Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Loistavaa pohdintaa.
Millä tavalla eduskunta on aseeton tämän asian suhteen? Kuka Suomessa päättää esim. lakipykälistä? Ja kenellä on korkein valta asiassa?
Valvontaa suorittaisivat esim. (jä tämä on vain ehdotus) taksitarkastajat ja poliisit. Sakkolappu kouraan jos on tauolla tuona kellonaikana.
Olen aivan samaa mieltä siitä, että olisi kiva saada taksi nopsaan yölläkin, mutta jos asiasta haluaa ihan tosissaan keskustella, niin aivan turhaa on eduskuntaa tähän sotkea.
Mielestäni Helsingin taksit riittäisivät ruuhkahuippuina, jos yksikään ei sieltä keskustan tolpalta menisi taksilla kovin pitkää matkaa. Fakta kuitenkin on, että sieltä menee todella paljon ihmisiä esim. Klaukkalaan, Tuusulaan, Järvenpäähän, Nummelaan jne. Noihin kun ajat sen yhden kyydin, niin et ruuhkahuippuna ehdi toista kyytiä ajamaan ollenkaan.
Onhan tuo tarpeellista, perjantai-lauantai-yönä sekä lauantai-sunnuntai-yönä molempina noin 2 tunnin ajan. Eli 4 tuntia viikossa..
En ota muuten asiaan kantaa, kun en sitä tunne mutta kun luin tekstiäsi niin tuli mieleen seuraava asia.
Olisiko huono idea myöntää jonkinlaisia osa-aika taksilupia tyyliin saa ajaa taksia vain viikonloppuisin. Eli joku kenellä on määräykset täyttävä auto niin hän voisi suorittaa jonkun testin ja saisi sitten ajaa taksia viikonloppuisin (muun työn ohessa).
Okei tämä ihan lonkalta ilman sen enmpää miettimistä...
1. Oliko autot tilattu HTD:n taksikeskuksesta vai TJP:n markkinoimasta/aikaisemmin käyttämästä "Helsingin taksikeskuksesta?" Nimi on harhaanjohtava...
HTD:n ja Lähitaksin (ne perinteiset vanhat ulakeskukset) henkilökuntaa on kyllä hyvin ohjeistettu, että ennakkotilauksia EI vastaanoteta ravintoloiden ovien eteen ravintoloiden sulkeutumisaikaan. Siksi on luultavaa että bestmaninne on soittanut johonkin pieneen yksityiseen keskukseen, joka välittää vain heidän omia autojaan.
HTD ja Lähitaksi muodostuvat, kumpikin tahollaan, yli tuhannesta taksiautoilijasta. Näin ollen niiden keskusten tarjonta on kattavampi kuin pienten, jotka aggressiivisella markkinoinnilla ja harhaanjohtavilla markkinointinimillä pyrkivät luomaan kuluttajille kuvaa, että juuri se heidän puhelinnumeronsa olisi se "perinteinen" tilauskeskus jonka numero on vain vaihtunut....
En ota muuten asiaan kantaa, kun en sitä tunne mutta kun luin tekstiäsi niin tuli mieleen seuraava asia.
Olisiko huono idea myöntää jonkinlaisia osa-aika taksilupia tyyliin saa ajaa taksia vain viikonloppuisin. Eli joku kenellä on määräykset täyttävä auto niin hän voisi suorittaa jonkun testin ja saisi sitten ajaa taksia viikonloppuisin (muun työn ohessa).
Okei tämä ihan lonkalta ilman sen enmpää miettimistä...
Asiaa...
Ainoastaan suomessa voi viinan kiskominen olla näin uskonnollinen tapahtuma että pitää alkaa jo miettimään muutoksia työaikalakiin jotta sitä pääsisi suoraan baarin sulkeuduttua kävelemään taksitolpalla valmiina odottavaan autoon :wtf:
Toisaalta sitä on onnekas jos tällaiset murheet horjuttaa maailmaa, silloin ei elämässä voi kovin suuria murheita olla.
kaikki Shellin-baarin asiakkaat joilla on Mersu-takki, suorat housut, sekä kiiltävät kengät eivät välttämättä ole taksikuskeja.