Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ajattelin käyttää tätä ketjua ajatusten vaihtoon ratsastuksen ja punttailun yhdistämisestä - minkälaisia kokemuksia teillä on mitä punttitreenissä kannattaisi painottaa ja mitä suorastaan välttää, jotta puntti tukisi ratsastusta? Vatsa- ja selkälihakset tietty on se tärkein lihasryhmä eli keskivartalon tuki täytyy olla kunnossa. Mutta musta tuntuu, että käytän esim jalkojen voimaa suhteettomasti, eli puristan liikaa jaloilla. Nuorempana kun en punttaillut, olin satulassa paljon rennompi (on siis pitkä tauko takana eli toki kokemattomuuden piikkiin menee nyt paljon). Joku joskus sanoikin, että monesti hyvinkin epäurheilullisista ihmisistä voi tulla hyviä ratsastajia, koska se on taito-, ei voimalaji.
Olen viime vuosina siirtynyt voimapainotteisempaan treeniin, eli lyhyempiä sarjoja kovemmilla painoilla, etenkin jaloille paljon raskaita kyykkyjä - nyt vain tuntuu pitäisikö jumppailla ihan eri tavalla? Olen kuitenkin erittäin motivoitunut kehittymään nimenomaan ratsastuksessa, joten punttailua voin soveltaa miten vain, koska siinä mulla ei sillä tavalla ole tavoitteita (=pitää kroppa nättinä, se riittää mulle).
Lihashuoltoa eli hierontaa ja venyttelyä olen laiminlyönyt, se varmasti auttaisi myös paljon siihen, että pystyisi olemaan lihakset rentoina (mutta jäntevinä...) siellä hepan selässä.
Törmäsin tähän googletellessani hevoseni nimeä ;)Nadesha!!! Tämon sinulle...jos siellä Sipoossa päin kuljet niin pyydän, anon ja itken jalkojesi juuressa, kysele löytyykö sieltä jostain lähitallilta sellaista lv-tammaa kuin Rosa Power. Mustaruunikko, säkä n.164, merkki otsassa ja turvassa. Myytiin poies täältä Pohjois-Pohjanmaalta, oli suurin heporakkauteni, aivan ihana neiti..nyt hukassa jossain päin Sipoota..