusta hepoista niin toki haluaisi kokemuksen kestävän pitempään.

Ehdottaisin ajankohdaksi syyskuun loppua - Turun kisojen jälkeen. Olisiko esim. la 23.9 tai su 24.9 hyviä päiviä?

Tallin valinnan suhteen pitäisi varmasti funtsia myös sitä mistä porukka tulee - ettei tule mahdottomia matkakustannuksia. Ryhmän koko voi kuitenkin olla usein max. 10. Harvalla tallilla lienee issikoita enempää.

Ehdottaisinkin, että JOS hirveän moni on kiinnostunut issikkaratsastuksesta niin miksei järkättäisi useampaa kokeilua - eri talleilla. Näin jokainen voisi valita sen "lähimmän" tallin. Eli buukattaisiin samalle viikonlopulle esim. Rimur ja sitten joku talli pk-seudulta.

Kertoisitteko kaikki issikkaratsastuksesta kiinnostuneet myös paikkakunnan mistä olette - sekun ei kaikilla näy profiilissa. Tai vaihtoehtoisesti haluatteko Rimuriin vai pk-seudun tallille. Toki voidaan buukata myös joku talli Oulun/Turun tms. alueelta mikäli innokkaita löytyy.

Mä oon fanaattinen koulufani. kahlannu. Kyrk Klundin ratsastuksen aakkoset läpi, ja siitä oli apua myös justuksen koulutuksessa(hevoseni)
attachment.php
. Marko Björsin,Tuija Naumasen, Kirsi Relanderin ja Kikka Suomion valmennukset on ollu tosi arvokkaita sillä pienellä koulu-urallani. Parasta antia on myös ollut Tallinan maajoukkueen hevosilla ratsastus.

pari vuotta sitten vuokrasin yhtä nuorta tammaa ja iloinen yllätys oli, että se oppi kanssani menemään oikeinpäin esim 10m voltilla laukassa.harmikseni ihmiset eivät aina tule toimeen keskenään ja piti luopua tästä.

olis se ihanaa vääntää jonkun nuoren tai hankalan hepan kanssa.koen , että ne antaa eniten haastetta koska työmaata on niin paljon.

ikävintä on, että aika kun on kortilla, eikä ole autoa ja kaikki tallit sijaitsee yleensä kauempana, niin matkoihin kuluu ikuisuus.

Viimeksi muokattu:
Kertoisitteko kaikki issikkaratsastuksesta kiinnostuneet myös paikkakunnan mistä olette - sekun ei kaikilla näy profiilissa. Tai vaihtoehtoisesti haluatteko Rimuriin vai pk-seudun tallille. Toki voidaan buukata myös joku talli Oulun/Turun tms. alueelta mikäli innokkaita löytyy.

Helsinki, eli Uudellamaalla mielellään... Autoon mahtuu 4.

Muakin kyllä kiinnostais, ja Helsingistä ollaan. Syyskuu on tosin jo aivan täyteen buukattu, eli silloin ei onnistu.

nim. hyvin kiireinen..

Jep, Helsingistä ollaan ja mun autoon mahtuu 4 hlöä kyytiin. Päivätkin näyttäisi sopivilta.

Niin juu, hyvältä näyttää minullekin tuo viikonloppu! Olen ihan uuno pk-seudun talleista, eli mulle käy aivan kaikki ;) Ja autooni siis mahtuu kuski + 3 ja Itä-Helsingin pääpiirteisellä alueella vaikutan jos kimppakyytejä kasaillaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom